The Avengers (2012)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

The Avengers (2012)

Bericht door Vis »

Afbeelding

Iron Man, Captain America and Thor are recruited by S.H.I.E.L.D. to help save the world from annihilation.


http://www.youtube.com/watch?v=nX72FLkZJU4

http://www.imdb.com/title/tt0848228/


DO WANT :9~
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Avengers (2012)

Bericht door captain crash »

Na Iron Man 2 wel, na Thor niet meer...en Captain America moet ik nog zien :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Vis »

Iron Man 2 vond ik bagger... tot ik ze later beide nog eens achter elkaar keek, en toen viel deel 2 (gelukkig) nog wel mee. Stuk minder dan de eerste, maar als je het achterlijke bad guy-plot wegdenkt en alleen kijkt naar de Tony-ontwikkelingen, Nick Fury en het grote verhaal was 't best nice.

Thor... ik zal me inhouden, maar laat ik het erop houden dat ze waarschijnlijk niet echt wisten of ze nu een comedy wilden maken of niet.

Captain America ook nog niet gezien. Maar The Avengers heb ik wel zin in. Meer Nick Fury :pray: Mark Ruffalo als The Hulk :pray:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Avengers (2012)

Bericht door captain crash »

IM2 haalt het inderdaad niet bij deel 1, maar was nog wel aardig voor een superheldenfilmvervolg (oh dat woord moet zo in wordfeud)

Thor...tjah...wat zoveel had kunnen worden maar niets meer worden zal en meer wil ik er niet over kwijt.

Waar ik bij deze film heel erg bang voor ben, en wat het einde van Thor ook impliceerde, is dat er erg veel aandacht voor IM, CA en Thor zal zijn en veel minder voor de rest. Wat, zoals je zelf al weergeeft, eeuwig zonde zou zijn omdat de andere karakters eigenlijk leuker zijn ;)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: The Avengers (2012)

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik vond Thor eigenlijk nog de leukste comic movie tot nu toe dit jaar (toegegeven, ik moet Captain America en Green Lantern nog zien, maar ik vermoed dat die'm niet van de troon gaan stoten). Voor mij was het een ideale combinatie van humor en actie.

Nu hopen dat Avengers een beetje de trend van Iron Man en Thor voortzet. Wel jammer dat we nu al weer de derde acteur voor de Hulk krijgen.

Anyway, de trailer ziet er leuk uit, kan niet wachten!
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Guess who? »

WeyounsLastClone schreef:Ik vond Thor eigenlijk nog de leukste comic movie tot nu toe dit jaar (toegegeven, ik moet Captain America en Green Lantern nog zien, maar ik vermoed dat die'm niet van de troon gaan stoten).
Ga alsjeblieft NIET de Green Lantern kijken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Vis »

Guess who? schreef:
WeyounsLastClone schreef:Ik vond Thor eigenlijk nog de leukste comic movie tot nu toe dit jaar (toegegeven, ik moet Captain America en Green Lantern nog zien, maar ik vermoed dat die'm niet van de troon gaan stoten).
Ga alsjeblieft NIET de Green Lantern kijken.
Geheel mee eens. Die film heeft m'n hele avond verpest ;(
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
Guess who? schreef:
WeyounsLastClone schreef:Ik vond Thor eigenlijk nog de leukste comic movie tot nu toe dit jaar (toegegeven, ik moet Captain America en Green Lantern nog zien, maar ik vermoed dat die'm niet van de troon gaan stoten).
Ga alsjeblieft NIET de Green Lantern kijken.
Geheel mee eens. Die film heeft m'n hele avond verpest ;(
Captain America is ook bagger
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Avengers (2012)

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef:
Vis schreef:
Guess who? schreef:
WeyounsLastClone schreef:Ik vond Thor eigenlijk nog de leukste comic movie tot nu toe dit jaar (toegegeven, ik moet Captain America en Green Lantern nog zien, maar ik vermoed dat die'm niet van de troon gaan stoten).
Ga alsjeblieft NIET de Green Lantern kijken.
Geheel mee eens. Die film heeft m'n hele avond verpest ;(
Captain America is ook bagger
Captain America...de eerste film in lange tijd die ik samen met Jadje gekeken heb :love: Dus veel van de film heb ik niet gezien.

Maar even spam bij zijde, ik vond hem wel vermakelijk. Maar ik ken de cartoons dan ook volledig niet, wellicht dat ik dan een andere mening zou hebben. Het was zeker geen hoogstaande film maar wel even lekker bioscoop vermaak in mijn bescheiden opinie.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: The Avengers (2012)

Bericht door WeyounsLastClone »

Zijn er al meer mensen die deze film gezien hebben ondertussen? Zo niet, ga dat dan snel doen!
Ik hield van te voren m'n hart vast, met zes superhelden in 1 film, waarvan er vier al een eigen film hebben gehad, maar het werkte wonderwel! Alle helden en de villain kregen genoeg aandacht en leuke momenten om mee te werken. Okay, het verhaal is niet het sterkste punt, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet bij een comic verfilming. De actie daarentegen is echt geweldig. Spectaculaire scenes en gevechten, en regelmatig een humormoment waar, in ieder geval hier in Zwolle, de hele zaal om moest lachen. Al met al ben ik dus zeer positief verrast, vooral ook omdat in de strips geen van de zes karakters mijn favoriet is. Maar in de films mag ik ze erg graag. Robert Downey Jr. als Iron Man blijft een van de meest perfecte gecaste rollen in de afgelopen jaren en Mark Ruffalo is geeft een interessante en vooral leuke vermakelijke invulling van de Hulk/Banner-rol. Daarnaast is dit de eerste film waarin ik Scarlet Johanson begin te mogen en op haar plek vind, in plaats van een pretentieuze troela.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: The Avengers (2012)

Bericht door MajinSource »

MajinSource schreef:This was beyond epic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :pray2: :pray2: :pray2: :pray2: :pray2 Wat een spectakel!!!!!!!! :pray2: :pray2: :pray2: :pray2: :pray2:
Trekscaper schreef:
Guess who? schreef:^ Klinkt vermakelijk :) Zit er ook een boeiend verhaal in?
De film gaat ervan uit dat je alle voorgaande losse films van Iron Man, Thor, Captain America en Hulk enigszins hebt gezien. Er wordt dan ook niet stilgestaan bij de achtergronden van deze karakters. Verhaal zelf is aardig, wel goed opbouwend, beetje voorspelbaar her en der, maar de film moet het dan ook meer hebben van de actie en vooral de interactie tussen de eerder genoemde superhelden. Dit is namelijk echt geweldig en goed gedaan.
:stupid:En hele leuke humor tussendoor idd :thumb:
Ik heb hem gister gezien, de zaal lag bij mij ook regelmatig dubbel om alle humor die erin zat. Ik zal ze hier niet verklappen ivm de spoilers, maar het is echt grappig. En je merkt dat de acteurs lekker in hun rollen zitten.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Trekscaper »

/\ Ik hoef niks meer toe te voegen :*) Ook in Sittard lag de zaal plat van de humor. Gewoon heerlijke film 8-)
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Karanov »

Was een zeer vermakelijke film. Toegegeven, ik vond alle Marvel films tot nu toe zeer vermakelijk, dus het zat erin dat ik deze ook wel leuk zou vinden.

Maar ik heb nog nooit applaus gehoord tijdens een film in de bioscoop. Maar de "Puny god" scene uit The Avengers kreeg het voor elkaar. 8-)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: The Avengers (2012)

Bericht door EMH »

Mark Ruffalo viel me niet tegen, heb eigenlijk niet eens Edward Norton gemist die de rol in de laatste Hulk film deed.
De meeste humor is wel voor de rol van Robert Downey Jr.
Maar ik heb nog nooit applaus gehoord tijdens een film in de bioscoop. Maar de "Puny god" scene uit The Avengers kreeg het voor elkaar. 8-)
Hier ging lag ik helemaal dubbel om, die kwam ook heel abrubt. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Vis »

Stills van de UIs gebruikt in de film:

http://cargocollective.com/jayse/Avengers

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Vis »

Erg goede film :thumbs:

Waar ik me wel aan stoorde:

1. Wanneer Hawkeye in 't begin Fury neerschiet, schiet hij 'm in z'n vest, en loopt ie er dan langs. Hij moet beter weten en 't afmaken. Loki had ook beter moeten weten, en dat of via Hawkeye moeten doen, of Fury gewoon converten met z'n glowstick.. dat had 'm veel ellende gescheeld. Loki ging ervan uit dat The Hulk de boel op stelten zou zetten, wat hem zou helpen, maar als Fury in zijn command zou zijn geweest, dan zouden er bij voorbaat geen Avengers samengeraapt zijn, en had ie gelijk gewonnen. Dus in feite was deze hele film overbodig.
2. Iets daarna zit er een figurant in de helicopter hard te lachen terwijl hun hele operation opgeblazen werd. Echt.. kijkt niemand naar de tapes om te zien of een scène compleet wordt ver**** door iemand op de achtergrond?

Maar daarna werd 't alleen maar beter en beter :) . Al die verhalen en karakters sluiten mooi op elkaar aan, ze blijven ook trouw aan de karakters, aardig goed verhaal, veel fancy tech en mooie actie.

Wel jammer was dat er geen connectie was met The Incredible Hulk (2008) door Mark Ruffalo te gebruiken i.p.v. Edward Norton. Nou vind ik Mark Ruffalo een erg goede acteur, en ook hier speelde hij z'n rol goed, maar het blijft jammer. Het verhaal van TIH sluit namelijk wel direct aan op wat ze hier vertelden: Banner probeerde het serum van Captain America na te maken maar er ging wat mis. In TIH werd Captain America niet genoemd, maar gaf die military dude wel aan dat ze na WOII met biologische shizzle supersoldiers probeerden te maken, en Banner ondanks problemen met het serium het had getest op zichzelf. Dit in tegenstelling tot Hulk (2003) waarbij z'n vader zocht naar bescherming tegen bio-agents, maar iets maakte wat per ongeluk z'n genen had aangepast. Maar goed..
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Mr Hayes »

Ik lag in een deuk, maar vooral vanwege de uiterst leuk in elkaar gezette actie. Iron Man, Captain America....ze waren in hun acties, waarbij ze soms miljoenen tonnen aan spul op moesten tillen, uiterst clownesk en daardoor grappig. Heb genoten :-).

Als sci-fi? En als film? Vond ik 'm helaas veel minder. Meer een uiterst goede popcornfilm waarbij kids ook welkom zijn.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Master Vanhu Botie »

^ ach, verstand op nul en blik op oneindig is soms ook eens nodig .....
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Vis »

Het was geen geniaal plot of een diepgaande film, en dat de bedoeling ook niet. Maar het is ook zeker geen crappy SBS6-actiefilm. Hele setup/sfeer/verhaal/etc. was verder vrijwel gelijk aan de eerdere Iron Man-films en Captain America.

En dit valt nog steeds het in Sci-Fi-genre; er hoeven niet altijd starships of timetravel in voor te komen.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: The Avengers (2012)

Bericht door el spoque »

The Avengers vond ik een goed gemaakte flutfilm. Van het verhaal viel ik bijna in slaap, gelukkig was de interactie tussen de personages nog een beetje van niveau, en de actie en FX waren overdonderend.
Wat de personages betreft : The Hulk en Iron Man/Stark vond ik goed. De rest, pfff…
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Mansfeld »

ja een popcornfilm of flutfilm. mijn aanvoelen was toch dat de superheroes elk apart in hun film beter waren.
De schurken uit de ruimte hier ? niet echt zo overtuigend. En dat is toch wat je nodig hebt om de spanning op te krikken.
verstand op nul dan maar? zeer zeker. Maar toch zelfs voor dit soort van film vond ik het teleurstellend. Had er wat meer van verwacht.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Avengers (2012)

Bericht door captain crash »

Ik vond Thor in the Avengers beter te pruimen dan in zijn eigen film. Met de film als geheel had ik hetzelfde als met IM2, de opzet van het verhaaltje is gewoon ronduit gaap en dan komt er humorvolle actie. De enige film uit het setje die voor mij echt herkijkwaarde heeft is, volstrekt onverwacht, Captain America (oh en IM 1 natuurlijk, maargoed die is alweer zo oud ;) ).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Vis »

Afbeelding

:pray2:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: The Avengers (2012)

Bericht door MajinSource »

:lachhuil:
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Mansfeld »

leuk gedaan :good:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: The Avengers (2012)

Bericht door el spoque »

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Mansfeld »

haha, ja ook leuk natuurlijk :9~
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Avengers (2012)

Bericht door Miriam »

Ja dat was ook de enige rede dat ze in de film zat het personage was namelijk totaal niet boeiend :lachhuil:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: The Avengers (2012)

Bericht door USS Enterprise »

Ik vond haar wel heel boeiend en interessant, kijk er graag naar. :*)
Niet zoals Anne Hathaway maar toch :)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: The Avengers (2012)

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik ben ook nooit echt van van Scarlet Johanson geweest, maar bij The Avengers vond ik haar voor het eerst echt leuk. Dat begon gelijk bij die eerste scene waar ze 'ondervraagd' wordt, dat deed ze wat mij betreft goed.
Plaats reactie