"Game of Thrones" (2011)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Dark*staR »

Het is vanmiddag geworden.

Ik vond de eerste aflevering leuk genoeg om er meer van te willen zien. Minpunten: het verhaal was naar mijn idee nogal springerig, mogelijk verwarrend voor diegenen die de boeken niet of lang geleden hebben gelezen en de vele vrouwen die aan de achterkant werden bezocht hadden waren ook iets te veel van het goede.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door captain crash »

Wat toevallig, het is óók vanmiddag geworden. Kan niet zeggen dat ik zelf enorm veel behoefte heb om de rest te zien. Vond de eerste aflevering chaotisch en vermoedelijk moeizaam te volgen voor de mensen die de boeken niet kennen. De wereld wordt niet echt geintroduceerd, het verhaal wordt niet echt geintroduceerd en karakters "zijn" er maar waarom ze er "zijn" weet je na de eerste aflevering nog niet. Ook geen idee van waar ze heen willen met het verhaal, behalve dan dat de twee blondjes hun macht terug willen. Jah en ik weet voor een groot deel hoe het verder gaat en ik heb het eerste boek gelezen (me daarna niet kunnen zetten tot het lezen van de rest).
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Galenfuinion »

Heerlijk. Zoals bij elke HBO-show een langzaam begin, maar ik denk dat einde veel kijkers wel terughaalt voor volgende week.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Trekscaper »

Net gezien, heeft potentie maar ik miste duidelijk wat achtergrond verhaal van de personages als niet lezer van de boeken. Vind ik persoonlijk niet zo erg. Einde was wel wat hard, ben benieuwd naar de ontwikkeling hiervan.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door captain crash »

Galenfuinion schreef:Heerlijk. Zoals bij elke HBO-show een langzaam begin, maar ik denk dat einde veel kijkers wel terughaalt voor volgende week.
Niet mee eens. Jah heel veel HBO series hebben een trage start omdat er aan karakterontwikkeling gedaan wordt. In deze serie is totaal nog niet aan karakterontwikkeling gedaan waardoor je nul binding hebt. Dat kwam tragisch naar voren aan het einde van de ep. Waar dat moment me in het boek nog wel kon schelen was het tijdens de ep zoiets van "tjah, jah, jammer dan" (zonder in details te treden ivm spoilers enzo). Ik denk dat dit beter is als alle tien de eps achter elkaar gekeken worden straks.

Oh en ik ergerde me in het boek al aan het kontenneuken (een van de redenen om niet verder te gaan met deel twee)...op beeld wordt dat niet veel beter (als het nou nog mannen waren...)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Trekscaper »

Goed nieuws voor de fans:
HBO RENEWS GAME OF THRONES FOR SECOND SEASON

LOS ANGELES, April 19, 2011 – Following strong critical and viewer response to the series’ April 17 debut, HBO has renewed GAME OF THRONES for a second season, it was announced today by Michael Lombardo, president, HBO Programming.

“We are delighted by the way David Benioff and D.B. Weiss have brought George R.R. Martin’s amazing book series to the screen, and thrilled by the support of the media and our viewers,” said Lombardo. “This is the continuation of an exciting creative partnership.”

Based on the bestselling fantasy book series “A Song of Ice and Fire,” by George R.R. Martin, GAME OF THRONES follows kings and queens, knights and renegades, liars and noblemen as they vie for power in a land where summers span decades and winters can last a lifetime.

Among the early critical raves, TV Guide has called the show “a crowning triumph” and “brilliant,” while the Los Angeles Times termed GAME OF THRONES “a great and thundering series,” as well as “wild and bewitching.” The Hollywood Reporter praised the “excellent storytelling, superb acting and stunning visual effects,” and the New York Post observed that the “art directing, acting and incredible sets are as breathtaking as the massive scope of the series.”

The gross audience for the premiere night of GAME OF THRONES on the main HBO channel was 4.2 million viewers.
http://tvbythenumbers.zap2it.com/2011/0 ... ight/89922
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Galenfuinion »

captain crash schreef:
Galenfuinion schreef:Heerlijk. Zoals bij elke HBO-show een langzaam begin, maar ik denk dat einde veel kijkers wel terughaalt voor volgende week.
Niet mee eens. Jah heel veel HBO series hebben een trage start omdat er aan karakterontwikkeling gedaan wordt. In deze serie is totaal nog niet aan karakterontwikkeling gedaan waardoor je nul binding hebt. Dat kwam tragisch naar voren aan het einde van de ep. Waar dat moment me in het boek nog wel kon schelen was het tijdens de ep zoiets van "tjah, jah, jammer dan" (zonder in details te treden ivm spoilers enzo). Ik denk dat dit beter is als alle tien de eps achter elkaar gekeken worden straks.
Misschien dat het je niet kon schelen omdat je het al wist? De vriendin (die het niet gelezen heeft) was in ieder geval shocked.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Vis »

Ik ken niets van 't verhaal, maar ook zonder referentiemateriaal vond ik 't wel nice. Het was geen denderend begin, maar het werd al wel duidelijk dat er een veel groter verhaal achter zit dat ongetwijfeld langzaam verteld zal worden. Ik heb er nooit problemen mee om gewoon ergens middenin gegooid te worden, en niet precies te weten hoe alles nu in elkaar steekt, zolang het uiteindelijk maar bij elkaar komt. Had ook geen erg in sprongen of chaos.

En er waren al best wat karakterontwikkelingen. Je wist in ieder geval al vrij veel van Boromir; z'n achtergrond, situatie, etc. Er werd ook genoeg gehint op de omstandigheden van die princess om met 'r mee te leven. Het einde vond ik ook niet echt schokkend, maar dát, plus in stukken gesneden mensen in 't begin, opengereten dieren, etc. belooft in ieder geval veel goeds.

En Ronon Dex is 2x zo breed geworden :')
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:
En Ronon Dex is 2x zo breed geworden :')
Heeft hij moeten worden voor zijn rol als Conan in de gelijknamige film denk ik.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door captain crash »

Trekscaper schreef:
Vis schreef:
En Ronon Dex is 2x zo breed geworden :')
Heeft hij moeten worden voor zijn rol als Conan in de gelijknamige film denk ik.
Daar hebben ze doping voor uitgevonden ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Vis »

Denk niet dat ik 'm ooit nog anders kan zien dan als Ronon de idiot :')

En verwachtte ook steeds als ik Lena Headey zag dat JOHN CONNOR niet ver weg kon zijn :+
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Galenfuinion »

Geweldige 2e aflevering. En ontzettend trouw aan het boek!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Vis »

Die wall is nice.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Trekscaper »

2e aflevering was beter door de groeiende conflict tussen de 2 families.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Guess who? »

eindelijk pas de eerste aflevering gezien

Ik herken erg veel uit het boek en het komt geloofwaardig over. Ben nu erg benieuwd naar de vervolgen :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door captain crash »

wat ik van de tweede ep heb gezien (laatste twintig minuten) was beter dan de eerste. Nu alleen nog wat overtuigender acteren her en der en het wordt misschien nog wat ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Vis »

captain crash schreef:wat ik van de tweede ep heb gezien (laatste twintig minuten) was beter dan de eerste. Nu alleen nog wat overtuigender acteren her en der en het wordt misschien nog wat ;)
Is het niet handiger de totale aflevering te kijken? Overtuigender door wie precies?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door captain crash »

Vis schreef:
captain crash schreef:wat ik van de tweede ep heb gezien (laatste twintig minuten) was beter dan de eerste. Nu alleen nog wat overtuigender acteren her en der en het wordt misschien nog wat ;)
Is het niet handiger de totale aflevering te kijken? Overtuigender door wie precies?
euhm, ik heb * eerst laten testen of het beter zou worden (die wil het, goed of slecht, toch helemaal zien). Ik denk dat ik me er morgen of donderdag nog wel toe ga zetten om het helemaal te kijken.

Wat ik bedoel met het acteren is dat verschillende acteurs binnen het, lang niet overal even brede, materiaal dat ze krijgen erg eenzijdig blijven. Boos is niet heel veel anders dan normaal en emotie is vlak. Ok, baarden helpen daar op tv niet erg bij maar dat is een andere discussie (moet je acteren met je ogen en dat kunnen maar zeer weinig mensen). De vrouwen zijn allemaal erg vlak, ligt ook aan wat Martin van vrouwen maakt in zijn werk maar dan nog is er meer mee te doen. Ligt in ieder geval niet aan de kwaliteit die ze in huis gehaald hebben, dus ik heb nog wel de hoop dat het beter wordt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Vis »

Ik was toch wel redelijk onder de indruk van het acteerwerk van die wolven zeg!

Edit: hoe groeien die beesten trouwens van een pup tot volwassen in ... niet zo lange tijd? Hoeveel tijd er nu verstreken is, is me namelijk nog steeds niet echt duidelijk...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Vis »

Nog even opnieuw door die afleveringen gekeken.

In de eerste episode waren ze héél klein toen ze gevonden waren, maar toen dat jochie viel toch al wat groter. Ik schat een paar maanden ofzo. Dat zou dus betekenen dat die king al zeker een paar maanden in Winterfell zou moeten zijn. Dit lijkt me maar erg onwaarschijnlijk, want alles duidde erop dat het maar om een paar dagen of hooguit een paar weken ging. Ook het plot met die prinses speelde, zoals ze 't voordeden, tegelijkertijd, en ook daar is niet veel tijd verstreken.

Toen ze vervolgens van Winterfell naar King's Landing gingen in de tweede aflevering waren de wolven al helemaal volwassen. Ik las ergens dat die reis zelf iets van een maand zou kunnen zijn. Dus wanneer zijn die beesten zo snel opgegroeid? Tenzij het magische wolven zijn duurt dat toch wel wat langer. Dat jochie was nog steeds nét gevallen, die prinses was nog steeds pas nét getrouwd, niemand was ouder en we hebben nergens gezien wat er in de tussentijd gebeurd zou moeten zijn.

Hetzelfde gebeurde min of meer met die kraai die aankondigde dat de King eraan kwam, en dit voor de kijker eigenlijk gewoon dezelfde dag of een paar uur later was. Nou weet ik niet wanneer dat beest is weggevlogen, maar ik neem toch aan op het moment dat de King vertrok, en ie wel iets sneller vliegt dan zij rijden.

Nu ik er meer over nadenk stoort me dit eigenlijk best wel. Het wordt tot nu toe allemaal gefilmd alsof het van dag op dag is, maar ondertussen doen ze bij sommige dingen wel alsof er maanden tussen zouden moeten zitten.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Vis »

Hmm ok, schijnbaar zeggen ze heel subtiel af en toe dat er 'weken' of 'maanden' tussen zitten. Dus in principe zien we in elke scene weer iets wat weken of maanden later afspeelt. Erg verwarrend hoor...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door captain crash »

Volgens het boek zit er helemaal niet zo heel veel tijd tussen en zijn het bijzondere wolfen. Een van de dingen die in de eerste ep meteen uitgelegd had moeten worden. Er zit dus helemaal niet zo heel veel tijd tussen, hoogstends enkele weken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Vis »

Maar hoe komen ze dan zo snel bij die wall bijvoorbeeld? Stomme serie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Ace of Spades »

bitchslap :')
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Galenfuinion »

Catelyn vroeg zich zelf ook al af hoe die beesten zo snel konden groeien. Het is immers fantasy.

De koning heeft er een maand over gedaan om op Winterfell te komen, wordt ook ergens gezegd. De rest zijn steeds maar enkele dagen, zoals bij alle fantasy. LOTR maakte zich er ook schuldig aan. Zolang het verhaal maar te volgens is moet dit geen probleem zijn. Feitelijk maakt het niet uit hoeveel tijd er verstrijkt in dit seizoen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Guess who? »

captain crash schreef:Volgens het boek zit er helemaal niet zo heel veel tijd tussen en zijn het bijzondere wolfen. Een van de dingen die in de eerste ep meteen uitgelegd had moeten worden. Er zit dus helemaal niet zo heel veel tijd tussen, hoogstends enkele weken.
Inderdaad. En waarom ze bijzonder zijn, zie je wel erg duidelijk in de 2e ep. Bescherming door de wolven en zo trouw aan de Starks als maar kan. En gaat er 1 dood.... dan betekent dat veel. Het kleine gastje ontwaakt er zelfs van uit zn coma.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Trutgras »

Eerste en tweede afleveringen gezien; ik ga wel verder met kijken. Niet zo extreem voorspelbaar als sommige verhalen in dit genre (okee, zegt meer over het genre dan over de serie). Afgezien van het niet zo subtiele racisme tijdens het eind van de eerste aflevering, waar ze alleen maar mee wegkomen omdat het fantasy is, en Jan z'n klacht (ik zie dat er wel wat mee gedaan wordt - de blonde mevrouw wil het nu van voren ipv van achteren!) een leuke serie tot nu toe.

Hier is collega M., de Spartactus fan:
" Spannend, niet voorspelbaar, een goed verhaal en mooie actiemomenten. Ik ben zeer nieuwsgierig naar de volgende afleveringen.''

Je ziet het, de serie is geschikt voor een zeer divers publiek.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Dark*staR »

Vandaag de derde aflevering gezien en het bevalt mij nog steeds. Ik blijf kijken :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Guess who? »

ook de 3e ep kijkt nog steeds goed weg. Leuk dat Arya? (kleine Stark meisje) ook de aandacht krijgt die in het boek heeft. Blijft wel een leuk karakter.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "A Song of Ice and Fire" - A Game Of Thrones 2011

Bericht door Vis »

Kom maar op met mega army dat The Wall omver loopt :9~

en die slut van Ronon is nu al zwanger :') /weg medelijden
Plaats reactie