"Supernatural" (2005)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Trekscaper »

martine schreef:
Dat vliegtuig zap moment ]:(
Dat was inderdaad een hele onnodige scene. Maar ondanks de kritiek die Vis leverde, moet je ook eens bekijken hoe de serie gegroeid is. Eerste seizoen was voornamelijk remakes van horrorfilms. Tweede seizoen was eigen horrorlegendes. Pas vanaf seizoen 3 kwam er een groot verhaallijn en werd het meer dan de monster van de week serie. Ik herken de negatieve punten die Vis opnoemde, maar ik zie ook dat de serie positief gegroeid is.

Aflevering 5x02 was inderdaad heel goed en pakte anders uit dan je op eerste gezicht had gedacht.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Vis »

Sorry, maar het moet even gezegd worden:
Dean & Angel-gone-bad "Cas" samen naar een hoerentent? For God's sake... oh wacht, die is dood.

Verder totaal niet boeiend, behalve dat ze hopelijk een leuke finale gaan opzetten: Lucifer in Sam vs. Archangel Michael in Dean? Als ze daar nu ook even iets goeds van maken en dan met de serie kappen...
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door martine »

Ik heb anders al geruchten gehoord dat ze dit willen afronden in seizoen 5 en nog een seizoen 6 eraan willen plakken. Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen helaas.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Miriam »

Trekscaper schreef:
martine schreef:
Dat vliegtuig zap moment ]:(
Dat was inderdaad een hele onnodige scene. Maar ondanks de kritiek die Vis leverde, moet je ook eens bekijken hoe de serie gegroeid is. Eerste seizoen was voornamelijk remakes van horrorfilms. Tweede seizoen was eigen horrorlegendes. Pas vanaf seizoen 3 kwam er een groot verhaallijn en werd het meer dan de monster van de week serie. Ik herken de negatieve punten die Vis opnoemde, maar ik zie ook dat de serie positief gegroeid is.
Ja zo kan je alles verdedigen dat crap is natuurlijk ...

"Kijk moet je zien hoeveel stront het vroeger was een heel zwembad vol, nu is het nog maar 4 jacuzzi's"
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Trekscaper »

Miriam schreef:
Ja zo kan je alles verdedigen dat crap is natuurlijk ...

"Kijk moet je zien hoeveel stront het vroeger was een heel zwembad vol, nu is het nog maar 4 jacuzzi's"
Hoe weet jij of het crap is? Kijk je het wel of ga je alleen uit van (een enkele) reacties hier? TNG was ook niet al te best in de eerste 2 seizoenen, pas bij The Best Of Both Worlds ging de kwaliteit enorm vooruit. Hetzelfde kan gezegd worden over DS9 voordat the Dominion erbij betrokken werd. Dus mijn analyse is wel degelijk goed.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door captain crash »

TNG en DS9 zouden in het huidige tv klimaat dan ook niet overleven...en dat zou niet eens zonder reden zijn als je naar de kwaliteit van de eerste seizoenen kijkt. Sorry maar het argument "een serie moet nog op gang komen" vind ik eigenlijk gewoon nogal flauw.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Trekscaper »

Supernatural krijgt een 6e seizoen. Seriesbedenker Eric Kripke heeft echter zich bedankt omdat hij altijd maar een 5 jaar plan had en verlaat Supernatural dan ook aan het einde van dit seizoen.

Dit seizoen heeft z'n up and downs: de mythologie afleveringen zijn goed, de filler afleveringen zijn hit and miss in een poging de komedie wat up te krikken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Vis »

Meh... Na de intro met de "Carry On Wayward Son"-muziek had ik nog enige hoop... Maar helaas.
Denk je bijvoorbeeld eindelijk af te zijn van dit irritante figuur:

...

... NOT :roll:

Anyway.. vond het laatste seizoen erg slecht. Het ging al nergens meer over (want ze denken nooit veel verder vooruit dan één seizoen) en dan nog achterlijke fillers tussendoor om het nog erger te maken. Met de hele opzet van deze serie en zelfs die van het laatste seizoen hadden ze zó ontzettend veel kunnen doen, en deze finale is het beste waar ze mee kunnen komen? :') Ik hoop dat S6 gewoon geschrapt wordt.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door martine »

Van mij had dit ook de series finale mogen worden. Het lijkt me nu wel afgerond.
Spoiler (weergeven)
En hoe vaak kun je karakters dood laten gaan en weer terug laten komen? Bobby was totaal onnodig geweest om terug te laten komen. Dat had tenminste nog voor wat spanning/drama gezorgd, hij is toch de vaderfiguur sinds John er niet meer is.

Castiel was binnen 5 minuten ook al weer terug alsof er niets aan de hand was. Ook al vind ik dit karakter wel leuk, hoe vaak kun je uit elkaar exploderen in 1 seizoen :greg: ? Die gast die Adam speelt kan niet acteren, al hangt zijn leven ervan af en mistte ik Mark Pelligrino meteen als Lucifer nadat Sam ja zei.

Wat ik ook erg jammer vond was hetgeen ze Gabriels dood niet even noemden tussen Michael en Lucifer. Dat was sowieso een dialoog van niets over koetjes en kalfjes. Die tussen Gabriel en Lucifer was stukken beter, maar dat zal ook wel komen door de (betere) acteurs.

Ok rant over
 
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Trekscaper »

De seizoensfinale voelde inderdaad meer aan als een seriesfinale. Op zich vond ik het een hele goede seizoensfinale. Alleen de onnodige "resetbutton" bij Castiel, Bobby en Sam hadden ze beter niet moeten doen. Ik denk ook dat wanneer er geen 6e seizoen zou komen, ze dit ook niet hadden gedaan. Eric Kripke (bedenker) heeft met deze aflevering afscheid genomen (zie flashback montage) en ik weet niet of ik blij ben met een 6e seizoen. We zullen zien in september of het een juiste beslissing was.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Vis »

Dit is al seizoenenlang boring as hell, budgetloos en compleet overbodig, maar er zowaar een fatsoenlijke aflevering (8x04) langs :good: (ook al was het eigenlijk een ripoff van de film Chronicle, maar toch)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Vis »

S11 alweer... this will never die :')

Schijnbaar komt pa Winchester dit seizoen weer even terug, finally.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:
Schijnbaar komt pa Winchester dit seizoen weer even terug, finally.
Dat komt waarschijnlijk omdat Jeffrey Dean Morgan niet meer zo'n groot acteur is als paar jaar geleden. Hij speelde zelfs in Extant dit jaar.

Je vraagt je wel inmiddels af hoe vaak de schrijvers Sam en Dean nog dood kunnen laten gaan :lachhuil:

Blijft wel nog leuk om te kijken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Supernatural" (2005)

Bericht door Vis »

Inderdaad :')

Hij speelt nu ook mee in The Good Wife, wat ook al 3 seizoenen terug sterk in kwaliteit gedaald is. Maar denk niet dat ze 'm überhaupt veel kunnen betalen bij SN, en hij 't meer doet voor de lol. Het is wel grappig om te zien hoe ze met een zeer beperkt budget omgaan elk seizoen.
Plaats reactie