"The Event" (2010)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

"The Event" (2010)

Bericht door Galenfuinion »

De kijkcijfers waren goed, de pilot was briljant, dus de serie heeft potentie om een grote hit te worden.

Afbeelding

De serie is een mix met de spanning van 24 en het mysterie van Lost. Het begint als Sean zijn vriendin kwijtraakt op een luxe cruise, terwijl de president erachter komt dat de CIA een geheime facility leidt waar hij niks van wist.

Het is eigenlijk niet echt te beschrijven waar het nou over gaat, maar dat is denk ik de kracht.

Hier de trailer:


http://www.youtube.com/watch?v=j4vumb8J-x8

Cast
Ian Anthony Dale - Simon Lee
Laura Innes - Sophia
Zeljko Ivanek - Blake Sterling
Scott Patterson - Mark Buchanan
Jason Ritter - Sean Walker
Sarah Roemer - Leila Buchanan
Sayeed Shahidi - David martinez
Blair Underwood - President Martinez
Lisa Vidal - Christina Martinez
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "The Event" (2010)

Bericht door X-File »

Ik ruik een hit... serie.

Dus na zo'n 13 tot 23 afleveringen mag je weer een nieuwe series uitzoeken om naar uit te kijken.
Gezien dat de serie in delen verteld wordt, met meerdere verhaallijnen door elkaar heen in verschillende tijdsvakken, kan het publiek wel eens verward wegblijven.

Dan kunnen de grote namen 24 en Lost nog wel gebruikt worden, maar als het publiek afhaakt houdt het snel op.

Goed idee in de basis, maar ik denk dat het beter werkt op DVD waar je meerdere afleveringen achter elkaar kunt kijken voor een beter overzicht.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Trekscaper »

/\ Het ligt er helemaal maar aan of ze het pad van Flash Forward gaan bewandelen of dat de makers geleerd hebben van de fouten van die serie.

De pilot van The Event was niet zo krachtig en goed als de pilot van Flash Forward, integendeel: de flasbacks die steeds spannende scenes abrupt afbrak maakte het geheel chaotisch. Het einde was wel erg goed opgezet en zorgde ervoor dat de kijkers (in ieder geval ik) meer willen zien en antwoorden willen weten.

De kijkcijfers voor de pilot waren in ieder geval goed, maar dat hadden we ook met eerder genoemde serie.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Galenfuinion »

Helemaal mee eens. De pilot was gewoon erg goed, ik vrees alleen dat de flashbacks het publiek hebben weggejaagd. Dat zal volgende week blijken.

Ernaast moet blijken of de serie goed blijkt te zijn als reeks. Een goede pilot is gemakkelijker dan een goed seizoen. De reviews van afleveringen 2 en 3 zijn wel erg goed, en er komen direct grote antwoorden, onder meer
Spoiler (weergeven)
wie de mensen van Sophia zijn, waar het vliegtuig is gebleven en waarom piloot Buchannan zijn vliegtuig wilde laten crashen.
  Kort gezegd, ik snak naar meer, en ben benieuwd of de buzz wordt waargemaakt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "The Event" (2010)

Bericht door captain crash »

ik ga er pas naar kijken als het daadwerkelijk een succes gebleken is. Ik ga echt geen tijd meer in series stoppen die maar een half verhaal blijken te zijn.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "The Event" (2010)

Bericht door X-File »

Je blijft met zo'n leeg gevoel achter, nietwaar?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Miriam »

De spectaculaire nieuwe hit serie op Veronica :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "The Event" (2010)

Bericht door captain crash »

X-File schreef:Je blijft met zo'n leeg gevoel achter, nietwaar?
jah en met het idee "ik had in deze tijd ook ... kunnen doen"
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "The Event" (2010)

Bericht door X-File »

Miriam schreef:De spectaculaire nieuwe hit serie op Veronica :lachhuil:
Zodra de serie aangekondigd wordt door die zender, weet ik genoeg.

Echt goede series die worden aangekocht door de SBS groep komen veelal op Net5 terecht. Veronica is bedoeld als vergaarbak van 'meelifters' die vastzaten aan een serie.

Vandaar dat we eens in de zoveel tijd getrakteerd worden op een Eddy Murphy draak op een van de drie SBS zenders.
captain crash schreef:
X-File schreef:Je blijft met zo'n leeg gevoel achter, nietwaar?
jah en met het idee "ik had in deze tijd ook ... kunnen doen"
Helaas komt dat steeds vaker voor. Ik ben al heel snel geneigd om IMDB of TVTropes te checken voordat ik ergens aan begin.

Helaas is het een teken des tijds dat intelligente en vernieuwende sci-fi series zeer snel weer verdwijnen, en dat series als Glee ( :r ) massaal opgepikt worden. :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Vis »

- zwarte president die roept "I am the president of the United States! I need to know!"
- big amazing coverup conspiracy plot
- een crashend vliegtuig met bange mensen

hier vind ik weinig goeds aan, dit is gewoon erg goedkoop materiaal :P

pilot zag er vrij standaard uit.. ja, duidelijk een big budget, maar verder zeer standaard en enkel zo gemaakt om mensen te lokken. wat voor serie het echt gaat worden zal nog moeten blijken.

ik verwacht dat 't behoolijk fast paced zal zijn met veel fancy covernment/tech stuff om het (lees: een bepaald) publiek vast te houden, maar daarnaast weinig werkelijke diepgang en niet meer dan wat standaard plotlines die we al 500x eerder hebben gezien

sorry pre-fans, maar dit smaakt naar goedkope sensatie crap net als FlashForward :r :W
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Vis »

X-File schreef:Helaas is het een teken des tijds dat intelligente en vernieuwende sci-fi series zeer snel weer verdwijnen, en dat series als Glee ( :r ) massaal opgepikt worden. :{
Glee is gaaf :cheer: En een compleet andere doelgroep en (potentiële) fanbase die ehm.. íetsje groter is :P
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Galenfuinion »

Vis schreef:- zwarte president die roept "I am the president of the United States! I need to know!"
- big amazing coverup conspiracy plot
- een crashend vliegtuig met bange mensen

hier vind ik weinig goeds aan, dit is gewoon erg goedkoop materiaal :P

pilot zag er vrij standaard uit.. ja, duidelijk een big budget, maar verder zeer standaard en enkel zo gemaakt om mensen te lokken. wat voor serie het echt gaat worden zal nog moeten blijken.

ik verwacht dat 't behoolijk fast paced zal zijn met veel fancy covernment/tech stuff om het (lees: een bepaald) publiek vast te houden, maar daarnaast weinig werkelijke diepgang en niet meer dan wat standaard plotlines die we al 500x eerder hebben gezien

sorry pre-fans, maar dit smaakt naar goedkope sensatie crap net als FlashForward :r :W
Ik vind dit wel een beetje te kort door de bocht.

De schrijvers weten wat FlashForward heeft gedaan, de frustraties van Heroes en Lost. En de show runner is een keer een debutantje die nog niet veel heeft gedaan in de tv-wereld, dus er nog nuchter tegen aan kan kijken.

Ik ga naar de goede pilot gewoon tot de winterstop kijken. Daarna zien we wel weer :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Vis »

Galenfuinion schreef:Ik vind dit wel een beetje te kort door de bocht.

De schrijvers weten wat FlashForward heeft gedaan, de frustraties van Heroes en Lost. En de show runner is een keer een debutantje die nog niet veel heeft gedaan in de tv-wereld, dus er nog nuchter tegen aan kan kijken.
haha, volgens die redenering zouden er alleen nog maar absurd goede series gemaakt worden ;) ondanks dat het bekend is dat er veel crap is wordt er nogsteeds crap gemaakt; dus er vanuit gaan dat dit enkel zeer fantastisch kan zijn is pas kort door de bocht.

maar we zullen 't zien inderdaad.. aangezien het percentage écht goede en originele series bijzonder laag is ben ik gewoon niet snel overtuigd
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Galenfuinion »

Ik vind die negatieve mening vooraf gewoon een beetje jammer.

Als iedereen eerst af wil wachten of de serie scoort en er dus wat rek in zit, kijkt er niemand en dan wordt er dus de stekker uitgehaald.

Als je negatief iets ingaat, zie je ook alleen de slechte dingen.

Ik zeg niet dat dit fantastisch gaat worden, misschien kakt het wel helemaal in na aflevering 2 :+
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Guess who? »

Galenfuinion schreef:Ik vind die negatieve mening vooraf gewoon een beetje jammer.

Als iedereen eerst af wil wachten of de serie scoort en er dus wat rek in zit, kijkt er niemand en dan wordt er dus de stekker uitgehaald.

Als je negatief iets ingaat, zie je ook alleen de slechte dingen.

Ik zeg niet dat dit fantastisch gaat worden, misschien kakt het wel helemaal in na aflevering 2 :+
Wat is nu eigenlijk je punt?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Ace of Spades »

Guess who? schreef:
Galenfuinion schreef:Ik vind die negatieve mening vooraf gewoon een beetje jammer.

Als iedereen eerst af wil wachten of de serie scoort en er dus wat rek in zit, kijkt er niemand en dan wordt er dus de stekker uitgehaald.

Als je negatief iets ingaat, zie je ook alleen de slechte dingen.

Ik zeg niet dat dit fantastisch gaat worden, misschien kakt het wel helemaal in na aflevering 2 :+
Wat is nu eigenlijk je punt?
Volgens mij dat men wat positiever aan een serie moet beginnen en het niet vantevoren moet afkraken.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Galenfuinion »

Guess who? schreef:
Galenfuinion schreef:Ik vind die negatieve mening vooraf gewoon een beetje jammer.

Als iedereen eerst af wil wachten of de serie scoort en er dus wat rek in zit, kijkt er niemand en dan wordt er dus de stekker uitgehaald.

Als je negatief iets ingaat, zie je ook alleen de slechte dingen.

Ik zeg niet dat dit fantastisch gaat worden, misschien kakt het wel helemaal in na aflevering 2 :+
Wat is nu eigenlijk je punt?
Wat is dit nu weer voor ongelooflijk inhoudsloze reactie.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "The Event" (2010)

Bericht door X-File »

Ik denk dat wij als Europeaanse kijker weinig in te brengen hebben over het succes van een serie. Het hangt volledig van de Amerikaanse kijker af.

De serie is gebaseerd op an anarchronistische vertelling, wat verwarring schept. Gemiddelde Amerikaanse tv-kijker heeft het concentratie vermogen van een goudvis. Geen recept voor succes in mijn opinie.

De makers zullen snel met tekst en uitleg moeten komen, in hapklare brokken, anders haakt de kijker af.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Miriam »

X-File schreef:Ik denk dat wij als Europeaanse kijker weinig in te brengen hebben over het succes van een serie. Het hangt volledig van de Amerikaanse kijker af.
Dat verklaart dus ook meteen waarom er nog steeds zo veel crap uit komt :idee:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "The Event" (2010)

Bericht door EMH »

X-File schreef:
Miriam schreef:De spectaculaire nieuwe hit serie op Veronica :lachhuil:
Zodra de serie aangekondigd wordt door die zender, weet ik genoeg.

Echt goede series die worden aangekocht door de SBS groep komen veelal op Net5 terecht. Veronica is bedoeld als vergaarbak van 'meelifters' die vastzaten aan een serie.

Vandaar dat we eens in de zoveel tijd getrakteerd worden op een Eddy Murphy draak op een van de drie SBS zenders.
Dit geldt voor alle commerciele zender hoor :*)
Zijn gewoon de package deals met de distributeurs. Aankoop van die en die "goede" film of serie en dan meuk erbij moeten kopen.
En voor SBS geldt inderdaad dat Veronica de kleinste zender is van de drie met dus het minste budget, dus daar komen voornamelijke de "13 eps 6 unaired" series op ;)

En ik zie hier inderdaad een voorbeeld van een mooie serie van 13 eps om de zomervakantie mee te vullen volgend jaar. :+
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "The Event" (2010)

Bericht door CmdrCrichton »

Het is even afwachten met deze serie, de pilot was wel goed. Maar net als bij flashforward ligt de nadruk al erg op het plot en niet de karakters. Hopelijk vinden ze daar een goede balans in.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Vis »

Galenfuinion schreef:Ik vind die negatieve mening vooraf gewoon een beetje jammer.
niet vooraf; na de pilot.
Galenfuinion schreef:Als iedereen eerst af wil wachten of de serie scoort en er dus wat rek in zit, kijkt er niemand en dan wordt er dus de stekker uitgehaald.
men kijkt toch wel, dat is het probleem, en gelijk de reden dat 95% van alles bagger is
Galenfuinion schreef:Als je negatief iets ingaat, zie je ook alleen de slechte dingen.
jij misschien? ik baseer m'n mening gewoon op wat ik voorgeschoteld krijg.. en ja, als dat heel erg lijkt op wat ik in 20 andere series al heb gezien dan stel ik m'n verwachtingen wel bij. maar hallo.. laat ze gewoon met wat goeds komen, dat is heus wel te onderscheiden van alle standaard meuk

ep2 verliep iig precies zoals ik verwachtte: vaart erin om de zappers bezig te houden, conspiracy blabla, en irritante flashbacks want dat werkte voor Lost ook zo goed. nieuwe voorspelling: het verhaal wordt het hele seizoen uitgerekt en elke keer komen ze weer met "10 jaar geleden" of "5 dagen geleden" waardoor uiteindelijk alles met alles blijkt samen te hangen :yawn:
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "The Event" (2010)

Bericht door CmdrCrichton »

Leuke en goede aflevering! De serie kan nog steeds beide kanten op, tot nu toe laat de serie gewoon veel potentie zien als mystery-drama. Deze aflevering had iets meer focus op de karakters terwijl er ook genoeg vragen beantwoord werden en er toch genoeg mysterie overblijft voor de toekomst. En ja de manier waarop het verteld worden hebben we al eens eerder gezien zoals Vis zegt, maar het wordt op een goede manier toegepast hier dus ik heb er geen problemen mee.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Trekscaper »

De 2e aflevering beviel me meer dan de pilot. Antwoorden en weer nieuwe mysteries. De flashbacks blijven ietswat aan de irritante kant, maar het zorgde wel wat voor meer achtergrondverhaal. Voornamelijk het gebeuren in 1944 vond ik erg interessant. Ik kijk uit naar de volgende aflevering :)

De kijkcijfers waren helaas down t.o.v. de pilot. Hopelijk blijven de kijkcijfers stabiel en dalen ze niet meer zoals het geval was bij Flash Forward.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Galenfuinion »

19% omlaag dacht ik.

Ik vond het ook een aardige 2e aflevering. Er wordt niet met de kijker gesold en er zit een ontzettend hoog tempo in. Wel benieuwd hoelang dat wordt volgehouden, maar 24 kon het ook 8 seizoenen uithouden.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "The Event" (2010)

Bericht door CmdrCrichton »

Een verlaging van de kijckijfers waren op zich wel te verwachten voor een genre shows als deze, nu hopen dat het daarbij blijft en dat ze het aantal kijkers vasthouden. :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Miriam »

Eerste aflevering gezien, vond het niet onaardig maar heb ook niet het gevoel dat dit meer dan 1 of 2 seizoenen krijgt. En gelukkig dat alles ook nog nooit eerder is gedaan :rofl:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Vis »

ik hoop dat alle "fans" na de laatste aflevering ook doorhebben hoe goedkoop en oppervlakkig deze zooi is

het toppunt was wel:

Black President: "End of discussion. I will not condone the use of torture."

:rofl:

ik wist niet of ik moet lachen of huilen.. het werd beide :')
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Miriam »

Nou als ik de commentaar van Vis zo hoor dan denk ik dat ik het maar bij de pilot moet houden. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "The Event" (2010)

Bericht door Galenfuinion »

De serie kijkt opzich best lekker weg. Het is meer 24 dan Lost. Veel actie, weinig inhoud.
Aardige hap-slik-weg snack.
Plaats reactie