The Dark Knight Rises (2012)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door captain crash »

X-File schreef:
captain crash schreef:
X-File schreef:Goh, ik dacht dat het hier ging over een Batman film, niet allerlei randverschijnselen die eigenlijk niet veel van doen hebben met het onderwerp.

Realistisch commentaar:
Ontopic blijven op Startrek.nl: :lachhuil:
...bovendien is die discussie een stuk boeiender dan "het was een goede film maar we willen er niet echt over praten omdat we dan spoilers geven" (en vooral ook NIET doen, want ik moet nog gaan kijken ;) )
*Kijkt naar topic titel*

Hmm... daar staat toch echt "The Dark Knight Rises (2012)" en niet "Malloot schiet mensen neer in bioscoop (2012)".
...weet je, daar kan best iets aan gedaan worden hoor ;) maar volgens mij waren we al voorbij dat punt in de discussie, we waren weer eens aanbeland bij de opmerking dat zoiets alleen in Amerika kan omdat ze daar zo van wapens houden.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door X-File »

Alphen aan den Rijn, 9 april 2011. :lachhuil:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door el spoque »

Nav de nieuwe film, is er op de site van SSZ een Batmanspecial. Heel interessant voor mensen die Bats willen leren kennen, maar door het bos de bomen niet meer zien. Euh... of door de bomen het bos. :D ;)

Ook voor de anderen is het natuurlijk interessant. 8-)

http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_Batman.html

Profiteer er van.

Afbeelding
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door X-File »

Zolang het maar niet door Tim Sale getekend is. Middelbare school kwaliteit tekeningen. :r
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Guess who? »

Afgelopen weekend gezien. Sterke film, goede afsluiter van de trilogie.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door captain crash »

Guess who? schreef:Afgelopen weekend gezien. Sterke film, goede afsluiter van de trilogie.
Alleen zo jammer dat die politiemensjes allemaal nog nette kleren aan hadden en tijd hadden gevonden om zich te scheren...:P

Maar als dat, op het wat stereotype einde na, alles is waar ik wat over te zeuren heb...goede film :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Miriam »

Het is opzich best een waardige afsluiter van de trilogie. Is het een trilogie die ik ook ooit zal herkijken.... Nee hoogstwaarschijnlijk niet, daarvoor heeft hij te weinig indruk achtergelaten en de kans dat er binnen nu en 5 jaar een nieuwe Batman film komt is ook best groot.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Vis »

Vanavond gezien :thumbs:
Iemand schreef:Einde was ook goed, had wel zo'n einde verwacht en paste ook in de trilogie. Ben benieuwd of het niveau van deze trilogie ooit nog evenaart wordt
Ben ook benieuwd. Maar dat deze bestaat geeft in ieder geval aan dat het mogelijk is.
Iemand schreef:en hoe de volgende Batman reeks (geruchten gaande is Warner Bros al bezig met een nieuwe reeks) neergezet wordt.
I don't even...
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door el spoque »

Alle commentaren op het net ten spijt (*), ik vind The Dark Knight Rises zéér goed. Heb me geen seconde verveeld, in tegenstelling tot de vorige waar ik bepaalde stukken te lang vond. En TDKR gaat gelukkig over veel meer dan alleen maar over een bom (*) ;)

(*) enkele commentaren op andere fora.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Mr Hayes »

el spoque schreef:Alle commentaren op het net ten spijt (*), ik vind The Dark Knight Rises zéér goed. Heb me geen seconde verveeld, in tegenstelling tot de vorige waar ik bepaalde stukken te lang vond. En TDKR gaat gelukkig over veel meer dan alleen maar over een bom (*) ;)

(*) enkele commentaren op andere fora.
Even een opmerking. Ik snap niet helemaal waarom deze film in het sci-fi forum staat. Voor 'Inception' kan ik dat begrijpen. Maar de wereld van 'The Dark Knight', weergegeven door Christopher Nolan, is eigenlijk veel realistischer en meer Bond-achtig dan vorige Batman films. Zelfs de actieheld Batman zouuuu nu in het echt kunnen bestaan.

Als we dan over fictieve steden praten als Gotham City. Met alle respect, maar 'Licence To Kill', een Bond film, speelde zich af in het fictieve Isthmus City. Dus ik ben benieuwd hoe men hier over denkt.

Sowieso is de gehele openingsscene een spectaculairdere kopie van de pre credits sequence uit 'Licence To Kill'. Neemt niet weg dat ik 'The Dark Knight Rises' erg goed vond. Maar als film, vond ik 'Skyfall' dit jaar beter. Mijns inziens het 2D-actiefilm-hoogtepunt van 2012.

'The Dark Knight' zelf vind ik de beste film van Nolan's trilogie. Daarna 'batman Begins' en daarna pas 'The Dark Knight Rises'.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door WeyounsLastClone »

Ondanks dat de huidige Batman veel realistischer aandoet dan die van Schumacher gaat het voor mij veel meer richting SF en Fantasy. We hebben het wel over iemand die in een vleermuispak rondrent. Daarnaast zijn de Batmobile, Batwing, en Catwoman's motor, hoe cool ook, iets te futuristisch en passen wat mij betreft daarom perfect in de categorie SF.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Mr Hayes »

WeyounsLastClone schreef:Ondanks dat de huidige Batman veel realistischer aandoet dan die van Schumacher gaat het voor mij veel meer richting SF en Fantasy. We hebben het wel over iemand die in een vleermuispak rondrent. Daarnaast zijn de Batmobile, Batwing, en Catwoman's motor, hoe cool ook, iets te futuristisch en passen wat mij betreft daarom perfect in de categorie SF.
Als ik zie hoe visual & special effects supervisor Chris Corbould deze apparaten in elkaar heeft gezet, dan ontgaat mij het sci-fi-element hoor. Sterker nog. Hoe Lucious Fox deze nieuwe 'gadgets' heeft geïntroduceerd, deed mij erg Bond-achtig aan. Het feit dat het blue prints waren voor echte legervoertuigen komt realistisch over. Sterker nog, zet ze af tegen de nieuwe JSF en andere Stealth voertuigen en ik vind er echt weinig sci-fi aan. Alles uit de nieuwe Dark Knight films kunnen gewoon. Is eerder science fact dan science fiction.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Nemesis »

laatst de film gezien, vond het maar mwoah mwoah... had er meer van verwacht, maar ook weer niet.. kan er nog maar moeilijk een duidelijke mening over krijgen. Goed om te weten dat er nog genoeg vervolg films inzitten..
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Vis »

vervolgfilms?
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door USS Enterprise »

Volgens mij komen er geen vervolg films meer, in ieder geval niet meer van Nolan
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Miriam »

Nee over een paar jaar krijgen we weer een reboot waarschijnlijk :{
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Mr Hayes »

En als we dan moeten kiezen? 'The Dark Knight Rises' of 'Skyfall'? Welke kiezen we dan :-)?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Vis »

niet echt met elkaar te vergelijken, maar als je de drie Batman/Bale-films vergelijkt met de drie Bond/Craig-films, dan lijkt het me toch vrij duidelijk dat Batman/Bale heel wat meer biedt.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:niet echt met elkaar te vergelijken, maar als je de drie Batman/Bale-films vergelijkt met de drie Bond/Craig-films, dan lijkt het me toch vrij duidelijk dat Batman/Bale heel wat meer biedt.
Mee eens. Wat Nolan gedaan heeft met de Batman-franchise is behoorlijk uniek. Neemt niet weg dat ik vind dat de 'reboot' van Bond ook uitstekend was, maar die van Batman toch beter.

Toch, als je moet vergelijken tussen de laatste films van beide trilogieën, dan vind ik 'Skyfall' zuiver als film beter dan 'The Dark Knight Rises'. 'The Dark Knight' vind ik dan als film bijna even goed als 'Skyfall'. Wellicht nog beter.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Miriam »

Mr Hayes schreef:En als we dan moeten kiezen? 'The Dark Knight Rises' of 'Skyfall'? Welke kiezen we dan :-)?
Skyfall
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Raynor's Revenge »

Skyfall onderdeel van een trilogie? Could've fooled me...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:Skyfall onderdeel van een trilogie? Could've fooled me...
Jah inderdaad...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Vis »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:love:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door USS Enterprise »

Vond het wel sneu dat Alfred er zo moest achterkomen dat Bruce nog leefde.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Dawn »

USS Enterprise schreef:Vond het wel sneu dat Alfred er zo moest achterkomen dat Bruce nog leefde.
Ik vond het juist wel mooi. Precies volgens zijn fantasie :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Guess who? »

Ik vond het jammer dat ze lieten zien dat meneer Batman gewoon nog leefde. Dat was al duidelijk toen bleek dat ie de software van de automatische piloot had gefixt. Hadden ze geen scene aan hoeven besteden wat mij betreft.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door USS Enterprise »

Rare fantasie van zo'n oude man
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Vis »

Guess who? schreef:Ik vond het jammer dat ze lieten zien dat meneer Batman gewoon nog leefde. Dat was al duidelijk toen bleek dat ie de software van de automatische piloot had gefixt. Hadden ze geen scene aan hoeven besteden wat mij betreft.
Vind ik wel, want dat maakte het verhaal rondom Alfred juist af. Als hij alleen die fantasie had verteld eerder in de film, maar er niks mee gedaan werd, dan was dat ook een nutteloze scène geweest. Dan kun je als kijker gaan verzinnen dat het zo uiteindelijk was gelopen, maar dat lag dan veel minder voor de hand. Als het niet was verfilmd zou ik er zelf niet eens meer aan gedacht hebben. Dan zou je een of ander crappy open einde hebben gehad rondom Alfred die halverwege de film gewoon ineens vertrokken is. Nogal vreemd gezien zijn rol binnen de hele trilogie.
USS Enterprise schreef:Vond het wel sneu dat Alfred er zo moest achterkomen dat Bruce nog leefde.
Was juist niet sneu. Fox kwam erachter dat hij het overleefd had door die bugfix, en dat was voor hem voldoende. Zijn relatie met Bruce was ook heel anders. Alfred had geen idee wat er was gebeurd, want die was al eerder vertrokken. Bruce wist dat Alfred het al erg moeilijk had om eerder te vertrekken, en het nog moeilijker zou moeten hebben met Bruce's dood. Dus na alles wat Alfred voor Bruce heeft gedaan heel z'n leven was dit juist de perfecte manier om Alfred te laten weten dat het goed met hem ging en het perfecte afscheid van die twee.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door Dawn »

Vis schreef:
Guess who? schreef:Ik vond het jammer dat ze lieten zien dat meneer Batman gewoon nog leefde. Dat was al duidelijk toen bleek dat ie de software van de automatische piloot had gefixt. Hadden ze geen scene aan hoeven besteden wat mij betreft.
Vind ik wel, want dat maakte het verhaal rondom Alfred juist af. Als hij alleen die fantasie had verteld eerder in de film, maar er niks mee gedaan werd, dan was dat ook een nutteloze scène geweest. Dan kun je als kijker gaan verzinnen dat het zo uiteindelijk was gelopen, maar dat lag dan veel minder voor de hand. Als het niet was verfilmd zou ik er zelf niet eens meer aan gedacht hebben. Dan zou je een of ander crappy open einde hebben gehad rondom Alfred die halverwege de film gewoon ineens vertrokken is. Nogal vreemd gezien zijn rol binnen de hele trilogie.
USS Enterprise schreef:Vond het wel sneu dat Alfred er zo moest achterkomen dat Bruce nog leefde.
Was juist niet sneu. Fox kwam erachter dat hij het overleefd had door die bugfix, en dat was voor hem voldoende. Zijn relatie met Bruce was ook heel anders. Alfred had geen idee wat er was gebeurd, want die was al eerder vertrokken. Bruce wist dat Alfred het al erg moeilijk had om eerder te vertrekken, en het nog moeilijker zou moeten hebben met Bruce's dood. Dus na alles wat Alfred voor Bruce heeft gedaan heel z'n leven was dit juist de perfecte manier om Alfred te laten weten dat het goed met hem ging en het perfecte afscheid van die twee.
:stupid:
Had het zelf denk ik niet beter kunnen verwoorden
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: The Dark Knight Rises (2012)

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik ben het ook volledig met Vis eens.

Niet van dat pretentieuze gedoe, maar gewoon een leuk, goed einde!
Plaats reactie