Alien V?

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Alien V?

Bericht door Section31 »

Alien 5 toch met regisseur Scott?
Geplaatst op 07-12-2008 om 23:27

Afbeelding

In een interview met MTV News heeft Sigourney Weaver verklaard dat een vijfde Alien-film met Ridley Scott als regisseur niet uitgesloten is. Weaver drukt daarmee de geruchten de kop in die het tegendeel beweerden: "We voelen ons allebei verbonden met die vrouw (Ellen Ripley). Hij (Scott) is even verantwoordelijk voor wie ze is als ik."

De kans is evenwel groot dat de 'xenomorfe' creaties van H.R. Giger - de originele ontwerper van de Alien - niet aan bod zullen komen in de nieuwe film. Volgens Weaver is het monster onteerd door de computeranimaties. Ze noemt de overaccentuering van de aliens een vergissing.

Verder in het interview doet de actrice nog een verrassende uitspraak: "We zouden moeten terugkeren naar de tekentafel. Ridley zei dat meteen toen we er voor het eerst over praatten (over een vijfde film). Wat ons interesseert, is stilstaan bij het personage van Ripley, en zien welk ander sciencefiction-verhaal we kunnen vertellen over iemand die verschillende levens heeft geleid."
Een vijfde Alien deel onder leiding van Scott met Sigourney Weaver maar zonder Xenomorphs. :o
De moeite waard? Of iets wat we maar beter snel kunnen vergeten?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Alien V?

Bericht door captain crash »

...veel slechter dan 4 kan niet...maar om nou te zeggen dat ik dit een briljant idee vind...
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Alien V?

Bericht door extatix »

Resurrection was niet best nee, en dat met een Joss Whedon script. Hij was niet helemaal blij met de verfilming geloof ik.
natural_lurker
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2005, 23:05
Locatie: 3rd rock from the sun

Re: Alien V?

Bericht door natural_lurker »

extatix schreef:Resurrection was niet best nee, en dat met een Joss Whedon script. Hij was niet helemaal blij met de verfilming geloof ik.
idd:

Screenwriter Joss Whedon was unhappy with the final product. When asked in 2005 how the film differed from the script he had written, Whedon responded:

"It wasn't a question of doing everything differently, although they changed the ending; it was mostly a matter of doing everything wrong. They said the lines...mostly...but they said them all wrong. And they cast it wrong. And they designed it wrong. And they scored it wrong. They did everything wrong that they could possibly do. There's actually a fascinating lesson in filmmaking, because everything that they did reflects back to the script or looks like something from the script, and people assume that, if I hated it, then they’d changed the script...but it wasn’t so much that they’d changed the script; it’s that they just executed it in such a ghastly fashion as to render it almost unwatchable." van http://www.bullz-eye.com/mguide/intervi ... whedon.htm

lol at : "They said the lines...mostly...but they said them all wrong. " leuke reference naar alien 2.
Spoiler (weergeven)
Newt: We'd better get back, 'cause it'll be dark soon, and they mostly come at night... mostly.
  :Y)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Alien V?

Bericht door X-File »

Ik ben Whedon zeer dankbaar voor Firefly en de film Serenity, maar ik wordt een beetje moe van zijn 'ensemble cast' series/scripts. Nu vond ik Alien IV ook niet bepaald super, maar het was in mijn optiek wel beter dan Alien III die de spanning van 1 en 2 bij lange na niet haalde.

Maar... maar... er zat symboliek in! Aids man, AIDS! En hier en daar wat HIV!

Boeiend, als ik symboliek wil zien ga ik wel naar een museum, niet naar een Alien film.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Alien V?

Bericht door Mansfeld »

X-File schreef:Ik ben Whedon zeer dankbaar voor Firefly en de film Serenity, maar ik wordt een beetje moe van zijn 'ensemble cast' series/scripts. Nu vond ik Alien IV ook niet bepaald super, maar het was in mijn optiek wel beter dan Alien III die de spanning van 1 en 2 bij lange na niet haalde.

.
hmja, 'k weet het niet goed hoor met die twee laatste van Alien, Er zit in 3 en 4 ook wel heel wat dat typisch alien is, het 'aliengehalte' noem het maar, maar bij Alien drie heb je een heel slecht einde, platte actie zonder enige suspence. De doodsteek voor zo'n monument als Alien, hoe dat allemaal zover komt dat ze dat ingeblikt krijgen en dat dat de zalen haalt? Dat daar geen enkele studiobaas is die dat ziet en roept: "hold your horses" als ze de banden aan het verzegelen zijn.

Knipt die laatste drie kwartier er maar uit en begint maar helemaal overnieuw.

Om maar te zeggen, : Laat ze a.u.b. nog een vijfde maken en laat ze het in de handen van de meester (Scott) zelf steken , zodat er mogen we bidden toch nog een waardig laatste luik het daglicht mag zien. Een Alien film zo goed, dat we die twee mindere films wel door de vingers kunnen zien. :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Alien V?

Bericht door Punisher »

blah blah onzin
Laatst gewijzigd door Punisher op 11 apr 2010, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Alien V?

Bericht door Guess who? »

^ Dat vind ik wel flauw.... Ik vond het een zeer prettige bijdrage van Mansfeld :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Alien V?

Bericht door Mansfeld »

de eerste twee Alien-films zijn absolute topklasse. Als Ridley zich de moeite wilt getroosten om een vijfde te maken, dan reserveer ik alvast mijn filmtiketje ;)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Alien V?

Bericht door Punisher »

Guess who? schreef:^ Dat vind ik wel flauw.... Ik vond het een zeer prettige bijdrage van Mansfeld :)
Ja, dat klopt ... Maar het was wel een oude thread ...
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Alien V?

Bericht door Punisher »

Om maar te zeggen, : Laat ze a.u.b. nog een vijfde maken en laat ze het in de handen van de meester (Scott) zelf steken
Ridley Scott heeft erg goede films gemaakt, en ook een aantal slechte films.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Alien V?

Bericht door Mansfeld »

Punisher schreef:
Om maar te zeggen, : Laat ze a.u.b. nog een vijfde maken en laat ze het in de handen van de meester (Scott) zelf steken
Ridley Scott heeft erg goede films gemaakt, en ook een aantal slechte films.
hm hm, maar als er één is die voor Alien de eer kan redden , dan is het wel Scott, hm ja en eigenlijk James Cameron ook wel. Nu ja één van die twee dus.

Maar jah, dat komt er toch nooit van. :{
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Alien V?

Bericht door EMH »

Ze hebben Alien al vernacheld met die Alien vs Predator vervolgen
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Alien V?

Bericht door Mansfeld »

EMH schreef:Ze hebben Alien al vernacheld met die Alien vs Predator vervolgen
O ja da's waar, dat was ik al helemaal vergeten, ja ja Alien vs Predator. Die tweede was zo slecht dat het weer goed begon te worden. ;)
Plaats reactie