"The Walking Dead" (2010)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Punisher schreef:
  • De idiote opening met idioot gebruik van spijker strips, nee, en auto vliegt niet 15 keer over de kop.
  • Vervolgens is het tactisch inzicht van de agenten die de criminele benaderen ongeveer gelijk aan die van een herkauwende koe -- Je gaat niet vanuit een positie met cover midden in een open veld staan als je weet dat er nog gewapende bad guys in auto zitten. Wat de standaard procedure is, is eerst de personen uit de auto laten komen, wapens op de grond, handen op het hoofd, en dan voorzichtig benaderen...
Dit stoorde me verder niet echt. Ga maar eens een serie zoeken waarin ze een crashende auto niet meerdere keren over de kop laten vliegen :') Ik weet ook niks van physics, dus geen idee of zoiets wél kan. De benadering van die agenten was crap inderdaad. Maar het zijn maar domme hicks uiteindelijk, het is niet alsof ze werkelijk tactische training hebben. Maar die hoofdpersoon stond wel erg hard z'n best te doen om geraakt te worden. Dat hadden ze wel op een andere manier kunnen oplossen.
Punisher schreef:
  • De sherrif wordt na meer dan een maand wakker in het ziekenhuis, op zich geen slechte plot-truuk, maar je drinkt niet een beetje water en loopt vervolgens weg als je meer dan een maand in coma hebt gelezen ... Niet alleen dat, maar voor zower ik zag werd hij alleen in de borst geraakt; Dat is niet iets waar je een maand voor in coma ligt lijkt me ...
Erg vreemd.. en ook waar hij z'n eten vandaan haalde. Na een maand niet eten zie je er echt wel anders uit, als je het überhaupt volhoudt. En na 3-5 dagen ofzo niet drinken ben je gewoon dood. Hij had wel een infuus, maar hoeveel zit daar in? Ik betwijfel dat zoiets genoeg is om je voor een maand levend te houden.. die dingen worden in ziekenhuizen dagelijks (meerdere keren) vervangen.
Punisher schreef:
  • Als ze wapens gaan halen in het politiestation, zegt die neger tegen z'n zoon dat hij "het wapen moet respecteren". Vervolgens pakt hij een wapen op, controleert niet of deze geladen is, en legt de vinger op de trekker ...
Zat de safety er niet gewoon op? En het blijft een nigga he :') Gunz are cool, yo.
Punisher schreef:
  • Nadat de sherrif uit de tank ontsnapt, schiet hij feilloos ~10 headshots met een pistool terwijl hij aan het rennen is ... Hetgeen nergens over gaat ...
Adrenaline!
Punisher schreef:
  • Op een gegeven moment zie je een zombie met een steen een ruit inslaan ... Nou zal de definitie van een zombie wellicht per persoon verschillen, maar mijn definitie is niet "Intelligent wezen dat in staat is gereedschap te gebruiken".
Hangt er een beetje van af wat we hier later nog van zien, en hoe ze inderdaad zombies definiëren hier. Het is best mogelijk dat de hersenactiviteiten van sommigen anders is waardoor ze gewoon meer intelligentie behouden. Dit is geheel aan de schrijvers, ze mogen 't neerzetten hoe ze 't willen. Zolang ze het maar consistent doen, en niet die ene zombie een steen laten gebruiken enkel om op dat moment wat drama te creëren. We'll see.
Punisher schreef:
  • Er wordt zo goed als geen enkele moeite gedaan om het bloed en "gore" te vermijden -- Het lijkt mij dat dit *zeer* gevaarlijk materiaal is dat iemand erg makkelijk kan infecteren.
[/list][/list][/list][/list]
Ze hadden weinig keuze. Ze wilden niet opvallen tussen die zombies, dus je kan moeilijk met een dik pak en een helm rond gaan lopen. Toen de sheriff met die andere dude in het begin aan werden gevallen in het gebouw kwamen er twee van die groep in dikke pakken en schermpjes voor hun hoofd eraan gerend om op die zombies in te gaan hakken. Ze realiseren zich dus wel dat het gevaarlijk is en houden er rekening mee.

Maar goed, dit is iets waarbij je nooit veel realisme zal zien. Als zoiets werkelijk zou gebeuren gaat iedereen volledig ingepakt rondlopen met een helm, muts, handschoenen, whatever om te voorkomen dat je ook maar iets op je krijgt of je je ergens aan openhaalt. Maar dan valt er weinig meer te zien voor de kijkers. Ik erger me er in ieder geval niet aan.
Ace of Spades schreef:Ghehe, precies dezelfde punten die mij ook opvielen, maar de algehele sfeer en gore maken het voor mij persoonlijk wel weer goed :P . In de traditie van zombiefilms doet deze serie het best goed wat betreft geloofwaardigheid vind ik.
Same here. En wat betreft de geloofwaardigheid, ik vind tot nu toe dat ze behoorlijk veel energie hebben gestoken in de omgevingen, de zombies, en ook de karakters zelf en hoe ze reageren op alles vind ik tot nu toe best goed. Het weegt voor mij in ieder geval wel op tegen die slechtere punten. Er zit in ieder geval heel wat meer in dan iets als "The Event".
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Volgt iemand deze serie nog? Ik heb gisteren het einde van seizoen gekeken. Ik vind de serie in zijn geheel niet tegenvallen, alleen stel ik soms vraagtekens bij de schietkunsten van een sheriff (zoals Punie al opmerkt) die in de pilot tactisch gezien wel erg stuntelig was (ook opgemerkt door Punie). Ook al zijn dit "slechts" gewone sheriffs, je mag toch wel verwachten dat ze niet zo maar open in een veld gaan staan en na een gevecht EERST zich ervan vergewissen dat ze met alle inzittenden hebben afgerekend.

Ook een minpuntje is hoe die kerel inderdaad zomaar even een maand overleefd heeft zonder voeding of vocht (mag ervan uitgaan dat elke vorm van voeding gestopt is toen de stroom uitviel).

Wat ik mooi vind aan de serie is dat deze zich richt op wat dit allemaal met een groep mensen doet. De schijnbaar enige overlevenden zijn, niet wetende of er nog andere groepen zijn en hoeveel, kan best stressvol zijn. Ik hoop hiervan meer te zien. Ook zullen ze water, voedsel en brandstof moeten zien te bemachtigen, willen ze doorgaan.

Ik vraag me bij dit soort scenarios overigens altijd af hoe het zit met eilanden waar de ziekte niet is doorgedrongen, ook dingen zoals olieplatforms en schepen. Dat zouden redelijk veilige plekken kunnen zijn als men zichzelf van voorraaden kan voorzien. Of zouden deze zombies over de oceaanvloer kunnen lopen? (in hoeverre zijn ze "levend", hebben ze zuurstof nodig? Hebben ze voedsel nodig en zo ja, hoelang tot ze kapot gaan aan gebrek van vers vlees? Dan zou het een kwestie van "uitzitten" worden).
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Trekscaper »

The season finale was goed, niet super maar wel onderhoudend. Wat ik nog steeds vind is dat de menselijke kant goed wordt belicht in deze serie en dit zag je ook weer terug in de season finale. Ben overigens benieuwd naar wat de CDC persoon in het oor van de sheriff fluisterde.

Deze aflevering had trouwens de beste kijkcijfers ooit voor een serie op basis kabel zender in Amerika. Seizoen 2 begint jammergenoeg pas in oktober 2011.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Ace of Spades »

Wat betreft het belichten van de levende mensen is de serie niet nieuw, dat is wat goede zombiefilms doen.

Maar het is een gave serie :) . Wanneer begint het tweede seizoen eigenlijk?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Miriam »

Ace of Spades schreef:Wat betreft het belichten van de levende mensen is de serie niet nieuw, dat is wat goede zombiefilms doen.

Maar het is een gave serie :) . Wanneer begint het tweede seizoen eigenlijk?
oktober 2011
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Dark*staR »

Afgelopen weekend hbe ik het eerste seizoen van The Walking Dead gezien. Het was leuk. De eerste twee afleveringen goed, daarna drie afleveringen die naar mijn idee niet heel veel toevoegden en dan de laatste aflevering die weer richting het niveau van de eerste twee afleveringen op weg is.

Een aantal zaken vind ik jammer.
- In aflevering drie tot en met vijf: te weinig zombies.
- In deze serie hoeft om mij geen karakterontwikkeling voor te komen, slachtpartijen en dergelijke zijn meer dan genoeg.
- Waarom zijn niet, als de zombies het kamp bezoeken, een aantal van de zwakke karakter gedood (vrouw en/of kind van de hoofdpersoon, beide kinderen, een aantal van de vrouwen, ...).

In het volgende seizoen minder karakterontwikkeling, minder karakters, meer zombies, meer geweld en dergelijk. En alstublieft geen verklaring of oplossing voor het zombieprobleem (tenzij de oplossing is alle zombies de kop in te slaan).
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door el spoque »

Ik lees deze reeks al enkele jaren, en het is eigenlijk meer een survival reeks dan het een echte zombie reeks is.
De strips steken dus vol met karakter ontwikkeling, en gaan over een groepje mensen (waarvan overigens niemand veilig is, en niet zeker van een blijvende rol in de reeks) die proberen te overleven in een apocalyptisch amerika vol zombies.
Het is dus zeker geen echte gewelddadige zombie reeks, alhoewel de reeks nu en dan echt gruwelijke scènes bevat. Maar dat komt dan meer door wat de mensen ELKAAR aandoen dan door de zombies.
Ik ben 70 comics ver, en voorlopig is er nog geen verklaring voor de zombies.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Ace of Spades »

el spoque schreef:Ik lees deze reeks al enkele jaren, en het is eigenlijk meer een survival reeks dan het een echte zombie reeks is.
De strips steken dus vol met karakter ontwikkeling, en gaan over een groepje mensen (waarvan overigens niemand veilig is, en niet zeker van een blijvende rol in de reeks) die proberen te overleven in een apocalyptisch amerika vol zombies.
Het is dus zeker geen echte gewelddadige zombie reeks, alhoewel de reeks nu en dan echt gruwelijke scènes bevat. Maar dat komt dan meer door wat de mensen ELKAAR aandoen dan door de zombies.
...
Dat is mijn inziens waar de "echte" zombiefilm over gaat.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door el spoque »

Ace of Spades schreef:
el spoque schreef:Ik lees deze reeks al enkele jaren, en het is eigenlijk meer een survival reeks dan het een echte zombie reeks is.
De strips steken dus vol met karakter ontwikkeling, en gaan over een groepje mensen (waarvan overigens niemand veilig is, en niet zeker van een blijvende rol in de reeks) die proberen te overleven in een apocalyptisch amerika vol zombies.
Het is dus zeker geen echte gewelddadige zombie reeks, alhoewel de reeks nu en dan echt gruwelijke scènes bevat. Maar dat komt dan meer door wat de mensen ELKAAR aandoen dan door de zombies.
...
Dat is mijn inziens waar de "echte" zombiefilm over gaat.
Yep, inderdaad.
Maar ik bedoel te zeggen, mede doordat het een reeks is, dat het overleven veel verder gaat in deze reeks, dan alleen maar vluchten voor de zombies, en hen zo nodig de kop inslaan. Dit zit er gelukkig ook in, maar er zit nog zoveel meer in.
Doordat het een reeks is natuurlijk, kunnen de makers er veel meer insteken dan in een film van twee uur.

Sommige stukken van de strip zijn bladzijden na elkaar conversatie en karakterontwikkeling. Er zijn heelder comics waar geen zombie in voor komt. Ik kan het me dus voorstellen dat sommige mensen afhaken, wegens te weinig zombies. ;)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door el spoque »

Oja, er is wel een soort van verklaring voor de zombies, maar ik ga die hier niet spoilen. ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Is het al oktober? Weet iemand überhaupt nog waar dit over ging? :Z
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Ace of Spades »

Over zombies


Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Blind Guardian »

Ace of Spades schreef:Over zombies


Afbeelding
Je bent er op vooruit gegaan :thumb:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Qua make-up is dat wel slim.. gewoon spul uit je mond laten hangen over je kin, dan hoef je geen FX te gebruiken om je kin helemaal weg te halen :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Ace of Spades »

Afbeelding


Deze was ook erg gaaf gedaan :) .
Gewoon iemand met een greenscreenpak en makeup voor de helft.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

^ Ja, erg nice. Video ervan:


http://www.youtube.com/watch?v=Wa0tRQ2Q0Wk
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Ace of Spades »

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Ace of Spades »

Nice :)
Nog maar twee maandjes :-D
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Trekscaper »

The Silencer schreef:http://www.foxlifetv.nl/nieuws/the-walk ... emiere/129

:dance3: :dance2: Dubbele aflevering als premierie :9~
Wel een splitsing van het seizoen. Eerste 7 afleveringen vanaf oktober. Daarna 3 maanden pauze om vervolgens in februari met de resterende 6 te beginnen. Ik hoop dat al die budget cuts en het ontslaan van de showrunner Frank Darabont niks afdoet aan de kwaliteit van de serie. Ik heb in ieder geval wel zin in.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Blind Guardian »

ah seizoen een is ook bijna binnen even inhalen :*D
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Dark*staR »

En bevalt het? Nog maar een paar weken wachten op het tweede seizoen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Blind Guardian »

Heerlijke serie heb eindelijk seizoen een afgekeken met redelijk verrassend einde, ben benieuwd naar seizoen 2 , de opmerken van die dokter over het gebruik van fossiele brandstoffen vond ik geniaal. :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Miriam »

Gisteren ook maar eens het eerste seizoen afgekeken. Al met al is het best een aardige serie, alleen de personages zijn zo erg niet interessant om te volgen. Het kan natuurlijk aan mij liggen maar je leeft gewoon niet echt mee met hun belevenissen. zoals het melodramatische gedoe van dat blonde wijf en haar zus, je zag het allang aankomen en je wist te weinig van het karakter om er ook maar iets om te geven. Het zelfde geld voor die vrouw met dat lesbo kapsel; Oke, die vent slaat haar en dat is kut voor haar, maar even later word hij gebeten en door midden geslagen met een bijl. Jim wordt gebeten en men heeft er 40 minuten voor nodig om dat geen tedoen dat die redneck in de eerste 5 minuten al aangeeft. En laten we niet eens beginnen over die verkapte 3 hoeksverhouding tussen de sheriif, shane en zijn vrouw.

En waarom zijn er zo weinig zombies ik had echt gehoopt op meer Dawn of the Death achtige serie met een beetje Shaun en Mad Max. Dus meer zombies en meer hersenloos geweld en iets interessantere personages graag.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door captain crash »

teveel karakterontwikkeling en te weinig zombies - goede samenvatting van de serie

ep 1 en 2 aardig, dan een hoop prut, laatste weer aardig maar wel ontzettend voorspelbaar
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Is er een keer karakterontwikkeling, is het weer niet goed :')

Er staan overigens webisodes online, natuurlijk niet beschikbaar in onze regio :') Wel op Youtube gelukkig.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:Is er een keer karakterontwikkeling, is het weer niet goed :')

Er staan overigens webisodes online, natuurlijk niet beschikbaar in onze regio :') Wel op Youtube gelukkig.
Je kan via andere plaatsen ook de 720p-versie verkrijgen :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door captain crash »

The Silencer schreef:Is er een keer karakterontwikkeling, is het weer niet goed :')

Er staan overigens webisodes online, natuurlijk niet beschikbaar in onze regio :') Wel op Youtube gelukkig.
...als het nou nog goede karakterontwikkeling was....;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
The Silencer schreef:Is er een keer karakterontwikkeling, is het weer niet goed :')

Er staan overigens webisodes online, natuurlijk niet beschikbaar in onze regio :') Wel op Youtube gelukkig.
Je kan via andere plaatsen ook de 720p-versie verkrijgen :)
Volgens mij kon ik op YouTube kon ik zelfs 1080p krijgen.
captain crash schreef:
The Silencer schreef:Is er een keer karakterontwikkeling, is het weer niet goed :')

Er staan overigens webisodes online, natuurlijk niet beschikbaar in onze regio :') Wel op Youtube gelukkig.
...als het nou nog goede karakterontwikkeling was....;)
Tja, je kunt niet alles hebben hè ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Blind Guardian »

is het al begonnen overigens :Y)
Plaats reactie