"Virtuality" (2009) (Pilot)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

"Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door captain crash »

By T'Bonz
May 23, 2008 - 2:20 AM
Virtuality, Ron Moore's new show, is more than just a holodeck episode series.

As reported by io9, Virtuality will be "multi-layered and twisted."

Virtuality is a bleak look at the effects of a ten year deep space expedition on a human crew. To cope, the crew of the Phaeton spends time in virtual reality "modules", which range from seaside scenes to Civil War battles.

But there is a twist to these fantasy adventures. An enigmatic character shows up in each and kills the humans in a gruesome way. Fortunately for the crew, being killed in virtual reality isn't fatal, just unsettling.

To add to the drama, the crew of the Phaeton is being watched by the folks back home, as a "reality show". The crewmembers must participate, even as the drama is kicked up a notch, lest they breach their contracts, which would cost their families back on Earth their housing. Good housing is hard to obtain as Earth appears to have ecological issues.

The show will have various subplots; ranging from the antics of two couples (one gay couple on galley duty who despise cooking and one straight couple who engage in sex secretly all over the ship) to the various virtual reality scenarios cooked up by crewmembers, including a cyber-affair and a reconstruction of a scientist crewmember's dead son.

Virtuality is slated to appear in midseason 2009 as a two-hour pilot.
Als ik dit zo lees lijkt het mij wat teveel voor 1 serie.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door X-File »

Komt zeker op Fox?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door Vis »

one gay couple on galley duty who despise cooking
er zit ook vast een excuusnegert in...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door EMH »

Lijkt wel op Virtuosity, maar dat was een dijk van een kutfilm met Denzel Washington en Russell Crowe.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door captain crash »

Jah...ze moeten wel met een fantastisch briljant plot komen wil dit gaan werken.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door Raynor's Revenge »

(one gay couple on galley duty who despise cooking and one straight couple who engage in sex secretly all over the ship)
hoe grote rel zou t nu al zijn geweest als dit omgedraaid was? :')
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door Trekscaper »

Ik geef het niet al te lang. Vooral niet als het op FOX komt en het scifi heet.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door captain crash »

Het is toch nog helemaal niet bekend waar dit komt? Er wordt een pilot gemaakt dat ze gaan proberen te verkopen. Dit lijkt me niet echt een serie voor Fox. Meer iets voor HBO...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door Trekscaper »

captain crash schreef:Het is toch nog helemaal niet bekend waar dit komt? Er wordt een pilot gemaakt dat ze gaan proberen te verkopen. Dit lijkt me niet echt een serie voor Fox. Meer iets voor HBO...
Titel van volgende artikel lijkt me al duidelijk genoeg ;)
'Virtuality' flies to Fox
http://www.variety.com/article/VR111798 ... id=14&cs=1
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door captain crash »

Hmz, had ik nog niet gezien...maar ok den geef ik je helemaal gelijk. Als het daar succesvol wil zijn, wat opzich wel zou kunnen, dan moet er nog flink geklust worden aan de personages. Anywayz, zoals het voorstel er nu ligt kan het eigenlijk nergens langdurig een succes worden. Heeft Moore eigenlijk nog meer goede ideeen?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door Section31 »

Nou niet dat je zegt van 'whooptiedoo!'
maar goed... we zien wel. :P
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door X-File »

Het komt op Fox dus. Waarschijnlijke looptijd:

Pilot > 12 afleveringen > Cancelled > Hitserie op Veronica
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door Karanov »

X-File schreef:Het komt op Fox dus. Waarschijnlijke looptijd:

Pilot > 12 afleveringen > Cancelled > Hitserie op Veronica
Alhoewel, Terminator: the Sarah Connor Chronicles krijgt van Fox een tweede seizoen. Dus misschien (heel misschien) is de Fox SF Show vloek verbroken...
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door sonix666 »

Iemand ondertussen ook de pilot gezien? Ik vond het zeker interessant en ben benieuwd hoe het verder gaat in de serie. Lijkt inderdaad meerdere lagen in te zitten.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door uss defiant »

nog niet gezien, wel van plan. Zal overigens waarschijnlijk geen serie tot gevolg hebben, de kijkcijfers waren erg slecht.
trekmovie.com schreef:There’s been talk, however muted, that if "Virtuality" did well enough in its two-hour movie event last night Fox may reconsider a series pickup. Well the numbers are in and you can pretty much squash that possibility. The two-hour movie flopped in the ratings, drawing a miniscule 1.80 million viewers and a 0.5/2 rating/share among adults 18-49 according to preliminary fast affiliate ratings. It finished second-to-last in its time slot and drew just a tenth of a point ahead of The CW’s A18-49 rating for its 8:00-10:00pm lineup (all repeats) and tied ABC’s "The Goode Family" as the lowest-rated original program in the demo last night. In fact, those numbers may be the lowest ever for a Fox program. For comparison purposes, NBC’s premiere of the U.K. import "Merlin" garnered more than 5 million viewers on a Saturday, no less
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door sonix666 »

Ja, ik las het net ook. Jammer, want op zich leek het plot wat ze aan het opzetten waren mogelijkheden te geven tot heel interessante ontwikkelingen.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door Trekscaper »

Ik zag zeker de serie ontwikkelen. Einde was beetje raar, maar ook weer erg cool. Beetje 2001: A Space Odyssey gevoel had ik bij de pilot en ook de reality gebeuren was origineel.
Spoiler (weergeven)
Is die captain nou in een virtuele wereld vermoord en beseft hij dat de crew vastzit in een simulatie waar hij alleen van weet dat dit zo is en is hij zo ontsnapt?
 
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: "Virtuality" (2009) (Pilot)

Bericht door sonix666 »

Trekscaper schreef:Ik zag zeker de serie ontwikkelen. Einde was beetje raar, maar ook weer erg cool. Beetje 2001: A Space Odyssey gevoel had ik bij de pilot en ook de reality gebeuren was origineel.
Spoiler (weergeven)
Is die captain nou in een virtuele wereld vermoord en beseft hij dat de crew vastzit in een simulatie waar hij alleen van weet dat dit zo is en is hij zo ontsnapt?
 
Spoiler (weergeven)
Zoiets vermoed ik ook. Maar afgaande op andere met mysterie gevulde series, hebben we het toch altijd fout. ;)
 
Plaats reactie