Resident Evil: Damnation (2012)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Resident Evil: Damnation (2012)

Bericht door Vis »

Afbeelding

http://www.imdb.com/title/tt1753496/

United States Special Agent Leon S. Kennedy sneaks into a small Eastern European country to verify rumors that Bio Organic Weapons (B.O.W.s) are being used in war. Right after his infiltration, the U.S. government orders him to leave immediately. Determined to uncover the truth, Leon ignores the order and enters the battlefield to end the chain of tragedies caused by the B.O.W.s.

--

Het meest opvallende aan deze film is de CGI. Die is namelijk zéér zéér goed! Als je naar gezichten en details kijkt is het duidelijk te zien dat het een render is, maar alles is zó realistisch. Vooral de natuurlijke bewegingen (erg belangrijk) en camera angles, maar ook kleding, omgevingen, etc. Voor mij ligt dit echt precies op de grens waarbij ik, als ik er niet specifiek op let, vaak niet eens doorheb dat ik naar een geanimeerde film aan 't kijken ben.

Ik weet niet wat de kosten zijn voor het maken van zoiets, maar als ze in 2012 zo'n kwaliteit kunnen neerzetten ben ik wel benieuwd hoe dit soort films er in 2020 uitzien. Het grote voordeel is dat je in principe alles kan "filmen" wat je wil. Een groot monster, prima, stop er maar in. Niet nodig om echte acteurs voor een green screen te zetten en later een CGI-beest erin te zetten.

Veel moderne (scifi) actiefilms zijn al voor een groot deel CGI. Als ik kijk naar deze film ben ik erg benieuwd wanneer het voor de mainstream niet meer uitmaakt als de cast zelf ook geanimeerd is, en het hebben van échte acteurs in films steeds minder belangrijk wordt.
Plaats reactie