The Hobbit (2012)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

The Hobbit (2012)

Bericht door Blind Guardian »

Peter Jackson to make Hobbit movie after settling Ring dispute

Wednesday, 19 December , 2007, 10:19

Peter Jackson, the creator of the record-breaking Lord of the Rings movie trilogy, is to executive produce two Hobbit movies after settling a $100 million lawsuit with film studio New Line, the studio announced.

The prequels will be based on the book of the same name by J.R.R. Tolkien and will revolve around Bilbo Baggins before he embarks on the "Lord of the Rings" quest. The films will be shot simultaneously in 2009 and will be released in 2010 and 2011.

"I'm very pleased that we've been able to put our differences behind us, so that we may begin a new chapter with our old friends at New Line," Jackson said in a statement. "We are delighted to continue our journey through Middle Earth."

It's unclear whether Jackson will direct either of the two movies, with the New Line statement saying he and Fran Walsh, his wife and co-producer on the Lord of the Rings trilogy, will act as executive producer and "manage the production" of Hobbit.

The couple sued New Line in 2005, claiming the studio cooked the books and seriously short-changed the couple for a franchise that earned $3 billion at the worldwide box office and captured 17 Academy Awards, including an 11-category sweep for 2003's Return of the King,/I>, the last in the series and the Oscar winner for best picture.

"Peter Jackson has proven himself as the filmmaker who can bring the extraordinary imagination of Tolkien to life and we full heartedly agree with the fans worldwide who know he should be making The Hobbit,/I>," said Harry Sloan, the chairman of MGM, which owns the distribution rights to the film.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En hij gaat er twee films van maken - UITMELKEN!!!!!!!!

Niet te geloven, dat boek is best in een film te pakken, maar nee er moeten er natuurlijk weer twee komen - waarom dan niet 6 delen van LOTR? *zucht*

...

maar we zullen 't braaf gaan zien vermoed ik zo ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Volgens mij is er in het verleden al een topic gemaakt voor de Hobbit, maar kon zo vlug niet vinden, dus dacht even een nieuwe aan te maken; ik heb het berichtje even van een ander fora ge copy-past
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

't stond gisteren al op teletekst, ik had er nog een topic over willen maken maar jan en ik gingen the hogfather kijken...beetje vergeten.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik heb teletekst gisteren niet meer nagelezen (ik doe het weleens)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

2 films :nothanks:

realiseert ie zich wel dat het 'back again' uit de titel 'there and back again' in het boek in grofweg twee zinnen beschreven werd?
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik vind De Hobbit an sich best een leuk idee, en de studio zou gek zijn om het niet te doen.

Maar 2 films...ik hou mijn adem vast.

Toch gaan we allemaal kijken :Y)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ach... Het kan nooit erger zijn dan die tekenfilm versie die ik speciaal nog gedownload heb met Blauwe Elven, en Elrond die gelijk uit een efteling sprookje is weg gelopen, zelfs P.J kan dat beter
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Galenfuinion schreef:Ik vind De Hobbit an sich best een leuk idee, en de studio zou gek zijn om het niet te doen.

Toch gaan we allemaal kijken :Y)
:yes:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Als dit weer van die mooie/gave films oplevert, maakt het mij niet veel uit of het er 2 worden :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Guillermo del Toro regisseert 'The Hobbit'
Uitgegeven: 28 januari 2008 14:46
Laatst gewijzigd: 28 januari 2008 14:50

AMSTERDAM - Guillermo del Toro is in vergevorderde besprekingen om de film 'The Hobbit' te regisseren. De maker van de veelgeprezen fantasiefilm 'Pan's labyrinth' zou volgend jaar aan de slag gaan, weet het Amerikaanse filmvakblad The Hollywood Reporter.

'The Hobbit' vertelt over de geschiedenis van voor de beroemde trilogie 'The Lord of the Rings'. De verfilming van het boek van J.R.R. Tolkien zal in twee delen worden uitgebracht, maar wel in één keer worden opgenomen.

Jackson

De drie delen van 'The Lord of the Rings', die miljarden euro's hebben opgebracht, werden geregisseerd door Peter Jackson. Hij zou aanvankelijk ook 'The Hobbit' maken, maar belandde met filmproducenten New Line en MGM in een dispuut over de winstverdeling.

In december wisten de partijen tot een overeenkomst te komen.

Staking

Wegens andere verplichtingen kon Jackson de regie van de twee films uiteindelijk niet op zich nemen, maar tekende hij als uitvoerend producent. Door de langlopende staking van scenarioschrijvers in Hollywood, is er nog geen begin gemaakt met het script.

Budget

Het budget voor elk afzonderlijk deel is naar schatting ruim honderd miljoen euro. De eerste film wordt in 2010 verwacht. Een jaar later moet het tweede deel van 'The Hobbit' in de bioscoop draaien.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

whehe, del toro is zelf ook een hobbit :')
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Afbeelding

VS

Afbeelding

gehehehehe :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:whehe, del toro is zelf ook een hobbit :')
Hobbits :cheerblauw: :cheerblauw: :cheerblauw: :cheer: :cheer: :cheergroen: :cheergroen: :cheergroen: :cheerblauw: :cheerblauw: :cheerblauw: :lachhuil:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

The Lord of the Rings gemengd met Pan's Labyrinth. Hmm, dat kan wel eens wat worden.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

twee films zeg je, dan hoeven ze niet eens zo verschrikkelijk veel af te wijken van het orgineel zoals in de Lotr-film reeks.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Nou ja, afwachten maar. Ik weet nog niet of ik voor naar de bioscoop ga hollen.
The Hobbit is eigenlijk een kinderboek. Als ze dat willen gaan vermengen met de voorgeschiedenis van LOTR en gaan uitmelken in twee delen. Moet nog zien wat er dan over blijft van het eigenlijke verhaal. Nou ja, ik moet nog gaan zien of ik het ga zien. ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

die regisseur is geen familie van mij als mensen dat gaan denken trouwens :lachhuil: ... ben trouwens benieuwd of ze hugo weaving weer weten te strikken en ian mckellen als gandalf
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Twee delen?
Voor en na Gollum ofzo? :*)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

en daarna een sit-com "The Hobbit Show"
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

trekmovie.com de plaats voor al je Hobbit nieuws schreef:Is the original Gandalf coming back?
Responding to fan submitted questions on the actor’s official website, Sir Ian McKellen made it clear that he has every hope and intention on returning to Middle Earth. McKellen responded to a fan saying "Yes I will, if Peter Jackson and I have anything to do with it, he being the producer and me being, on the whole, a very lucky actor." However McKellen says that even though Jackson told him he couldn’t imagine doing the films without the original Gandalf he hasn’t been asked yet by director Guillermo del Toro, however he noted "I am keeping my diary free for 2009!" Del Toro’s agent told the AP on Friday the director is considering McKellen for the role and he hopes it "resolves soon."
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: The Hobbit (2010)

Bericht door Dark*staR »

www.sfterra.nl schreef:Guillermo del Toro stopt als regisseur van de langverwachte verfilming van het boek The Hobbit van Tolkien
"Het doorlopend uitstellen van het draaien van de film heeft mij tot de moeilijkste beslissing van mijn leven gedwongen'', stelt Del Toro maandag op de Lord of the Rings-fansite The One Ring. "Nadat ik twee jaar lang mijn leven volledig heb gewijd aan het creëren van een wereld die recht doet aan de boeken van Tolkien, moet ik nu toch met grote spijt afscheid nemen van deze film.''

Het draaien van de twee films die gepland stonden is uitgesteld door de financiële problemen van studio MGM, die The Hobbit coproduceert. Recent werd ook de nieuwe James Bond-film om die reden voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

2010 => 2012 in de titel :(

Maar.. wel een first look video: http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=76430 :9~ :9~
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Blind Guardian »

Must have it, must have the set .... My Precioussssssssss ....
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:
Maar.. wel een first look video: http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=76430 :9~ :9~
Hele mooie video! Leuk om de sets van de eerdere films te zien. Verheug me enorm op de Hobbits film.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Paulstartrek »

gaaf filmpje, vind het zowiezo leuk om dergelijke filmpjes te zien :D
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

En zo te horen zullen we nog regelmatig dit soort updates krijgen :good: Want want want want want
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door The Silencer »

De film is bij voorbaat al verneukt omdat ze dat blonde wijf Orlando Bloom laten terug komen :-( Die heeft volstrekt niks te zoeken in De Hobbit.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

ik vond 'm daarin juist erg goed passen
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:De film is bij voorbaat al verneukt omdat ze dat blonde wijf Orlando Bloom laten terug komen :-( Die heeft volstrekt niks te zoeken in De Hobbit.
... Je bent gewoon Jaloers
Plaats reactie