Doctor Who in NL weer van de buis?

'whoooo are you, whoohoo hooo hooo'

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Doctor Who in NL weer van de buis?

Bericht door Stoney3K »

Na de laatste aflevering "The Parting Of The Ways" van seizoen 1 is er een einde gekomen aan de klassieke programmering van de publieke omroepen en de eerste reeks Doctor Who-afleveringen van de VARA. Voor zover ik weet zou seizoen 2, beginnende met "The Christmas Invasion" waar de laatst uitgezonden aflevering verder gaat, met de uitzendingen beginnen in september. (Okee, "New Earth" is in principe de eerste van seizoen 1, maar in TCI is de Tenth Doctor voor het eerst volledig aanwezig. ;))

Heeft iemand wat opheldering over de inprogrammering van Doctor Who in het nieuwe publieke omroepschema? Of hebben ze inmiddels toch besloten om David Tennant niet op het Nederlandse scherm te laten zien (afgezien van zijn regeneration scene in TPOTW dan)?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Op eerste kerstdag, maandag 25 december, is ‘Doctor Who: The Christmas Invasion’ om 19.30 te zien op Nederland 3.

In ‘The Christmas Invasion’ is Doctor Who aan het regenereren, waardoor Rose machteloos is wanneer zij probeert de aarde voor zijn ondergang te behoeden. En dat nog wel op kerstavond. De nieuwe gedaante die Doctor Who aanneemt wordt sinds de laatste aflevering van de vorige serie, vertolkt door David Tennant, ondertussen de tiende Doctor Who-vertolker. David Tennant, een ervaren tv-acteur en onder meer bekend van de serie ‘Casanova’ en ‘Harry Potter and the goblet of fire’, geeft een geheel eigen invulling aan de rol van Doctor Who.

Hij zet de rol neer met humor, licht maniakaal en toch ook serieus. Waarschijnlijk kunnen we veel actie van deze Doctor verwachten, waar het zwaardgevecht aan het eind van ‘The Christmas Invasion’ een voorbeeld van is. ‘Doctor Who: The Christmas Invasion’ is maandag 25 december om 19.30 uur te zien bij de VARA op Nederland 3.
http://omroep.vara.nl/tvradiointernet_d ... pic=327432
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

In Groot-Britannië begint de BBC met het uitzenden van seizoen 3, terwijl in Nederland dus nog aan seizoen 2 begonnen met worden...

* Zimmerman is blij met zijn DSL-verbinding. :Y)
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Zimmerman schreef:In Groot-Britannië begint de BBC met het uitzenden van seizoen 3, terwijl in Nederland dus nog aan seizoen 2 begonnen met worden...

* Zimmerman is blij met zijn DSL-verbinding. :Y)
TCI begint om 19:30 Nederlandse tijd, daarna op BBC1 om 19:30 Engelse tijd nog een keertje The Runaway Bride!
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Stoney3K schreef:TCI begint om 19:30 Nederlandse tijd, daarna op BBC1 om 19:30 Engelse tijd nog een keertje The Runaway Bride!
* Zimmerman programmeert zijn DVD-recorder vast voor 25 december, 20.30 uur.

Bedankt voor de tip! :)
Gebruikersavatar
TCB-1977
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2006, 23:05
Locatie: Assen (Netherlands)

Bericht door TCB-1977 »

Had Doctor Who al weer gemist op TV.
Kijk vol verwachting uit naar 25 December. :thumbs:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Welkom op 't forum TCB-1977 :W
Gebruikersavatar
TCB-1977
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2006, 23:05
Locatie: Assen (Netherlands)

Bericht door TCB-1977 »

Dank je wel.
Zal mij hier uitstekend vermaken.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

TCB-1977 schreef:Dank je wel.
Zal mij hier uitstekend vermaken.
Dat zullen we nog wel zien :*)
Gebruikersavatar
Davros
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2006, 14:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Davros »

Net losgelaten op dit forum. Doctor Who fan sinds de jaren '70. Naast het posten op diverse sites, onderhoud ik mijn eigen Doctor Who fan site!
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

Davros schreef:Net losgelaten op dit forum. Doctor Who fan sinds de jaren '70. Naast het posten op diverse sites, onderhoud ik mijn eigen Doctor Who fan site!
in Comic Sans nog wel
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

R2D2 schreef:
Davros schreef:Net losgelaten op dit forum. Doctor Who fan sinds de jaren '70. Naast het posten op diverse sites, onderhoud ik mijn eigen Doctor Who fan site!
in Comic Sans nog wel
http://bancomicsans.com/

Let maar niet op mij...
Gebruikersavatar
Davros
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2006, 14:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Davros »

Jadzia schreef:
R2D2 schreef:
Davros schreef:Net losgelaten op dit forum. Doctor Who fan sinds de jaren '70. Naast het posten op diverse sites, onderhoud ik mijn eigen Doctor Who fan site!
in Comic Sans nog wel
http://bancomicsans.com/

Let maar niet op mij...
Komisch!!
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

keumisch ;-)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ja, watis daar nou mis mee ?
Ik hoor daar meer mensen over :{
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Davros schreef:
Komisch!!
Comic Sans MS geeft je site wel een behoorlijk 'leuk' gehalte maar komt minder professioneel over.

Overigens wel ontzettend leuk om de eerste Nederlandse Doctor Who fansite in de lucht te zien. Ik neem aan dat je de ontwikkelingen vanaf seizoen 2 (Tenth Doctor) en Torchwood ook nog mee gaat nemen? Zelf ben ik hard bezig om een redelijk kleinschalig initiatief op te zetten om zelf iets in het Whoniverse te filmen. In de eerste plaats om Doctor Who fans in Nederland een beetje bij elkaar te krijgen, en omdat het leuk is natuurlijk, maar ik zit echt een beetje te springen om mensen die mee willen doen.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

R2D2 schreef:
Davros schreef:Net losgelaten op dit forum. Doctor Who fan sinds de jaren '70. Naast het posten op diverse sites, onderhoud ik mijn eigen Doctor Who fan site!
in Comic Sans nog wel
comic sans moet verbannen worden
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Peti schreef:
R2D2 schreef:
Davros schreef:Net losgelaten op dit forum. Doctor Who fan sinds de jaren '70. Naast het posten op diverse sites, onderhoud ik mijn eigen Doctor Who fan site!
in Comic Sans nog wel
comic sans moet verbannen worden
.nl
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

:Y)
Gebruikersavatar
Davros
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2006, 14:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Davros »

Stoney3K schreef:Overigens wel ontzettend leuk om de eerste Nederlandse Doctor Who fansite in de lucht te zien. Ik neem aan dat je de ontwikkelingen vanaf seizoen 2 (Tenth Doctor) en Torchwood ook nog mee gaat nemen?
Seizoen 2 staat al op mijn site. Ik ga ook van de Nederlandse uitzendingen zoveel mogelijk bijhouden.
Torchwood nog even niet, want ik heb nog (heel) veel te doen voor DW.
Stoney3K schreef: Zelf ben ik hard bezig om een redelijk kleinschalig initiatief op te zetten om zelf iets in het Whoniverse te filmen. In de eerste plaats om Doctor Who fans in Nederland een beetje bij elkaar te krijgen, en omdat het leuk is natuurlijk, maar ik zit echt een beetje te springen om mensen die mee willen doen.
Ik had dit al gelezen! Ben op het ogenblik bezig om een Nederlandse fanclub op te zetten. Mail me gerust voor info :)
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Davros schreef:
Stoney3K schreef: Zelf ben ik hard bezig om een redelijk kleinschalig initiatief op te zetten om zelf iets in het Whoniverse te filmen. In de eerste plaats om Doctor Who fans in Nederland een beetje bij elkaar te krijgen, en omdat het leuk is natuurlijk, maar ik zit echt een beetje te springen om mensen die mee willen doen.
Ik had dit al gelezen! Ben op het ogenblik bezig om een Nederlandse fanclub op te zetten. Mail me gerust voor info :)
Leuk! Eindelijk eens beweging in het Nederlandse Who fandom!

Ik zit er al even over te denken om ook een Whovian domein te registreren (www.galifrey.nl is nog vrij -- voor de ongeletterden: Galifrey is/was de homeworld van de Time Lords), staat wel iets beter te onthouden dan een domeinnaam van 5 woorden lang. ;)
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Gallifrey. ;)
Gebruikersavatar
TCB-1977
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2006, 23:05
Locatie: Assen (Netherlands)

Bericht door TCB-1977 »

Trekscaper schreef:
Op eerste kerstdag, maandag 25 december, is ‘Doctor Who: The Christmas Invasion’ om 19.30 te zien op Nederland 3.

In ‘The Christmas Invasion’ is Doctor Who aan het regenereren, waardoor Rose machteloos is wanneer zij probeert de aarde voor zijn ondergang te behoeden. En dat nog wel op kerstavond. De nieuwe gedaante die Doctor Who aanneemt wordt sinds de laatste aflevering van de vorige serie, vertolkt door David Tennant, ondertussen de tiende Doctor Who-vertolker. David Tennant, een ervaren tv-acteur en onder meer bekend van de serie ‘Casanova’ en ‘Harry Potter and the goblet of fire’, geeft een geheel eigen invulling aan de rol van Doctor Who.

Hij zet de rol neer met humor, licht maniakaal en toch ook serieus. Waarschijnlijk kunnen we veel actie van deze Doctor verwachten, waar het zwaardgevecht aan het eind van ‘The Christmas Invasion’ een voorbeeld van is. ‘Doctor Who: The Christmas Invasion’ is maandag 25 december om 19.30 uur te zien bij de VARA op Nederland 3.
Heb deze aflevering gisteren gezien en moet zeggen, vond hem goed. :) ;)
De nieuwe Doctor is eerst wel even wennen, maar vind hem wel wat humor hebben.
Ben toch blij dat de serie weer terug is op TV.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ja vond het een leuke aflevering, had nog nooit echt iets van Dr Who gezien dus ben het recentlijk, aan het binnen halen O-)
Plaats reactie