Star Wars: Het algemene onderwerp

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

en hoe gaat die film dan heten?

0,5?
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Misschien wel los van het verhaal.. geen episode #.
De saga gaat eigenlijk meer over hoe Anakin, Darth Vader wordt...
En aangezien er hier geen sprake zal zijn van Anakin, heeft het er niet echt wat mee te maken.
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ik vond hem erg leuk deze film. Episode 1 en 2 is allemaal voorwerk, en alles valt op z'n plek hier. Heel leuk allemaal. Alleen vond ik chewbacca totaal overbodig. Oke, leuk om de wookies in te leiden, maar waarom chewbacca er nou bij betrekken?
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Waarom niet?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

In 'the empire strkes back' komt duidelijk naar voren dat Luke ontdekt dat DV zijn vader is doordat DV dit zegt. Hoe WEET DV dit? Vermoedelijk door 'The Force' (hij zegt tegen Luke: You can feel it's true) en door wat hij als Anakin nog weet. In de Revenge of the Sith wordt duidelijk aan het einde gezegd dat er nog 'iets' goeds over is gebleven in DV (een deel van Anakin is nog steeds in hem) en dit komt natuurlijk weer naar voren in Return of the Jedi.

Dit is wat mij betreft dan ook de verklaring: DV die in de loop van de originele trilogie weer steeds meer van Anakin in zichzelf terug vindt ontdekt weer dat hij kinderen heeft. Kennis die vermoedelijk nooit verloren is gegaan maar onderdrukt werd door de keizer...die het waarschijnlijk wel altijd geweten heeft maar de kinderen, die door Yoda en Ben verborgeren werden, nooit heeft kunnen vinden. Het is ook de keizer die DV aan het einde van Revenge of the Sith vertelt dat zijn vriendin dood is.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Vriendin=vrouw.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

The Silencer schreef:ve-haal
we kennie nie allemaal boendok-zeents weze
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Galenfuinion schreef:Vriendin=vrouw.
Mwah daar bestaan verschillende visies over. Ze zijn wel getrouwd maar nooit in het openbaar, men mocht het niet weten. Voor de grote boze buitenwereld was Anakin dus niet getrouwed.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

captain crash schreef:In 'the empire strkes back' komt duidelijk naar voren dat Luke ontdekt dat DV zijn vader is doordat DV dit zegt. Hoe WEET DV dit? Vermoedelijk door 'The Force'
Wat dacht je van Luke's achternaam? :)

Je zult het wel andersom bedoelen, omdat Luke zogenaamd weet dat het zo is. Ookal wil hij het niet geloven.
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

DataLord schreef:Ja ik lees iets over Dark Lords :S
Ik dacht inderdaad dat ze daar al niets meer van hadden vernomen voor 3 millenia oid.

*edit* ik las trouwens gisteren op Theforce.net iets over een mogelijke prequel van "The Old Republic"...
Ik vind het een beetje verwarrend allemaal... maar het zal wel valse hoop zijn.
We zien het wel als er nog wat komt. In ieder geval komen de mensen wel kijken en zo'n prequel lijkt me ook wel spannend. Weer eens wat anders dan dat van alles draait om Luke en Anakin Skywalker en hun predestinaties. Zou ook een kans zijn om de dark side meer te belichten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

DataLord schreef:
captain crash schreef:In 'the empire strkes back' komt duidelijk naar voren dat Luke ontdekt dat DV zijn vader is doordat DV dit zegt. Hoe WEET DV dit? Vermoedelijk door 'The Force'
Wat dacht je van Luke's achternaam? :)

Je zult het wel andersom bedoelen, omdat Luke zogenaamd weet dat het zo is. Ookal wil hij het niet geloven.
Luke heet zo omdat hij bij de familie van Anakin is gaan wonen, niet omdat men wist wie zijn moeder was in de rest van het universum. Leia heet ook helemaal niet zo. Dat Anakin getrouwd geweest is zullen echt niet veel mensen geweten hebben en diegenen die het wel wisten hadden genoeg reden om hun mond goed dicht te houden.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

De naam Skywalker zal Vader toch op z'n minst aan het denken zetten. En hij wist dat ie een kind zou krijgen... Dus als ie kijkt naar hoe oud Luke zo'n beetje is..
The grootse machtige Force heeft hem misschien alleen een zetje gegeven. :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het is maar de vraag in hoeverre DV uberhaupt zich bewust was van het feit wie hij in het verleden was. Op het moment dat hij zich dat wel bewust wordt komt het kleine beetje goedheid (waar aan het einde van ROTS naar verwezen wordt) weer naar boven en vermoord hij zelf de keizer in ROTJ. Jah, ook de keizer had er dus belang bij om de familiebanden niet openbaar te laten worden (als hij het al wist).
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

DataLord schreef:De naam Skywalker zal Vader toch op z'n minst aan het denken zetten. En hij wist dat ie een kind zou krijgen... Dus als ie kijkt naar hoe oud Luke zo'n beetje is..
The grootse machtige Force heeft hem misschien alleen een zetje gegeven. :lachhuil:
In de DVD-versies is het de Keizer die het tegen Darth Vader zegt...Vader had de naam Skywalker ook niet gehoord. Dus de discussies hierover kunnen stoppen... :*)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Vanavond de film gezien. De film had een heel mooi einde, maar het eerste uur was toch erg vaag en voelde on-Star Wars achtig aan. Overladen met humor die nauwelijks grappig was en actie die nergens toe diende.

De hele redding van Palpatine diende er alleen toe om te laten zien dat Anakin al een beetje evil was. Nou eh, dat wisten we al toen ie dat hele zandvolk had afgeslacht, dus het was mij een raadsel waarom we eerst zo'n lang onzinstuk op dat schip moesten zien.
Daarna kwam het verhaal omtrend Anakin's ongenoegen met de manier waarop de andere Jedi's hem behandelden en zijn gevoel dat ie meer kan. Alsof dat in de vorige film ook al niet duidelijk was. Maargoed, na deze 1 uur durende "last time on Star Wars" kregen we eindelijk te zien waarvoor ik toch wel naar de bioscoop ging: het overlopen naar de Dark Side. Het werd IMO pas echt interessant bij de scene toen Anakin doorhad dat Palpatine een Sith Lord was. Het had nog wel iets meer uitgediept mogen worden, met name het afslachten van de kinderen, maar op zich werd het verhaal toen pas echt leuk om te volgen.

De aansluiting op de originele trilogie vond ik erg mooi gedaan, en de lightsaber gevechter blijven na al die jaren gewoon cool. Wat dat betreft was het 2e gedeelte van het verhaal echte Star Wars stijl die me herinnerde aan de originele trilogie.

Natuurlijk een ander pluspunt aan de film was het zien van Jimmy Smits als intergalactisch politicus deze keer. ;)

Al met al een meevaller én tegenvaller. Bij het begin heb ik me regelmatig afgevraagd waarom ik die scènes nu weer te zien moest krijgen, maar bij het tweede deel heb ik me uitstekend vermaakt.

Eind dit jaar maar de DVD kopen zodat ik door kan spoelen. :Y)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

t is toch zo dat een sith lord maar 1 leerling kan hebben? ik denk dat daarvoor t begin nodig was, om dooku een kopje kleiner te maken. (gut wat een handige woordkeus weer :X)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

En natuurlijk was het gewoon zeer entertainend.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik vind het een toffe film, sowieso de beste van de PT maar niet zo goed als ANH en TESB.

De dialogen blijven verschikkelijk met name die tussen Anakin en Padme. Acteerwerk vond ook niet zo best. En dat wijt ik echt aan Lucas, is gewoon geen goede regisseur.

De FX shots waren prachtig, schitterend. Alleen het gevecht vond ik nogal chaotisch en dat bedoel ik niet op een goede manier. Ik kreeg geen indruk waar Anakin en Obi-Wan precies waren ten opzichte van hun doel e.d. Met ANH en ROTJ had ik die indruk wel.

Anakin's overgang naar de Dark Side vond ik tegenvallen. Dat Sand People incident werd al genoemd maar sindsdien heeft hij het goed gedaan als Jedi. Hij twijfele bij het doden van Dooku maar ja aan de andere kant, Mace Windu besloot om Palpatine ook direct om te leggen.

Anakin is simpelweg beetgenomen door de Sith, wat dan wel pas bij hen maar je vraagt je toch af, als Windu aardiger was geweest, zou Anakin nog steeds zijn overgelopen? :)
Een hoop van Anakin's negatieve gevoelens kwamen deels door de Jedi Council.

Drie scenes met Palpatine waarbij die niet veel meer zegt dan "ah kom lekker bij de Dark Side" en Anakin wordt evil.
Ik had er toch meer van verwacht.

General Grievious kon me totaal niet boeien. Verantwoordelijk voor de dood van verschillende Jedis maar we hebben hem er niet één zien doden. Zijn droid leger ook niet.

Obi Wan was tof, McGreggor zat goed in de rol. Maar uiteindelijk is het de schuld van Obi-Wan dat er een terreurregime van 20 jaar was. Had hij Anakin nog maar even die lava in geschopt. :)
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 09 jun 2005, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

^^Grievous heeft er tijdens de Clonewars wel veel gedood..
En ik vond het echt tegenvallen dat Grievous zo slap overkwam vergeleken in clone wars.

En inderdaad, het acteren viel ook tegen.. maar dat geldt niet voor iedereen vind ik. "Palpie" vond ik bv ook prima acteren.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Vraag is ook hoe je zoveel verhaallijnen in 2h20 moet proppen zonder teleurstellingen. ROTS maakte voor mij zeker de verwachtingen waar en biedt een mooie overgang naar ANH.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Happy birthday Natalie Portman (24) :cheer:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:Vraag is ook hoe je zoveel verhaallijnen in 2h20 moet proppen zonder teleurstellingen.
Lucas had nog twee eerdere films de tijd.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:
Nebulaguy schreef:Vraag is ook hoe je zoveel verhaallijnen in 2h20 moet proppen zonder teleurstellingen.
Lucas had nog twee eerdere films de tijd.
Ja akkoord, maar aangezien hij die kans grotendeels gemist heeft, moest ie het wel met ROTS doen, daar doelde ik op.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ja oke. Ik blijf Anakin's overgang naar de Dark Side te snel zijn gegaan.

Maar het is een toffe film en ik zal zeker de DVD kopen wanneer deze uitkomt. Is de releasedatum al bekend?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:Ja oke. Ik blijf Anakin's overgang naar de Dark Side te snel zijn gegaan.
Vond ik ook. Het ging allemaal wat te makkelijk.
3rd RemataKlan schreef:Maar uiteindelijk is het de schuld van Obi-Wan dat er een terreurregime van 20 jaar was. Had hij Anakin nog maar even die lava in geschopt.
Ik vond dat juist een menselijke reactie. Hij kon het toch niet over zijn hart verkrijgen :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:Ik vond dat juist een menselijke reactie. Hij kon het toch niet over zijn hart verkrijgen :)
Slapjanus. Windu had het wel gedaan. 8-)
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 09 jun 2005, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik denk wel als hij geweten had wat de gevolgen waren. :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:Ik vond dat juist een menselijke reactie. Hij kon het toch niet over zijn hart verkrijgen :)
Slapjanus. Windu had het wel gedaan. 8-)
Obi-Wan was altijd al wat sentimenteel :*)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Hij had het kunnen zien als een snelle dood. :)
Gebruikersavatar
Sin
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:26
Locatie: Duiven

Bericht door Sin »

Ik vond het een goeie film, ik vond de humor met r2 wel lachen, en voor de rest zoeken jullie er teveel achter, het is maar een film hoor.
Plaats reactie