Pilot van 'Caprica' en 'Battlestar Galactica' naast elkaar..

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Pilot van 'Caprica' en 'Battlestar Galactica' naast elkaar..

Bericht door Mr Hayes »

.......en ik vind 'Caprica' vele malen interessanter :{ . Ik...kan er niks aan doen. Ik heb nu alle seizoenen van BSG gezien, maar de premise van 'Caprica' vind ik interessanter. Sowieso vind ik het gewaagder om deze sci-fi serie vooral op Caprica te situeren. Het eindresultaat in de pilot...van de allereerste Cylon ooit....gaf me een extreem ongemakkelijk gevoel waar ik m'n vinger niet helemaal op kon leggen. De ontmoeting van Joseph Adama, papa van William Adama en opa van Lee Adama, met z'n avatar-dochter vond ik een te gek stukje acteerwerk. Zou je zelf ook niet gek worden als je je realiseert dat jouw ziel voortbestaat....in iets anders dan jouw eigen lichaam? Het vastleggen van iemands ziel in een alternatief holografisch achtig wereldje biedt zeer veel ruimte voor ethische en politieke kwesties.....

In 'Battlestar Galactica' leverde dat wederom oorlogen op. En daaromheen werd zeer goed schrijfwerk verricht. Maar 'Caprica' gaat dieper dan dat...tenminste, na het zien van de pilot ;). Komt er binnenkort een aparte 'Caprica'-thread? En ook van 'Stargate: Universe'?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Pilot van 'Caprica' en 'Battlestar Galactica' naast elkaar..

Bericht door Vis »

Kijk het eerste seizoen van Caprica maar af, dan praat je wel anders ;)
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Re: Pilot van 'Caprica' en 'Battlestar Galactica' naast elkaar..

Bericht door Ronald42 »

The pilot van Caprica was inderdaad zeer veel belovend, ergens ging er echter wat mis......MAAR wat???
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Pilot van 'Caprica' en 'Battlestar Galactica' naast elkaar..

Bericht door Trekscaper »

Ronald42 schreef:The pilot van Caprica was inderdaad zeer veel belovend, ergens ging er echter wat mis......MAAR wat???
Voornamelijk na de eerste 9 afleveringen waarin we meer god en terroristen verhalen voorgeschoteld kregen. De fans wilden zien hoe de Cylons ontstonden, geen god, STO of mafia crap. Bovendien was elk personage corrupt op zijn of haar manier en waren ze niet meer aantrekkelijk voor de fans. Een zeer gemiste kans...
Plaats reactie