"The Walking Dead" (2010)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:is het al begonnen overigens :Y)
Sonntag.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Een verwittiging voor eenieder die deze serie een warm (koud?) hart toedraagt: gisteren was de eerste aflevering van het nieuwe seizoen op tv in Noord-Amerika.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Blind Guardian »

ooh okay ... eens een linkje vinden
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

De webisodes gisteren gekeken. Totaal niet boeiend, behalve de laatste. Gelukkig duurden ze maar een paar minuten :) .
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Ik vond de webisodes juist leuk...leuke tie in met de eerste aflevering.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

2x01: Wat een bullshit.

1. Ze hebben een motorrijder voorop rijden als uitkijk. Schijnbaar is er een grote blokkade op de snelweg. Ze stoppen niet even een stuk voor de blokkade, nee, ze rijden er eerst half in voordat ze stil gaan staan en vragen "is er een doorweg?".

2. Klaarblijkelijk waren er ineens 100 zombies. Hoe snel lopen die zombies? Niet snel. Waar komen ze dan vandaan? Niet van de weg, want ze kwamen uit de richting waar de groep ook vandaan kwam. Dus als ze daar al stonden hadden ze die zombies allang gezien. Maar waar dan vandaan? Het bos? Dan hadden ze ze al veel eerder moeten zien, want van het ene op het andere moment stonden er ineens 100 zombies tussen die auto's.

3. Ze lopen door een blokkade met allemaal auto's zonder enig overzicht. Het is goed mogelijk dat overal zombies op de loer liggen. Maar letten ze daarop? Nope. Ze lopen gewoon wat in hun zomerkleren rond en laten kinderen los rondlopen tussen al die auto's. Lijkt me dat je toch zeker in zo'n situatie eerst de boel laat verkennen door een kleine groep, en vervolgens heel voorzichtig blijft. Zeker met kinderen.

4. Eén van de zombies is schijnbaar zo slim om a) een camper in de gaan, b) daar te gaan zoeken, c) te horen dat iemand iets kleins laat vallen in een kast, en vervolgens d) te proberen die kast open te maken. Maar al die andere 99 zombies zijn niet slim genoeg om even onder een auto te gluren? Of te ruiken dat daar fresh meat ligt?

5. Miss blondie begint gezellig in te hakken op een zombie met een schroevendraaier. D'r hele gezicht zit vol met bloed. Mond open, want natuurlijk is ze aan 't schreeuwen. Moeten we nu werkelijk geloven dat er geen bloed in d'r mond is gekomen? Of in d'r ogen? En Mister Sheriff gaat even later een zombie's hoofd inslaan met een steen: precies hetzelfde verhaal, verderop in de aflevering: wederom. We weten van Dexter Morgan dat dat bloed in zo'n geval overal terecht komt, ook in je gezicht.

Er zijn al zoveel zombie-movies en series, dus ik wist het niet meer zeker. Maar in aflevering 2 van seizoen 1 zegt de Sheriff letterlijk: "don't get any [blood] on your skin or eyes", nadat ze zich hadden ingepakt in beschermende kleren inclusief handschoenen. Dus wat? Telt dat nu ineens niet meer?

6. Waar gaan de zombies heen? Zijn ze allemaal het bos in gerend? Ik heb 3x opnieuw gekeken, maar ik zie 't niet. Even later staan ze namelijk gewoon weer bij de auto's te werken, en er is geen enkele zombie in zicht. Waarom zouden ze allemaal het bos in gaan? En ook in het bos waren er maar een paar... Misschien werkt het hetzelfde als met fruitvliegjes: die ontstaan ook uit het niets en zijn net zo snel weer weg.

7. God/faith crap :r

Einde was dan wel weer nice, maar de preview voor de rest erg saai.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Kan me in blubsel's relaas wel vinden.

Vooral die slimme zombie en het bloed riepen ook bij mij vragen op.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Last night’s season two premiere of AMC’s original series, “The Walking Dead” delivered the strongest telecast for any drama in basic cable history. The season two premiere delivered 4.8 million Adults 18-49 and 4.2 million Adults 25-54 shattering a basic cable record set nearly 10 years ago for a single drama telecast. The program delivered a 4.8 HH rating netting 7.3 million total viewers. These results represent a 36% and 38% increase respectively over season one’s series average on AMC. Season one’s series average delivered the most A18-49 viewers for a drama in basic cable history.
Maar wat vonden ze ervan, that's the question.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Paulstartrek »

Helaas heeft Vis gelijk met een aantal van die punten. Het punt wat mij ook het meest stoorde was het feit er stonden 2 man op de uitkijk. 1 bovenop een camper!! met verrekijker!!

En dan staan er opeens 100 zombies op de weg zonder dat je gelegenheid hebt om mensen te waarschuwen? Waarom sta je dan op de uitkijk?

Als geweerschoten die zombies alarmeren, waarom lopen ze allemaal dan met wapens rond in de aanslag? Pak gewoon je machette!?

Er zijn jammer genoeg best veel punten die niet uitgedacht zijn.
Ach blijft wel leuk om tijdens het eten wat te kijken te hebben.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Het leek erop alsof ze de hele tijd in 1 richting stonden te kijken. Overigens heb ik er niet opgelet van welke kant ze afkwamen, maar ik vertrouw op Vis zijn visuele perceptie.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Trekscaper »

Volgens mij hebben ze een heel nieuw schrijversteam (oude schrijversteam was ontslagen geworden) die de tegenstrijdigheden verklaren van seizoen 1.

Verder heeft Vis wel gelijk op de punten die hij opgesomd heeft. Nog een aanvulling: cliché dat de camper het ermee ophoudt wanneer ze op de snelweg die auto's tegenkomen met lijken erin.

Er zijn natuurlijk ook goede punten te benoemen:
- Meer zombies!!
- Meer zombiekilling :*)
- De sfeer
- Het einde

Wanneer komen we nou achter wat die vent in de bunker tegen Rick heeft gezegd?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Trekscaper schreef:Volgens mij hebben ze een heel nieuw schrijversteam (oude schrijversteam was ontslagen geworden) die de tegenstrijdigheden verklaren van seizoen 1.

Verder heeft Vis wel gelijk op de punten die hij opgesomd heeft. Nog een aanvulling: cliché dat de camper het ermee ophoudt wanneer ze op de snelweg die auto's tegenkomen met lijken erin.

Er zijn natuurlijk ook goede punten te benoemen:
- Meer zombies!!
- Meer zombiekilling :*)
- De sfeer
- Het einde

Wanneer komen we nou achter wat die vent in de bunker tegen Rick heeft gezegd?
Dat met die camper was natuurlijk wel te verwachten, clichés worden nooit vermeden. Ik ben het overigens met Visch eens, dat ze er zo maar blind in rijden was natuurlijk al dom genoeg.

Is trouwens iemand het SS logo op die motor opgevallen? :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
Trekscaper schreef:Volgens mij hebben ze een heel nieuw schrijversteam (oude schrijversteam was ontslagen geworden) die de tegenstrijdigheden verklaren van seizoen 1.

Verder heeft Vis wel gelijk op de punten die hij opgesomd heeft. Nog een aanvulling: cliché dat de camper het ermee ophoudt wanneer ze op de snelweg die auto's tegenkomen met lijken erin.

Er zijn natuurlijk ook goede punten te benoemen:
- Meer zombies!!
- Meer zombiekilling :*)
- De sfeer
- Het einde

Wanneer komen we nou achter wat die vent in de bunker tegen Rick heeft gezegd?
Dat met die camper was natuurlijk wel te verwachten, clichés worden nooit vermeden. Ik ben het overigens met Visch eens, dat ze er zo maar blind in rijden was natuurlijk al dom genoeg.

Is trouwens iemand het SS logo op die motor opgevallen? :lachhuil:
Het lijkt wel iets wat jouw zal opvallen inderdaad :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:
The Silencer schreef:
Trekscaper schreef:Volgens mij hebben ze een heel nieuw schrijversteam (oude schrijversteam was ontslagen geworden) die de tegenstrijdigheden verklaren van seizoen 1.

Verder heeft Vis wel gelijk op de punten die hij opgesomd heeft. Nog een aanvulling: cliché dat de camper het ermee ophoudt wanneer ze op de snelweg die auto's tegenkomen met lijken erin.

Er zijn natuurlijk ook goede punten te benoemen:
- Meer zombies!!
- Meer zombiekilling :*)
- De sfeer
- Het einde

Wanneer komen we nou achter wat die vent in de bunker tegen Rick heeft gezegd?
Dat met die camper was natuurlijk wel te verwachten, clichés worden nooit vermeden. Ik ben het overigens met Visch eens, dat ze er zo maar blind in rijden was natuurlijk al dom genoeg.

Is trouwens iemand het SS logo op die motor opgevallen? :lachhuil:
Het lijkt wel iets wat jouw zal opvallen inderdaad :lachhuil:
Het stond er gewoon prominent op hoor :') Ben ook niet de enige die dit zag: http://www.walkingdeadforums.com/forum/ ... Motorcycle...

En hier een plaatje

Afbeelding

Ik vraag me af waarom de Sheriff nog steeds in uniform rondloopt trouwens. "Respect mah authoritah, zombies!". Denk voor houvast aan het oude leven. Maar dan nog, ze zullen genoeg mogelijkheden hebben gehad om schone kleren te krijgen, dan ga je toch wel eens nieuwe kleren aandoen lijkt me.

Overigens vond ik het waterverspilling van die andere gast toen hij de watercontainers vond. True, het lijkt veel, maar je moet toch rekening houden met het feit dat dit wellicht het enige schone water is dat ze in een tijdje zullen vinden. Dus ook al lijkt het veel, in dat soort situaties is het gewoon raadzaam om toch te rantsoeneren.

Verder vraag ik me dit soort films altijd af, hoe zit het met ontoegankelijk en afgelegen plaatsen, zoals olieplatforms, andere off-shore installaties, schepen en dan vooral militaire schepen en onderzeeërs. Zijn de mensen daar niet geïnfecteerd? Veel contact met de buitenwereld is er doorgaans niet (op cruiseschepen wellicht wel). Probleem daar is voedselvoorziening aangezien de verzorgingsschepen wel regelmatig naar wal moeten. Dat kan natuurlijk bemanningen van overwaterschepen infecteren (hoewel we niet weten hoe dit pathogeen in omloop is gekomen en of de mensen geïnfecteerd geraakt zijn initieel, lijkt me niet dat je denkt "hey, mensen worden ziek, laat ik eens een bloed drinken om te kijken of ik ook ziek wordt, in eerste instantie moet de ziekte anders zijn verspreid) maar onderzeeërs dobberen meestal geruime tijd zonder contact met de buitenwereld rond.

Wellicht zijn ze allemaal tot zinken gebracht door een agressieve vis met hondsdolheid.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Ace of Spades »

Ach, het is voor motorclubs niet vreemd om te dwepen met Duitse militaire symbolen. Je ziet ook genoeg Balkenkreuzen als je naar de motorprogramma's op Discovery kijkt.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Ace of Spades schreef:Ach, het is voor motorclubs niet vreemd om te dwepen met Duitse militaire symbolen. Je ziet ook genoeg Balkenkreuzen als je naar de motorprogramma's op Discovery kijkt.
Duitse militaire symbolen is een ding, dit is toch een specifiek Nazi symbool (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een IJzeren Kruis. Weet verder niet wat je met Balkenkreuz bedoelt eerlijk gezegd). Maar zoals iemand op de aangehaalde forumlink al opmerkte, ik vind het ook wel een beetje bij het Boondock Saints karakter passen (kom even niet op de naam van de acteur of het karakter).

EDIT: Balkenkreuz en het IJzeren Kruis zijn hetzelfde (min of meer). Dat symbool wordt misschien geassocieerd met de Nazi's maar is dat in tegenstelling tot de SS runes niet (natuurlijk wel gebruikt in de nazi tijd door het leger, maar dat geldt ook voor de adelaar).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Paulstartrek, goed punt over die geweerschoten. Het leek er in ieder geval op dat die sheriff klaar stond om te gaan schieten, tot hij ineens veel meer zombies zag. Midden op een verlaten weg is dat alles behalve slim.

Er moeten ongetwijfeld nog veel meer mensen levend zijn. Zullen ze ook vast wel zijn, maar dat zien we niet en dat kost ook te veel. Kosten voor deze aflevering waren ook zeer laag, of zo zag het er in ieder geval wel uit. Stukje weg met wat oude auto's, en de rest speelde zich af in het bos. Wel begrijpelijk, maar het is altijd hetzelfde met dit soort post-apocalyptic series/films, alles speelt zich af in bossen, landelijke gebieden of binnenin één gebouw/schuur. Maar goed, dat hoeft verder niet uit te maken.

Waterverspilling was inderdaad erg raar. En die dude bovenop de camper scheen weinig interesse te hebben in water. Iets daarvoor zeiden ze nog te hopen om water te vinden in die auto's, wat aangeeft dat er duidelijk een tekort is. Dan lijkt me dat als iemand water vindt je toch wel iets enthousiaster wordt.

Ik weet ook niet hoeveel eten ze hebben, maar die buddy van de sheriff stond al klaar om dat hert neer te schieten, maar de Sheriff hield 'm tegen toen hij zag dat z'n zoon het zo prachtig vond. Dus... dierentuin spelen voor z'n zoontje is belangrijker dan eten? 100% kans dat dat beest wegrent zodra ie te dichtbij kwam, en dan heb je helemaal geen eten. We weten inmiddels waarom het liep zoals het liep, maar het is niet erg geloofwaardig.

Uiteindelijk is er bijzonder weinig echt geloofwaardig, en worden veel te veel problemen geforceerd door de karakters gewoon domme dingen te laten doen. Weten we zeker dat Brannon Braga niet betrokken is bij deze serie?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef: Waterverspilling was inderdaad erg raar. En die dude bovenop de camper scheen weinig interesse te hebben in water. Iets daarvoor zeiden ze nog te hopen om water te vinden in die auto's, wat aangeeft dat er duidelijk een tekort is. Dan lijkt me dat als iemand water vindt je toch wel iets enthousiaster wordt.
Inderdaad, toen de camera naar de oude man ging verwachtte ik op zijn minst iets van enthousiasme of misschien zelfs vreugde. De reden waarom Sheriffbuddy zo dom reageerde was natuurlijk wel begrijpelijk, vreugde over water (maar blijft dom).
Vis schreef: Ik weet ook niet hoeveel eten ze hebben, maar die buddy van de sheriff stond al klaar om dat hert neer te schieten, maar de Sheriff hield 'm tegen toen hij zag dat z'n zoon het zo prachtig vond. Dus... dierentuin spelen voor z'n zoontje is belangrijker dan eten? 100% kans dat dat beest wegrent zodra ie te dichtbij kwam, en dan heb je helemaal geen eten. We weten inmiddels waarom het liep zoals het liep, maar het is niet erg geloofwaardig.
Eens, ik dacht ook dat het hert als voedsel gebruikt ging worden.
Vis schreef: Uiteindelijk is er bijzonder weinig echt geloofwaardig, en worden veel te veel problemen geforceerd door de karakters gewoon domme dingen te laten doen. Weten we zeker dat Brannon Braga niet betrokken is bij deze serie?
Later we Utashi vragen?

Overigens moet ik wel eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik wel zo rationaal zou handelen in het geval van een zombie apocalypse. Ik denk dat ik een van de zombies zou zijn :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

1. Cardio
2. The Double Tap
3. Beware of Bathrooms
etc :)

Ik denk dat ik gewoon wat diepere wateren op zou zoeken en zou wachten tot al die zombies écht dood zijn.

Maar er is een groot verschil tussen niet rationeel handelen en mensen gewoon opzettelijk disaster scenario's laten creëren voor het dramatische effect van de serie; dat laatste is hier duidelijk het geval (en in het eerste seizoen ook al). En waarom? Wat mij betreft gewoon omdat de schrijvers lui zijn, of het niet belangrijk genoeg vinden langer dan 3 minuten ergens over na te denken. Want als ze dat wel zouden doen zou zo'n aflevering er heel anders uitzien.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:1. Cardio
2. The Double Tap
3. Beware of Bathrooms
etc :)

Ik denk dat ik gewoon wat diepere wateren op zou zoeken en zou wachten tot al die zombies écht dood zijn.

Maar er is een groot verschil tussen niet rationeel handelen en mensen gewoon opzettelijk disaster scenario's laten creëren voor het dramatische effect van de serie; dat laatste is hier duidelijk het geval (en in het eerste seizoen ook al). En waarom? Wat mij betreft gewoon omdat de schrijvers lui zijn, of het niet belangrijk genoeg vinden langer dan 3 minuten ergens over na te denken. Want als ze dat wel zouden doen zou zo'n aflevering er heel anders uitzien.
Maar Vis, dan zouden ze creatief moeten zijn en werken voor hun geld! Dat is toch wel uit den boze. Verder helemaal met je eens. Blijf de serie wel kijken voorlopig. Als ik NCIS nog steeds volg, dan moet ik dit ook wel lukken :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Zombie prevention:

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Zombie prevention:

Afbeelding
Of gewoon lijken verbranden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

http://blastr.com/2011/10/poll-so-did-walking-deads.php

Did the premiere of The Walking Dead's second season deliver?

Definitely! It blew the top of my head clean off.
738 votes
It was OK, but after last season I was expecting more.
350 votes
No idea. Haven't watched it yet. But I'm going to!
213 votes
Not worth shambling home for. I was disappointed.
57 votes
Who cares? Never watched it, never will. I don't like zombies!
34 votes
Them people be mad.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Ace of Spades »

Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk het meest geërgerd heb aan de inconsequente loopsnelheden van de zombies.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Ik vraag me af hoe lang ze überhaupt nog blijven lopen. Na een tijdje is er geen vers vlees meer, dus moeten ze uiteindelijk een keer neervallen. Dit was tenminste bij veel andere zombie-verhalen zo (bijv. 28 Weeks Later).

Weet iemand hoeveel tijd er inmiddels is verstreken?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
Vis schreef:Zombie prevention:

Afbeelding
Of gewoon lijken verbranden.
Silencer Extermination Team

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:Ik vraag me af hoe lang ze überhaupt nog blijven lopen. Na een tijdje is er geen vers vlees meer, dus moeten ze uiteindelijk een keer neervallen. Dit was tenminste bij veel andere zombie-verhalen zo (bijv. 28 Weeks Later).

Weet iemand hoeveel tijd er inmiddels is verstreken?
Maar de "zombies" in 28 weeks later waren geen echte zombies in de zin van dat ze niet dood waren maar "geïnfecteerd". Je zou dan kunnen redeneren dat ze van honger en uitdroging kunnen sterven.
In de klassieke Romero reeks zijn de zombies echter daadwerkelijk gestorven voor de zombification en functioneert de zombie zelfs nog wanneer de ingewanden verwijderd zijn, zolang de hersenstam maar niet beschadigd raakt (zie hiervoor Day of the Dead). In het geval van deze zombies is het waarschijnlijker dat het afbreken van het weefsel de limiterende factor is, indien dit niet in stand gehouden wordt door het eten van vlees. De zombies in The Walking Dead zijn tot de echte, "dode" zombies te rekenen, dus mogelijk kunnen ze niet verhongeren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Hmm, goed punt. Maar zodra hun spieren vrijwel helemaal weg zijn kunnen ze weinig anders meer dan over de grond kruipen. Ze worden in dat opzicht in ieder geval steeds minder gevaarlijk.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Hmm, goed punt. Maar zodra hun spieren vrijwel helemaal weg zijn kunnen ze weinig anders meer dan over de grond kruipen. Ze worden in dat opzicht in ieder geval steeds minder gevaarlijk.
Wat ons terug brengt naar je eerdere vraag: hoelang is het daar al aan de gang? Weet iemand dat? Die Sheriff had in ieder geval een tijd in coma gelegen (en nergens last van, ook al waren de machines uitgevallen :') )
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Dit topic gevonden: http://www.roamersandlurkers.com/topic/252-timeline/
Day 67 - The group awakens and gets changed into new clothes. Dale and T-Dogg wait at the RV while the rest of the group go into the woods to search for Sophia.
Geen idee of 't klopt, maar ze lijken er daar redelijk veel tijd in gestoken te hebben.
Plaats reactie