"Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door USS Enterprise »

Nee je mist er niet veel van, de 2 series staan ook los van elkaar
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door el spoque »

ok, thanx.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door el spoque »

Volgens FRS komt Star Wars : the Clone Wars S5 uit op 16/10/2013.


http://www.freerecordshop.be/film/star- ... 1888158456
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door el spoque »

Final Episodes of ‘Star Wars: The Clone Wars’ to Arrive Next Year


http://spinoff.comicbookresources.com/2 ... next-year/
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Mansfeld »

Ja, Seizoen 5 heb ik gezien, maar alle verhaallijnen zijn absoluut niet afgerond desondanks het feit dat ze deze serie dus stopzetten.
'k heb inderdaad ergens online gevonden dat er nog een paar episodes in de maak zijn, om bepaalde zaken af te ronden? Wie weet kunnen we later dan nog andere uitgaves verwachten van "seizoen 5"
Allemaal erg jammer. 'k geloof dat dit zeker te maken heeft met die "verkoop" door George aan Disney.
Disney of niet. Ik hoop dat ze met dit concept ? computer animated series? Nog meer uit de kast toveren. Maar 'k denk dat ze eerst wel voorrang zullen geven aan een nieuwe film. En dat is nog wachten tot 2015.
geduld zal het sleutelwoord worden vrees ik ;(
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door el spoque »

Ik heb gelezen dat er enkele afleveringen, tot een volledig zesde seizoen, zouden zijn afgemaakt.
De afleveringen (niemand weet dus hoeveel) zouden begin 2014 beschikbaar zijn voor het publiek. Maar dat kan evengoed alleen online zijn.
Ik hoop toch ook op een dvd...
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Mansfeld »

zou leuk zijn, maar als het maar een paar afleveringen zijn? Zou dat dan genoeg zijn om het een seizoen 6 te noemen? ik weet het niet .
Als ze het al op dvd brengen ? zie ik ze eerder nog een andere versie van seizoen 5 uitbrengen.
inderdaad hopen dat ze het uitbrengen op DVD , is toch één van mijn favoriete reeksen dus.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door el spoque »

Sommige sites spreken van een volledig seizoen (20 of 22 afleveringen) terwijl andere sites het over enkele afleveringen hebben.
Ze interpreteren dit bericht op een verschillende manier. Niemand weet dus over hoeveel afleveringen het gaat, behalve de producenten dus.
Ik zou ze toch ook graag op een dvd hebben. :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Mansfeld »

Wel ik hoop dan op een volwaardig nieuw seizoen . Eigenlijk zou ik gewoon graag hebben dat ze er bleven mee doorgaan, 'k zie eigenlijk niet in waarom ze het zouden moeten stoppen. 'k denk dat StarWars Clone Wars echt een sci fi reeks is die de moeite waard is in zijn eigen genre nl.computer animated.
voorlopig kunnen we dus alleen maar hopen dat men de wil vind om ermee door te gaan, de wil en het geld :-)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door el spoque »

Disney heeft heel snel beslist dat Clone Wars moest stoppen.
En toen zijn ze onder de vleugels van Disney begonnen aan Star Wars Rebels.
Ja, ze hebben veel geld betaald voor de franchise, dus ze stellen hun eisen. ]:(
Ik vind de Clone Wars era ook interessanter voor een animatie reeks. Ik vreesde vooral dat ze in de Rebels era te weinig lightsaber gevechten zouden kunnen gebruiken (wegens geen Jedi in de reeks), maar blijkbaar is er al een personage in het leven geroepen dat alleen maar op Jedi jaagt.

Rebels zou zich ongeveer een jaar of 6 voor Ep. IV afspelen.
Naar wat ik las waren de eerste jaren van het Empire heel succesvol, bijna iedereen was blij met het feit dat er weer rust was in het universum. Maar Palpatine begon regimes af te zetten en te vervangen door zijn mannetjes, en toen is dus de rebellie ontstaan. En ik vond dat maar wat saai gegeven. Geen Jedi of lightsabers meer, dacht ik dus. Alleen rebellen en hun hit and run acties. Maar ze hebben dus ingezien dat er zonder lightsabers geen SW kan gemaakt worden. ;)
Dus alhoewel ik Clone Wars ook nog wel wat langer had willen kijken, zie ik Rebels ook zitten.

euh, khoop dat je er aan uit raakt aan mijn rantje. :+
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Mansfeld »

zeer verhelderend.
Ja zonder lightsabers zou het geen echte StarWars zijn.
En dat Disney de zaak stop zet? Wel ik denk dat ze bij het kopen van de rechten met George toch wel afspraken zullen gemaakt hebben, En StarWars Clone Wars ? zal toch ook ter sprake gekomen zijn. Wat ermee te doen.
Dus officieel zal het wel afgevoerd geweest zijn. George wou op pensioen. Maar een interview op het internet? Je ziet George alleen maar nerveus worden bij het woord pensioen of "afstand doen van zijn compagnie" ? 'k vraag me dan af waarom hij het in de eerste plaats gedaan heeft.
Mijn idee is dat ze daar op de set mogelijks wel een zekere 'George' op bezoek zullen krijgen met een "bepaalde mening". 'k vraag me af hoe goed ze daar afspraken over gemaakt hebben.
Ja die "Rebels" serie als die er komt zal ik zeker ook bekijken.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Miriam »

Maar het tijdperk vanaf IV is toch veel beter?
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Mansfeld »

Ja wat ik graag zou zien is een soort StarWars Clone Wars maar die zich dan afspeelt tijdens IV en daaropvolgende episodes.
Een animated series met Han Solo en the Millenium Falcon ! lijkt me best cool.
Maar ik denk dat de episodes van de originele StarWars gesloten hoofdstukken zijn , leent er zich niet echt toe om zoals bij Clone Wars er verhaaltjes tussendoor te schrijven.
Wel,'k ben gewoon benieuwd naar wat ze nog zullen uitbrengen en 'k zal er zeker naar kijken :-)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

kan er niks aan doen maar bij de stem van die piraat blijf ik aan minsc van baldur's gate denken :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

Uitstekende animatieserie trouwens ook de details de aflevering op Corusant waar dat grietje haar lightsaber aan het terug halen is met die propaganda speech van Palpi :yesslow: , uitstekend.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door USS Enterprise »

Ik vond de finale wel tegen vallen :(
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Mansfeld »

ik dacht dat ik op Cartoon network een "nieuwe episode" gezien heb. Dus misschien zijn ze wel nog nieuwe episodes aan het maken.
Of het moet zijn dat jullie het over die nieuwe episodes hebben? Het laatste wat ik heb is seizoen 5.
De kwaliteit van de animaties zijn zeker top. Als je dat allemaal eens bekijkt ? die details en kleuren en dat licht? Dat zou vroeger toch ondenkbaar geweest zijn. Blijft straf.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door USS Enterprise »

De laatste aflevering is 6x13
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Mansfeld »

Ja maar dat zal toch nog niet uit zijn op DVD veronderstel ik?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

Ik ben het aan het kijken via Netflix (met dank aan een addon) :Y) en bij seizoen 3

Er staat ook heel leuk bij voor 8 - 12 jarige , maar als ik kinderen had zo ik er twee keer over nadenken om ze dit te laten zien
de serie is best wel realistisch ook het geweld wat er in voorkomt lijkt me niet echt geschikt voor kinderen (al ik nog van de oude Boes en Dommel stapel ben) ..

Verder vind ik het een heel interessante serie want er zit enorm veel 'lore' en andere informatie in volgens mij heb ik net wat afleveringen gezien waarin een van de commandanten van de Death Star later in terug te vinden is , ook de afleveringen met een jonge Boba Fett zijn heel interessant ...

Dat verhaal over the 'force' good vs evil verklaart weer wel wat inclusief de profetie van Anakin ...

De twee kanten van Palpatine als Darth Sidious en Senator / Emperor Palpatine ....

Ik vind een uitstekende tekenfilm die mijn interesse in Star Wars herbevestigd heeft ben ook benieuwd naar de nieuwe films.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Mansfeld »

@ BG
Wij hebben Netflix hier nog niet. Maar er zijn bijna geen videotheken meer, dus dat is knap lastig . Of je moet streamen.

Die leeftijds connotatie is misschien wat te jong genomen. Maar 'k denk nochtans wel dat ze een jong publiek indachtig hadden bij het maken.

Ja Boes en Dommel , hadden we die hier gehad , had ik ze zeker ook gelezen. En nu ben ik er misschien wat te oud voor om ze nog te lezen. (hoewel :-)

De links met de originele films zijn er natuurlijk. Die aflevering waar ze op zo'n bizarre dromerige planeet zijn ? waar die opperwezens leven die de "force" representeren. Of ik zal het wel niet helemaal begrepen hebben. Was er ergens toch wel ver over. Maar tegelijk had het op zich wel een donkere suspense over zich heen.

Ja mijn interesse voor het nieuwe nog te komen materiaal is sowiso gewekt. Ik beschouw mezelf wel als een StarWars fan ('k heb hier een model van de Falcon op mijn kast staan) . Maar er zijn er die de microbe wel nog iets steviger te pakken hebben dan ik . :-)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

We hebben hier wel netflix maar 'officieel' hebben we geen Clone Wars content omdat niet mag met betrekking tot de autersrechtregelingen maar dat is heel gemakkelijk te omzeilen via Hola en dergelijken.

Ik ben ondertussen volgens mij ergens beland in seizoen 4 dus het einde is nabij vind het nou wel heel interessant worden de liefde tussen 'young' Skywalker en Palpatine begint steeds zichtbaarder te worden :Y)

Verder vind ik een vermakelijke serie waarin je duidelijk kunt zien dat voor een jonger publiek is met 'evil vs good' :Y) , dat verhaaltje over de the force heb ik ook niet helemaal door maar zal wel zoiets zijn dat 'the force' nou niet langer meer in balans is ...

Zelf vind ik zeker een hel vermakelijke lichte serie mooi voor mijn werkzaamheden hier.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Mansfeld »

ik heb ze op dvd gekocht , tot seizoen 5 dus . Daarna werd alles onzeker. George die met zijn franchise naar Disney trok? En dan een vrij warrige communicatie over het al dan niet maken van : "nog een paar episodes om een paar verhaallijnen af te werken"? maar of het tot een volwaardig zesde seizoen zou komen? Niet duidelijk.

Mijn Canadese vriendin vertelde me dat er een tiental nieuwe episodes (seizoen 6)op youtube te bekijken zouden zijn? 'k heb het nog niet kunnen verifiëren.

Gisteren echter heb ik wel een foto gezien van een bijeenkomst van regisseur Abrams met de crew, met inderdaad vele van de originele cast. Harrison Ford , Mark Hamill en menig anderen.

Dat was toch wel geweldig om zien. Als je eens bedenkt dat "Return of the Jedi" al van 1983 dateert ? Dan mogen we zelfs concluderen ? Als ze nog een StarWars film willen maken "met de originele cast" erin? Dan is het wel nu of nooit.

Als Harrison , Han Solo gaat spelen? Dan vraag ik me af of ze de Falcon gaan tonen ? Best mogelijk dat zo'n ruimteschip er eentje is voor het leven. Dus dat zou toch geweldig zijn , een nieuw StarWars met de Falcon erin , en die heb ik hier op mijn kast staan, dan kan het voor mij al lang niet meer stuk hi hi
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

Seizoen zes bestaat voor zover ik weet 13 afleveringen .

Het is een heel interessant seizoen het einde van seizoen vijf met de terroristische aanslag en dat Padawan Ashoka Tano achter de waarheid van de Jedi komt (dat ze al een wankelende fractie zijn) en vertrekt ook al is ze weer in ere hersteld ...

Seizoen 6 is de opbouw van de 'staatsgreep' van Palpatine die dan al heel duidelijk is het gevecht van Palpatine en Darth Maul in seizoen 5 is maar het begin en zie je Palpatine voor het eerst echt in actie , ondertussen word code 66 bekend om Jedi's te vermoorden maar blijft het wel een geheim ... De woede aanvallen van Young Skywalker worden steeds nijpender zeker als Padme er van door gaat met haar jeugdliefde Senator Clovis ...

Ook heeft seizoen vijf nog een paar aflevering met Yedi Kiddo's die twee jaar later door Skywalker vermoord worden hoe zielig ;-(

Ik ben wel benieuwd na de afloop volgens mij gaat Yoda nog achter de toekomst komen van de Jedi's en de Republiek :Y)

Na bijna alle afleveringen gezien te hebben moet ik zeggen deze serie is niet echt voor 8 - 12 jarigen veel te serieus qua opbouw en veel te veel geweld , kan wel begrijpen dat je twaalfjarige zoontje die niet laat zien persoonlijk al zeker niet je acht jarige koter ... (maar ja ik ben van de oude stempel) ...

Zelf vind ik heel vermakelijke serie die mijn interesse in Star Wars vernieuwd heeft , ik weet niet wat Disney gaat veranderen want de Clone Wars tijd lijn komt heel erg overheen met de latere (eerste) films van Star Wars ...

Ik vraag me eigenlijk wel of Count Dooku zelf wel weet dat Darth Sidious ook Kanselier Palpatine is dat is even onduidelijk bij mij.

Ik las trouwens op de Wiki dat Disney wel bezig is met een nieuwe animatie serie die zich af gaat spelen in de eerste jaren van het keizerrijk volgens mij.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door USS Enterprise »

Volgens mij gaat die serie Starwars: Rebel heten
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

Ondertussen bezig met 'de eerste drie' films weer eens te bekijken :Y)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Miriam »

Blind Guardian schreef:Ondertussen bezig met 'de eerste drie' films weer eens te bekijken :Y)
sterkte

http://www.youtube.com/watch?v=Vs93ITM9G4Q
Plaats reactie