"Warehouse 13" (2009)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

"Warehouse 13" (2009)

Bericht door Nemesis »

Ik las toevallig het één en ander over deze serie. Ik zie dat ze nu met het 3e seizoen bezig zijn en dat het nogal korte seizoenen zijn (10 -13 afleveringen). Is deze serie eigenlijk interessant, wat zijn de meningen. Via het zoeken kwam ik er al achter dat er users zijn die kijken of de serie kennen. Ben eigenlijk wel benieuwd.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Warehouse 13" (2009-20xx)

Bericht door el spoque »

Ik heb de serie proberen bekijken, maar ben niet verder geraakt dan aflevering 6.
Weer zo'n reeksje die probeert de nieuwe Alias of X-files te zijn (maar met een ander gegeven, natuurlijk), en daar helemaal niet in slaagt.
Ik vond het nogal kinderachtig... :r
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Vis »

Ze proberen helemaal geen Alias of X-Files te zijn. Het is een vrij luchtige dramedy-serie, net als Eureka (waarmee ook wat cross-over is geweest), die je zeker niet al te serieus moet nemen.

Ik vind het zelf wel een leuke serie, al vind ik Joanne Kelly nogal een slechte actrice. Maar de rest van de cast spreekt me wel aan, evenals Aaron Ashmore (Jimmy Olsen uit Smallville) die dit seizoen aan de cast is toegevoegd.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Paulstartrek »

Ik kijkt het idd al sinds aflevering 1.

Op zich zijn het redelijk losstaande verhalen, soms zit er een grotere verhaal achter, maar de meeste lijken redelijk los te staan. Deze afleveringen gaan dan over de artifact van de week.

Dit artifact heeft dan een bijzondere eigenschap die veel kwaad kan doen. Denk aan een veldfles van Ulysis Grant waarmee de persoon die eruit drinkt denkt daadwerkelijk in de Amerikaanse Burgeroorlog te zitten.

Op zich niet veel mis mee, wel als degene meedoet aan een re-enactment.

Vergelijkbaar met Eureka
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door el spoque »

Ik schreef de nieuwe Alias of X-files, maar anders. :+
Dus niet zoals, maar wel proberen een even grote impact te hebben met een min of meer zelfde gegeven.

Net zoals bij Fringe (ik zag alleen het 1ste seizoen), waar ik de crazy professor belachelijk vond, vind ik bij W13 de opzichter van het magazijn (ook een professor ? I forget) belachelijk. En kinderachtig.

Misschien is het wel dramady, ik zag maar 6 afleveringen tenslotte, maar ik zag vooral wéér een mislukte poging om een soft-scifi reeksje met paranormale en/of mysterieuze archeologische inslag te maken.

Maar, en dat kan ook, misschien ligt het volledig aan mij, dat ik het niet graag zie. Van Alias ben ik ook niet verder geraakt dan 6 afleveringen, alhoewel een vriend van me er bij me op aandringt dat de reeks nog veel en veel beter wordt. Maar ik heb geen zin... :{
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Paulstartrek »

el spoque schreef: vind ik bij W13 de opzichter van het magazijn (ook een professor ? I forget) belachelijk. En kinderachtig.
De huidige opzichter is een man die al jaren in de warehouse werkt. Hij heeft dus veel verstand hiervan. Hij zal ook in latere seizoenen toegeven dat hij door de vele jaren werkzaam in dit gebied hoop op een romantische encounter opgegeven.
Echter doordat dit zo een geheim gebied is is zijn karakter best normaal gebleven.

De 'board of directors' om zo maar even te noemen is zeer blij met een dergelijke kennis in huis.

Ik weet niet waarom je hem kinderachtig vind? Ik vind hem juist erg goed geschreven.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Vis »

el spoque schreef:Ik schreef de nieuwe Alias of X-files, maar anders. :+
Natuurlijk moet het nieuw zijn, het is immers een andere serie.
el spoque schreef:Dus niet zoals, maar wel proberen een even grote impact te hebben met een min of meer zelfde gegeven.
Niet zoals, maar wel "met een min of meer zelfde gegeven"? Dat snap ik niet. Alias en X-Files waren serieuze drama's, dit is een dramedy op het kleine Syfy-netwerk. Heel algemeen gezien wellicht wat overlap, maar compleet ander soort series, verhalen en doelen.
el spoque schreef:Net zoals bij Fringe (ik zag alleen het 1ste seizoen), waar ik de crazy professor belachelijk vond, vind ik bij W13 de opzichter van het magazijn (ook een professor ? I forget) belachelijk. En kinderachtig.
Je verwachtingen van deze serie zijn gewoon verkeerd. Als je verwacht dat de Power Rangers hetzelfde moet brengen als The Wire ben je ook teleurgesteld.
el spoque schreef:Misschien is het wel dramady, ik zag maar 6 afleveringen tenslotte, maar ik zag vooral wéér een mislukte poging om een soft-scifi reeksje met paranormale en/of mysterieuze archeologische inslag te maken.
En net was het nog een soort Alias en X-Files.
el spoque schreef:Maar, en dat kan ook, misschien ligt het volledig aan mij, dat ik het niet graag zie. Van Alias ben ik ook niet verder geraakt dan 6 afleveringen
Kijk, dit verklaart veel: je hebt geen flauw idee waar Alias over gaat.
el spoque schreef:, alhoewel een vriend van me er bij me op aandringt dat de reeks nog veel en veel beter wordt. Maar ik heb geen zin... :{
Maar je oordeelt er wel over?
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door el spoque »

Als ik ergens geen zin meer in heb, dan stop ik daarmee.
En dat is geen oordeel.
Maar gewoon : ik heb wel wat beters te doen dan me bezig te houden met iets waar ik geen zin meer in heb.
En dat geldt meer en meer voor dit forum ook...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Nemesis »

:o

Je moet je niet zo op laten naaien door Vis. Vis denk dat hij heel wat is nu hij Mod is en het goed beter weet. Maar je bent nog altijd een vrij mens met een eigen mening :)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door el spoque »

;)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door SuperVlaai »

Warehous 13 is geen slechte serie. Heb zelf naar gekeken zo wat X-File achtige maar dan ander locatie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Vis »

el spoque schreef:Als ik ergens geen zin meer in heb, dan stop ik daarmee.
Zeg ik dat daar iets mis mee is dan?
el spoque schreef:En dat is geen oordeel.
Je zegt dat Warehouse 13 de nieuwe Alias wil zijn, terwijl je maar 6 van de 105 afleveringen van Alias hebt gezien. Dat is een oordeel gebaseerd op ... wat precies?
Nemesis schreef:Je moet je niet zo op laten naaien door Vis. Vis denk dat hij heel wat is nu hij Mod is en het goed beter weet
Als mod mag ik geen mening hebben of iemand aanspreken op ongefundeerde claims?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Vis »

SuperVlaai schreef:Warehous 13 is geen slechte serie. Heb zelf naar gekeken zo wat X-File achtige maar dan ander locatie
Wat zijn de overeenkomsten met de X-Files precies, SuperVlaai?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Nemesis »

Vis schreef:
Nemesis schreef:Je moet je niet zo op laten naaien door Vis. Vis denk dat hij heel wat is nu hij Mod is en het goed beter weet
Als mod mag ik geen mening hebben of iemand aanspreken op ongefundeerde claims?
Het gaat om de manier waarop je dat doet!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:Het gaat om de manier waarop je dat doet!
De manier van posten beïnvloedt over 't algemeen ook de manier van reageren.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Nemesis »

Dat is niet best. Dus als ik tegen jou begin te schelden, ga je ook tegen mij schelden...
Je bent wijzer dan ik dacht :).

Je mag het posten best wel iets zakelijker aanpakken dan, de rest is niet allemaal zo slim en geweldig zoals jij.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:Je mag het posten best wel iets zakelijker aanpakken dan, de rest is niet allemaal zo slim en geweldig zoals jij.
Pot, ketel. Verdere klachten over dat ik kenbaar maak het niet eens te zijn met mensen hun ongefundeerde meningen mag via PM.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door el spoque »

Ah, je bent de slimste. Laat het daar nou bij.
Al wie iets anders denkt dan jij, heeft ongefundeerde meningen.
Dat is dan maar zo. En daar maak ik geen PM aan vuil.

Ik vind dat Alias niks voor mij is. Dat mag toch ? Ook al zag ik maar 4 afleveringen.
Nou dat vind ik van W13 ook. En als jij er niet tegen kan dat iemand anders een andere (zij het dan ongefundeerde) mening heeft dan de jouwe, nu, dan is dat verder jouw probleem.
Ik ga er niet van wakker liggen.

Maar wat kan jij doorbomen, zeg, als iemand iets slechter vindt dan jij. quote, antwoordje, quote, antwoordje...
Je neemt het bijna persoonlijk. Je lijkt verongelijkt. Sschoolvoorbeeld van het 'get a life'-syndroom.

Zou ik nou een smiley posten... nah.

En ja, je krijgt het laatste woord. Want verder post ik niks meer over W13.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Vis »

Beste el spoque, waar haal jij vandaan dat ik vind dat jij iets wel of niet mag of moet kijken? Ik heb hier, en in vele andere topics al vaak aangegeven dat je maar kijkt waar je naar wil kijken, en je leuk vindt wat je leuk wil vinden. Daar gaat 't hier helemaal niet om.

Het gaat erom dat jij Warehouse 13" vergelijkt met series van een geheel ander genre, met andere doelen en doelgroepen, en ik vind dat dat een verkeerde maatstaaf is. Daarna bleek dat je één van deze series niet eens kende, maar deze schijnbaar wel gebruikte als vergelijkingsmateriaal. Vind je het dan werkelijk vreemd dat daar kritiek op komt?
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door el spoque »

Beste Vis,
al deze reeksen hebben hetzelfde doel (nl. geld opbrengen) en de zelfde doelgroep (nl. scifi lovers en nerds die geld in het laatje brengen). Je denkt toch niet dat ze met z'n allen in een kamertje gaan zitten om doelgroepen te gaan bepalen ?
Nee hoor, iemand heeft een idee om een leemte op te vullen die een andere reeks heeft nagelaten, of om een succesvolle reeks te rippen, en de boekhouders kijken of het wel kan, en nadien of het wel succes heeft.
Jij zoek echt veel te veel achter al die reeksen.
En als ik dan zeg dat ik iets niet leuk vind, dan komt dat misschien in jouw ogen wel over als ongefundeerd, maar mijn enige maatstaf is: amuseer ik me ? Verveel ik me niet ?

Bij W13 was het antwoord op de eerste vraag : nee, en op de tweede vraag : ja. Net als na vier afleveringen Alias. Is dat ongefundeerd. Misschien wel, maar niet voor mij. 8-)

Nu heb ik toch weer iets gepost.
En dat in een topic van een reeks waar ik niks van weet. tsk. waar gaat het naartoe met de wereld ?

:*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Vis »

el spoque schreef:al deze reeksen hebben hetzelfde doel (nl. geld opbrengen) en de zelfde doelgroep (nl. scifi lovers en nerds die geld in het laatje brengen).
Ik had het niet over het uiteindelijke doel van kabelnetwerken of van mensen in 't algemeen om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien, maar de doelen van de series zelf.

Alias was een vrij serieuze drama-serie met het doel de kijker iets bij te brengen over undercover-werk, technologieën, samenzweringen en wat voor persoonlijke en sociale implicaties dit had voor de betrokken karakters. Bij de X-Files was dit grotendeels hetzelfde, met wat meer spirituele en filosofische aspecten.

De doelgroep van Alias was bijzonder breed, aangezien het voor een groot deel gewoon een drama en actieserie was. The X-Files richtte zich meer op scifi-liefhebbers, al was een groot deel van de serie ook prima toegankelijk voor een groot publiek. De series werden uitgezonden op ABC en FOX, de grootste netwerken in de US.

En dan is er Warehouse 13, een low budget-serie van een relatief klein netwerk Syfy met een veel specifiekere doelgroep. Het doel van Warehouse 13 is voornamelijk vermaak. Vlotte en luchtige serie vol humor, steampunk en wekelijkse verhalen zonder echt een duidelijke rode draad of serieuze maatschappelijke kwesties die ze aan de orde willen stellen.

Warehouse 13 is wat mij betreft nauwelijks te vergelijken met Alias en The X-Files, afgezien van wat globale overeenkomsten die vrijwel alle bestaande series met elkaar in verband kunnen brengen. Daarnaast zou ik ook niet weten waar je vandaan haalt dat Warehouse 13 de nieuwe Alias of X-Files probeert te zijn. Niemand heeft de serie nooit als zodanig geprofileerd.
el spoque schreef:Je denkt toch niet dat ze met z'n allen in een kamertje gaan zitten om doelgroepen te gaan bepalen ?
Denk je werkelijk dat mensen geld krijgen om iets te maken zonder dat duidelijk is waar de opbrengsten vandaan zullen komen om deze kosten te dekken? Natuurlijk wordt er nagedacht over de doelgroep.
el spoque schreef:Nee hoor, iemand heeft een idee om een leemte op te vullen die een andere reeks heeft nagelaten, of om een succesvolle reeks te rippen, en de boekhouders kijken of het wel kan, en nadien of het wel succes heeft.
Bij SBS6 misschien.
el spoque schreef:En als ik dan zeg dat ik iets niet leuk vind, dan komt dat misschien in jouw ogen wel over als ongefundeerd, maar mijn enige maatstaf is: amuseer ik me ? Verveel ik me niet ?
Hoe vaak moet ik blijven herhalen dat het mij niks uitmaakt wat jij wel of niet leuk vindt, en dat dat helemaal losstaat van deze discussie?
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Trutgras »

Nemesis schreef:Je moet je niet zo op laten naaien door Vis. Vis denk dat hij heel wat is nu hij Mod is en het goed beter weet. Maar je bent nog altijd een vrij mens met een eigen mening :)
Nemesis heeft gelijk.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Trekscaper »

Warehouse 13 is net zoals Eureka een luchtige serie met comedy, drama en wat scifi elementen. Het type genre wat Syfy nu voor ogen heeft. De karakters zijn wat eenvoudig geschreven zodat ze door het publiek al snel leuk gevonden worden. Het is dan niet zoals BSG waarin een karakter vaak een donkere achtergrond heeft.

Warehouse 13 biedt zoals eerder geschreven de "artefact of the week" formule. De afleveringen zijn hierdoor van wisselend kwaliteit. De ene artefact is interessanter dan de andere. Eureka heeft een soortgelijke formule (science ongeluk van de week), maar vind ik toch wat meer amusanter dan Warehouse 13. Desalniettemin is Warehouse 13 een vermakelijke serie waarin de enigste overeenkomst met The X-files en Fringe is dat er twee agenten zijn van het vrouwelijk en mannelijk geslacht waartussen een bepaalde (romantische) sfeer te proeven valt (Mulder en Scully, Peter en Oliva, Myka en Peter). En daar stoppen de overeenkomsten dan ook meteen. Warehouse 13 neemt zich niet zo serieus en de karakters maken de serie leuk om te kijken. Hou je van een lichte scifi serie met humor en leuke karakters, kijk dan naar Warehouse 13. Hou je wat van meer serieuze werk, dan zul je waarschijnlijk Warehouse 13 niks vinden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Trekscaper »

En Eureka gecancelled op een manier waarop Syfy zich diep moet schamen.

Maargoed, ben wel blij voor Warehouse 13 :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Miriam »

Mwa,... dat eureka werd gecanceld zag ik al wel aankomen. Erg boeiend was die serie ook niet meer natuurlijk.

Warehouse 13 blijft nog steeds een leuke luchtige x-files kloon, die ik ook zeker een vierde seizoen ga kijken :)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door SuperVlaai »

Miriam schreef:Mwa,... dat eureka werd gecanceld zag ik al wel aankomen. Erg boeiend was die serie ook niet meer natuurlijk.

Warehouse 13 blijft nog steeds een leuke luchtige x-files kloon, die ik ook zeker een vierde seizoen ga kijken :)

Dat was mijn gedacht ook van de serie maar steekt wel goed in mekaar de serie
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Miriam »

SuperVlaai schreef:
Miriam schreef:Mwa,... dat eureka werd gecanceld zag ik al wel aankomen. Erg boeiend was die serie ook niet meer natuurlijk.

Warehouse 13 blijft nog steeds een leuke luchtige x-files kloon, die ik ook zeker een vierde seizoen ga kijken :)

Dat was mijn gedacht ook van de serie maar steekt wel goed in mekaar de serie
De Wouters of Warehouse 13?
Ik vind dat namelijk bij warehouse 13 wel meevallen namelijk. Het zijn wel aardige verhaaltjes, maar daar blijft het ook bij. Oh en laten we het dan nog niet eens over het acteer werk hebben :lachhuil:

Maar goed eerlijk is eerlijk; ik blijf het wel trouw volgen :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Vis »

Laatste episode was wel leuk. Computer game style met Fargo van Eureka 8-)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Warehouse 13" (2009)

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:Laatste episode was wel leuk. Computer game style met Fargo van Eureka 8-)
De aflevering deed me denken aan de aflevering " John Quixote" van Farscape. De game geluidseffecten van deze Warehouse 13 aflevering waren wel wat silly.
Plaats reactie