Prometheus (2012)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

Afbeelding

http://www.imdb.com/title/tt1446714/

A team of explorers discover a clue to the origins of mankind on Earth, leading them on a journey to the darkest corners of the universe. There, they must fight a terrifying battle to save the future of the human race.


http://www.youtube.com/watch?v=hCHPRgcBq6U
Visionary filmmaker Ridley Scott returns to the genre he helped define, creating an original science fiction epic set in the most dangerous corners of the universe. The film takes a team of scientists and explorers on a thrilling journey that will test their physical and mental limits and strand them on a distant world, where they will discover the answers to our most profound questions and to life's ultimate mystery.

Scott added to Speakeasy that the central metaphor of the film is about a "higher being" who challenges the gods, and the gods don't want to give him fire. "Fire is our first form of technology," Scott says, and so by taking fire, the higher being is punished "in perpetuity in a horrible fashion.". Much like the story of the mythological god, Prometheus, who stole fire from Zeus and for his actions was bound to a rock with an eagle eternally devouring his liver.

He also said that the last eight minutes of the Prometheus story evolve into "a pretty good DNA of the 'Alien' one."
WANT.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Afbeelding
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door captain crash »

Eerst zien, dan geloof ik pas dat het goed is (denkt aan alle hoopvolle projecten die puin bleken te zijn, vooral van mensen die eigenlijkb eter zouden moeten kunnen)

Maar het zou fijn zijn, een echt goede SF film :)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Prometheus (2012)

Bericht door MajinSource »

captain crash schreef:Eerst zien, dan geloof ik pas dat het goed is (denkt aan alle hoopvolle projecten die puin bleken te zijn, vooral van mensen die eigenlijkb eter zouden moeten kunnen)
:stupid:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Eerst zien, dan geloof ik pas dat het goed is (denkt aan alle hoopvolle projecten die puin bleken te zijn, vooral van mensen die eigenlijkb eter zouden moeten kunnen)
Ja, dat geldt voor alles :') Altijd blijven hopen 8-)
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Majoor Tom »

Het wordt weer eens tijd voor een echte, ouderwetse SF-film. Hopelijk is deze dat.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:Het wordt weer eens tijd voor een echte, ouderwetse SF-film. Hopelijk is deze dat.
Wat versta jij onder ouderwetse SF-film?
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Majoor Tom »

SF zoals het vroeger gebruikelijk was en StarTrek een voorbeeld was, maar tegenwoordig zeldzaam, sinds Star Wars de SF heeft verandert in een soort adventure in de toekomst. SF zou moeten zijn: hoe zit de wereld eruit of wat gebeurt er, onder bepaalde veranderde situatie, op basis van wetenschappelijke speculatie. De S van Science in SF is prominenter dan de F van Fiction. Werd dat vroeger niet hard-core SF genoemd, uit de Golden Age van Asimov en Arthur Clarke? Wanneer zien we dat nog eens in SF? Zo bedoelde ik het ongeveer.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:SF zoals het vroeger gebruikelijk was en StarTrek een voorbeeld was, maar tegenwoordig zeldzaam, sinds Star Wars de SF heeft verandert in een soort adventure in de toekomst. SF zou moeten zijn: hoe zit de wereld eruit of wat gebeurt er, onder bepaalde veranderde situatie, op basis van wetenschappelijke speculatie.
Dan valt de Alien-reeks al af, en zou ik niets verwachten van Prometheus ;) .

Overigens ben ik blij dat het SF-genre een stuk breder is geworden. En zou zeggen dat er veel meer films en series zijn over onze bestaande wereld met wat SF-aanpassingen en de gevolgen daarvan, dan over een meer compleet fictief universum ala Star Wars. Daarnaast is het "adventure in de toekomst"-gehalte in Star Trek toch wel aardig hoog.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Majoor Tom »

Hmm, kan zijn, maar toch verlang ik naar een echte Golden Age SF-film. Ik las laatst dat Foundation van Isaac Asimov gaat worden verfilmd. Dat zou fantastisch zijn. Of Prometheus aan mijn eisen voldoet, we zullen zien.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Prometheus (2012)

Bericht door USS Enterprise »

Ik ben benieuwd :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Master Vanhu Botie »

:yes:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Trekscaper »

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Miriam »

Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Prometheus (2012)

Bericht door MajinSource »

:pray: ziet er erg goed en spannend uit
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Blind Guardian »

Fascinerend plot,

missa likes
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Prometheus (2012)

Bericht door USS Enterprise »

Ziet er goed uit
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

En Lisbeth Salander kan Engels! :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door X-File »

Majoor Tom schreef:Hmm, kan zijn, maar toch verlang ik naar een echte Golden Age SF-film. Ik las laatst dat Foundation van Isaac Asimov gaat worden verfilmd. Dat zou fantastisch zijn. Of Prometheus aan mijn eisen voldoet, we zullen zien.
Oftewel: Hollywood heeft de rechten opgekocht, een zelfbenoemd 'fan' ingehuurd om een nieuw script te schrijven en vervolgens komen we in de bios terecht waarin we een Michael Bay crapfest mogen aanschouwen die eindigt met 'based on the works of Isaac Asimov'.

:nothanks:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Prometheus (2012)

Bericht door el spoque »

Prometheus : Lindelof, Scott, Fassbender en Theron op Wondercon : http://spinoff.comicbookresources.com/2 ... ox-preview

Tweede helft van de reportage, vanaf de foto.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:
Majoor Tom schreef:Hmm, kan zijn, maar toch verlang ik naar een echte Golden Age SF-film. Ik las laatst dat Foundation van Isaac Asimov gaat worden verfilmd. Dat zou fantastisch zijn. Of Prometheus aan mijn eisen voldoet, we zullen zien.
Oftewel: Hollywood heeft de rechten opgekocht, een zelfbenoemd 'fan' ingehuurd om een nieuw script te schrijven en vervolgens komen we in de bios terecht waarin we een Michael Bay crapfest mogen aanschouwen die eindigt met 'based on the works of Isaac Asimov'.

:nothanks:
Zoals Lord of the Rings dus (met als onderscheid misschien dat ze als zichzelf staande films an sich goed te pruimen waren).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
X-File schreef:
Majoor Tom schreef:Hmm, kan zijn, maar toch verlang ik naar een echte Golden Age SF-film. Ik las laatst dat Foundation van Isaac Asimov gaat worden verfilmd. Dat zou fantastisch zijn. Of Prometheus aan mijn eisen voldoet, we zullen zien.
Oftewel: Hollywood heeft de rechten opgekocht, een zelfbenoemd 'fan' ingehuurd om een nieuw script te schrijven en vervolgens komen we in de bios terecht waarin we een Michael Bay crapfest mogen aanschouwen die eindigt met 'based on the works of Isaac Asimov'.

:nothanks:
Zoals Lord of the Rings dus (met als onderscheid misschien dat ze als zichzelf staande films an sich goed te pruimen waren).
Maar dan is LOTR ook geen Hollywood productie maar een Nieuw Zeelandse Productie met als regisseur een toen redelijk onbekende Peter Jackson en geen grote regisseur uit de VS ik denk dat wel meegeholpen heeft ...

Lotr is best wel te doen hoor je moet alleen even bedenken dat Tolkien het boek geschreven heeft in '30 en Jackson een moderne regisseur is dat scheelt wel ....

Als Peter Jackson zich precies aan het boek gehouden had was de film voor veel mensen een stuk minder interessant behalve voor een x aantal Tolkien Fetisten en hooligangs .... ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door captain crash »

Peter Jackson was zeker niet onbekend toen hij aan LOTR begon en daarbij zo Hollywood als maar zijn kon. De reden om toen der tijd in Nieuw Zeeland te gaan filmen was heel simpel: het was goedkoper. Ze kregen er de ruimte om een hoop daadwerkelijk na te bouwen, verschillende landschappen relatief dicht bijelkaar en vergeet vooral ook niet de subsidie van de lokale overheid. Het is volgens mij pas fout gegaan op het punt dat Peter Jackson dacht dat hij meer moest doen dan alleen regisseren en produceren...hij besloot ook eigenhandig een deel van het verhaal te herschrijven en dat zijn precies de delen in de films die echt bagger zijn. Op dezelfde manier bagger als The Hobbit nu ook bagger aan het worden is.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door The Silencer »

Beste BG, ik kan er mee leven als het boek niet op de komma en punt wordt nagespeeld op het doek, maar Jackson heeft in essentie het verhaal herschreven, karakters verneukt etc. Denethor is een seniele oude gek, Theoden moet aan het handje worden gehouden door Aragorn (nadat ook hij eerst seniel en gek was, maar dat was hij in het boek ook), Gimli is een comic relief, Legolas hangt de grote held uit terwijl zijn rol in het boek juist marginaal was (thematiseerde het einde van de Elfen in Midden-Aarde) om het over andere aspecten van verhaalverkrachting maar niet te hebben. Nee, dit is slechts nog een "based on". Wat dat betreft was alleen Fellowship redelijk goed. Nogmaals, als films los van het boek, geweldig spektakel. Als Tolkienverfilming een verkrachting.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door captain crash »

Als "gewone" films vooral veel te lang...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Als "gewone" films vooral veel te lang...
* denkt terug aan toen ik alle 3 de films achter elkaar zag in de bioscoop * :')

En tegenwoordig ook haast niet meer aan te zien qua CGI. Grappig hoe snel dat outdated raakt.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
captain crash schreef:Als "gewone" films vooral veel te lang...
* denkt terug aan toen ik alle 3 de films achter elkaar zag in de bioscoop * :')

En tegenwoordig ook haast niet meer aan te zien qua CGI. Grappig hoe snel dat outdated raakt.
Bitch please, alle drie Extended Editions achter elkaar gezien :')

Maar je hebt gelijk CC, de gewone edities zijn al inderdaad wat aan de lange kant (en werd alleen maar erger per film).
Plaats reactie