"Sanctuary" (2007)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

"Sanctuary" (2007)

Bericht door Tactical_Cube »

Heb het hier gezet omdat sg1 gecanelled is, tapping strax in sga komt en hewlett er al in zit :P
maar theeft voor de rest waarschijnlijk nix met beide te maken
On January 31st the cameras stopped rolling on the initial episodes of the first-of-its-kind Internet series called Sanctuary, Martin Wood told GateWorld exclusively. Starring Amanda Tapping ("Samantha Carter") and Christopher Heyerdahl ("Halling," many Wraith), the series was created by Damian Kindler and is co-written by Kindler and Martin Wood. Tapping herself has also taken on a role of Executive Producer.

Each episode is expected to be traditional TV-length, so one can anticipate a single show to be in the neighborhood of 40 minutes. What will make Sanctuary unique, however, is its interface. Fans should expect entertainment that is both enticing in story and completely revolutionary in viewing experience.

The series will introduce two newcomers to the regular cast, and will feature David Hewlett ("Rodney McKay") as a guest star for several episodes.

Nothing is known regarding the plot thus far. However, Wood told us to expect a story that will, in part, have a feel similar to "Batman Begins." The nature of how a user will access the episodes is not yet known, but it has been eluded that there will be more to the series than simply watching it. There may be a level of interactivity.

An added bonus to an Internet-based viewing experience is, as Martin rejoiced, the fact that no content will be deleted. Sanctuary will not be bound to a certain number of minutes. Each show may vary depending on the length of the story they wish to tell. In essence, every product fans view will be a director's cut.

Four episodes are already on the table and will be available to any Internet user, regardless of national borders. If viewers are ever to see more, it is up to them to show support by watching.

You can visit Sanctuary on the Web at SanctuaryForAll.com. A wispy graphic and teaser image are currently displaying, but Wood urges fans to check in on the site regularly. "Things will start to appear there very shortly," he says.
misschien wel grappig :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

internet serie...

als ze er net zoveel moeite in steken om de serie op hoge kwaliteit over 't internet beschikbaar te maken als bij bsg => :r
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

haha :P
denk dat het wel wat beter wordt aangezien het ook om normale 40 minuten eps gaat en niet om 3 minuten :P
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

*trekt site open*

WTF? Amanda met donker haar?!

Waarschijnlijk zullen ze als je wil kijken weer op IP range testen en alleen kijkers van de United States toelaten, hebben ze met BSG: The Resistance ook gedaan.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Niet dat wij ons daardoor laten tegenhouden ;)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Canada's Daily Planet show this week gave fans the first look at Sanctuary, the new virtual show starring Amanda Tapping ("Samantha Carter"). The show is written and executive produced by SG-1's Damian Kindler, and directed by long-time Stargate director Martin Wood.

The 6-minute spot includes interviews with Tapping and Wood, the first footage seen from the show, and a look at what it takes to create the virtual world. Sanctuary is filmed on a set that is almost entirely green screen, with the environment rendered later using 3D computer animation.

Press play below to watch the clip! Sanctuary makes its Internet debut this May.
http://www.youtube.com/watch?v=yS_FXEGviyo

teaser trailer achtig iets:
http://www.youtube.com/watch?v=7aXsgnY1nq0

(Blub: tagfix)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

No offence voor die gastjes die druk bezig zijn met alles uit greenscreens te halen, maar dit ziet er écht slecht uit!

We zijn nog lang niet zover dat greenscreen omgevingen niet meer van echte te onderscheiden zijn, dat is gewoon een feit. Resultaat: een zeer budget ogende serie of film als ze enkel geanimeerde omgevingen gebruiken. Zelfde geldt voor de film 300; je ziet het verschil gewoon. In Sin City is dit leuk, in een serie waarbij het de normale omgeving moet vervangen niet.

Kunnen ze leuk vertellen dat je met een normale desktop nu hetzelfde kan als met de renderfarms 10 jaar geleden, maar je hebt nu ook een renderfarm nodig van tienduizenden euro's om écht goede renders te maken; de eisen gaan ook omhoog.

Anyway, samen met de ongetwijfeld lage kwaliteit webrips zal dit er niet geweldig uitzien ;) Moet het verhaal wel erg sterk gaan worden...

Enne, Sam met zwarte pruik? :lachhuil:
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Vis schreef:No offence voor die gastjes die druk bezig zijn met alles uit greenscreens te halen, maar dit ziet er écht slecht uit!

We zijn nog lang niet zover dat greenscreen omgevingen niet meer van echte te onderscheiden zijn, dat is gewoon een feit. Resultaat: een zeer budget ogende serie of film als ze enkel geanimeerde omgevingen gebruiken. Zelfde geldt voor de film 300; je ziet het verschil gewoon. In Sin City is dit leuk, in een serie waarbij het de normale omgeving moet vervangen niet.

Kunnen ze leuk vertellen dat je met een normale desktop nu hetzelfde kan als met de renderfarms 10 jaar geleden, maar je hebt nu ook een renderfarm nodig van tienduizenden euro's om écht goede renders te maken; de eisen gaan ook omhoog.

Anyway, samen met de ongetwijfeld lage kwaliteit webrips zal dit er niet geweldig uitzien ;) Moet het verhaal wel erg sterk gaan worden...

Enne, Sam met zwarte pruik? :lachhuil:
Dit soort reacties geeft dus aan dat het publiek ook hogere eisen loopt te stellen. Over dat "a decade ago", toen had je series als Babylon 5, waar ook iedereen de mond redelijk van open viel (en die gerenderd werden op een zootje Amiga's op Lightwave 2.0 ofzo). Tegenwoordig zijn games al beter dan de CG die ze in die serie hadden, en nu lopen mensen te klagen dat je in de HD opnames geen stof op de Stargate ziet. Gaat het in een serie niet om het verhaal dat er verteld wordt?
Als fanfilm word je er niet op afgekeken dat je dit soort praktijken doet, en noemt iedereen het grandioos en creatief. Ga je als profi productiebedrijf die kant op (en het team van Sanctuary is niet echt groot t.o.v. de hele Stargate crew) dan word je van alle kanten ineens afgezeken omdat je onder niveau zou presteren.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Goed nieuws:
Vanaf 14 mei de premiere.

Slecht nieuws:
Gerucht gaat, alleen te downloaden voor Amerikanen ]:(
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Trekscaper schreef: Slecht nieuws:
Gerucht gaat, alleen te downloaden voor Amerikanen ]:(
Weird, op het forum wordt weer gezegd dat de release wereldwijd zou zijn. Wat ook veel logischer en 'netter' zou zijn, sinds het internet ook niet bepaald aan geografische grenzen vast zit. Anders denk ik dat alle Sanctuary eps binnen de kortste keren toch gekopieerd gaan worden.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nog ongeveer 20 dagen wachten
ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Stoney3K schreef:
Weird, op het forum wordt weer gezegd dat de release wereldwijd zou zijn. Wat ook veel logischer en 'netter' zou zijn, sinds het internet ook niet bepaald aan geografische grenzen vast zit. Anders denk ik dat alle Sanctuary eps binnen de kortste keren toch gekopieerd gaan worden.
Het is gelukkig voor iedereen in de hele wereld beschikbaar inderdaad. Gerucht bleek niet waar te zijn :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Nieuwe 5min durende preview uit Sanctuary staat online op http://www.sanctuaryforall.com/

De effecten en de omgevingen komen net uit een videogame. Dat is me meteen opgevallen.
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

Trekscaper schreef: De effecten en de omgevingen komen net uit een videogame. Dat is me meteen opgevallen.
Gek he... vooral omdat ze videogame-developers als 3D artists aan het werk hebben... kan goed dat ze voor het 3D werk iets als de Source of de Quake 4 engine gebruiken, die allebei al aardig fotorealistische beelden kunnen produceren. Voordeel is wel dat ze echt alles in real-time kunnen filmen en je dus veel kortere productie-periodes hebt (waar je met films nogal eens aardig veel renderuren kwijt bent)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het ziet er gewoon nep uit. Dat is opzich geen probleem als, zoals meerdere mensen al gezegd hebben, het verhaal maar goed is. In dit laatste blnkt Stargate nu niet echt uit (en je kan het zeker niet vergelijken met het sterke en goed uitgedachte verhaal van Babylon5, een serie die trouwens ook geleden heeft onder de mindere effecten (en dat deels nog doet, denk aan al die mensen die stellen "dat ga ik niet kijken want het ziet er niet uit" en ze hebben nog niet eens ongelijk want het ziet er niet uit)). Ik ben heel benieuwd maar eerlijk gezegd geloof ik zelf niet in series die alleen voor het web zijn, zeker niet als nu gaat blijken dat ze het commercieel niet zo weten te maken dat het echt marktgebonden uitgebracht kan worden. Maargoed, we zullen vrolijk de eerste eps bekijken want alleen dan kan je echt een oordeel hebben over de kwaliteit. Feit is dat de serie het van het verhaal moet hebben en dat moet dus goed zijn (liefst vanaf het begin).
Gebruikersavatar
ElimGarak
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 apr 2007, 20:29
Contacteer:

Bericht door ElimGarak »

De trailer gezien en ik ben benieuwd geworden naar de volledige aflevering.

Ps. voor diegene die het nog niet weten Paul McGillion doet ook mee.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ben op zich wel benieuwd door de trailer, maar sommige sfx shots lijken idd gejat uit een of ander game.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Ben benieuwd naar het verhaal maar de graphics vind ik behoorlijk slecht ik ga wel quake spelen ofzo als ik zulke graphics wil. Maargoed als het verhaal goed is blijf ik kijken.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik vond het wel vermakelijk :)
oke soms zag het er effe niet heel mooi uit
maar voor een web serie lijkt het me erg leuk
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nog 2 dagen
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

wouw
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Waarom staat dit eigenlijk hier en niet gewoon bij sf films en series? Zover ik weet is het geen stargate spinoff.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja nee klopt,
kan ook wel bij sci-fi

destijds wist ik alleen nog niet wat voor serie het was en aangezien er veel sg acteurs in speelden heb ik het hier neer gezet.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Een preview scene met David Hewlett (McKay SG:A) is te zien op:

http://sanctuaryfans.com/site/index.php ... &Itemid=68
Gebruikersavatar
ElimGarak
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 apr 2007, 20:29
Contacteer:

Bericht door ElimGarak »

De site is nu up to date met de 1ste aflevering.

Ik heb alleen de aflevering nog niet kunnen zien, als voor de aflevering kiest kom je in een menu terecht waar je vervolgens alleen de tailer kunt bekijken. :S
Bij store staat wel webisode gedeelte 1, 2, 3 en 4 maar dan vragen ze 2 dollar nog wat per gedeelte. Nu begin ik mij toch af te vragen of de aflevering gratis te downloaden is. :? :shake:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Als ze er twee dollar voor vragen niet he....
Gebruikersavatar
ElimGarak
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 apr 2007, 20:29
Contacteer:

Bericht door ElimGarak »

captain crash schreef:Als ze er twee dollar voor vragen niet he....
Helaas. :-(
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik mag aannemen dat de eerste aflevering binnekort op youtube staat :P .
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

ik ga niet betalen voor brakke sfx :nothanks: :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ace of Spades schreef:Ik mag aannemen dat de eerste aflevering binnekort op youtube staat :P .
*verwijderd*
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 15 mei 2007, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie