the Abbys (nieuw einde / nooit eerder gezien)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gesloten
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

the Abbys (nieuw einde / nooit eerder gezien)

Bericht door 22339 »

Gister Heb ik de abbys op Canal+ gekeken en volgens mijn zaten er in deze versie een hoop nieuwe scene's die ik nog niet kon, het kan dat ik het me vergis hoor maar dan moeten jullie het me zeggen, ik denk namelijk dat ik me niet vergis omdat ik the Abbys pas geleden ook op sbs6 heb gezien en daar zag ik deze scene's niet.

Het was als volgt:
Tijdens de hele film zag je meer van het opbouwende conflict tussen amerika en rusland doormiddel van nieuws berichten op tv:

De slot scene zegmaar als Bud naar beneden valt langs de cliff en dan door de aliens in hun schip word genomen en gered was volgens mijn totaal anders. IPV alleen de tekst
"don't cry i know it was one way trip, love you wife"

lieten de aliens daarvoor nieuws beelden zien van vloetgolven die over de hele wereld langs elke kust opkwamen tot wel 300 meter hoog en zeker de mens zal uitroeien, bud zegt na de beelden gezien te hebben
"You guys are doing this isn't it..... you can control the watter? but why?"

vervolgens laten de aliens beelden zien Atoom explosies die verwijzen naar de dreiging Amerika vs Rusland bud zegt:
"But its not always like this"

de aliens laten vervolgens beelden zien van 1e en 2e WO vietnam, golf-oorlog, hiroshima, etc etc etc bud zegt:
"so you guys have been watching us for some time isn't it???"

de alien knikt en het beeld veranderd in de tekst die bud verstuurde
"don't cry i know it was one way trip, love you wife"

vervolgens zien we beelden vanuit newyork waar je mensen ziet rennen voor de vloetgolf die al hoog boven alle wolken krabbers uitkomt en opeens stopt de golf hij staat stil hij freezed zegmaar. dan zaken ze ineens in en alles is weer normaal behalve een hoop geschrokke mensen dan. vervolgens krijgen Buds vrienden bericht
"Bud is back on the air...made some new friends...they have been waching us for some time...and hate it to see what we where doing....they made the waves....and they hope we got the message and better ourselves....but its just a sugestion.....hold on penty hose....gonne love this "

vervolgens zegt de captain van de bentic-explorer tegen de generaal aan boord
"looks like you guys are loosing your job"

en dan gaat de film gewoon verder als normaal, het alien ship komt omhoog en neemt de deep-core mee etc etc

Volgens mijn is dit de directors-cut Ik had het idd geval nog nooit gezien
Laatst gewijzigd door 22339 op 01 okt 2002, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Cool! Die scene ken ik ook niet! Moet hem misschien maar eens downloaden, als dat kan.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Dr. Pulaski schreef:Cool! Die scene ken ik ook niet! Moet hem misschien maar eens downloaden, als dat kan.
YES!!!! ik ben dus niet gek.
Ik denk dat het een Directors edition of special edition is dan.
Ik ga denk maar is ff zoeken bij FR-Shop ofzoow of ze hem op dvd hebben want het maakt de film 20X leuker
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Er is inderdaad een special edition DVD uit die langer duurt, misschien dat het dus deze versie was die ze uitzonden.

Bij de weg, komt die de komende tijd ook nog op tv, wil die film altijd al een keer zien.
Gebruikersavatar
Aragorn
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jun 2002, 08:19
Locatie: Houten

Bericht door Aragorn »

Er zijn twee versies van de film.

De meeste mensen kennen alleen de korte (TV) versie. Hierin is o.a. ook niet te zien dat er een enorme vloedgolf op Amerika afdenderd.

De korte versie duurt al bijna 3 uur, de lange is nog een kleine 50 minuten langer. Te lang dus voor op tv.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

ik heb hem ik zag hem gister bij de FreeRecord shop liggen hij heet the abbys special edition hij heft 2 discs.

op disc 1:
Bioscoop versie van de film.
Special edition van de film.

op disc2:
Docu over de abbys
Working script
Origional script
Interviews
Storyboards
Concept art
Making of the abbys
Making of special effects
Nieuwe weg gehaalde scenes
Biogrfie van elke acteur in de film.
3 trailers.
En dan nog wat 10 min filmpjes van de director enzoow.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hmz...ik kende deze scene al wel hoor :)
Gesloten