Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

Ik vind Inception nogsteeds hopeloos overrated. Leuke film hoor, voor één keer. En misschien voor mensen met een IQ van 80 die de film niet snapten. Ok, half America dus, ja... Maar na de eerste keer is het hele mysterie weg en weet je precies how deep they go. En verder zit er maar bijzonder weinig in. Het leukste van heel Inception was de maandenlange anticipatie en de eindeloze BRRRRRRRRRRRRRRRM-memes gebaseerd op de trailer.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door X-File »

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zo pissed-off waren over het einde.

'Oh nee, het einde is vaag! Is het nu wel een droom of niet?!'

Alsof dat nog nooit eerder is gedaan in de wereld van de cinema. :lachhuil:
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door DataLord »

Vis schreef:Bij het origineel kwam het toch "gewoon" door (d)evolutie? Volgens mij was hier ook genoeg op aan te merken :) Gezien de mogelijkheden in deze tijd zijn experimenten en dit soort mutaties best aannemelijk.
Dat is ook een beetje de hele hype van remakes en reboots tegenwoordig.. Dat alles aannemelijk moet zijn voor de tijd en situatie waarin we nu leven.
De eerste twee films van Planet of the Apes hadden iets mysterieus.. Vooral de 2e.
De sfeer die "vintage" films vaak hadden is vrijwel uitgestorven. Waarschijnlijk omdat het commercieel niet meer uitpakt.
Dus ik begrijp wel dat ze met een nieuwe aanpak komen. Alleen valt het bij mij niet zo in de smaak.
Ik gok dat het vooral bij nieuw publiek zal aanslaan met weinig kennis van het origineel. Of mensen die het origineel sowieso niet waarderen.

Het kan best een toffe film worden. Maar hergebruik van deze titel slaat enkel op de naamsbekendheid van het origineel.
Vergelijkbaar met de laatste Karate Kid waar karate compleet vervangen was door kung-fu.

Ik ben in ieder geval benieuwd of het meer is dan de trailer laat zien.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

DataLord schreef:De sfeer die "vintage" films vaak hadden is vrijwel uitgestorven. Waarschijnlijk omdat het commercieel niet meer uitpakt.
Ik weet niet precies wat jet met vintage bedoelt hier, maar lang niet alle films van tegenwoordig zijn van blockbuster-kwaliteit. Er zijn talloze niet-popcorn of standaard Hollywood-crap films elk jaar. Maar inderdaad, zodra het gaat om een remake zit er meestal wel dat "hippe" in van tegenwoordig. Niet dat dat altijd slecht hoeft te zijn. Kijk naar de Batman-remakes; toch een enorm verschil met de oude crap. Nu was de nieuwe Star Trek geen échte remake, al kwam het wel vrij dicht in de buurt. En ook dat is erg positief en succesvol uitgepakt.
DataLord schreef:Vergelijkbaar met de laatste Karate Kid waar karate compleet vervangen was door kung-fu.
En de jongen die aardig en beleefd was, en respect had voor z'n moeder vervangen werd door een arrogant kutventje :r
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door DataLord »

Vis schreef:Ik weet niet precies wat jet met vintage bedoelt hier, maar lang niet alle films van tegenwoordig zijn van blockbuster-kwaliteit. Er zijn talloze niet-popcorn of standaard Hollywood-crap films elk jaar. Maar inderdaad, zodra het gaat om een remake zit er meestal wel dat "hippe" in van tegenwoordig. Niet dat dat altijd slecht hoeft te zijn. Kijk naar de Batman-remakes; toch een enorm verschil met de oude crap. Nu was de nieuwe Star Trek geen échte remake, al kwam het wel vrij dicht in de buurt. En ook dat is erg positief en succesvol uitgepakt.
Er is inderdaad een enorme filmwereld naast de muur van Hollywood. Maar ik doelde wel op Hollywood producties waarvan Planet of the Apes er een van is.
Tijden veranderen. Het zou ook niet interessant zijn als er geen progressie zit in de filmindustrie. :)
Het enige dat me verveelt is die "hippe" hype zoals je mooi zegt. Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak en mening.
Zo ben ik ook geen fan van de Batman "remakes". Batman Begins vond ik verassend goed maar als een geheel vind ik de Tim Burton versies nog het best als het om een ultieme Batman sfeer gaat.
Deze films konden toen de tijd ook als een remake gezien worden van de 60's versies. Toen de "hype" nog niet zo eentonig was :lachhuil:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door USS Enterprise »

Ik ben gisteren naar de film geweest en vond hem goed.
Vond het karakter Ceasar goed ontwikkeld en kreeg zelfs medelijden met hem.
het einde hebben ze ook goed gedaan.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Trekscaper »

USS Enterprise schreef:Ik ben gisteren naar de film geweest en vond hem goed.
Vond het karakter Ceasar goed ontwikkeld en kreeg zelfs medelijden met hem.
het einde hebben ze ook goed gedaan.
Net geweest. Zeer zeker was Ceasar goed neergezet, vooral met emoties. Een intelligente scifi film die de echte fan van de Planet of The Apes reeks zeker gezien moet hebben. Special effects van de apen waren indrukwekkend!
Spoiler (weergeven)
Mckay has doomed us all ]:(
 
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door USS Enterprise »

Spoiler (weergeven)
Atlantis brengt niks goeds voort :)
 
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door captain crash »

Sorry, zelfs al is dit wel een goed verhaaltje....ik ga er toch niet heen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Guess who? »

De trailer zei al genoeg...
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Dawn »

Net geweest. De film is verassend goed :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Guess who? »

Dawn schreef:Net geweest. De film is verassend goed :)
Kun je dat toelichten? Ik ben namelijk benieuwd ernaar.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

Guess who? schreef:
Dawn schreef:Net geweest. De film is verassend goed :)
Kun je dat toelichten? Ik ben namelijk benieuwd ernaar.
http://www.rottentomatoes.com/m/rise_of ... _the_apes/
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Miriam »

Misschien is hij dan toch het kijken waard :{
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door mr_Vulcan »

Guess who? schreef:
Dawn schreef:Net geweest. De film is verassend goed :)
Kun je dat toelichten? Ik ben namelijk benieuwd ernaar.
Wat ik ten eerste erg fijn vond was dat het verhaal klopte en er weinig tot geen losse eindjes waren.
Er zit een goede sci-fi saus overheen, de apen zien er realistisch uit en de film werkt succesvol in op je gevoel.
Natuurlijk zitten er ook verwijzigingen in naar het origineel. Dit is de prequel die het origineel verdient.

Ik had er eerst een hard hoofd in, maar de reden waarom ik het wel goed begon te vinden was omdat Ceasar (de chimpansee uit de titelrol) gewoon goed en geloofwaardig werd neergezet. :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Miriam »

Donkey Kong approved
Afbeelding
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Guess who? »

mr_Vulcan schreef:
Guess who? schreef:
Dawn schreef:Net geweest. De film is verassend goed :)
Kun je dat toelichten? Ik ben namelijk benieuwd ernaar.
Wat ik ten eerste erg fijn vond was dat het verhaal klopte en er weinig tot geen losse eindjes waren.
Er zit een goede sci-fi saus overheen, de apen zien er realistisch uit en de film werkt succesvol in op je gevoel.
Natuurlijk zitten er ook verwijzigingen in naar het origineel. Dit is de prequel die het origineel verdient.

Ik had er eerst een hard hoofd in, maar de reden waarom ik het wel goed begon te vinden was omdat Ceasar (de chimpansee uit de titelrol) gewoon goed en geloofwaardig werd neergezet. :)
Dat klinkt goed :)
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Dawn »

Met alle remakes en reboots de laatste tijd, is het altijd maar de vraag of het iets is.
Deze film is duidelijk een reboot waar over nagedacht is. Het zou zomaar als prequel kunnen fungeren voor de originele film uit '68, als je even voor het gemak al de sequels van '70-'73 wegdenkt. :)
Spoiler (weergeven)
Het feit dat de Icarus vlucht genoemd werd, en later gesuggereerd dat de Icarus verdwenen was, gaf mij een heel sterk "nou, daar ging Charlton Heston dan" gevoel :lachhuil:
 
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

Film gisteren gezien en viel me tegen. FX waren wel aardig, maar te overduidelijk nep. Ze hadden er duidelijk genoeg geld ingestopt, maar het bleef ver van echt en viel erg op als 't van normale echte scène naar allemaal CGI ging. Verder talloze kleine dingen waar ik me aan bleef ergeren. Inconsistenties en gewoon ongeloofwaardige dingen. Bijvoorbeeld:

- een politieman die een gevangen chimp over de straat sleurt aan één arm en dan achterin z'n busje gooit;
- dat het schijnbaar heel normaal is als er een aap naast je woont en in je garage rondneust;
- dat de scientist dude houdt zoveel van de apen maar hun omstandigheden in die test labs zijn verschrikkelijk, en ook bekijkt ie niet even hoe de leefomgeving van die aap is later;
- ze gaan even gezellig naar de dierentuin en ineens lopen die apen achter ze aan en zijn ze ook "slim";
- half SF loopt vol met apen die zich naar de brug bewegen, maar waar is de media?;
- scientist wordt blootgesteld aan aan dat spul, maar niemand onderzoekt 'm?

En zo nog van alles wat ik niet echt makkelijk kon negeren. Het algemene "magic potion waarvan apen slim worden en mensen ziek" was wel leuk als verklaring, maar had niet 't idee dat ze er nog werkelijk veel meer over na hadden gedacht.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Mansfeld »

Ja dat van die apen in de dierentuin die ineens volgen..? Bon het kan zijn dat de apen in de dierentuin gewoon de superioriteit van de 'slimme apen' erkennen en hen daarom volgen.
Had wat last met de "hoeveelheid" apen die ineens op de hort waren.
En natuurlijk : 'schakel het leger in' en geen van die apen overleeft het. 'ook niet op een brug'.
Maar goed het is film hè. Je gaat erin mee of niet. Ik vond het alvast een goeie film.
Echter van waar ze eindigen in de film is het nog een lange weg te gaan tot het punt waar de apen het overnemen van de mensheid. Zoals in de originele gesugereerd wordt.
Ik had me al krap gezet om die ganse evolutie te zien in deze film, maar dat was natuurlijk utopie. Dat zou veel te lang duren.
bon, toch knappe film.
Plaats reactie