The Plan

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

The Plan

Bericht door Tactical_Cube »


http://www.youtube.com/watch?v=QYV7WeaDP_8

Dit lijkt me een superfilm om de hele serie opnieuw bij te kijken aangezien het op deze trailer afgaand stukken uit de hele serie aan elkaar bind, waardoor je meer van de achtergrond weet dan in de afleveringen alleen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door captain crash »

...wat natuurlijk de logische vraag tot gevolg heeft: Waarom dan niet gewoon in de serie? ohja, omdat we daar grote delen van eps naar zinloze verhaallijnen moesten kijken. Beetje zwak om er nu nog mee te komen, maar als het goed gedaan wordt een gevalletje van beter laat dan helemaal nooit.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: The Plan

Bericht door Tactical_Cube »

Ja daar heb je een punt :)
het had allemaal gewoon in de serie gemoeten. Helaas niet gebeurd, hoop dat dit wat wordt dan kijk ik er gelijk de hele serie bij opnieuw, is voor mij al weer heel lang geleden.

alleen nog effe afwachten wanneer deze uitkomt.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Plan

Bericht door Master Vanhu Botie »

Misschien zijn ze wel jaloers op de filmsuccessen van TOS en proberen ze hetzelfde :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door Blind Guardian »

Zoals CC al zij ik ben nog maar bij season 2 dus heb nog veel te bekijken maar waarom in godsnaam nou alles op films gaan gooien en allemaal rare ideeen rond strooien en nog een serie waarvan alleen nog maar de screener voorbij is gekomen erg vaag allemaal zelfs bij mgm's stargate hebben ze nog zeven seasonnen vol gegooid voor ze met een tweede serie begonnen en pas aan het einde van season 10 zijn ze daar me tv-films gekomen ...

Nah jah gewoon vaag allemaal
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Plan

Bericht door Vis »

Wat een nutteloze film. De meeste zaken die behandeld werden hadden helemaal geen uitleg nodig, voegden eigenlijk niets toe of maakten het alleen maar zwakker. Zeer low-budget effecten, (half)naakte vrouwen en mannen en nog wat seks erbij zonder reden. Whatever...

:Z
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef: nog wat seks erbij. Whatever...:Z
:9~ :lachhuil: , het enige wat BSG toch nodig heeft
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: The Plan

Bericht door Tactical_Cube »

Ben nu op 31 minuten en moet toch eerlijk zeggen dat ik het tot nu toe wel erg leuk vind :)
Toegegeven de informatie (tot nu toe) is misschien niet echt nodig maar het vult wel van alles aan. Ik was toevallig twee weken geleden begonnen met het opnieuw kijken van bsg op sci-fi en wat dat betreft zit ik er dus weer midden in. Dan zijn deze aanvullingen toch erg mooi en het voegt wel wat toe aan het complete verhaal. Vooral de aanval vond ik erg mooi (ook al zijn de effecten dat misschien niet altijd).

Ik ga iig verder kijken en zal me denk ik prima vermaken. Tot nu toe kan ik deze film dus zeker aanraden samen met het herkijken van de serie.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: The Plan

Bericht door Tactical_Cube »

Oke ik heb hem nu uit gezien :)
alhoewel het niet echt als een film aanvoelt vindt ik het toch nog steeds een erg goede aanvulling. Echter hadden het misschien beter een soort tussen afleveringen kunnen zijn o.i.d. of gewoon verwerkt in de serie.
Blijf wel bij het punt dat het een erg leuke reden is om de serie opnieuw te gaan kijken.

The Plan geeft toch wel een beetje een ander beeld van de Cylons af en toe meer creepy maar ook meer emotioneel. Vond het jammer dat Ellen er niet wat vaker in zat. Lee en Kara miste ik niet omdat zij nog wel mooi uit de oude scenes naar voren kwamen, alleen jammer dat er niet wat scenes met Laura Roslin inzaten.

Geef The Plan als film denk ik een 6,5 maar als passend in het geheel Battlestar Galactica minstens een 7,5

Oh ja nog een vraagje, weet niet of iemand er een antwoord op heb en misschien kom ik het bij het herkijken wel tegen maar wat is er met Cavils 'Six' gebeurd? Ze loopt op een gegeven moment uit het bed en is van plan iets te doen. Maar ik kan me uit de serie niet herinneren dat er iets met een dergelijke Six is gebeurd aangezien de Six met de bom van de pegasus kwam.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: The Plan

Bericht door Trekscaper »

Zo slecht vond ik The Plan niet. Het voelde aan als een aanvulling op de miniserie, seizoen 1 en seizoen 2, maar dan bekeken vanuit het oogpunt van de Cylons. Wat "het plan" uiteindelijk was, zijn we niet wijzer uit geworden, alleen dat Cavil erop gebrand was om de mensheid uit te moorden. De FX zag op sommige plaatsen inderdaad wat minder mooi uit. Zoals dat roze cafe/stripbar, dat zag er inderdaad slecht uit. Maar de aanval op Caprica en Picon zag er mooi uit(alleen te kort). Had geen idee dat er zoveel Cylon schepen waren.

En dit was denkelijk het laatste wat we van Battlestar Galactica hebben gezien. Caprica komt in januari.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Plan

Bericht door Vis »

Het maakt mij bijzonder weinig uit of—even kort door de bocht—de aanval op de Colonies nou van links of rechts kwam. Maar veel meer dan dat was 'The Plan' niet. Had liever antwoorden gekregen op de échte vragen die we aan de serie hebben overgehouden uit de latere seizoenen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: The Plan

Bericht door Tactical_Cube »

Heel simpel gezegd was het plan dus:

We vallen de mensen aan, iedereen gaat dood en wij blijven over.

Toen dat niet lukte is Cavil dus van binnen de vloot blijven plannen om de mensheid te vernietigen totdat hij als laatste aan eht eind van seizoen 2 uit het airlock gegooid werd.
Voor zover ik me kan herinneren stond het plan na seizoen 2 ook niet meer in de openingsscene??
Het was dus niet één groots plan, maar meerdere plannen die door Cavil werden bedacht met één doel:
Leoben
Doral
Die blonde six
e.d.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door Dark*staR »

Briljant plan...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door captain crash »

Tactical_Cube schreef:Heel simpel gezegd was het plan dus:

We vallen de mensen aan, iedereen gaat dood en wij blijven over.

Toen dat niet lukte is Cavil dus van binnen de vloot blijven plannen om de mensheid te vernietigen totdat hij als laatste aan eht eind van seizoen 2 uit het airlock gegooid werd.
Voor zover ik me kan herinneren stond het plan na seizoen 2 ook niet meer in de openingsscene??
Het was dus niet één groots plan, maar meerdere plannen die door Cavil werden bedacht met één doel:
Leoben
Doral
Die blonde six
e.d.
jah, maar dit alles wist ik ook al zonder film...dus wat heeft de film dan verder nog bijgedragen?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door Guess who? »

^ je hoefde even niet naar een grijze lucht buiten te kijken ?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: The Plan

Bericht door Tactical_Cube »

nou ten eerste kreeg ik bij de cylons een meer creepy gevoel bij het zien van de aanval en hoe ze daaronder waren en ten tweede kreeg ik later ook weer een meer menselijk gevoel bij de cylons doordat je meer van ze zag. Het mooie aan deze film is vind ik dat al die incidenten uit de eerste 2 seizoenen een stuk worden uitgediept.

Maar zoals ik al zei in mijn post was deze film op zich niet nodig geweest maar geeft het wel erg mooie aanvullingen. Het liet eigenlijk zien dat de Cylons hetzelfde als mensen waren. En vond het ook wel mooi (want weet niet of de serie dit duidelijk maakte) maar dat de Fleet Cavil dus altijd al de evil Cavil was geweest die de rest van de serie alles in handen had.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door captain crash »

aanvullingen horen in de serie...als je het daar niet voorelkaar krijgt om alles te vertellen heb je of teveel verhaal verzonnen of je hebt slecht plannende schrijvers. In het geval van BSG kunnen we, gezien alles wat later nog gekomen is, van het laatste uitgaan.

Zoals Vis al zei had ik zelf liever een film gehad die daadwerkelijk bestaande gaten in het verhaal zou dichten. Aanvullingen op iets dat zichzelf verklaard zijn als het om een serie gaat met zoveel losse eindjes totaal overbodig. Ondanks het feit dat ik zelf meer BSG alleen meer kan toejuichen was dit voor mij wel een teleurstelling.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: The Plan

Bericht door uss defiant »

Vis schreef:Wat een nutteloze film. De meeste zaken die behandeld werden hadden helemaal geen uitleg nodig, voegden eigenlijk niets toe of maakten het alleen maar zwakker. Zeer low-budget effecten, (half)naakte vrouwen en mannen en nog wat seks erbij zonder reden. Whatever...

:Z
dit idd.

Ergste vond ik nog dat het de cylons uit de eerste seizoenen heeft verlaagd van een sterke vijand naar een matig georganiseerde terroristencel ergens op galactica.

Ik negeer dit verder maar denk ik. Ik houd het wel bij de miniserie, serie en Razor.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: The Plan

Bericht door Tactical_Cube »

maar ja is dat aan de ene kant niet logisch?
Ik bedoel je weet hoe groot het heelal is en zonder dat je de fleet kan tracken is het bijna onmogelijk om ze te vinden. En daarom waren die Cylons die zichzelf opofferden juist goed, zodat de rest een idee kreeg waar de fleet was.
Het maakt voor mij juist eigenlijk meer duidelijk en maakt het verhaal beter imo.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: The Plan

Bericht door uss defiant »

De cylons kwamen op mij over als een stel zwakkelingen hier en dat vind ik zeker niet goed. De cylons konden de mensen vinden, het maakt me niet uit hoe. Soms moet je kleine dingen als deze gewoon aannemen.\

Eigenlijk is dat mijn grootste kritiek op deze hele film: het geeft saaie, onbevredigende of stomme antwoorden op vragen die ik niet had. Wat maakt mij het uit wie de persoon is die number Six tegenkwam op Caprica in de miniserie, waar Shelly Godfrey was gebleven etc. etc. Ik heb liever dat dat soort dingen niet uitgelegd worden, dan blijft er nog wat over voor je verbeelding. Nu wordt het allemaal zo voorgekauwd voor je. Deze film is gemaakt voor the lowest common denominator. Dat mag in een actiefilm met Bruce Willis. van Battlestar verwacht ik toch net ietsje meer.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Plan

Bericht door Master Vanhu Botie »

Hm, deze maar links laten liggen, lijkt me.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door captain crash »

...of zelf kijken en zelf oordelen ;)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Plan

Bericht door Master Vanhu Botie »

Dat kan ook. Zal er in elk geval geen geld aan uitgeven.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door The Silencer »

Master Vanhu Botie schreef:Misschien zijn ze wel jaloers op de filmsuccessen van TOS en proberen ze hetzelfde :lachhuil:
Dan toen ze wel iets fout, want tussen TOS en TMP zat 10 jaar, hier zit 10 maanden tussen (bij wijze van spreken).
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Plan

Bericht door Master Vanhu Botie »

Je moet 't ijzer smeden wanneer het heet is .....
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door The Silencer »

Dan was dat ijzer van TOS toch nog best lang heet ;)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Plan

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ja, en dat van BSG koelt veel sneller af. Daarom dat ze zo snel aan 'n film begonnen zijn. Time is money !
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: The Plan

Bericht door koent »

nouja het oordeel is heel duidelijk; Leuke film.

het heeft de mooie 'gevechtsscenes' (die eenzijdig zijn, als in, de cylons) waarin de planeten worden gebombardeerd, het heeft de rare relaties zoals cavil en 'zijn six', en het legt wel genoeg dingen uit, die eigenlijk ook niet nodig zijn.

bijvoorbeeld, de 'five', aaron doral, pleegt in de serie een zelfmoordaanslag, maar dat is het ook. hij verschijnt ineens in de gangen, hij blaast zich op en daar eindigt zijn verhaal. maar in the plan kreeg je ook daadwerkelijk te zien wáár hij vandaan kwam, wàt hij precies deed en waaróm hij dat deed.

wederom, het is geen belangrijke toevoeging, ik was het eerlijk gezegd al vergeten vanuit de serie, maar om het zo te zien geeft toch wel weer dat extra beetje plezier toch?

het heeft voor mij in ieder geval de serie absoluut niet tekort gedaan! :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: The Plan

Bericht door Mansfeld »

Vis schreef:Wat een nutteloze film. De meeste zaken die behandeld werden hadden helemaal geen uitleg nodig, voegden eigenlijk niets toe of maakten het alleen maar zwakker. Zeer low-budget effecten, (half)naakte vrouwen en mannen en nog wat seks erbij zonder reden. Whatever...

:Z
Absoluut, helemaal nutteloos. Ik vind persoonlijk ook niet dat het opgaat te stellen, 'Waarom deze film?' 'ze hadden de verhaallijnen ervan in de serie kunnen stoppen'. Want het zijn geen nieuwe verhaallijnen. Het zijn de verhaallijnen van in de serie (en dat maakt deze film zo slecht) maar gewoon vanuit ander perspectief bekeken, doorgaands de cylons hier dus.

Maar je komt niets wereldschokkends nieuws te weten.

Doet me eigenlijk een beetje denken aan die draak van een film uit de 'underworld-saga', de derde. tjeemig de peemig, waar was dat voor nodig??? Dat ganse verhaal was al helemaal tot in de puntjes netjes verteld in de eerste film. 'k wist even niet waar ik het had toen me begon te dagen dat ze gewoon dat draaiboek gingen volgen. 'k voelde me opgelicht. Met 'The Plan' hetzelfde dus. Gewoon dollars voor niks.

en dan maar staken die scenaristen :greg:
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: The Plan

Bericht door sonpas »

ik denk dat ze nog een pak beeldmateriaal liggen hadden en dachten ; we doen er iets mee.

ik vond het persoonlijk nog wel leuk om naar te kijken. :)
Plaats reactie