"Dollhouse" (2008)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

"Dollhouse" (2008)

Bericht door Vis »

Joss Whedon Spills Exclusive Deets on His New Series
http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... bf6afba1f3

Whedon's new Fox series, called Dollhouse, stars Miss Eliza Dushku, best known as Faith to you Buffy the Vampire Slayer fans. And this show isn't just a pilot. It's already been given a seven-episode commitment by Fox. Woo!

Here's how Fox describes the series:
Echo (Eliza Dushku) [is] a young woman who is literally everybody's fantasy. She is one of a group of men and women who can be imprinted with personality packages, including memories, skills, language—even muscle memory—for different assignments. The assignments can be romantic, adventurous, outlandish, uplifting, sexual and/or very illegal. When not imprinted with a personality package, Echo and the others are basically mind-wiped, living like children in a futuristic dorm/lab dubbed the Dollhouse, with no memory of their assignments—or of much else. The show revolves around the childlike Echo's burgeoning self-awareness, and her desire to know who she was before, a desire that begins to seep into her various imprinted personalities and puts her in danger both in the field and in the closely monitored confines of the Dollhouse.
Laatst gewijzigd door Vis op 04 jan 2008, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Wedje plaatsen hoelang de serie het volhoud op FOX? 7 afleveringen, omdat die toch al gemaakt zijn.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

In welke "tijd" moet dit spelen eigenlijk? Ben er benieuwd naar maar ga er pas echt energie in steken als blijkt dat de serie langer gaat overleven. Zijn teveel series die met een hype gebracht worden en dan niet eens een half seizoen volhuden.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Tactical_Cube »

5 januari 2009 komt de eerste aflevering
kwam toevallig bij deze serie omdat ik op imdb effe zat rond te neuzen

tahmoh penikett speelt er ook alle 7 eps in :D:P haha
Eliza Dushku ... Echo (7 episodes, 2009)

Amy Acker ... Dr. Claire Saunders (7 episodes, 2009)

Enver Gjokaj ... Victor (7 episodes, 2009)

Fran Kranz ... Topher Brink (7 episodes, 2009)

Dichen Lachman ... Sierra (7 episodes, 2009)

Harry J. Lennix ... Boyd Langton (7 episodes, 2009)

Tahmoh Penikett ... Paul Smith (7 episodes, 2009)

Olivia Williams ... Adelle DeWitt (7 episodes, 2009)

Miracle Laurie ... November (6 episodes)
iig 3 acteurs/actrices die ik leuk vind dus ga het cker effe kijken zodra het kan
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door extatix »

Goddank heeft Fox er vertrouwen in, vandaar de briljante programmering tijdens de graveyardshift op vrijdagavond.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Idd. Ik ga niet kijken tot er een 2e seizoen bevestigd is.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door captain crash »

same here
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Tactical_Cube »

Weer eens een nieuwe serie die ik aan het kijken ben. Eerste aflevering net achter de kiezen en nu is de vraag: Wat vind ik er van?

Het concept is erg interressant en de aflevering is zeer goed te kijken, de aflevering keek ook lekker snel door, eerste helft keek ik één keer hoe lang het nog duurde, maar daarna was ie ook zo afgelopen. Het concept is dus zoals in dit topic ook al is gezegd dat de dolls een personality krijgen 'ingeprint' waarna ze een missie moeten uitvoeren. Als deze missie succes of onsuccesvol is uitgevoerd wordt de doll weer blanco gemaakt, of althans een andere 'persoon'.

Echo gespeeld door Dushku doet het goed :) eerst was ik bang van niet, maar hoe verder de aflevering ging hoe beter het werd.

Over de aflevering zelf
Spoiler (weergeven)
Een standaard verhaaltje over een ontvoering, maar wel een verhaal wat geschikt is om deze serie het leven in te brengen omdat je op deze manier gelijk komt te weten hoe het werkt met de dolls. Het verhaal zelf zit goed in elkaar en ik vond het erg interressant dat Echo haar vroegere ontvoerder/verkrachter tegen kwam, iets wat je inderdaad kan krijgen als je verschillende mensen samenvoegd.

Tahmoh speelt er ook in, jeej :D:P, en heeft een rol buiten het dollhouse om. Wat hij precies is weet ik niet, ik denk een soort detecive of politie want dat heb ik niet echt meegekregen. Maar hij is aan het uitzoeken wat en waar dollhouse is.
  Over het algemeen was deze aflevering een goede start voor de serie, deze serie heeft de potentie om goed te zijn. Het leuke aan deze serie is dat ze elke aflevering een losstaand verhaal in het grote geheel kunnen plaatsen. Vanwege de missies zal er elke aflevring dus wel een apart verhaal afspelen die dan weer geplaatst wordt in het grote dollhouse verhaal.

Ik zou zeggen laat maar komen en hopen dat ze de serie niet te snel cancellen, althans als de serie ook echt daadwerkelijk goed wordt, aan een nietszeggend elke week alleen maar losstaand verhaal heb ik niet zoveel.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Guess who? »

Het klinkt origineel :) Ben benieuwd wat het wordt :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Vis »

Eerste aflevering vond ik niet echt bijzonder... Het is dat het van Whedon is, en ik erop vertrouw dat er wel wat goeds achter zit.

Zolang 't maar niet het 'personage van de week' wordt kan het nog wel interessant zijn.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Nu al gedoemd aan de kijkcijfers te zien. Ik verwacht een cancellation in de loop van maart helaas...
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door uss defiant »

Oh, is dit al begonnen. Maar eens kijken binnenkort dan.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door EMH »

Een serie die ik over een jaar of tien wel eens op een of andere nieuwe vorm van beeld & geluiddrager zal kijken.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Miriam »

EMH schreef:Een serie die ik over een jaar of tien wel eens op een of andere nieuwe vorm van beeld & geluiddrager zal kijken.
:)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Trekscaper »

1e aflevering was inderdaad niet veel soeps. Maar kwam ook omdat Whedon en FOX het niet eens waren over de pilot en Whedon de pilot moest herschrijven. De komende aflevering zou wel goed zijn volgens de reviews.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Tactical_Cube »

Kijken er nou nog mensen deze serie?
Ik vind het nu eigenlijk een erg leuke serie, ik kijk er zelfs naar uit
heb nu zaterdag en zondag
Battlestar
Terminator
en Dollhouse te kijken :D

vind de serie steeds beter en interessanter worden, vooral dat gebaar van Echo op het laatst van aflevering 3, dat laat zien dat ze beiden iig meer door hebben dan ze laten merken. Ik hoop echt dat Dollhouse een 2e seizoen krijgt want 13 afleveringen is gewoon veel te weinig.

Overigens las ik dat Joss voor de komende 5 seizoenen een verhaal en ontwikkelingen heeft gepland. Nou zegt dat natuurlijk niet alles :) maar zou jammer zijn als we daar niet achter zouden komen ook al denk ik niet dat Dollhouse ooit 5 seizoenen zal krijgen.

Als er een 2e seizoen komt denk ik dat het daar of bij een derde seizoen blijft. Maar dat is natuurlijk afwachten.

Iig ik raad iedereen wel aan deze serie te kijken, vooral het feit dat er zo makkelijk losse verhalen in kunnen verteld worden terwijl het er eigenlijk bij hoort vanwege de opzet van de serie vind ik erg leuk.

En nog effe 1 vraagje misschien dat iemand het hier weet of dat ik niet goed heb opgelet.

Af en toe dacht ik dat we Dollhouse te zien kregen een groot volgens mij wit gebouw in een rustige wijk of iets dergeljiks. Maar nou zag ik Adelle dus in haar kantoor zitten met allemaal grote wolkenkrabbers als uitzicht. Heb ik me in dat witte huis vergist of zit Adelle ergens anders? Of is het zon raampje waar je een uitzicht op kan zetten :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door captain crash »

poging gedaan, het kan me niet echt boeien moet ik eerlijk zeggen
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Vis »

Toch fijn om te zien dat sommige dingen nooit veranderen:
Tactical_Cube schreef:Ik vind het nu eigenlijk een erg leuke serie, ik kijk er zelfs naar uit
Dat zeg je verkeerd. Je vindt Tahmoh eigenlijk een erg leuke jongen, en je kijkt er zelfs naar uit :P .

Ik vind dat Whedon in een hoekje moet kruipen en zich moet gaan schamen. Zelfs al zijn er dingen aangepast in opdracht van het netwerk, wat is dit een ontzettende k*tserie. Totaal geen diepgang; kleinschalig; achterlijk, onduidelijk en in veel opzichten niet-origineel verhaal; 'over the top'-acteerwerk; en tot nu toe maar weinig bijzondere (of liever: geloofwaardige) karakterontwikkelingen. En gezien de hele opzet die nu inmiddels wel duidelijk is zal hier niet snel of nooit verandering in komen. Het is wel gelijk duidelijk waarom deze show wordt uitgezonden: het gaat nergens over, en dat is hip!

Alleen Harry Lennix vind ik tot nu toe fatsoenlijk acteren. Eliza Dushku ziet er leuk uit, maar met de rol die ze heeft komt ze meestal maar overdreven en fake over. Ja, dat hoort bij d'r typetjes; nee, het werkt niet. Of ze nu kan acteren of niet maakt met slechte en nietzeggende verhaaltjes ook vrij weinig uit.

CANCEL plz! Okthxbye.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door EMH »

Oke ik laat het poppenhuis wel links liggen. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Tactical_Cube »

Ik ben het helemaal niet met je eens Vis :)
Overigens wordt Tahmoh duidelijk wat ouder in zijn gezicht :(:P
maar dat terzijde vind ik dit toch een erg leuke serie, oke het is misschien nog niet op zijn top maar ik vind de afleveringen toch wel spannend en het verhaal wordt imo steeds beter uitgewerkt.

Ik wil nog wel even zeggen dat ik gehoord heb dat Dollhouse pas echt los gaat vanaf aflevering 6, dus ik zou zeggen kijk het nog even aan, want je kan mij niet vertellen dat het niet vermakelijk is :)

De losse verhaaltjes en de typetjes die er in zitten zijn af en toe misschien standaard, maar vind ik vanwege de opzet toch wel weer leuk. Laatste aflevering vond ik het vooral erg leuk dat 2 dolls dezelfde imprints gekregen hadden en een remote wipe is ook wel cewl :P

Ik denk dat Dollhouse gewoon nog echt los moet komen, de eerste afleveringen werken daar misschien wat langzaam naar toe dat wil ik je best meegeven echter vind ik 'de kudde' wel cool, onbewust lijken ze heel wat door te hebben.

Over Dushku, ik vind haar erg goed acteren, ze zet elke keer weer een geheel ander karakter neer, misschien soms over the top. Wie weet ligt dat aan Topher ;):P de dolls moeten zogenaamd de besten zijn, daarom zullen ze ook wel de over the top persoonlijkheden krijgen.

Ook vind ik het dollhouse bedrijf zelf interessant, wie is de baas? Adelle is alleen plaatselijk de baas blijkbaar en wie zijn er nog meer Dolls? Ik vroeg me bijvoorbeeld wel eens af of niet iedereen die betrokken is bij dollhouse een doll is, dat zou wel het makkelijkst zijn, dan kan je ze gewoon wissen als er iets ernstigs gebeurd is.

Verder is er nog het Alpha verhaal, tot nu toe nog niet heel erg boeiend maar het feit dat hij in staat is remote whipes uit te voeren is wel leuk bedacht.

Zelf denk ik dus dat Dollhouse een erg groot potentieel heeft, dat dat tot nu toe nog niet helemaal uit zijn verf is kunnen komen vind ik geen reden om te stoppen met kijken. De afleveringen vermaken me prima en als het niet helemaal perfect is, dan (nog) maar niet :) ik kan iedereen aanraden om het gewoon eens wat langer te proberen, wat dat betreft is de eerste aflevering niet de beste. En zoals ik al zei heb ik gehoord dat het pas echt los gaat vanaf aflevering 6.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door EMH »

Een serie hoort bij de pilot al "los te gaan".
Hebben ze nog mazzel denk ik dat het niet meteen gekilled is. :*)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Aflevering 1: crap
Aflevering 2: goed
Aflevering 3: crap
Aflevering 4: ging wel

Ik mis in Dollhouse de typische Whedon humor. De karakters interesseren me niet echt en de verhalen heb ik in andere series ook wel gezien. Gezien de kijkcijfers, maar net 4 miljoen per week, zal FOX de serie na het eerste seizoen van de buis halen. Dollhouse is door FOX gevormd en niet door Joss Whedon, dat is duidelijk te zien en een grote misser.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Tactical_Cube »

en aflevering 6 is gweest :D en het was idd waar, dollhouse komt nu pas echt los :D

er zijn dus 20 dollhouses over de hele wereld, er is een soort van geheime agenda die niet bekend is. Er is een mol in het Dollhouse die informatie doorspeelt aan Tahmohgastje en er gebeuren dingen in de dollhouses die niet kunnen :0 :P

ik zou de mensen gewoon aanraden het te gaan kijken :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Vis »

los :')
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Tactical_Cube »

qua verhaal iig ;)
tot nu toe was er nog niet echt een verhaallijn, die is er nu zeker gekomen.
Tot nu toe waren het alleen steeds een aantal kleine aanwijzingen, Alpha gaat bijvoorbeeld zeker nog wel terugkomen :) misschien is dat wel degene die Echo progammeert o.i.d.

wat vond jij er van dan?

de Tahmoh scenes waren iig leuk ;) :P
mooi lichaam voor 34 jaar

jammer dat hij door Dollhouse niet mee kon doen aan bsg "The Plan"
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door EMH »

Ah Tamoh z'n lichaam gaat los :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door captain crash »

en wat nou als de verhaallijn niet echt boeiend overkomt? daar heb ik vooral wat last van eigenlijk
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Tactical_Cube »

heb je alle afleveringen tot nu toe gezien?

Het verhaal is misschien nog niet erg spannend, maar er komt wel steeds meer bij. Omdat ik de afleveringen wel erg leuk vind wil ik ook best nog eventjes wachten. Punt is wel dat er elke aflevering meer bij het verhaal komt, waarbij vorige aflevering de grootste input bracht. Dit keer ging het echt om het dollhouse en niet een random client verhaal.

Dollhouse is zondags mijn vermaak en het verhaal wordt iig beter, dat hadden ze al heel anders kunnen/moeten doen vanaf het begin, maar ik blijf iig nog kijken en ik hoop dat er een tweede seizoen komt. Buffy was de eerste paar afleveringen ook niet heel speciaal (vind ik) dus wie weet komt het allemaal nog :D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door captain crash »

Buffy was inderdaad niet speciaal, is een aantal seizoen relatief goed geweest (hoewel dat erg betrekkelijk is) en heeft uiteindelijk een van de slechtste laatste seizoenen ooit gehad. Heb de afgelopen tijd daar nog vaak aan gedacht bij de laatste eps van BSG. JW heeft wat dat betreft ook niet alles altijd even goed gedaan. En jah ik ben ondertussen bij. Ik blijf voorlopig denk ik wel kijken, maar ik zou er niet echt mee zitten als dit geen tweede seizoen krijgt.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: "Dollhouse" (2008)

Bericht door Tactical_Cube »

Nou moet ik zeggen dat ik seizoen 7 nog erg leuk vond, maar dat was ook het enige seizoen wat ik 'live' heb gekeken elke week zeg maar. Ik vond the first namelijk erg leuk. Het is nu al wel jaren geleden dat ik het seizoen echt gezien heb, dus ik weet niet hoe ik er nu tegen aan kijk. Wat dat betreft vond ik seizoen 6 de slechtste.

Voor de rest vond ik Buffy een erg leuke/goede serie, vooral de humor i.c.m. de actie. waarbij ik seizoen 5 het leukste vond met Glory.

Maar ja morgen weer lekker Dollhouse bekijken :D ben iig benieuwd hoe het verder gaat.
Plaats reactie