"Merlin" (2008)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

"Merlin" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

Kwam via een niet nader te noemen site O-) , achter deze serie was even verward met een mini serie aan het einde van vorige eeuw met dezelfde naam, maar er zit dus wel degelijk een verschil tussen.

http://www.imdb.com/title/tt1199099/
tv-rage schreef:Merlin, an exciting fantasy series, takes viewers inside the world of Camelot but in a 21st century manner. Before Merlin (Colin Morgan) and Arthur (Bradley James) were legends, they were young men hungry for adventure. In search of love and their own true destinies, the duo make their share of mistakes along the way.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Merlin (2008)

Bericht door Trekscaper »

Niet slechte serie, maar ook niet top te noemen. Wel leuk om al die belangrijke personages in King Arthur universum te zien als jong. Wel typisch Brits neergezet allemaal. Overigens is Anthony Steward Head (Giles uit Buffy) te zien als wrede koning.
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Merlin (2008)

Bericht door Hezingen »

Volg de serie ook, kan er niet meer over zeggen dan dat het leuk vermaak is.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: Merlin (2008)

Bericht door Jim »

ja idd na 'leuk' is alles wel gezegd
denk dat het voor kleine kinderen erg interessant is :thumbs:
aan dat britse in die series kan ik me trouwens best ergeren, sommige dingen kloppen gewoon niet met de big picture :S
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Merlin (2008)

Bericht door captain crash »

Heeft het iets met de boeken te maken?

oh bij de weg, op de originele miniserie is een vervolg gekomen dat je je echt alleen heel heel heel erg dronken en/of stoned kan zien zodat je het meteen weer vergeet.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Merlin (2008)

Bericht door Galenfuinion »

captain crash schreef:Heeft het iets met de boeken te maken?

oh bij de weg, op de originele miniserie is een vervolg gekomen dat je je echt alleen heel heel heel erg dronken en/of stoned kan zien zodat je het meteen weer vergeet.
Ja die heb ik gekocht. Heb de DVD na 15 minuten uitgezet.

Vond het origineel indertijd supertof.

Was onlangs in Brussel, en er is ook een 9-delige stripserie over Arthur. Zag er goed uit, binnenkort bestellen.
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Merlin (2008)

Bericht door Hezingen »

Galenfuinion schreef:
captain crash schreef:Heeft het iets met de boeken te maken?

oh bij de weg, op de originele miniserie is een vervolg gekomen dat je je echt alleen heel heel heel erg dronken en/of stoned kan zien zodat je het meteen weer vergeet.
Ja die heb ik gekocht. Heb de DVD na 15 minuten uitgezet.

Vond het origineel indertijd supertof.

Was onlangs in Brussel, en er is ook een 9-delige stripserie over Arthur. Zag er goed uit, binnenkort bestellen.
Kun je me hier iets meer info over geven.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

http://www.fnac.be/nl/Catalog/Detail.as ... t=10236731

Vanaf daar moet je zelf verder zoeken, kan er op internet weinig over vinden. Maar de boeken zagen er mooi uit.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Vis »

ben maar gestopt met kijken
budgetserie en veel te kleinschalig (groot kasteel met 10 mensen enzo :roll:)

en verder gaat 't gewoon helemaal nergens over :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Vis »

Ok, sinds die opmerking is er veel veranderd :biggrin:

Ben toch blijven kijken. Serie blijft een vrij klein budget houden, dus je zult geen Lord of the Rings-omgevingen en -battles zien. Maar het verhaal en de karakters zijn steeds beter geworden en moet toegeven dat het toch wel elke week een van de leukere series is om te kijken. Zeker de laatste 1-2 seizoenen is het ook veel serieuzer en donkerder geworden.

Afgelopen avond is het einde van seizoen 4 uitgezonden en dat was zeer geweldig. Veel ontwikkelingen, waaronder een paar belangrijke:

...

De Excalibur-legende, en...

...

... eindelijk het huwelijk tussen Arthur en Guinevere.

:pray2:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:(groot kasteel met 10 mensen enzo :roll:)
De rest van de inwoners waren allemaal vrouwen en die liggen nu eenmaal in de keuken aan de ketting. Dus daar zie je niet veel van.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Vis »

The Silencer  schreef:
Vis schreef:(groot kasteel met 10 mensen enzo :roll:)
De rest van de inwoners waren allemaal vrouwen en die liggen nu eenmaal in de keuken aan de ketting. Dus daar zie je niet veel van.
Dat blijft nogal hetzelfde de hele serie. Nooit echt veel mensen/soldaten ergens. Al hadden ze voor de finale wel aardig grote legers verzameld, dus dat leek al wat realistischer. En met de trouwerij stond heel de hal vol, en dat zal wel iedereen van de productie geweest zijn die daarna gingen feesten :P .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door captain crash »

maar nog steeds geen budgetzekerheid voor een vijde serie :(\

Ik heb met deze serie eigenlijk hetzelfde doorgemaakt als jij. In eerste instantie zo'n "laat maar zitten" gevoel, blijven kijken omdat het vaak op teevee was op een gunstig moment (lees: snachts op bbc3). Voor het budget en de doelgroep een zeer goede serie en inderdaad wordt het verhaal naarmate de tijd verder gaat, en de karakters dus volwassener zouden moeten worden, ook beter.

Hoopt nu echt op een vijfde seizoen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door GPS »

Vis schreef:...........budgetserie en veel te kleinschalig (groot kasteel met 10 mensen enzo :roll:).............
Voor een koninklijk hof, wat als residentie wordt gebruikt wel wat aan de kleine kant, maar verder is dat zo gek nog niet. Op het vaste land van Europa kwam het vaker voor dat kastelen (voornamelijk de dwangburchten) een bezetting hadden van circa tien toe vijftien man.
Pas als er er echt gevochten moest worden werd de bezetting uitgebreid.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Trekscaper »

captain crash schreef:
Hoopt nu echt op een vijfde seizoen.
Van Merlin wikia:
Series 5 will be the fifth series of the highly popular drama show, Merlin. It has been officially commissioned by the BBC, due to popularity and anticipation. This was confirmed 24 July 2011 by Julian Murphy and Johnny Capps. Filming will begin March 2012 in Cardiff, Wales and Pierrefonds, France. 13 episodes have been ordered.[1]

However, at this stage it's not clear when the 5th series will be shown as Doctor Who seemingly will take the Autumn/Winter slot for its 7th series in 2012.
http://merlin.wikia.com/wiki/Series_5

Ik deel dezelfde gedachtes als CC en Vis. Eerste 2-3 seizoenen was gewoon net als wat Smallville was in de eerdere seizoenen: geval van de week. En vooral seizoen 4 was donkerder en betere verhaalvertelling. Ook mooi dat de ridders van de ronde tafel een meer grotere rol zijn gaan spelen in seizoen 4.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door captain crash »

Budget is nog steeds niet officieel toegekend (in tegenstelling tot bij DW). Huidige controller van BBC 1 moet 20% op het budget besparen. Een derde serie Sherlock is daarom bijvoorbeeld ook nog alles behalve zeker (ookal zijn daar ook principe afspraken over gemaakt). Maar...ik hoop natuurlijk van wel (beiden).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Vis »

Woohoo, seizoen 5 8-)

...

Weer een goed begin.

...

Met Liam Cunningham, Ser Davos Seaworth uit GoT.

En ehm... wut?
Spoiler (weergeven)
...

dat moet eman zijn...
  Verder leek het budget in orde te zijn; sommige effecten zagen er zelfs goed uit :') .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door captain crash »

Jep, blij dat het er weer is :) ze hebben een kleiner budget maar door meer SFX inhouse te produceren zou het geen probleem moeten zijn (zelfde als bij DW, waar alles er zelfs beter uit zag dan voorgaande jaren). Is helaas nog niet veel bekend over een eventueel 6e seizoen, ik hoop dat het er gaat komen :) maar eerst dit :)
Gebruikersavatar
ElimGarak
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 apr 2007, 20:29
Contacteer:

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door ElimGarak »

captain crash schreef:Jep, blij dat het er weer is :) ze hebben een kleiner budget maar door meer SFX inhouse te produceren zou het geen probleem moeten zijn (zelfde als bij DW, waar alles er zelfs beter uit zag dan voorgaande jaren). Is helaas nog niet veel bekend over een eventueel 6e seizoen, ik hoop dat het er gaat komen :) maar eerst dit :)
Vanavond is aflevering 11 te zien op BBC1, daarna volgen nog twee afleveringen. Aflevering 13 is mede de series finale, er komt geen 6de seizoen:
http://www.bbc.co.uk/mediacentre/latest ... final.html
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

Goh ik zat net te denken ik heb dit draadje opgericht en heb volgens mij van Merlin slechts een aflevering gezien :o

binnenkort eens bijwerken
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Vis »

ElimGarak schreef:Vanavond is aflevering 11 te zien op BBC1, daarna volgen nog twee afleveringen. Aflevering 13 is mede de series finale, er komt geen 6de seizoen:
http://www.bbc.co.uk/mediacentre/latest ... final.html
Jammer ;( . Tot nu toe altijd met veel plezier gekeken. Maar op zich is er best veel gedaan dit seizoen om het redelijk goed af te kunnen ronden.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik, en ook mijn koters, hebben er altijd van genoten. Ik moet S05 nog kijken.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Dit seizoen is duidelijk een van de beste. De kijkcijfers bleken dit jaar nog nooit zo hoog als tevoren en de producers wilden het zelf beëindigen. Jammer alleen dat het geheim van Merlin pas in de allerlaatste aflevering onthuld zal worden. Had liever gezien dat ze nog een seizoen hadden besteed aan Merlin die openlijk met magie mag omgaan en wat dit betekende voor iedereen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door captain crash »

Ik denk dat het goed is dat deze serie stopt. Merlin met openlijke magie levert inderdaad heel andere verhalen op, en daarmee ook een heel andere serie. Ik zou wel graag willen dat er een nieuwe fantasy serie voor in de plaats komt, maar dat lijkt met de budgetproblemen van de BBC voorlopig niet aan de orde helaas.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Merlin" (2008)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik weet niet in hoeverre die draak in S05 voorkomt, maar ze hadden er iig in de eerste vier jaargangen wat meer mee kunnen doen.
Plaats reactie