Companions 2005 - 2013

'whoooo are you, whoohoo hooo hooo'

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Companions 2005 - 2013

Bericht door Vis »

HelloCath schreef:Goed.. het personage van de doctor bestaat misschien al 50 jaar..
Maar met elke nieuwe acteur kreeg het personage een andere persoonlijkheid.
Dus je kan de 9de doctor helemaal niets vinden kwa karakter en 10 bijv helemaal geweldig,.
Dus laten we zeggen dat het personage van de doctor wel steeds veranderd. De naam (of gebrek aan eigenlijk) blijft hetzelfde en wat hij doet blijft in grote lijnen hetzelfde. Maar de persoonlijkheid en dat is toch het belangrijkst aan een personage veranderd wel.
Dan is de vraag eerst nog wanneer je van een nieuw personage kan spreken. Er zijn genoeg personages die gedurende een serie enorm grote veranderingen doormaken, en ondanks dat ze nog steeds door dezelfde acteur worden gespeeld aan het einde van de serie totaal anders zijn dan in het begin. Is dat dan ineens ook een nieuw personage geworden? Nee.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Companions 2005 - 2013

Bericht door HelloCath »

Dat heet ontwikkeling van karakter en gaat geleidelijk.
Jij bent ook niet dezelfde man (?) als 10 jaar geleden.
Als je op het 1 op het andere moment van persoonlijkheid wisselt ben je gewoon niet meer echt jezelf.

Plus het feit.. mijn god wat diepen jullie een klein zinnetje uit zeg.

Oké weet je wat..
Ik wou zeggen..

Doctor who leert je om niet te gehecht te raken aan personages EN acteurs..
Oja en dat de doctor altijd hetzelfde blijft.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Companions 2005 - 2013

Bericht door GPS »

HelloCath schreef:Afbeelding.
Dat valt voor ons doen wel mee hoor.

Maar ik ben het niet met meneer vis eens. Tenminste niet helemaal.
Vis schreef:Dan is de vraag eerst nog wanneer je van een nieuw personage kan spreken. Er zijn genoeg personages die gedurende een serie enorm grote veranderingen doormaken, en ondanks dat ze nog steeds door dezelfde acteur worden gespeeld aan het einde van de serie totaal anders zijn dan in het begin. Is dat dan ineens ook een nieuw personage geworden? Nee.
Op zich heeft hij hier wel gelijk. Maar voor de doctor gaat dat mijn inziens niet op, omdat de schrijvers de acteurswisselingen wel degelijk gebruiken om het personage ook te veranderen. Meer dan mogelijk is dan als de rol door steeds dezelfde acteur gespeeld zou worden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Companions 2005 - 2013

Bericht door Vis »

GPS schreef:Op zich heeft hij hier wel gelijk. Maar voor de doctor gaat dat mijn inziens niet op, omdat de schrijvers de acteurswisselingen wel degelijk gebruiken om het personage ook te veranderen. Meer dan mogelijk is dan als de rol door steeds dezelfde acteur gespeeld zou worden.
HelloCath schreef:Dat heet ontwikkeling van karakter en gaat geleidelijk.
Jij bent ook niet dezelfde man (?) als 10 jaar geleden.
Als je op het 1 op het andere moment van persoonlijkheid wisselt ben je gewoon niet meer echt jezelf.
Als de persoonlijkheid het enige aspect is van een karakter hebben jullie gelijk, maar dat is het nu eenmaal niet. The Doctor is veel meer dan enkel de persoonlijkheid die hij op een bepaald moment heeft, en dat kun je niet ineens gaan negeren en zeggen dat 't een compleet ander personage is geworden.
HelloCath schreef:Plus het feit.. mijn god wat diepen jullie een klein zinnetje uit zeg.
Ja, we hebben niks anders te doen :')
HelloCath schreef:Doctor who leert je om niet te gehecht te raken aan personages EN acteurs..
Oja en dat de doctor altijd hetzelfde blijft.
Ok :')
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Companions 2005 - 2013

Bericht door HelloCath »

Vis schreef:
HelloCath schreef:Doctor who leert je om niet te gehecht te raken aan personages EN acteurs..
Oja en dat de doctor altijd hetzelfde blijft.
Ok :')
Blij dat we het eens zijn :cocktail:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Companions 2005 - 2013

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Companions 2005 - 2013

Bericht door GPS »

Vis schreef:
GPS schreef:Op zich heeft hij hier wel gelijk. Maar voor de doctor gaat dat mijn inziens niet op, omdat de schrijvers de acteurswisselingen wel degelijk gebruiken om het personage ook te veranderen. Meer dan mogelijk is dan als de rol door steeds dezelfde acteur gespeeld zou worden.
HelloCath schreef:Dat heet ontwikkeling van karakter en gaat geleidelijk.
Jij bent ook niet dezelfde man (?) als 10 jaar geleden.
Als je op het 1 op het andere moment van persoonlijkheid wisselt ben je gewoon niet meer echt jezelf.
Als de persoonlijkheid het enige aspect is van een karakter hebben jullie gelijk, maar dat is het nu eenmaal niet. The Doctor is veel meer dan enkel de persoonlijkheid die hij op een bepaald moment heeft, en dat kun je niet ineens gaan negeren en zeggen dat 't een compleet ander personage is geworden.
Hmm, ik vind je definitie van personage te strak toegepast in dit geval. Maar ik laat m'n koffer staan.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Companions 2005 - 2013

Bericht door HelloCath »

Laten we zeggen dat the Doctor een uniek personage is en waar de standaard regels niet echt van toepassing kunnen zijn.
Want hij is tegelijk 1 personage maar ook vele personages doordat elke acteur zijn eigen invulling mag geven.
Zo is het moeilijk om te bedenken dat de serieuze Nine dezelfde man is als de dwaze Eleven.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Companions 2005 - 2013

Bericht door HelloCath »

Ik moet even terug komen op het River verhaal.
Blijkbaar is er wel een soort van afscheid geweest.
Alleen dit vond niet plaats in een TV aflevering maar een minisode.
De 11de doctor neemt haar mee naar de 'Singing Towers' dus ik mag denk ik aannemen dat River niet terug komt.
Had het ook niet verwacht na 'The name of the doctor'.


http://www.youtube.com/watch?v=BPVZEQQUnu8
Plaats reactie