(4.07) The Wasp and the Unicorn

'whoooo are you, whoohoo hooo hooo'

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

(4.07) The Wasp and the Unicorn

Bericht door Blind Guardian »

Een erg vermakelijke en leuke aflevering :)
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

ja leuk :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Heb de ep nog niet gezien. Maar vertel eens. Krijgt haar man, net zo als in werkelijkheid, hier ook de schuld?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dat haar eerste man vreemd gaat jia, dat word wel besproken.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

ja t was leuk, kheb alleen niet zoveel met agathe christie...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Blind Guardian schreef:Dat haar eerste man vreemd gaat jia, dat word wel besproken.
Niet dat ie door de politie verdacht werd van moord op z'n vrouw?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

GPS schreef:
Blind Guardian schreef:Dat haar eerste man vreemd gaat jia, dat word wel besproken.
Niet dat ie door de politie verdacht werd van moord op z'n vrouw?
Op wie Agatha Christie volgens de Dr Who verhaal lijn lijd zij drie dagen later aan Anemesia, en kan zich niks meer herrineren ... Maar ik ben geen kenner van Agatah Christie, butien dat ik de buitenkant van een Hotel heb gezien in Istanbul waar zij geslapen zo hebben.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Ergens in de jaren dertig (als ik me niet vergis) was ze (de echte) plotseling verdwenen. Het was bekend dat er huwelijksmoeilijkheden waren en toen ze niet kwam opdagen is de politie gaan zoeken. Ze verdachten haar man ervan dat die zijn vrouw had vermoord. Na een dag of wat (weet echt niet uit m'n hoofd hoeveel) dook ze plotseling weer op. Ze heeft nooit willen zeggen waar ze geweest was en waarom ze weg was.
Laatst gewijzigd door GPS op 17 mei 2008, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dat zal dan wel drie dagen zijn, bij Dr Who hadden ze een iets anders verhaal (teminste ik neem aan dat Dr Who niet op waargebeurde feiten is), maar Drie Dagen na wat er gebeurde was ze (bij dat alien ras), vergeten wat er gebeurd was, en was ze bij een of ander hotel in de buurt aan het rond zwalken...

Dus ze zijn ook nog redelijk accuraat geweest bij Dr Who, intresting
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

GPS schreef:Ergens in de jaren dertig (als ik me niet vergis) was ze (de echte) plotseling verdwenen. Het was bekend dat er huwelijksmoeilijkheden waren en toen ze niet kwam opdagen is de politie gaan zoeken. Ze verdachten haar man ervan dat die zijn vrouw had vermoord. Na een dag of wat (weet echt niet uit m'n hoofd hoeveel) dook ze plotseling weer op. Ze heeft nooit willen zeggen waar ze geweest was en waarom ze weg was.
dat hele verhaal komt in de aflevering terug :) alleen wel met een who-twist natuurlijk, net als toen die aflevering met shakespeare en dat verdwenen toneelstuk.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

jup en daarom mag ik dr who wel de schrijvers zijn behoorlijk creatief in het maken van correcte verhalen :)
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Ik heb niet zoveel met A.Christie, misschien dat dat de reden was dat ik het geheel een beetje rommelig vond overkomen.

En wist die butler nu wel of niet dat er gif in het drankje zat? hij keek zo vreemd ? :?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

itsme schreef:Ik heb niet zoveel met A.Christie, misschien dat dat de reden was dat ik het geheel een beetje rommelig vond overkomen.

En wist die butler nu wel of niet dat er gif in het drankje zat? hij keek zo vreemd ? :?
Tja, Christie is de "Uitvinder" of in in ieder geval de grote promotor van 'de Butler heeft het gedaan' verhalen, dus zo'n verwijzing moet er dan wel inzitten. Al was het maar omdat de makers ook eens lol willen hebben.

Heb het nog even opgezocht. Ze is ergens rond 1922 elf dagen zoek geweest. Niet lang daarna is gescheiden en later weer hertrouwd met een archeoloog.

Wat haar verhalen zelf betreft. Die zijn ondertussen erg gedateerd en werden al snel voorspelbaar doordat ze steeds volgens dezelfde lijn werkte. In mijn ogen bleef een aantal leuk -niet spannend- vanwege de karakters zoals miss Marple en Poirot. Niet vanwege de plots, die zijn na twee verhalen voorspelbaar.

Ik kan me daarom goed voorstellen dat het de huidige generatie niet meer aanspreekt.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

^Zelfs de doctor zei dat ie vaak verrast was in haar verhalen..nouja, vaak once or twice... nouja, once. :P Maar het was wel goed :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ik heb niks met Agatha Chrstie maar die afleveringen die in voltooid verleden tijd afspelen vind ik vaak wel leuk :)
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Trouwens wel weer leuk om te weten dat de schrijvers er vanuit gaan dat er in het jaar 5 biljoen ook nog een ouderwets boek van papier wordt geprint en gelezen. :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

itsme schreef:Trouwens wel weer leuk om te weten dat de schrijvers er vanuit gaan dat er in het jaar 5 biljoen ook nog een ouderwets boek van papier wordt geprint en gelezen. :*)
Tijdens het einde van het universum rijden ze nog gewoon rond in kiepwagens en de hekken zagen er wel verdacht 20e eeuws uit :Y)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Guess who? schreef:ja t was leuk, kheb alleen niet zoveel met agathe christie...
itsme schreef:Ik heb niet zoveel met A.Christie, misschien dat dat de reden was dat ik het geheel een beetje rommelig vond overkomen.
Zonde, 't was door haar boeken te lezen dat ik plezier in 't lezen gekregen heb. Ik herinner me 't nog goed: het is allemaal begonnen met "Why didn't they ask Evans ?" (in 't Nederlands wel te verstaan).
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Leuke ep weer. Veel humor erin. Alleen dat gezoem van die priester aan het eind klonk een beetje raar. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

uss defiant schreef:Leuke ep weer. Veel humor erin. Alleen dat gezoem van die priester aan het eind klonk een beetje raar. :lachhuil:
Ach, niets wat 'n beetje spuitbus niet kan oplossen ...
Plaats reactie