Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

Rise of the Planet of the Apes (2011)

Afbeelding

An origin story set in present day San Francisco, where man's own experiments with genetic engineering lead to the development of intelligence in apes and the onset of a war for supremacy.

http://www.imdb.com/title/tt1318514/

Trailer

^ do want!
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door USS Enterprise »

Ik ben ook erg benieuwd naar deze film
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Punisher »

meh ...Is de koe dan *nog* niet helemaal uitgemolken ... :-/
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door X-File »

Ooit eens geprobeerd om de originele reeks uit te zitten?

Er is een reden dat je nooit iemand hoort zeggen: "Zullen we een Planet of the Apes marathon houden?".

Hollywood: wordt eens wakker! Geen zouteloze remakes/reboots/spinoffs meer!
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door USS Enterprise »

Hollywood: wordt eens wakker! Geen zouteloze remakes/reboots/spinoffs meer!
Ja maar dan zouden ze alleen orginele films moeten maken, en dat kost geld.
En volgens mij staat Hollywood er om bekent om voor het makkelijke geld te gaan.
Ooit eens geprobeerd om de originele reeks uit te zitten?
Nee ik heb alleen de orginele gezien en de bagger versie uit 2001.
Maar zijn ze zo slecht dan?
En de nieuwe BSG is toch ook beter dan het orginele?
Dus misschien wordt dit ook wel een goede herstart.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door X-File »

Originele Planet of the Apes: top.

Beneath the Planet of the Apes: erhm... tsja... remake uit 2001 dan maar?

De rest van de reeks: :nono:
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Punisher »

Beneath the Planet of the Apes was inderdaad nog wel te doen (Haalt het nog niet bijna bij de eerste, maar wel wel vermakelijk) maar daar had het ook echt op moeten houden. Ik heb de andere films met grote moeite afgekeken.
De rest is simpelweg slecht. Erg slecht.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door X-File »

Charlton Bestond had het script voor beneath laten aanpassen. Origineel was het plan dat alleen de vechtende partijen vernietigd zou worden door de cobalt bom. Heston wilde er zeker van zijn dat er geen vervolgen meer zouden komen en liet het verhaal zo aanpassen dat de aarde vernietigd werd. Hielp helaas niet.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door USS Enterprise »

Toen gingen ze in de ruimte verder? ;)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Punisher »

X-File schreef:Charlton Bestond had het script voor beneath laten aanpassen. Origineel was het plan dat alleen de vechtende partijen vernietigd zou worden door de cobalt bom. Heston wilde er zeker van zijn dat er geen vervolgen meer zouden komen en liet het verhaal zo aanpassen dat de aarde vernietigd werd. Hielp helaas niet.
Hm, ik heb altijd gedacht dat dit een gerucht was dat nooit bevestigd is geweest?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door X-File »

Kijk nog eens (als je durft) naar Beneath, Heston acteer niet bepaald op z'n best. Iets zegt mij dat hij er weinig zin in had. Ik kan mij dan zeer goed voorstellen dat hij vervolgen wilde uitsluiten.
Heston was ook niet bepaald een kleine jongen in die tijd, een echte A-list acteur. Als er iemand het wel voor elkaar kon krijgen om het script aan te laten passen, was hij het wel.
IMDB.com schreef:Heston claims in the documentary Behind the Planet of the Apes (1998) (TV) that he personally suggested the ending, saying, "Why don't I just set off this bomb and destroy the world. That's the end of the sequels."
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door EMH »

Ik ben ook erg niet benieuwd naar deze film.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

EMH schreef:Ik ben ook erg niet benieuwd naar deze film.
Prima avondvulling voor SBS6 toch? :P
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Punisher »

DE TOPFILM UIT AMERIKA!
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door DataLord »

Behalve dat de CGI er erg goed uitziet in deze film, vind ik het er nog niet veelbelovend uitzien.
Het zal vast beter zijn dan de 2001 versie hoewel ik toch meer een liefhebber ben van het tijdreis gebeuren.
Deze film lijdt zo te zien onder het "moderne mutatie" idee dat weinig te maken heeft met het originele Planet of the Apes verhaal.
Niet dat dit noodzakelijk is, maar mij pakt het minder. Goed, we zullen zien :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door X-File »

Ik vond de 2001 versie niet zo heel erg. Het veranderde wel erg veel aan het originele verhaal, maar een 1-op-1 remake zou ook nooit goed gevonden worden.

Deze trailer stemt mij tot dusver weinig hoopvol. Ik vind het geheel nogal... boring. De hele clou is al uit de film en ik ben bang dat we het beste al gezien hebben.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

Bij het origineel kwam het toch "gewoon" door (d)evolutie? Volgens mij was hier ook genoeg op aan te merken :) Gezien de mogelijkheden in deze tijd zijn experimenten en dit soort mutaties best aannemelijk.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Punisher »

In het origineel wordt dat niet echt uitgelegd. Het jaar laten ze wel zien en dat is niet erg ver weg (aantal honderd of duizend jaar, weet het zo niet precies meer) wat in ieder geval veel te kort is voor evolutie.

In het derde deel word er door twee apen een tijdreis gemaakt en is het kind van twee van die apen (namen zo even kwijt :o) de voorouder van alle andere apen. Een soort self-fulfilling prophecy dus ... Mwa ... Vage shit :-/
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

Hm.. nu al een tijdje zitten Googlen en kan alleen maar blaat vinden over hoe Tim Burton's versie crap is :') Nu geen zin meer.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Punisher »

Ik heb m'n post aangepast. Ik kon het me weer herinneren :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

Ik snap het niet. Toen ging ik dit kijken:


http://www.youtube.com/watch?v=YcM4e0zz9lY

En nu snap ik 't nog veel minder :') Dit is zelfs nog erger dan Enterprise!

Maar of de slimme apen nu terugreizen in de tijd en zelf hun eigen opkomst veroorzaken of niet, ze moeten eerst slim zijn geworden en de mensen dom. Dus hoe dat in, laten we zeggen zo'n 2000 jaar, is gebeurd... Wat ik er tot nu toe van begrijp was er in alle voorgaande versies geen sprake van genetische manipulatie en mutaties enzo.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Blind Guardian »

het is geinspireerd op een boek, opzich interessant omdat eens door te nemen ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door X-File »

Laten we gewoon zeggen dat Planet of the Apes een bagger verhaal heeft, welke in film versie opgeleukt is mede dankzij Charlton Heston.

Als je teveel gaat nadenken over het verhaal, klopt er geen ene zier van.
Als simpel voorbeeld alleen al: alle gebouwen van New York zijn weggevaagd, terwijl een onderhoudsonvriendelijk gevaarte als het vrijheidsbeeld nog half uit de grond steekt?
Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid tijd die nodig is om zoveel sediment rond dat beeld te krijgen. We praten hier over een gehele geologische periode van pakweg 10.000 en meer, een tijd waarin een roestig gevaarte als het vrijheidsbeeld al totaal opgelost zou zijn. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Blind Guardian »

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

X-File schreef:Als simpel voorbeeld alleen al: alle gebouwen van New York zijn weggevaagd, terwijl een onderhoudsonvriendelijk gevaarte als het vrijheidsbeeld nog half uit de grond steekt? Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid tijd die nodig is om zoveel sediment rond dat beeld te krijgen. We praten hier over een gehele geologische periode van pakweg 10.000 en meer, een tijd waarin een roestig gevaarte als het vrijheidsbeeld al totaal opgelost zou zijn. :lachhuil:
Goed punt. Een tijd terug was er op NatGeo een goede docu over: Aftermath: Population Zero. Ze laten hier precies zien wat er met de aarde zou gebeuren als alle mensen op dit moment ineens zouden verdwijnen. Wat er gebeurt met de dieren, gebouwen, etc. Precies berekend hoe lang het zou duren voordat centrales niet meer werken, wanneer beton en metaal het gaan begeven, hoe snel alles begroeid, etc. En dat is toch een enorm lange tijd.

Dat het vrijheidsbeeld er nog zo half uit steekt (bij de zee nog wel) is gewoon absurd. Het is ook zo absurd waarom dit soort films door critics zo hoog geprezen worden. Waarom was het in die tijd niet nodig om eens na te denken over een verhaal? Heck, de film gaat over human intelligence, maar zulk soort dingen kunnen ze zich niet bedenken? Tegenwoordig zou dat compleet afgemaakt worden (oh, dat gebeurt ook), maar omdat het uit de jaren 60 komt is het een classic en daardoor gelijk beschermd tegen dat soort kritiek? Fuckers.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door X-File »

Vis schreef:
X-File schreef:Als simpel voorbeeld alleen al: alle gebouwen van New York zijn weggevaagd, terwijl een onderhoudsonvriendelijk gevaarte als het vrijheidsbeeld nog half uit de grond steekt? Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid tijd die nodig is om zoveel sediment rond dat beeld te krijgen. We praten hier over een gehele geologische periode van pakweg 10.000 en meer, een tijd waarin een roestig gevaarte als het vrijheidsbeeld al totaal opgelost zou zijn. :lachhuil:
Goed punt. Een tijd terug was er op NatGeo een goede docu over: Aftermath: Population Zero. Ze laten hier precies zien wat er met de aarde zou gebeuren als alle mensen op dit moment ineens zouden verdwijnen. Wat er gebeurt met de dieren, gebouwen, etc. Precies berekend hoe lang het zou duren voordat centrales niet meer werken, wanneer beton en metaal het gaan begeven, hoe snel alles begroeid, etc. En dat is toch een enorm lange tijd.

Dat het vrijheidsbeeld er nog zo half uit steekt (bij de zee nog wel) is gewoon absurd. Het is ook zo absurd waarom dit soort films door critics zo hoog geprezen worden. Waarom was het in die tijd niet nodig om eens na te denken over een verhaal? Heck, de film gaat over human intelligence, maar zulk soort dingen kunnen ze zich niet bedenken? Tegenwoordig zou dat compleet afgemaakt worden (oh, dat gebeurt ook), maar omdat het uit de jaren 60 komt is het een classic en daardoor gelijk beschermd tegen dat soort kritiek? Fuckers.
EN HET DUURT ALLEMAAL ZO LANG!

Goed, er moet spanning opgebouwd worden, en het moment dat Taylor dan eindelijk z'n mond opentrekt is dan geweldig.

And that's it.

GET YOUR STINKING PAWS OF ME YOU DAMN DIRTY APES!

Das dan zo'n beetje de enige reden dat je naar dit gedrocht kijkt.

Ik heb weleens een marathon doorgekeken tijdens de X-ste verjaardag van het origineel. Volgens mij op een van de commerciele zenders. Ik wilde deze 'klassiekers' weleens zien. Ik heb het tot halverwege de derde gehaald. Op dat moment was ik te moe, verward en verveeld om verder te kijken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Vis »

Ik heb geloof ik alleen het origineel een paar keer op TV gezien. Eén keer toen ik jong was en er weinig van snapte, en later nog een keer en het maar een achterlijke film vond om o.a. bovenstaande redenen.

Het verhaal van deze nieuwe film spreekt me daarom een stuk meer aan. Voor mij is het origineel in ieder geval geen briljante klassieker waar ze niet iets beters mee kunnen doen. Het is niet alsof ze 2001: A Space Odyssey opnieuw gaan maken met een moderne twist. En wat ik zo zie van in dat YT-filmpje hebben ze het al compleet verkloot door de jaren heen, dus het zou haast wel eens tijd worden dat er iets fatsoenlijks komt. Wil niet zeggen dat dit goed wordt, maar de FX zijn in ieder geval best wel nice. Life-like apen animeren blijft redelijk lastig (uncanny valley and all that), maar dat lijken ze hier goed te doen. Dus als ze er geen standaard Hollycrap verhaaltje inzetten: fine by me.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door X-File »

Meh, deze remake / nieuwe insteek is toch weer de zoveelste onoriginele ongeïnspreerde Hollywood revival/remake zoals we die vaker gezien hebben.

Leukste wat ik in jaren gezien heb is Inception.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door Miriam »

Inception was een hele coole film inderdaad 8-)

Alleen jammer dat er dan gelijk tig soortgelijke films uitkomen
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Rise of the Planet of the Apes (2011)

Bericht door X-File »

Source Code. :lachhuil:
Plaats reactie