Nieuw seizoen voor Torchwood

'whoooo are you, whoohoo hooo hooo'

Moderator: mr_Vulcan

Gesloten
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Nieuw seizoen voor Torchwood

Bericht door captain crash »

The BBC have announced that a new series of Torchwood will be produced by the BBC Wales, BBC Worldwide, and US network Starz Entertainment.

The series will see John Barrowman and Eve Myles reprise their roles of Captain Jack Harkness and Gwen, and will comprise of ten episodes overseen by series creator Russell T Davies. Other former cast members (like Gwen's husband Rhys played by Kai Owen) have yet to be confirmed, but new faces will appear in the team, with adventures taking place around the world.

Says Ben Stephenson, Controller, BBC Drama Commissioning:
We have a long history of working with many U.S. networks but it is incredibly exciting to be working with Starz for the first time, as well as to be reunited with the best of British in Russell, Jane and Julie. Torchwood will burst back onto the screen with a shocking and moving story with global stakes and locations that will make it feel bigger and bolder than ever.

Jane Tranter, EVP, BBC Worldwide Productions:
Torchwood has attracted remarkable attention and loyalty in both the UK and U.S., and in this new partnership with Starz, the next chapter will not only reward our current fans, but also introduce new viewers to the most impressive instalment yet.

Chris Albrecht, LLC, President and CEO of Starz:
We're committed to programming exceptional television that is entertaining, imaginative and provides a premium TV experience, and by any measure the new concept for Torchwood fits that mandate. I've been part of successful partnerships with Jane Tranter and the BBC previously, and I'm very much looking forward to working with them again.

No date for production and eventual broadcast for the series has been announced, though some media sources have suggested it premiering during Summer 2011.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Nieuw seizoen voor Torchwood

Bericht door captain crash »

Ik weet zelf niet precies wat ik hiervan vind. Ik ben niet een heel groot fan van Torchwood (en Barrowman). Maargoed, dit zat er al een tijdje aan te komen. Waar ik vooral eigenlijk zorgen over heb is het feit dat RTD de productie gaat doen. Tenzij er goed overleg komt met SM zie ik grote problemen als het gaat om de manier waarop het Who-universe wordt weergegeven in de verschillende series.

Najah...we zien wel :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nieuw seizoen voor Torchwood

Bericht door Guess who? »

Waar ik het meest benieuwd naar ben of het weer gaat samenlopen met DW.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Nieuw seizoen voor Torchwood

Bericht door captain crash »

Najah, "elf" maakt natuurlijk wel zijn opwachting in SJA dit najaar (ook RTD) dus het zou kunnen...maar ik denk het eigenlijk niet. Met de laatste serie Torchwood, waarin toch best zeer ingrijpende zaken gebeurde, is in Doctor Who ook niks gedaan (tenzij we dat in de laatste twee eps van dit jaar nog krijgen, maar daar ziet het in alle eerlijkheid niet naar uit). SM is niet echt een fan van het karakter van captain Jack (ookal heeft hij hem wel als eerste mogen schrijven in seizoen 1 van Doctor Who) dus ik denk dat de kans ook niet heel groot is dat Jack terug komt in de serie. Ik vermoed dat de opnames voor de nieuwe serie van Torchwood zullen starten na de opnames voor het zesde siezoen van Doctor Who en samen zullen lopen met de opnames van de tweede helft van seizoen vijf van de SJA (ze hebben van SJA nu seizoen vier, dat dit najaar wordt uitgezonden, en deel van vijf opgenomen). Dat zou betekenen dat het nieuwe seizoen van Torchwood op zijn vroegst in het najaar van 2011 op tv is.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nieuw seizoen voor Torchwood

Bericht door Guess who? »

Ah, interessant. Ik zou het sowieso op prijs stellen als dit seizoen netjes en redelijk zelfstandig wordt afgesloten. Tot nu toe een erg origineel en creatief geschreven seizoen, dat heeft ook geen invloeden van TW nodig.

Al denk ik ook niet dat TW samen zal gaan met SJA, behalve als waar is wat eerst werd voorspeld dat TW wat meer kindvriendelijk zou worden.

Denk trouwens dat Jack MS wel cute zou vinden maar de bow-tie gelijk zou afkraken :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Nieuw seizoen voor Torchwood

Bericht door captain crash »

Ik denk niet dat er een samenwerking komt tussen SJA en TW gezien het feit dat TW internationaal gaat (lees: meer Amerikaans wordt). Dit laatste is hoe dan ook geen positief punt wat mij betreft. En wat captain Jack van "elf" zou vinden...ik denk dat ie zijn haar fantastisch vindt en inderdaad de bow tie volledig af zou kraken. Dat zou trouwens wel een coole scene opleveren.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Nieuw seizoen voor Torchwood

Bericht door Master Vanhu Botie »

Yeuj, donderdag 14/07 om 22:00 CET op BBC1: 4x01 - The new world :cheergroen:
Gesloten