"Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

Vis schreef:er zijn geen spoilertags nodig voor bespreking van afleveringen; dit is gewoon het US topic :) .


Summer vind ik niet altijd even overtuigend als een a-sociale Terminator; met d'r looks komt ze altijd meer over als een schizo meisje zoals in The 4400.

episode 3 was wel goed te kijken, maar het verhaal blijft belachelijk
- een mega formule en een bad vol bloed, en je hebt weer een skinned Terminator: :Z
- evil computer opblazen en de maker laten lopen: erg zwak

het viel me nog mee dat ze dat meisje dood lieten vallen. als ze dat geen probleem vinden, waarom dan niet de maker van 'The Turk' doodschieten? dit maakt 'm alleen maar fanatieker, de dreiging loopt nog rond, en dat is nou juist wat ze proberen tegen te gaan.
Op dat laatste. Als we kijken naar de tijd tussen John die naar boven wou rennen en het wanneer het meisje sprong, dan had John nooit op tijd bij haar kunnen komen. Cameron had een kansberekening kunnen doen (of [TECHNO BABBLE]) en kunnen weten dat John nooit die meid had kunnen redden. Zij offerde zichzelf dus op om: ten eerste John ervan te weerhouden onder de aandacht te komen van de media, en ten tweede, te zorgen dat zij de reden was waarom John de jumper niet kon redden, zodat hij zichzelf niet de schuld zou geven. John is de held, de leider... maar nu is niet de tijd om die kant van hem naar buiten te laten komen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

ja, dat klopt inderdaad. maar het gaat me er meer om wie dood ging, en waarom.

ze (de schrijvers, FOX, whoever) kiezen er wél voor om een meisje van 't dak te laten springen en op de grond dood te laten vallen, maar degene die echt dood had moeten gaan blijft leuk rondlopen. dat is maar vreemd...

het is heel leuk dat Sarah voor de humane oplossing koos en er emotioneel over wordt, maar dat zijn juist de dingen die zo'n serie ongeloofwaardig maken. Cameron schoot 'el ratta' tenminste direct dood; dat liet mooi zien dat ze een missie hebben en dat ze geen risico kunnen nemen. deze scientist laten leven is erg zwak, bovendien past het imho niet bij Sarah want ze weet precies wat er op het spel staat.

nu kunnen ze twee dingen doen, beide slecht:
1) ze komen er helemaal niet meer op terug en de kijker moet gewoon niet nadenken;
2) het blijkt dat hij inderdaad fanatieker wordt (wat ik verwacht), een nieuwe supercomputer bouwt en ze hem later nog een keer tegenkomen en voor hetzelfde dilemma staan.

verder viel het highschool drama gelukkig nog wel mee. wel krijgen we, zoals verwacht, Cameron als robogirl te zien met aanpassingsproblemen. ze verwijzen zelfs nog naar de eerste aflevering waar zich wel normaal kon gedragen :') . het grote mysterie op die school heeft of niks met de grote verhaallijn te maken en gaat daarom nergens over, of het heeft er wel mee te maken, maar of dat fatsoenlijk wordt uitgewerkt moet ik nog maar zien...
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

ik verwacht niet dat het schoolmysterie ook maar ìets te maken heeft met de werkelijke verhaallijn. en erg jammer dat sarah emotioneel werd. en net als vis verwacht ik dus dat we die gozer nòg een keer tegenkomen, maar dan met een nog betere computer. alsof sarah te dom zou zijn om te kunnen bedenken dat die gozer nou een nog beter ding gaat bouwen.

wat betreft die aanpassingsproblemen van cameron: boeie. ik heb het zo ondertussen wel gezien dat die terminators er niet helemaal tussen passen, maar dan hoef je het niet extra te gaan benadrukken. maar nu ben ik wel zooo nieuwschierig naar het model dat cameron is (eerder kon ze zich wèl aanpassen. betekent dit dat ze zo was geprogrammeerd om eerst normaal te lijken, en daarna al die subroutines laten vallen en volledig voor de bescherming van john gaan?)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

6e aflevering was erg sterk en beste tot nu toe. We zagen stukjes uit de toekomst en de special effects van de verwoestingen zagen erg vet uit. Wat achtergrond informatie en puzzelstukjes vallen op hun plaats :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Hoe doet de serie het tot nu toe wat betreft kijkcijfers? Wordt het een blijvertje?
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

Wat ik heb gehoord is dat de serie het qua kijkcijfers erg goed heeft gedaan. Maar dit kan komen omdat het de enige nieuwe serie was, gezien dat hele gedoe met de schrijver staking.

Nu ben ik van mening dat de serie goed genoeg is om een tijd lang door te kunnen gaan... daarintegen hebben we het wel over Fox.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Hoe zit dat overigens met deze serie?
Ik heb afl. 1 t/m 6 gezien en het lijkt zich af te spelen tussen Terminator 2 en 3. Echter, volgens de verhaallijn van de films is er tussen T2 & 3 niets gebeurd -.-'
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

In de serie word de oorspronkelijke tijdlijn tussen film 2 en 3 verstoord doordat John Connor (uit de toekomst) en Skynet een vier dimensionale guerrilla oorlog aangaan. Met andere woorden, deel 3 gebeurt niet meer en kan dus netjes genegeerd worden. 8-)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Karanov schreef:In de serie word de oorspronkelijke tijdlijn tussen film 2 en 3 verstoord doordat John Connor (uit de toekomst) en Skynet een vier dimensionale guerrilla oorlog aangaan. Met andere woorden, deel 3 gebeurt niet meer en kan dus netjes genegeerd worden. 8-)
Do'h ;(
Ik had het persoonlijk leuker gevonden als er een serie zou komen 'na' T3. Judgement Day was toch geen ontkomen aan..
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Weet niet, die film was niet echt nodig...

...serie naar mijn mening trouwens ook niet. Wat ik er tot nu toe van gezien heb (drie eps) zorgt er niet voor dat ik meer wil zien.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Opzich opende T3 wel een hoop nieuwe mogelijkheden.
In T2 werd Judgement Day voorkomen/uitgesteld. Uiteindelijk was er geen ontkomen aan aangezien de mensheid vroeg of laat gedoemd was tot Judgement Day.
Het had IMO veel mooier geweest om te zien hoe de mensheid het hierna zou overleven ipv nog meer van dat gerotzooi met die tijdlijn.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Er komt nog een deel 4 tm 6 in de filmserie. Ben benieuwd
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

EMH schreef:Er komt nog een deel 4 tm 6 in de filmserie. Ben benieuwd
:o
Hmm, maar vast geen Arnie.. en zo wel dan heeft ie inmiddels een verlept lichaam :P Dus inderdaad.. ben ook benieuwd hoe het iets zal gaan worden zonder de "I'll be back".
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

DataLord schreef:
EMH schreef:Er komt nog een deel 4 tm 6 in de filmserie. Ben benieuwd
:o
Hmm, maar vast geen Arnie.. en zo wel dan heeft ie inmiddels een verlept lichaam :P Dus inderdaad.. ben ook benieuwd hoe het iets zal gaan worden zonder de "I'll be back".
Zit inderdaad geen Arnie meer in. van dat 4de deel staat trouwens al een topic ergens onderaan de pagina van dit board.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

EMH schreef:
DataLord schreef:
EMH schreef:Er komt nog een deel 4 tm 6 in de filmserie. Ben benieuwd
:o
Hmm, maar vast geen Arnie.. en zo wel dan heeft ie inmiddels een verlept lichaam :P Dus inderdaad.. ben ook benieuwd hoe het iets zal gaan worden zonder de "I'll be back".
Zit inderdaad geen Arnie meer in. van dat 4de deel staat trouwens al een topic ergens onderaan de pagina van dit board.
Nee maar wel Christian Bale als John Connor dus kom maar op met deel 4.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

De aflevering van deze week was echt een uber-geeky ode aan Terminator 2. Prachtig. :+
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

De 2 uur durende season finale (die eigenlijk niet als season finale was gepland) was geweldig 8-) Heb vooral genoten van het stukje dat het SWAT team de terminator wou gaan oppakken. Jonny Cash nummer erbij was passend.

Het einde: BOEM. Maar je weet dat ze het overleefd ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze serie moet wel terugkomen!!!

Ik denk wel dat de Rivernator het er goed van af zal brengen qua huid. De explosie was in het motorblok. :9~ Summer Glau :9~ moet natuurlijk wel terugkomen (zonder brandwonden e.d.)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vanaf maandag 1 september te zien op VT4 :cheergroen:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Seizoen 2 begon prima :)

Nieuwe T-1000 Terminator als wc-bak :*)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik moet m'n eerste ep nog zien. Ik ben zover nog niet :lachhuil:
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door darkowa »

Spoiler (weergeven)
vond vooral de openingsscenes heel indrukwekkend om eerlijk te zijn, vondet ook een leuke twist da da meiske plots evil wordt alhoewel het niet bijster orgineel is(denk aan t-3).

Kan er iemand mij uitlegge hoe het komt dat wc-bak bestaat als die toekomst door de dood van miles dyson in t2 niet meer bestaat. Ik dacht dat the turk(what's in a name) alleen maar de gwne terminators afleverde. Als dit niet zo is wrm dan minderwaardige modellen sturen als je ook van die uber termi's kan sture?
 
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door renegaderene »

Ik wil deze serie toch nog even nieuw leven in blazen. Hij is nu zijn tweese seizoen in gegaan en ik moet zeggen dat hij al heel wat beter is geworden dan in het begin. Hij word erg interesant. Ik heb dat ook met de nieuwe knight rider serie maar hier begint zowaar een goed verhaal te vormen met aardig wat bijzondere twists. Ook de laatste aflevering met de dood van camarie die door verschillende ogen word gezien is erg bijzonder.
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door renegaderene »

De laatste aflewvering zojuist gezien...Dit seizoen begint echt tot leven te komen nu. Vooral omdat je meer te weten komt over de turk...en waar hij nu op aan gesloten zit.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Qua actie vind ik de serie nu juist tegenvallen. Daar had seizoen 1 geen last van. Wat ik wel goed vind is dat het verhaal alle ruimte krijgt om zich te ontwikkelen. Elke aflevering wordt een stukje puzzel van het hele verhaal ontrafelt.
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door renegaderene »

Daarom vind de serie ook echt goed om naar te kijken. Vooral de verhaallijnen zijn erg goed geschreven. En stukje bij stukje kom je meer te weten over skynet.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door EMH »

En ook dit komt in 2009 bij Veronica :+
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Is dat dan nog niet door SBS uitgezonden (wij hebben 't hier op VT4 gehad) ?
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door extatix »

Een Riley douche-scene, damnit, waarom is deze serie niet op de kabel?

8-)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (2008)

Bericht door EMH »

extatix schreef:Een Riley douche-scene, damnit, waarom is deze serie niet op de kabel?

8-)

moet je paar posts naar boven lezen. :*)
Plaats reactie