"Legend of the Seeker" (2008)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

"Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door Rogueborg »

Legend of the Seeker is een Amerikaanse televisieserie van ABC Studios die sinds 1 november 2008 wordt uitgezonden. De reeks is gebaseerd op de boekenserie De Wetten van de Magie (The Sword of Truth) van Terry Goodkind en wordt geproduceerd door Sam Raimi, Robert Tapert, Joshua Donen, Ned Nalle en Kenneth Biller.

http://www.imdb.com/title/tt0844653/

De serie is bezig aan zijn eerste seizoen, een tweede is besteld.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Aangezien ik een fan ben van Sam Reimi series, en de boekenreeks helemaal gelezen heb, heb ik seizoen 1 gevolgd en ik moet zeggen dat ik niet kan wachten tot het tweede seizoen. Hebben er meer deze serie al gezien?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door Vis »

Titel aangepast en IMDb-link toegevoegd.

Ik heb de boeken met veel plezier gelezen, en had dus eigenlijk weinig zin om dit te gaan kijken omdat ze imho gewoon moeilijk verfilmbaar zijn. Uiteindelijk toch de pilot gekeken en die viel me ontzettend mee. Ze hadden erg veel moeite gestoken in het overbrengen van de geweldige landschappen en alle details van deze fictieve werelden. Ook de cast stond me wel aan; erg lastig om voor deze personages te casten maar behoorlijk goed gedaan. Had er verder ook totaal geen budget-gevoel bij, wat ik eigenlijk wel verwacht had.

Maar.. na een paar afleveringen vond ik het toch wel duidelijk worden dat de rest van de serie er niet zo uit zou gaan zien. De verhalen stonden mij wat te ver af van die in het boek, en het kwam al snel neer op raadseltje-van-de-week verhaaltjes waar ik een gruwelijke hekel aan heb. Ook de karakters vond ik steeds minder gaan aansluiten bij de originele. En dus ik ben maar gestopt met kijken voordat ik nog negatieve associaties krijg met The Sword of Truth series.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Heb 9 van de boeken gelezen (zijn er meer ?). Had nog nooit gehoord dat ze verseried werden.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Eerste seizoen gezien en was wel te spreken erover. Ik heb de boeken niet gelezen zoals Vis, kan ook niet oordelen hoe trouw de serie aan het boek is. Het was inderdaad te zien dat er niet zoveel budget was; steeds dezelfde bos, dezelfde gevechten en dorps aankledingen. Maar verhalen waren over het algemeen gezien wel aardig. Al ben ik benieuwd hoe ze verder gaan na de seizoensfinale nu een groot deel opgelost is. De hoofdrolspeler heeft overigens wat weg van Nathan Fillion (Firefly, Serenity).
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door EMH »

Ken de boeken niet maar de serie ziet er geinig uit, zal m eens proberen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door captain crash »

Ken de boeken wel, heb ondertussen een deel van het eerste seizoen gezien en deel de mening van Vis (inbegrepen het niet houden van de ... van de week series). Als je de boeken niet kent is dit misschien wel een leuke manier om de wereld te leren kennen...aan de andere kant zijn de boeken zoveel "rijker" dat het geen eerlijk beeld is. Als je niet al teveel tijd hebt en keuzes moet maken zou ik niet met deze serie beginnen. Als je tijd zat hebt...ach ;)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door Rogueborg »

Master Vanhu Botie schreef:Heb 9 van de boeken gelezen (zijn er meer ?). Had nog nooit gehoord dat ze verseried werden.
Er zijn volgens mij 10/11 boeken.

Het verhaal volgt vaak het boek tot in de puntjes, alleen worden de verhalen niet chronologisch met de boeken verteld.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door captain crash »

heb je de boeken zelf gelezen? Dan zou je weten dat het zo'n beetje onmogelijk is om de verhalen tot in de puntjes te volgen...dat is dan ook niet gelukt!
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:heb je de boeken zelf gelezen? Dan zou je weten dat het zo'n beetje onmogelijk is om de verhalen tot in de puntjes te volgen...dat is dan ook niet gelukt!
Ik heb alle boeken ervan gelezen (behalve dat kleine boek, de zogenaamde proloog). De verhalen komen zo uit het boek, alleen sterk verkort en niet in chronologishe volgorde.
En aangezien ze een seizoenseinde moeten hebben, hebben ze dat er aan vast gebreid (met een onderwerp dat pas in de latere boeken aan de orden ;) komt).
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door Jadzia »

Ik heb een aantal afleveringen gezien. Niet onaardig tot nu toe. De boeken zijn natuurlijk beter, maar het is al een tijdje geleden dat ik ze gelezen heb, dus dat is niet zo storend.

Leuke serie om af en toe eens een aflevering van te kijken.
Gebruikersavatar
Tante Nel
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 nov 2009, 19:01

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door Tante Nel »

Leuke serie. Ik dacht dat het bij één seizoen zou blijven, maar er is dus een tweede.
Wel af en toe een zwakke aflevering, maar al met al best aangenaam.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door Trekscaper »

In elk geval begon seizoen 2 donker en best goed.
looney
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 jul 2002, 20:10
Locatie: Nijland
Contacteer:

Re: "Legend of the Seeker" (2008)

Bericht door looney »

Verwacht niet dat ze de boeken volgen, dat gebeurt echt niet. Het is een op zichzelf losstaande serie. Een minpunt in mijn ogen.
Plaats reactie