"The Walking Dead" (2010)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Maar goed, finale:

1. Hij vertelt de groep dat ie Shane heeft gekilled. Gelukkig bleef dat geen secret.
2. Weer wat deaths, altijd mooi. En 't waren toch nobodies.
3. Die guns schieten wel erg vaak achter elkaar door zonder reloaden!
4. Iedereen bleek inderdaad geïnfecteerd te zijn, en hij wist dat al een tijd.
5. Het boeit inderdaad niks, maar dat & Shane maakt 'm niet populair.
6. Figuur met sword en zombies aan ketting in 't bos: AWESOME! Altijd al gedacht: regel een zwaard, want dat is een stuk makkelijker dan pijl/boog (kost ammo), hamers (moet je te dichtbij komen, en te vaak meppen), guns (ammo, geluid), etc.
7. Basis die we aan 't einde zagen was nice. Waarschijnlijk lopen ze daar tegenaan aan 't begin van het volgende seizoen, en zal zich daar veel afspelen. Kan heel goed worden, of heel slecht. We'll see.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Miriam »

David Morrissey will join the zombie drama as the famed comic's evil villain in a major season three role.
Afbeelding

David Morrissey has been cast to play the evil villain in the third season of the AMC zombie drama based on the comics by Robert Kirkman, the network said Friday.

In the Image/Skybound comics, Rick and his group encounter the character when they find a new settlement of survivors in Woodbury. While Rick is a kind and fair leader, the Governor is anything but.

The casting of the legendary character -- also known as Phillip -- has been long awaited by fans of the comics, which will release its 94th issue Feb. 29. The character's sadistic methods of leadership are counter-balanced with a personal struggle involving his daughter.

BAFTA Award nominee Morrissey will join the series starring Andrew Lincoln next season. Morrissey's credits include several British series, including Meadowlands, State of Play and The Deal. His stateside work includes The Other Boleyn Girl. He's repped by the Collective and Troika in the U.K.

Despite speculation ahead of the October season two premiere that Daryl's (Norman Reedus) missing brother, Merle (Michael Rooker), could eventually be the twisted psychopath, Kirkman told The Hollywood Reporter that wasn't likely to be the case.

"The Governor character will be introduced at some point, and it will probably be an original character that hasn't appeared in the show up to that point," Kirkman told THR at the time.

With only a handful of episodes remaining in the AMC series' sophomore season, Rick, Lori, Shane and company are slowly wearing out their welcome on Hershel's farm now that they've brought back Randall, a straggler left for dead by another group of dangerous survivors. This week, Rick (Lincoln) and Shane (Jon Bernthal) will continue to clash over Randall's fate as his arrival leaves the group in a challenging position as they look to protect their safe haven on the farm.

The casting comes amid speculation that Bernthal's Shane -- currently Rick's No. 1 foil -- could be written out of the drama as the actor is circling former Walking Dead showrunner Frank Darabont's TNT drama pilot.

Morrissey will be a regular on the series' next season, which will expand to 16 episodes.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Ik vraag me af die ninja die redneck broer misschien is.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

The Silencer  schreef:Ik vraag me af die ninja die redneck broer misschien is.
Hehe, dacht hetzelfde. Das in ieder geval wel zo'n figuur om twee zombie-slaafjes mee te nemen.

Verwacht wel een goede verklaring waarom ie daar rondliep in 't bos, juist op dat moment.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
The Silencer  schreef:Ik vraag me af die ninja die redneck broer misschien is.
Hehe, dacht hetzelfde. Das in ieder geval wel zo'n figuur om twee zombie-slaafjes mee te nemen.

Verwacht wel een goede verklaring waarom ie daar rondliep in 't bos, juist op dat moment.
Ik verwachtte die eerlijk gezegd al de hele tijd terug, zeker nadat Boondock Saints Guy over hem aan het hallucineren was. Ik had verwacht dat hij de groep zou binnen vallen en meteen zou gaan stoken door gezien te hebben hoe Scumbag Shane Otis neerschiet.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Trekscaper »

Miriam schreef:
Trekscaper schreef:Naar aanleiding van de aflevering van deze week de volgende vraag: is iedereen geïnfecteerd? Is dat wellicht wat die persoon in het oor van Rick fluisterde in de seizoensfinale van vorig jaar?
Ja...
:yesslow:

Genoeg zombie actie in de eerste 20min. De personen waarvan je dacht dat die dood zouden gaan, gingen inderdaad dood, al was ik verrast dat Herschel bleef leven. Ik had verwacht dat hij met de boerderij ten onder zou gaan.

Getuigd wel karakter dat Rick iedereen vertelde over de infectie en dat hij Shane heeft vermoord.

Op het einde inderdaad die shot van een gevangenis zo leek het wel met die torens en muren. Daar zal waarschijnlijk wel gedeelte seizoen 3 afspelen. Tot in september/oktober!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Toren en muren klinkt ook al meteen veiliger dan een boerderij met een houten hek. Wat zombieforten aan gaat vond ik de stelling van de soldaten in 28 Days Later wel goed. Vlak terrein met ver uitzicht, een hek onder stroom om het fort, schijnwerpers in alle richtingen etc. Wat misschien ook goed werkt is een ouderwetsche loopgraven, muren erachter en een brug die je kunt weghalen, gewoon een middeleeuws fort. Daarin kun je het wel volhouden.

Je moet alleen zorgen dat er van binnenuit niks gebeurd (mensen die natuurlijk overlijden). Vooral mensen die in hun slaap overlijden, wakker worden en dan de hele zaal uitmoorden zijn dan een probleem. Dus wellicht in een cel laten slapen waar ze zelf de sleutel van hebben. Als ze dan overlijden en opstaan kunnen ze iig hun cel niet uit (tenzij zombies evolueren en leren omgaan met gereedschappen). En als dat niet mogelijk is vast ketenen aan bed (en zelf de sleutel hebben). Of gewapende schildwachten in slaapzalen die ingrijpen als ze zien dat iemand "op staat".
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Blind Guardian »

Het speelt zich toch af in de VS (of is er iets veranderd), de VS namelijk heeft bar weinig Middeleeuwse forten behalve het sprookjes kasteel van assepoester in Disneyland ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Maar wel genoeg gevangenissen en die zijn wel vaak als fort gebouwd :*)

Bovendien heb je zaken als Alcatraz of boorplatformen waar je jezelf in ieder geval voor gevaren van buitenaf prima kunt verschansen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

In de laatste Resident Evil-film zaten ze ook in een gevangenis, maar kwamen ze uiteindelijk binnen door zich er onderdoor te graven :P .

Probleem is ook dat wanneer er een hele horde aan komt je die niet geheel kan afschieten, en je uiteindelijk allemaal zombies voor je deur hebt staan wat het lastig maakt om naar buiten te gaan voor supplies. Dus op lange termijn wordt het lastig om drinkwater en eten te krijgen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

In bestaande gebouwen inderdaad wel. Als je de luxe hebt om zelf iets aan te leggen moet je iets met een beschermde waterbron hebben. Dat gaat natuurlijk lastig worden. En even de Romein uithangen en een aquaduct bouwen zal er ook niet in zitten. Wat dat betreft is alleen een zelfvoorzienend eiland handig...of een fort met helikopters zodat je makkelijk uit kunt vliegen ook al staat de moederhorde van zombies om je fort heen. Dan krijg je weer dat je ook een brandstof depot hebben etc. Ondergrondse bases zoals in een Living Dead film (geloof ik, volgens mij was daar een film bij die zich in een ondergrondse legerbasis afspeelde) zouden ook handig zijn of bestaande hoofdkwartieren zoals Cheyenne Mountain (NORAD). Die is volgens mij zelfs redelijk zelf voorzienend omdat het gebouwd is om een kernaanval op de VS te overleven (en zelfs indirecte treffers) en te kunnen dien als commandobasis.

Maar ik denk niet dat onze Sheriff zo maar even toegang tot dat soort bolwerken kan krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat op zulke plekken (boorplatformen, Alcatraz, afgelegen legerbases) nog wel groepen van mensen zijn die het volhouden, zeker als ze weten dat ze allemaal geïnfecteerd zijn en dus oppassen met mensen die dood gaan ("normale ziekte", ouderdom etc). Maar het probleem van jezelf blijven voorzien van voedsel en water zal een probleem blijven.

Ik vraag me af hoelang die dingen eigenlijk blijven functioneren. Die lijken gaan toch ook vervallen met de tijd en vele levenden worden uiteengereten en opgegeten. Dat kan toch later niet meer echt lopen en een bedreiging vormen. In 28 Days Later hielden ze een "zombie" gevangen om te kijken hoe lang het duurt totdat hij het begeeft. Dat is eigenlijk iets waar alle zombiefilms nooit bij stil staan volgens mij. In The Walking David is het niet duidelijk of ze ook voedsel nodig hebben om zichzelf in stand te houden. Ze vinden een knakworstje lekker, getuige het afslachten van alles wat leeft en het opvreten, maar of ze dat nodig hebben om zichzelf in stand te houden is niet duidelijk. Ook vraag ik me af of ze bijvoorbeeld onder water kunnen "leven" en of ze gewoon over de zeebodem kunnen lopen. Dan zijn ook eilanden in gevaar (boorplatformen minder, die staan op palen boven water).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

The Silencer  schreef:Maar ik denk niet dat onze Sheriff zo maar even toegang tot dat soort bolwerken kan krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat op zulke plekken (boorplatformen, Alcatraz, afgelegen legerbases) nog wel groepen van mensen zijn die het volhouden, zeker als ze weten dat ze allemaal geïnfecteerd zijn en dus oppassen met mensen die dood gaan ("normale ziekte", ouderdom etc). Maar het probleem van jezelf blijven voorzien van voedsel en water zal een probleem blijven.
In de serie Survivors (virus doodt 99% van de mensheid; geen zombies, maar wel moeten overleven zonder regels/society/etc.) zocht een groep zo'n self sustaining farm op en ging daar wonen. Uiteindelijk de beste oplossing, al zit je in deze serie nog met het zombieprobleem.

Maar het lijkt niet echt alsof ze heel goed weten waar mensen zitten. Ze volgen gewoon geluiden, geuren etc. Ze liepen allemaal door 't bos in de richting van een helicopter van uren terug.

Oja, helicopter? Wut? :biggrin:

Ze kwamen pas op de farm af toen ze het schot hoorden van Shane. Dus als je ergens een basis hebt gevonden moet je eigenlijk een paar outer perimeters opzetten waar zombies niet gemakkelijk langskomen, allemaal als buffer om ze niet te dicht bij je leefgebied te krijgen. En zodra er dan zombies aankomen lok je ze weg met geluiden e.d. Als je dat een beetje handig aanpakt/uitvoert moet je die grote hordes sowieso weg kunnen houden en achteraf nog wel weg kunnen krijgen. Dus ook een soort van early warning system als er een groep zombies jouw richting op komt, en dan ze dan weer om laten keren. Leuke dingen om mee te testen wat wel/niet werkt.

Wat ook wel handig zou zijn is iets bouwen waardoor hun voeten vermalen/afgehakt worden oid. Dan kunnen ze nog wel kruipen, maar zijn ze veel langzamer en makkelijker te "ruimen".
The Silencer  schreef:Ik vraag me af hoelang die dingen eigenlijk blijven functioneren. Die lijken gaan toch ook vervallen met de tijd en vele levenden worden uiteengereten en opgegeten. Dat kan toch later niet meer echt lopen en een bedreiging vormen. In 28 Days Later hielden ze een "zombie" gevangen om te kijken hoe lang het duurt totdat hij het begeeft. Dat is eigenlijk iets waar alle zombiefilms nooit bij stil staan volgens mij. In The Walking David is het niet duidelijk of ze ook voedsel nodig hebben om zichzelf in stand te houden. Ze vinden een knakworstje lekker, getuige het afslachten van alles wat leeft en het opvreten, maar of ze dat nodig hebben om zichzelf in stand te houden is niet duidelijk. Ook vraag ik me af of ze bijvoorbeeld onder water kunnen "leven" en of ze gewoon over de zeebodem kunnen lopen. Dan zijn ook eilanden in gevaar (boorplatformen minder, die staan op palen boven water).
Sowieso is het allemaal vrij fictief, want strikt genomen moeten veel zombies helemaal niet meer kunnen functioneren. Zodra er teveel bloed verloren is werken hun hersenen niet meer omdat die gewoon dood zijn, en is er niks meer om hun lichaam aan te sturen. Dus aangezien dat al niet klopt, kun je ook niet zeggen van: na x tijd zullen hun spieren helemaal op zijn en zakken ze gewoon in elkaar, wat eigenlijk wel het geval zou moeten zijn.

In 28 Weeks Later was dit in ieder geval wel zo. Geen echte zombies in die film, maar wel mensen die gewoon neervielen na een tijdje en niks meer konden omdat ze helemaal "op" waren. Maar goed, het is inderdaad wel erg handig om te onderzoeken hoe lang ze rond blijven lopen zonder voedsel, en of het eten van vlees/whatever überhaupt wat uitmaakt.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Sowieso is het allemaal vrij fictief
Afbeelding

Sorry, kon me even niet inhouden ;)

Die helikopter was meer bedoelt als je al ergens zit waar zombies niet kunnen komen, dan maakt het niets uit of je ze aantrekt. Zolang ze niet binnen komen maakt het niet veel uit en kun je uitflapperen om voorraden te gaan zoeken en terug te brengen.

Die voetenvallen klinken interessant. Een kruipende zombie vormt inderdaad zelfs en-masse een veel minder groot gevaar.

Ik wil overigens eerder geloven dat iets die zombies aanstuurt dan dat het lijf niet vervalt. Maar dan schuif je richting het spirituele vlak. Zit er iets in onze hersenen dat lijkt op een geest of ziel of iets. Iets wat op een of andere manier blijft werken en het lichaam weer gaat aansturen maar in een dergelijke primitieve staat is teruggevallen dat er naast NUUUURG niet veel uitkomt terwijl het lichaam wel gaat rotten en vervallen...mwa OK, ik sla nu ver door, komt waarschijnlijk omdat ik net wat oude opdrachten terug gelezen heb waar het over het "mind/body" verhaal van een of andere gast ging.

Los van dat lijkt me dat die zombies ergens "op moeten draaien", als niet die zombies zelf, dan het virus dat in ze leeft en ze aan de gang houdt. Dan kun je ook van dat spirituele vlak af...er zit een virus in de hersenen dat op een of andere manier de mogelijkheid heeft gevonden impulsen vanuit de dode hersenen te sturen die het lijf aansturen waardoor het ding weer gaat lopen (en daarbij heeft het wel de hersenen nodig, want we zien dat headshots zombies voorgoed uitschakelen; wellicht een evolutie dat straks al die beesten met hoofdschoten weer opstaan omdat het virus een weg gevonden heeft om de hersenen te omzeilen). Zo een virus beschouw ik als parasitair...waarom zou je dat beest (mens) immers laten lopen als het niet nodig heeft. Dat heeft een doel en zo een parasiet zijn hoofddoel is meestal in leven blijven. En het zal moeten zorgen dat het lichaam van zijn gastheer niet vervalt. Wellicht dat het virus het lijf verder in een dergelijke staat houdt dat het niet vervalt (los van hoe het dat dan doet), maar dan heeft dat virus nog altijd een voedsel of energiebron nodig. Een beetje kut als die bron zuurstof of zonlicht gaat zijn, dat neem je niet zomaar weg :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

The Silencer  schreef:Die helikopter was meer bedoelt als je al ergens zit waar zombies niet kunnen komen, dan maakt het niets uit of je ze aantrekt. Zolang ze niet binnen komen maakt het niet veel uit en kun je uitflapperen om voorraden te gaan zoeken en terug te brengen.
Nee, ik heb het over de helikopter uit de laatste aflevering die over de stad vloog.
The Silencer  schreef:Ik wil overigens eerder geloven dat iets die zombies aanstuurt dan dat het lijf niet vervalt. Maar dan schuif je richting het spirituele vlak. Zit er iets in onze hersenen dat lijkt op een geest of ziel of iets. Iets wat op een of andere manier blijft werken en het lichaam weer gaat aansturen maar in een dergelijke primitieve staat is teruggevallen dat er naast NUUUURG niet veel uitkomt terwijl het lichaam wel gaat rotten en vervallen...mwa OK, ik sla nu ver door, komt waarschijnlijk omdat ik net wat oude opdrachten terug gelezen heb waar het over het "mind/body" verhaal van een of andere gast ging.
Dat wil ik niet geloven, want dat is gewoon complete onzin. Ze hakken hoofden eraf of beschadigen de hersenen in deze serie, niet omdat hun "spirit" dan verdwijnt (wtf) maar omdat hun lichaam dan niet meer werkt. Maar bij veel zombies zou dat sowieso al niet meer het geval moeten zijn, strikt genomen.

Binnen de context van deze serie zijn er nog steeds regels. Ze kunnen ook niet allemaal vliegen of portals creëren, etc. Afgezien van *iets* wat doden weer tot leven wekt speelt dit zich gewoon af in de normale wereld, dus gelden alle normale regels.
The Silencer  schreef:Los van dat lijkt me dat die zombies ergens "op moeten draaien", als niet die zombies zelf, dan het virus dat in ze leeft en ze aan de gang houdt. Dan kun je ook van dat spirituele vlak af...er zit een virus in de hersenen dat op een of andere manier de mogelijkheid heeft gevonden impulsen vanuit de dode hersenen te sturen die het lijf aansturen waardoor het ding weer gaat lopen (en daarbij heeft het wel de hersenen nodig, want we zien dat headshots zombies voorgoed uitschakelen; wellicht een evolutie dat straks al die beesten met hoofdschoten weer opstaan omdat het virus een weg gevonden heeft om de hersenen te omzeilen). Zo een virus beschouw ik als parasitair...waarom zou je dat beest (mens) immers laten lopen als het niet nodig heeft. Dat heeft een doel en zo een parasiet zijn hoofddoel is meestal in leven blijven. En het zal moeten zorgen dat het lichaam van zijn gastheer niet vervalt. Wellicht dat het virus het lijf verder in een dergelijke staat houdt dat het niet vervalt (los van hoe het dat dan doet), maar dan heeft dat virus nog altijd een voedsel of energiebron nodig. Een beetje kut als die bron zuurstof of zonlicht gaat zijn, dat neem je niet zomaar weg :')
De vraag is hoe wetenschappelijk "correct" ze de uitleg voor die zombies willen maken. Er spat nog redelijk wat bloed van zo'n zombie af, dus er is nog bloedcirculatie. Daardoor kan vanalles blijven werken, evenals hun hersenen, al zal er enkel access zijn tot een zeer primitief deel aangezien de rest van de hersenen is uitgestorven na hun dood. In de meeste zombie-movies is dat altijd wat er aan de hand is: een virus kickstart de hersenen, maar omdat er al veel is afgestorven zijn alleen oerinstincten nog maar beschikbaar.

In dat opzicht "klopt" het redelijk allemaal. Ook zijn alle zombies heel erg mager, omdat ze ondervoed zijn; dat is ook reëel. Dus als je dan alles bij elkaar neemt zou het logisch zijn dat die lichamen uiteindelijk op zijn als ze geen voedsel meer krijgen. Na vetreserves wordt spierweefsel langzaam afgebroken om alles werkende te houden, maar na een tijdje zijn die ook weg, raakt alles in verval, stopt het hart, komt er geen bloed meer in de al half afgestorven hersenen, en is het voorbij. Parasiet, virus, whatever, als het lichaam op is kan het niks meer.

Maar dit alles gaat niet op, want... de helft van de zombies loopt rond met zulke grote wonden dat er helemaal geen bloedsomloop meer hoort te zijn. Al het bloed moet gestold zijn. Bijvoorbeeld die vrouw uit de pilot-aflevering die geen benen meer had. Die moet helemaal doodgebloed zijn, dus waarom beweegt die nog? Hoe functioneren die hersenen? Niet. Nogal tegenstrijdig en daardoor kun je ideeën verzinnen tot we zelf zombies zijn, maar we komen nooit op iets "logisch" uit en moeten maar gewoon aannemen dat het zo is als dat de makers hebben bedacht.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Dat virus stuurt via de hersenen dan wellicht onder meer het hart aan, dus dat blijft bloed rondpompen om cellen te voeden. De zombies moeten dan inderdaad dan langzaam afbreken. Dus dat ze dan mensen oppeuzelen (en paarden!) is nog wel te verklaren. Maar waarom vind er geen kannibalisme plaats? Als ze lange tijd niets kunnen vinden zou je verwachten dat ze eventueel elkaar zelf te lijf gaan. Maar ze voeden zich tot nu alleen met lijken of met mensen die nog leven. En ze hakken in op de hersenen omdat dan het lijf niks meer kan...precies, dus je wilt daar de oorzaak van weten. Wellicht een virus dat de hersenen nodig heeft. Maar als dat gaat evolueren zou het nog eens leuk kunnen worden.

Wat de helikopter betreft, ik dacht dat je het gebruiken van een helikopter een domme notie vond omdat hij juist in die laatste afleveringen die meute zombies op pad brengt richting de farm. Mijn punt was dat de herrie van een helikopter niet zo een probleem hoeft te zijn als je verkeerd ingegraven bent, maar waarschijnlijk had ik je post verkeerd begrepen. Mijn geest is de laatste tijd op het forum dan ook redelijk afgestompt.

Verder is het een kwestie van opinie wat je vind van een mind/body discussie, doet verder ook niet terzake hier, maar zeker geen onzin. De mens kan een aaneenschakeling van slecht chemische processen in de hersenen zijn, maar dat verklaart nog niet alles over hoe wij functioneren. Maar goed, we hebben het hier over zombies, niet over possession.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Overigens, een bouwwerk waar je zorgt dat je alle vaste toegangen naar boven weghaalt en vervangt door intrekbare ladders kan ook een redelijk beschut domicilie geven. Vergelijk het met een boomhut en touwladder. Er moet dan wel altijd iemand "thuis zijn" om de ladder omlaag te laten. Maar zodra de zombies geen mierenvaardigheid leren en zich gaan opstapelen om zo naar boven "te kruipen" zit je op hoogte relatief veilig.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

The Silencer  schreef:Dat virus stuurt via de hersenen dan wellicht onder meer het hart aan, dus dat blijft bloed rondpompen om cellen te voeden.
Er kan alleen iets worden rondgepompt als het een gesloten circuit is. Das meestal het probleem bij dodelijke ongelukken enzo :') Dat virus kan doen wat ie wil, maar als er geen bloed meer bij de hersenen komt sterven die af, en daarmee het virus.
The Silencer  schreef:De zombies moeten dan inderdaad dan langzaam afbreken. Dus dat ze dan mensen oppeuzelen (en paarden!) is nog wel te verklaren. Maar waarom vind er geen kannibalisme plaats? Als ze lange tijd niets kunnen vinden zou je verwachten dat ze eventueel elkaar zelf te lijf gaan. Maar ze voeden zich tot nu alleen met lijken of met mensen die nog leven.
De meest logische verklaring die ik me kan bedenken is dat hun instinct ze vertelt dat die levende mensen een bron van voedsel zijn. In het eerste seizoen hadden ze zichzelf gedrapeerd in allemaal zombie-shit zodat hun geur niet opviel toen ze door de horde gingen lopen. Net als dat wij instinctief weten dat verrot eten slecht is (door de geur) zal een zombie met zeer beperkte hersencapaciteit geen andere zombie gaan opeten. En redeneren dat een zombie ook vlees heeft wat als voeding kan dienen kunnen ze niet meer.
The Silencer  schreef:Wat de helikopter betreft, ik dacht dat je het gebruiken van een helikopter een domme notie vond omdat hij juist in die laatste afleveringen die meute zombies op pad brengt richting de farm. Mijn punt was dat de herrie van een helikopter niet zo een probleem hoeft te zijn als je verkeerd ingegraven bent, maar waarschijnlijk had ik je post verkeerd begrepen. Mijn geest is de laatste tijd op het forum dan ook redelijk afgestompt.
Mijn punt was: de hele wereld is vergaan, wie zit er in die helikopter? :lol:

Tenminste, zoals ze het brachten zat er niet zo heel veel tijd tussen die horde die zich in de stad begaf, en later in het bos zat. Dan moet die heli vrij recent hebben gevlogen, en ik ben erg benieuwd waar die vandaan komt.
The Silencer  schreef:Verder is het een kwestie van opinie wat je vind van een mind/body discussie, doet verder ook niet terzake hier, maar zeker geen onzin. De mens kan een aaneenschakeling van slecht chemische processen in de hersenen zijn, maar dat verklaart nog niet alles over hoe wij functioneren.
Inderdaad, maar dan is het de vraag of iets wat we nog niet hebben kunnen uitleggen met science dan per definitie spiritueel moet zijn. Al het onverklaarbare in de afgelopen millennia werd verklaard door goden en spirits, tot we voldoende kennis hadden voor een rationele uitleg. In 2012 mogen we inmiddels toch wel slim genoeg zijn als mensheid om gewoon te accepteren dat we nog niet zó slim zijn om álles te kunnen verklaren, in plaats van allemaal alternatieve verklaringen te gaan zoeken om ons maar op ons gemakt te voelen.
The Silencer  schreef:Maar goed, we hebben het hier over zombies, niet over possession.
Ja, we dwalen af. BRAAAINZ. Maar wat ik bedoelde is dat er helemaal niets in de serie zit wat duidt om iets spiritueels en dat, ongeacht de tegenstrijdigheden, het er gewoon op lijkt dat het een biologische verklaring is. Dus die hele possession-insteek lijkt me niet van toepassing in deze serie.
The Silencer  schreef:Overigens, een bouwwerk waar je zorgt dat je alle vaste toegangen naar boven weghaalt en vervangt door intrekbare ladders kan ook een redelijk beschut domicilie geven. Vergelijk het met een boomhut en touwladder. Er moet dan wel altijd iemand "thuis zijn" om de ladder omlaag te laten. Maar zodra de zombies geen mierenvaardigheid leren en zich gaan opstapelen om zo naar boven "te kruipen" zit je op hoogte relatief veilig.
Het probleem is dan nog altijd hoe je van en naar dat bouwwerk komt. Als er 500 zombies onder rondlopen kun je moeilijk een ladder omlaag laten. Maar goed, daar zijn nog wel dingen op te verzinnen. Alleen is dat dat soort bouwwerken maken nogal lastig is als heel de wereld is vergaan en je niet even een architect en bouwvakkers kan inhuren :P
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Mansfeld »

ahem stomme vraag misschien maar hebben jullie het 2e seizoen al gezien of wat ?
Ik heb enkel het eerste seizoen gezien , en natuurlijk , erg goed. Zeer zeker.
Maar ik was in de overtuiging dat het een enkel project was.
Alleen op het einde bleek dat ze blijkbaar van plan waren om ook nog een volgend seizoen te maken.
Dat de zombies mekaar niet opeten? theoretisch zijn ze dood. En dus dood weefsel is niet voedzaam? misschien. it's only a sugestion :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Nou ja, echt dood dood zijn ze niet, want dan zou alles allang afgestorven zijn. Alsin: ze bloeden nog steeds, dus pompt het hart, en wordt alles nog in leven gehouden.

Maar inderdaad, S2 is nu net afgelopen in de US dus de meesten hier hebben die al gezien. Zou het topic niet lezen als je geen spoilers wil zien :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Afbeelding

Die persoon aan het einde die blondie redt is volgens mijn zusje een figuur uit de stripserie. Ook zei mijn zusje dat te zien was dat het een vrouw was...dat was me dan weer niet opgevallen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Denk dat ze gelijk heeft. I see boobies:

Afbeelding

Verder in deze (720p) rip alleen de lippen te zien:

Afbeelding

en die lijken redelijk "vol", dus dat zou kunnen kloppen.

Als iemand nog eens een versie heeft zonder compressie, zit er misschien nog wat meer verstopt in het zwarte deel :P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Denk dat ze gelijk heeft. I see boobies:
Op zich wil dat natuurlijk niet alles zeggen ;)

Maar mijn zusje had nog een ander goed punt. Redneck broer zou waarschijnlijk twee white trash vrouwelijke zombies met zich mee laten lopen.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Trekscaper »

The Silencer schreef:
Vis schreef:Denk dat ze gelijk heeft. I see boobies:
Op zich wil dat natuurlijk niet alles zeggen ;)
Wel het volgende artikel:
AMC‘s The Walking Dead is introducing another fan favorite character from Robert Kirkman’s comic book series, on which the hit series is based. Danai Gurira (Treme) has been cast as Michonne on the zombie drama. The character, a mysterious, sword-wielding woman, was first featured in the Walking Dead Season 2 finale tonight and will return in Season 3. The casting comes a month after the series tapped David Morrissey to play another iconic character from the comics, The Governor.

http://www.deadline.com/2012/03/the-wal ... onne-role/
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Miriam »

Ik heb de stripboeken gelezen en iedereen die te nieuwsgierig is te wachten tot S3 kan het per PM te weten komen.
LET WEL: Dat de Tv serie geen 1op1 kopie is van de stripboeken, En de stripboeken in verhouding veel grover en realistischer zijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Miriam schreef:Ik heb de stripboeken gelezen en iedereen die te nieuwsgierig is te wachten tot S3 kan het per PM te weten komen.
LET WEL: Dat de Tv serie geen 1op1 kopie is van de stripboeken, En de stripboeken in verhouding veel grover en realistischer zijn.
Zou je, eventueel in spoiler tags, kunnen aangeven wat de verklaring is voor de zombies, als die al gegeven wordt? Aangezien het wat onduidelijk is of ze nu leven of niet enzo (zie discussie hierboven)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
Miriam schreef:Ik heb de stripboeken gelezen en iedereen die te nieuwsgierig is te wachten tot S3 kan het per PM te weten komen.
LET WEL: Dat de Tv serie geen 1op1 kopie is van de stripboeken, En de stripboeken in verhouding veel grover en realistischer zijn.
Zou je, eventueel in spoiler tags, kunnen aangeven wat de verklaring is voor de zombies, als die al gegeven wordt? Aangezien het wat onduidelijk is of ze nu leven of niet enzo (zie discussie hierboven)
Spoiler (weergeven)
Het is ook in de stripboeken nog onduidelijk hoe het virus zich verspreid. Wel is duidelijk dat elk mens dit bij zich draagt en dat men niet door een zombie beet wordt geïnfecteerd. De beet versneld het proces alleen van het sterven. Wanneer een persoon een natuurlijke dood zou sterven, zou hij/zij ook een zombie worden. Zij het niet dat dit proces langer kan duren dan dmv een beet. Wanner een persoon een hersenbeschadiging heeft zal hij niet reanimeren als zombie, dit zou dus kunnen betekenen dat mensen met het syndroom van down bv geen zombie kunnen worden.
 
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Vis »

Miriam schreef:
Vis schreef:
Miriam schreef:Ik heb de stripboeken gelezen en iedereen die te nieuwsgierig is te wachten tot S3 kan het per PM te weten komen.
LET WEL: Dat de Tv serie geen 1op1 kopie is van de stripboeken, En de stripboeken in verhouding veel grover en realistischer zijn.
Zou je, eventueel in spoiler tags, kunnen aangeven wat de verklaring is voor de zombies, als die al gegeven wordt? Aangezien het wat onduidelijk is of ze nu leven of niet enzo (zie discussie hierboven)
Spoiler (weergeven)
Het is ook in de stripboeken nog onduidelijk hoe het virus zich verspreid. Wel is duidelijk dat elk mens dit bij zich draagt en dat men niet door een zombie beet wordt geïnfecteerd. De beet versneld het proces alleen van het sterven. Wanneer een persoon een natuurlijke dood zou sterven, zou hij/zij ook een zombie worden. Zij het niet dat dit proces langer kan duren dan dmv een beet. Wanner een persoon een hersenbeschadiging heeft zal hij niet reanimeren als zombie, dit zou dus kunnen betekenen dat mensen met het syndroom van down bv geen zombie kunnen worden.
 
Spoiler (weergeven)
Geen zombie-vlaaien dus.. dat scheelt weer :')
 
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
Miriam schreef:
Vis schreef:
Miriam schreef:Ik heb de stripboeken gelezen en iedereen die te nieuwsgierig is te wachten tot S3 kan het per PM te weten komen.
LET WEL: Dat de Tv serie geen 1op1 kopie is van de stripboeken, En de stripboeken in verhouding veel grover en realistischer zijn.
Zou je, eventueel in spoiler tags, kunnen aangeven wat de verklaring is voor de zombies, als die al gegeven wordt? Aangezien het wat onduidelijk is of ze nu leven of niet enzo (zie discussie hierboven)
Spoiler (weergeven)
Het is ook in de stripboeken nog onduidelijk hoe het virus zich verspreid. Wel is duidelijk dat elk mens dit bij zich draagt en dat men niet door een zombie beet wordt geïnfecteerd. De beet versneld het proces alleen van het sterven. Wanneer een persoon een natuurlijke dood zou sterven, zou hij/zij ook een zombie worden. Zij het niet dat dit proces langer kan duren dan dmv een beet. Wanner een persoon een hersenbeschadiging heeft zal hij niet reanimeren als zombie, dit zou dus kunnen betekenen dat mensen met het syndroom van down bv geen zombie kunnen worden.
 
Spoiler (weergeven)
Geen zombie-vlaaien dus.. dat scheelt weer :')
 
Spoiler (weergeven)
Best ernstig te dom zijn om te kunnen reanimeren als een zombie :lachhuil:
 
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef:
Vis schreef:
Miriam schreef:
Vis schreef:
Miriam schreef:Ik heb de stripboeken gelezen en iedereen die te nieuwsgierig is te wachten tot S3 kan het per PM te weten komen.
LET WEL: Dat de Tv serie geen 1op1 kopie is van de stripboeken, En de stripboeken in verhouding veel grover en realistischer zijn.
Zou je, eventueel in spoiler tags, kunnen aangeven wat de verklaring is voor de zombies, als die al gegeven wordt? Aangezien het wat onduidelijk is of ze nu leven of niet enzo (zie discussie hierboven)
Spoiler (weergeven)
Het is ook in de stripboeken nog onduidelijk hoe het virus zich verspreid. Wel is duidelijk dat elk mens dit bij zich draagt en dat men niet door een zombie beet wordt geïnfecteerd. De beet versneld het proces alleen van het sterven. Wanneer een persoon een natuurlijke dood zou sterven, zou hij/zij ook een zombie worden. Zij het niet dat dit proces langer kan duren dan dmv een beet. Wanner een persoon een hersenbeschadiging heeft zal hij niet reanimeren als zombie, dit zou dus kunnen betekenen dat mensen met het syndroom van down bv geen zombie kunnen worden.
 
Spoiler (weergeven)
Geen zombie-vlaaien dus.. dat scheelt weer :')
 
Spoiler (weergeven)
Best ernstig te dom zijn om te kunnen reanimeren als een zombie :lachhuil:
 
Spoiler (weergeven)
Was ook het eerste waar ik aan dacht, een NUUUURG MIJ NIET PEST DOEN NUUUURG zombie :')
 
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The Walking Dead" (2010)

Bericht door The Silencer »

Ik kom met van het schijthuis af en volgens mij is er bij inwendig allang het zombieficatieproces afgesloten.
Plaats reactie