"FlashForward" (2009)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

"FlashForward" (2009)

Bericht door Trekscaper »

Afbeelding
Dubbed ABC's 'companion series to Lost, this drama project is based on Robert J. Sawyer's sci-fi novel of the same name. The plot centers around an eerie, chaotic vision of the future after a mysterious event makes everyone on Earth lose consciousness. Later, as people start waking up, the world starts changing because people know their future.

Dubbed ABC's 'companion series to Lost, this drama project is based on Robert J. Sawyer's sci-fi novel of the same name. The plot centers around an eerie, chaotic vision of the future after a mysterious event makes everyone on Earth lose consciousness. Later, as people start waking up, the world starts changing because people know their future.
http://www.tv.com/flashforward/show/76455/summary.html

Net de uitstekende pilot gezien. Ben zeer benieuwd hoe ze dit gaan uitwerken tot een volledig seizoen en wat er na 30 april 2010 gaat gebeuren. De trailer aan het einde van de aflevering voorspelde veel goeds in elk geval. Overigens speelt John Cho (Sulu in J.J. Abrams StarTrek) een van de hoofdrollen en is Branon Braga (hoef de naam niet uit te leggen) schrijver en producent.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "Flash Forward" (2009)

Bericht door Guess who? »

Trekscaper schreef:Branon Braga (hoef de naam niet uit te leggen) schrijver en producent.
Nee inderdaad, dat is al voor ons gedaan:

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 83&start=0
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door Vis »

Ze kregen in ieder geval geen geld voor goede FX :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door EMH »

Vis schreef:Ze kregen in ieder geval geen geld voor goede FX :)

"This is not a special effect where looking at. This man is real. :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door Blind Guardian »

Volgens mij valt Braga wel mee zonder Berman maar we zullen zien
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door EMH »

Braga was toch ook verantwoordelijk voor de fantastische serie "Surface?"
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door uss defiant »

maar aan de andere kant ook medeverantwoordelijk voor 24 seizoen 7, een van de betere seizoenen. Ik heb de pilot iig al op mijn pc staan, wat betekent dat ik het ooit wel ga kijken.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door Galenfuinion »

De pilot wilde teveel op Lost lijken, waardoor het niet zo origineel was. Wel wordt er gedurende de episode een sterk plot neergezet, wat zeker naar meer smaakt! Ik ben heel benieuwd hoe het op episodische basis gaat werken, en wat er na 29 april 2010 gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door Vis »

Neeee!
Spoiler (weergeven)
waarom blijft die stomme hobbit toch steeds weer terugkomen overal? :(
 
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door Nemesis »

trektoday schreef: FlashForward Renewed
Posted by T'Bonz - 14/10/09 at 12:10 pm John Cho will have work for some time to come as FlashForward, the show on which he is currently appearing as Demetri Noh, has been granted a full season.

ABC announced that the show has been picked up for a full slate of twenty-two episodes. FlashForward has done very well, becoming the first show since 2004 to beat Survivor in the key adult 18-49 demographic.

FlashForward has led the pack when it comes to DVR usage. Over the first week, it was the number one show in DVR playback, gaining two million viewers as a result of that format. Other shows noted for their strong DVR playbacks are Lost (to which FlashForward is often compared) and The Office.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:Neeee!
Spoiler (weergeven)
waarom blijft die stomme hobbit toch steeds weer terugkomen overal? :(
 
Omdat het ABC is :*) Dan kom je acteurs van andere series van die studio tegen.

Maargoed, over de meest recente aflevering: openingsscene was erg cool, maar daarna ging het bergafwaarts. Het is net alsof de schrijvers het spannendste tot de laatste minuut bewaren zodat je de week erna weer moet kijken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door Vis »

't Is wat jammer dat we al precies gaat gebeuren over.. een paar maanden.. maar er zich in de tussentijd gewoon weinig interessant voordoet.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door tuvok4774 »

Ik heb net de tweede aflevering gezien, maar wat ik me afvroeg:

Ze hebben het er over dat iedereen die niets gezien heeft of dood is of slaapt. Maar dat is toch enorm makkelijk uit te vinden? In landen waar het tijdens de blackout nacht was zou bijna niemand iets gezien moeten hebben. Daarnaast zouden mensen die terminaal ziek zijn ook niets gezien moeten hebben. Lijkt me een vrij simpele test..

Verder ben ik begonnen met kijken omdat ik gisteren dit topic tegenkwam en so far so good :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door Trekscaper »

tuvok4774 schreef:Ik heb net de tweede aflevering gezien, maar wat ik me afvroeg:

Ze hebben het er over dat iedereen die niets gezien heeft of dood is of slaapt. Maar dat is toch enorm makkelijk uit te vinden? In landen waar het tijdens de blackout nacht was zou bijna niemand iets gezien moeten hebben. Daarnaast zouden mensen die terminaal ziek zijn ook niets gezien moeten hebben. Lijkt me een vrij simpele test..
Leg het voor aan de schrijvers ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door Vis »

Ach ja, het zit vol gaten. Ratings zijn ook niet goed, al kregen ze genoeg episodes tot de d-day van de serie.
Iemand op IMDb schreef:JACK BAUER would have found who caused the blackout in 24 hours
Yes
While Benford is going to take 6 months to find out
He's a noob
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door tuvok4774 »

Heb inmiddels de andere drie ook gezien. Er zitten inderdaad wel wat gaten in, maar de serie is wel boeiend. Ook op zich wel leuke personages en ook de muziek past steeds wel goed
Gebruikersavatar
Tante Nel
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 nov 2009, 19:01

Re: "FlashForward" (2009)

Bericht door Tante Nel »

Heb ik ook gisteren gezien. De pilot is zeer veelbelovend, maar je vraagt je inderdaad af wat ze gaan doen met die datum die zo snel nadert. En erg verkoopbaar lijkt het me ook niet als het pas in bijvoorbeeld Europa uitkomt als de datum al verstreken is.
Plaats reactie