"Game of Thrones" (2011)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Trutgras »

Nou, dat was een aflevering met een heleboel dingen die we al wisten maar dan nog iets langer.
Sansa en Tyrion willen niet met elkaar trouwen. Wisten we al.
Jon en zijn geliefde zijn onderweg naar het zuiden. Wisten we al.
Theon wordt gemarteld. Wisten we al.
Robb houdt zo van Talisa. Wisten we al. (Ik haat trouwens wat ze met deze verhaallijn hebben gedaan. De slechtste wijzing tov het boek tot nu toe.)
Melisandre heeft Gendry te pakken. Wisten we al.
Joffrey is niet slim genoeg om zelfstandig koning te zijn. Er zijn microben op de bodem van de oceaan die dit al wisten.

De enige verhaallijn waar wel schot in zat was die met Jaime en Brienne, dus vandaar dat die de naam van de aflevering mocht leveren. Is er niet wat boekinfo over neefjes, nichtjes, figuranten of gebeurtenissen van twintig jaar tevoren, die ze er anders in kunnen steken als ze toch een hele ep niets doen aan de hoofdpersonen?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Vis »

Ik vond 'm grotendeels redelijk saai en wist niet echt waarom, maar je geeft inderdaad precies aan wat er "mis" mee was.

Verder vind ik alles rondom Jaime en Brienne ook maar saai en niet echt veel toevoegen. Dat Jaime ook z'n goede kanten heeft wisten we inmiddels ook al, dus nog 10-15 kostbare minuten verspillen aan hem zielig zien wegrijden, terugkomen en Brienne redden... tja.

Jaime krijgt 't nog lastig straks (als hij ooit aankomt), want de ene dochter is er niet meer, en de andere gaan ze echt niet opgeven, dus dan moet hij of tegen z'n pa ingaan, of z'n woord breken wat ie ook vast niet graag wil doen i.v.m. reputatie.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Paulstartrek »

Je ziet wel heel duidelijk de hoofdstukken uit het boek hier terugkomen.

Ik ben nu tegelijkertijd bezig met de boeken en seizoen 3 aan het kijken. Volgens mij ben ik nu dingen aan het door elkaar halen want wat is het verschil met het boek mbt "Robb en Talisa"?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door captain crash »

Wat in dit geval geen positief gegeven is...;)

Maar ik mag eigenlijk niks vinden omdat ik het nog steeds niet kan uitstaan ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door GPS »

Als ik de commentaren lees, begin ik me steeds meer af te vragen of het de moeite is om de serie te gaan bekijken. Ik heb de eerste drie delen van seizoen 1 gezien en dacht toen het boek is beter.

Maar wordt het nog wat? Gaan ze veel afwijken van het boek en is dat een verbetering?
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Paulstartrek »

Ik vind persoonlijk sommige scenes erg goed verfilmd en voegen wat mij betreft zeker wat toe aan de boeken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door captain crash »

GPS schreef:Als ik de commentaren lees, begin ik me steeds meer af te vragen of het de moeite is om de serie te gaan bekijken. Ik heb de eerste drie delen van seizoen 1 gezien en dacht toen het boek is beter.

Maar wordt het nog wat? Gaan ze veel afwijken van het boek en is dat een verbetering?
Ik had het na drie afleveringen van seizoen 1 inderdaad ook helemaal gehad. Ik volg het, mede omdat * natuurlijk wel kijkt, vanaf de zijlijn nog wel en ik vind persoonlijk de veranderingen in de verhaallijn geen verbetering. Zoals Paul al aangeeft, er zijn een paar scenes waarbij het leuk is dat je er nu ook een visuele weergave van hebt. Aan de andere kant was mijn voorstelling van een aantal karakters echt anders dan de versie die op TV gekomen is (zelfde probleem heb ik bijvoorbeeld ook met LOTR). En dan is er nog de kleine ergernis dat ik vind dat Game of Thrones lang niet het beste werk van Martin is en zeker ook niet het beste werk om in serievorm op TV te brengen (waarom niet, nou simpel, hij gaat het nooit afkrijgen en dat betekent dat uiteindelijk de serie een eigen weg moet kiezen...wat niet erg is...maar waarom zijn ze dan niet in de eerste plaats begonnen met gewoon een nieuwe fantasy serie die niet op een boek gebaseerd is...oh wacht...hollywood en originele verhalen enzo).
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door GPS »

Oké. Dat is dus precies hetzelfde wat ik tegen de meest verfilmingen heb. Ik heb me na het lezen een bepaalde voorstelling gemaakt van de personen en het verhaal en als die in de verfilming anders uitpakt vind ik dat over het algemeen geen verbetering.
Maar goed. Seizoen 1 ligt hier in de kast, dus ik zal het nog eens een kans geven.

Edit:. Overigens, wie zich een voorstelling wil maken van het kasteel in King's landing. Moet Tsarevets in Veliko Tûrnovo in bulgarije eens bezoeken (via internet kan ook, maar dan komt het toch minder uit de verf).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Vis »

Gewoon verfilmingen (of verserieingen) kijken voor die specifieke ervaring, of niet als 't je enkel en alleen gaat om 't verhaal, want dat zal in 't boek altijd uitgebreider zijn.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Trutgras »

Paulstartrek schreef:Volgens mij ben ik nu dingen aan het door elkaar halen want wat is het verschil met het boek mbt "Robb en Talisa"?
Het hele karakter Talisa bestaat niet in het boek. In het boek heeft Robb min of meer impulsief seks met een meisje na afloop van een veldslag, en om haar eer te beschermen voelt hij zich vervolgens verplicht met haar te trouwen. Het verschil voor mij is dat in het boek Robb een keuze moet maken tussen twee manieren van zijn plicht doen (zijn belofte aan Frey houden/zijn plicht doen tegenover het meisje), terwijl hij in de serie helemaal zijn plicht niet doet en gewoon doet wat hij leuk vindt. En dat klopt voor mij niet, want hij is een kind van zijn ouders. De Starks doen niet wat ze leuk vinden. Bovendien voelt de boek-versie historischer, als dat een woord is. Misschien hebben ze het veranderd omdat het origineel vrouwonvriendelijk was, waarop ik alleen maar kan zeggen: ja, de veertiende eeuw was inderdaad tamelijk vrouwonvriendelijk.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Raynor's Revenge »

dat continue gezeik over vrouwonvriendelijkheid inderdaad... :')

zo te horen is de boekvariant idd veel logischer vanuit de moraal van Westeros en vooral de Starks, nu is het in de serie inderdaad een wat oudere puber die een leuk meisje vindt en lekker doet wat hij wil, consequences be damned :S

edit: dit verklaart wel waarom talissa zo'n plat en oninteressant karakter is
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door captain crash »

Vis schreef:Gewoon verfilmingen (of verserieingen) kijken voor die specifieke ervaring, of niet als 't je enkel en alleen gaat om 't verhaal, want dat zal in 't boek altijd uitgebreider zijn.
Uitgebreid is het argument niet. In veel boekverfilmingen wordt, vaak zonder dat het nodig is, van alles bij het originele verhaal verzonnen. De enige reden dat ze het boek dan nog verfilmen is om de titel. Er zijn wel voorbeelden van films waar een boekverfilming wel lukt, of de verfilming een aanvulling is op het boek zelf. De meeste recente boekverfilmingen bestaan alleen maar bij de gratie dat men in Hollywood geen risico's meer durft te nemen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Vis »

Correctie:

Gewoon verfilmingen (of verserieingen) kijken voor die specifieke ervaring, of niet als 't je enkel en alleen gaat om 't verhaal en dat verhaal niet op een andere manier wil zien/horen/ervaren.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Zelfs als iemand die de boeken heeft gelezen was de uitwerking van de Red Wedding gewoon geweldig hier. Zeker de beste ep van het seizoen tot nu toe.
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Anthony »

Vooral de verontwaardiging op Twitter was geweldig... :lol:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Vis »

Anthony schreef:Vooral de verontwaardiging op Twitter was geweldig... :lol:
https://twitter.com/RedWeddingTears
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Vis »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Tja, zo houd je niet veel Starks meer over. Ben benieuwd naar aflevering 10.

Moet wel lachen om die reacties allemaal :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Blind Guardian »

John is ook maar een halve Stark ;)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Galenfuinion »

Weer een geheim minder die ik stil moet houden.

Nog maar een paar te gaan...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Vis »

Trekscaper schreef:Tja, zo houd je niet veel Starks meer over. Ben benieuwd naar aflevering 10.
Hoop dat er nog iets over is voor een mooie seizoensfinale (boeken niet gelezen)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Raynor's Revenge »

Het mooiste zijn natuurlijk de twitter reactie's waarin HBO de schuld krijgt :')

Verder een beetje het "Bring Starbuck Back!" effect :lol:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Blind Guardian »

Geweldig als ze de 'red wedding' er in verwerkt hebben wellicht voor mij tijd om de serie eens te gaan volgen , top :thumb:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Blind Guardian »

Trekscaper schreef:Tja, zo houd je niet veel Starks meer over. Ben benieuwd naar aflevering 10.

Moet wel lachen om die reacties allemaal :*)
Ach er zijn er nog maar drie dood hoor en een invalide dus het valt mee :lachhuil:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door GPS »

Er zijn (op dit moment, want ze sterven nog sneller dan Fyra-treinen uitvallen) toch nog twee meiden, twee jongens (waarvan één invalide en de andere een peuter) en een bastaard over?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Raynor's Revenge »

Dat is correct :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door Blind Guardian »

Als de serie een beetje boek aanhoud na de 'rode bruiloft' , Jon Snow (Bastaard) , Brandon de Kreupele , Sansa , Ayra , en Rickon de Peuter als ik even goed heb .... , kan ook nog wel redelijk de locaties doorgeven maar weet nog niet waar ze in de serie zitten.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:(op dit moment, want ze sterven nog sneller dan Fyra-treinen uitvallen)
Dat lijkt me lastig want Fyra-treinen vallen niet meer uit.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: "Game of Thrones" (2011)

Bericht door GPS »

The Silencer schreef:
GPS schreef:(op dit moment, want ze sterven nog sneller dan Fyra-treinen uitvallen)
Dat lijkt me lastig want Fyra-treinen vallen niet meer uit.
Oké. Speciaal voor die stille, die nooit z'n mond dicht houdt:
GPS schreef:Er zijn (op dit moment, want ze sterven nog sneller dan Fyra-treinen uitvielen) toch nog twee meiden, twee jongens (waarvan één invalide en de andere een peuter) en een bastaard over?
Zo tevreden? :+
Plaats reactie