"Terra Nova" (2011)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Galenfuinion »

Ik vond het niet meer dan wel ok. Ben benieuwd hoe de kwaliteit van de afleveringen na de pilot zal zijn.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Ace of Spades »

Hmmm, ik ben nog niet overtuigd.
Het was meer een soort filler ep. Totaal geen voortgang in het overkoepelende verhaal en zoals mir al zei in TMH, een dino van de week. Gelukkig zijn het dino's, dat houdt het leuk.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Vis »

:Z

Ze hadden zich niet kunnen bedenken dat er ook vliegende dino's zijn, en die misschien wel eens over/door een hek konden vliegen? FX waren matig; en het dode reptiel die die scientist vond was gewoon van rubber :') . Interactie met de dino's was dit keer ook erg slecht. Lees: hard met je handen flapperen. Coole medical tech, stomme oplossing.

Vond deze aflevering eigenlijk heel veel weg hebben van Eureka. Stadje met wekelijks probleem dat opgelost moet worden, waarbij die pa duidelijk de sheriff is en zonder echt veel kennis te hebben van iets specifieks toch degene is die uiteindelijke alle verbanden legt en de boel oplost.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Miriam »

Vis schreef: Vond deze aflevering eigenlijk heel veel weg hebben van Eureka. Stadje met wekelijks probleem dat opgelost moet worden, waarbij die pa duidelijk de sheriff is en zonder echt veel kennis te hebben van iets specifieks toch degene is die uiteindelijke alle verbanden legt en de boel oplost.
Ja, de hoofdrolspelers hebben zelfs identieke beroepen en huidskleur :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Vis »

1×04 What Remains schreef:When Elisabeth, Jim, Malcolm and Taylor investigate radio silence at a nearby scientific outpost, they discover an outbreak of a mysterious virus causing memory loss, paranoia and eventually death. The group must work together to find a cure before they lose their sanity and all of Terra Nova is infected.
1. Eureka.
2. :Z
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
1×04 What Remains schreef:When Allison, Carter, Fargo and Jo investigate radio silence at a nearby scientific outpost, they discover an outbreak of a mysterious virus causing memory loss, paranoia and eventually death. The group must work together to find a cure before they lose their sanity and all of Eureka is infected.
1. Eureka.
2. :Z
^
Gecorrigeerd


Dan zie je in de eerste twee minuten een hoopgevende scene (welk ik onder heb bijgevoegd) Is de rest van de aflevering maar matig. Er gebeurd wat dat zo'n 30 minuten door gaat en uiteindelijk heeft sheriff Carter...uhm, Jim Shannon de oplossing. Al gaven de laatste 2 minuten dan wel weer hoop voor aankomende aflevering.
Spoiler (weergeven)
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Galenfuinion »

Ik vind het ook heel veel weghebben van Star Trek. Een threat of the week-serie. Geheugenverlies, onbekende monsters etc.

De DS9-serie die er nooit was(was natuurlijk eerst ruimtekolonie op vreemde planeet). Er zitten natuurlijk ook bekenden in het schrijversteam...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Galenfuinion schreef:Ik vind het ook heel veel weghebben van Star Trek. Een threat of the week-serie. Geheugenverlies, onbekende monsters etc.
Dat was me ook opgevallen. Brannon Braga he :{

Terra Nova is in elk geval wel wat beter dan Falling Skies in de eerste 4 afleveringen.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:
1×04 What Remains schreef:When Elisabeth, Jim, Malcolm and Taylor investigate radio silence at a nearby scientific outpost, they discover an outbreak of a mysterious virus causing memory loss, paranoia and eventually death. The group must work together to find a cure before they lose their sanity and all of Terra Nova is infected.
1. Eureka.
2. :Z
Dat dus...
Je zou toch denken dat ze beter moeten weten. Er zijn al genoeg plotten geïntroduceerd om wat mee te doen. Beetje jammer.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Vis »

Altijd hetzelfde. Series die beginnen met veel potentieel maar terugvallen op wekelijkse verhaaltjes om het "veilig" te houden. Zo kunnen mensen namelijk makkelijker kijken en het nog steeds snappen als ze eens een week missen. Maar een serie als LOST heeft toch al wel bewezen dat je ook een doorlopend verhaal kan hebben evenals een grote fan base.

Ik kijk dit nog een tijdje aan, want echt slecht is 't verder niet, en het stoort me niet op de achtergrond tijdens 't werk :) . Maar ze moeten wel snel de nadruk gaan leggen op 't grote verhaal in plaats van deze crap.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Vis »

Laatste aflevering vond ik weer ongelooflijk saai. Het is inmiddels wel duidelijk wat voor serie dit is, en denk ik niet dat we veel anders zullen zien dan wat er al voorbij is gekomen. Erg jammer, want het onderwerp en de setting spreken me erg aan, maar de hele uitvoering hiervan is zo totaal niet-boeiend en slaapverwekkend ;( .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Vis »

1x07: Nightfail

1. Google Street View, maar dan in het verleden? Hoe hoe hoe?
2. "Everybody heads down!" waarop men gaat rennen. Goed geregeld! Zelfs de guards bleven gewoon rechtop staan. Geen disaster scenarios hiervoor? En geen global warning system in TN? Want binnen had niemand een idee wat er ging komen.
3. "Operatie" :') . En toen ze er al meters uit had gehaald zaten z'n darmen nog steeds helemaal vol volgens die scan.
4. Pa & kid vast in een room met belangrijke data, maar er zit geen hendel aan de binnenkant, maar een enorme hendel erbuiten? Right. En ze kan via een hatch onder de deur door kruipen? Right. Dat kind begint nu wel irritant te worden.
5. Grote dino en alle bijbehorende FX: it's a faaaake!
6. Als die sixers zo simpel TN binnen kunnen komen, waarom doen ze dat dan anders niet? Ze hadden nu hun grote puls canons niet bij de hoofdingang, maar verder? Lijkt me ook niet dat ze normaal iets van sensoren hebben rondom de gate, anders zou niet iedereen elke keer TN kunnen verlaten zonder dat iemand 't door heeft.
7. Speaking of... boy & girl gaan op een date buiten TN, en... worden opgejaagd door raptors. Verrassend.
8. Speaking of... ze weten al langer dat er een spy is (of meerderen) binnen TN, maar nog steeds geen controle over wie erin of eruit gaat? Als ze nu eens een paar betrouwbare mensen inzetten die dit in de gaten gaan houden en degenen die TN 's nachts verlaten volgen... Maar nee.
9. Hele geheime data gedoe krijgt weer 30 seconden aandacht.

:r
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Miriam »

Het lijkt net of je alleen maar de laatste 10 minuten moet kijken van een aflevering om iets mee te krijgen van het grotere verhaal. :{
Ik moet welz eggen dat de serie me over het algemeen niet tegenvalt, het geeft wel een cosbyshow-in-het-jura gevoel :lachhuil:
Maar moet zeggen dat ik ik het nog wel steeds van het begin tot eind kijk.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Vis »

1x09: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Krijgen we eindelijk wat antwoorden... :rofl:

Vis schreef:Oh, en eh... wtf is dit:

Afbeelding
You did it again! Well played.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Miriam »

Ik was alleen benieuwd wat die rots tekeningen inhielden uit de pilot, nu weten we het... Ik denk dat ik niet verder ga kijken ook.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Majoor Tom »

Als Steven Spielberg erbij betrokken is, kan het toch niet anders dan een goede, onderhoudende film worden? (Dit is niet sarcastisch bedoeld.)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door The Silencer »

Majoor Tom schreef:Als Steven Spielberg erbij betrokken is, kan het toch niet anders dan een goede, onderhoudende film worden? (Dit is niet sarcastisch bedoeld.)
The fail is strong in this one.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:
Majoor Tom schreef:Als Steven Spielberg erbij betrokken is, kan het toch niet anders dan een goede, onderhoudende film worden? (Dit is niet sarcastisch bedoeld.)
The fail is strong in this one.
Ik denk dat Spielberg alleen wat op en neer springt en "yay dinos!" roept zo af en toe.

Daarnaast worden de FX in elke episode slechter (niet overdreven), wat de dino's gewoon lachwekkend maakt. Interactie met de dino's door de cast wordt duidelijk ook steeds minder geoefend, want de helft van de tijd kun je overduidelijk zien dat ze geen flauw idee hebben welke richting ze nu precies uit moeten kijken of wat er zou moeten gebeuren, en staren ze gewoon recht door de added CGI heen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Vis »

Ja hoor, ineens is het ons prinsesje (Kings) de spy :') .

Twee mogelijkheden:

1. Ze hebben totaal niet nagedacht over dit verhaal, en verzinnen ter plekke maar wat. Dat zou verklaren waarom die zoon van de chief ineens in het verhaal is gekomen, schijnbaar de baas is daar, een genie blijkt te zijn en overal achter zit. En het verklaart ook waarom zij ineens de spy is, en ze als reden maar verzonnen hebben dat d'r moeder nog leeft en in handen is van de sixers.

2. Ze hebben er wél over nagedacht. Dit is vrij verontrustend, want dat zou betekenen dat ze het verhaal met opzet zo achterlijk elkaar hebben gezet, en het niet dieper gaat dan een zoon die boos is op z'n pa.

De FX waren ook weer ontzettend slecht. Al was deze wel erg cute, en in deze shot leek ie ook wel echt:

...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Nemesis »

gecanceled ;)

:lachhuil:

blij dat ik er verder geen aandacht aan heb besteed...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Nemesis schreef:gecanceled ;)

:lachhuil:

blij dat ik er verder geen aandacht aan heb besteed...
Op zich jammer, had potentie. Een beetje retooling en daarna kon de serie nog goed worden. Geruchten zijn dat Netflix interesse heeft om Terra Nova over te nemen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Miriam »

Dat is jammer ik had eigenlijk wel gehoopt dat ze hier mee verder gingen. Nu maar hopen dat netflix er mee verder gaat.

Ben ondertussen maar begonnen met die andere nieuwe Spielberg serie gemaand; the River. Heeft wel iets van Lost weg. Heb alleen de pilot nog maar gezien dus kan er nog niet veel overzeggen, behalve dat het in mocumentaire-style is gefilmd, wat opzich een voordeel is. Alleen de personages spraken me nog niet echt aan.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Terra Nova" (2011)

Bericht door Vis »

Altijd zo grappig dat mensen hopen dat een serie niet gecancelled wordt om het in het tweede seizoen misschien wel eens goed zou kunnen worden als ze x en y doen. Guess what, not going to happen.
Plaats reactie