"Defiance" (2013)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

"Defiance" (2013)

Bericht door Trekscaper »

Afbeelding
The series is set in the near future, where aliens known collectively as Votans have come to Earth seeking a new home after their solar system was destroyed. However, when they reached Earth they discovered that despite a prolonged negotiation with the government on Earth they were not welcome. Rather than turn away, they began a war with the humans as they are determined to make Earth their new home. During the war, the Votans drop terraformers on the planet and transform the surface of the planet; scorching the earth, opening chasms in the ground and covering the surface of the planet in dust and debris. After decades of war, a ceasefire is declared when both side realise that they must focus on survival on this new almost alien planet. The series largely revolves around the character of Jeb Nolan. Jeb was only ten years old when the Votans arrived and he served in the military during the war. With the war now over, he returns to his hometown of St Louis to find that its is no longer the city he left; it is little more than refugee camp. Deciding that his services are needed, Jeb takes up a position as the Chief Lawkeeper in Defiance, so he can protect the town from dangerous clashes between humans and aliens, military scavengers and others dangerous visitors who occasionally enter the town
http://www.imdb.com/title/tt2189221/

-----------------------------

Syfy gaat weer eens echte scifi proberen. Naast de serie komt er ook een MMO waarin zoals de makers beloven de gamers ook de tv-serie kunnen beïnvloeden.

De eerste trailer voor de serie ziet er veelbelovend en warempel goed uit.
http://www.youtube.com/watch?v=tkpyeDks-m0&

Ik hoop dat dit een succes wordt en Syfy aanzet om meer scifi series te maken en uit te zenden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Vis »

Julie Benz :love2:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:Julie Benz :love2:
:stupid:

Afbeelding
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Miriam »

Vanavond de eerste aflevering :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Vis »

We weten nu wat er met de decors, kleding, make-up, etc. van Babylon 5 is gebeurd :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Julie Benz :love2:
:love2:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door The Silencer »

Trekscaper schreef:
However, when they reached Earth they discovered that despite a prolonged negotiation with the government on Earth they were not welcome. Rather than turn away, they began a war with the humans as they are determined to make Earth their new home.
Het lijken wel kapitalisten :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Vis »

Het was een beetje Falling Skies op z'n SyFy met Babylon 5-trekjes (laten we iemand een gek kapsel geven of een rare neus, en dan is het een ander ras). Er gebeurde heel veel, maar toch weinig bijzonders; allemaal vrij oppervlakkig. Maar wie weet wat ze er van maken.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door CmdrCrichton »

Het was heel Farscape achtig, wat logisch is gezien van het van dezelfde maker komt. Ik vond het wel okay, benieuwd hoe het verder gaat. :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Blind Guardian »

Ik heb wel een zwak voor post apocalyptische scenario's na het bespelen van de Fallout computerspellen , alleen dat is zonder 'wraakzuchtige aliens' , eens aan wagen ... :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Raynor's Revenge »

CmdrCrichton schreef:Het was heel Farscape achtig, wat logisch is gezien van het van dezelfde maker komt. Ik vond het wel okay, benieuwd hoe het verder gaat. :)
Had dat eerder gezegd! :P

(insert IMDB search here)

Ooooh, en music van Beertje.... Ik moet dit maar eens een poging geven denk ik zo :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Vis »

De aliens waren qua looks ook wel wat Farscape-like inderdaad, maar vond het op geen enkel moment op Farscape lijken.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Blind Guardian »

Scarrans :lachhuil:
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door CmdrCrichton »

Vis schreef:De aliens waren qua looks ook wel wat Farscape-like inderdaad, maar vond het op geen enkel moment op Farscape lijken.
Dan moet je toch beter kijken. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Vis »

CmdrCrichton schreef:
Vis schreef:De aliens waren qua looks ook wel wat Farscape-like inderdaad, maar vond het op geen enkel moment op Farscape lijken.
Dan moet je toch beter kijken. :lachhuil:
Voorbeeld?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Guess who? »

Pff, zeer B/C kwaliteit.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door HorckDude »

The Silencer schreef:
Vis schreef:Julie Benz :love2:
:love2:
Da's leuk, maar ik vind haar rol als burgemeester toch echt niet overtuigend. Ze blijft toch echt de schattige, naïeve Rita uit Dexter.

Maar al met al is Defiance wel ok. De pilot had een erg mager verhaaltje met zelfs een tenenkrommend cliché gevecht aan het einde, maar was duidelijk vooral bedoelt om de achtergrond van de rassen en alle karakters neer te zetten. De strijd aan het einde kwam echt over als alsof ze na 60 minuten besloten 'oh, we moeten in de pilot ook nog iets spannends doen'. Aflevering twee ging met het concept van conflicterende rassen duidelijk wél verder de diepte in, dus als ze dat goed uit blijven bouwen zou het nog wel eens iets kunnen worden. Zeker gezien de schrijvers erachter en de opzet heeft het dus wel potentie om te groeien, iets wat ik bijvoorbeeld heel erg miste bij Continuum wat al snel ging vervelen. Ik hoop het in ieder geval, want een goede scifi serie zou absoluut weer welkom zijn.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door The Silencer »

^ /care :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Vis »

HorckDude schreef:
The Silencer schreef:
Vis schreef:Julie Benz :love2:
:love2:
Da's leuk, maar ik vind haar rol als burgemeester toch echt niet overtuigend. Ze blijft toch echt de schattige, naïeve Rita uit Dexter.
Dat was van toen de serie werd aangekondigd :)
HorckDude schreef:Maar al met al is Defiance wel ok. De pilot had een erg mager verhaaltje met zelfs een tenenkrommend cliché gevecht aan het einde, maar was duidelijk vooral bedoelt om de achtergrond van de rassen en alle karakters neer te zetten. De strijd aan het einde kwam echt over als alsof ze na 60 minuten besloten 'oh, we moeten in de pilot ook nog iets spannends doen'. Aflevering twee ging met het concept van conflicterende rassen duidelijk wél verder de diepte in, dus als ze dat goed uit blijven bouwen zou het nog wel eens iets kunnen worden. Zeker gezien de schrijvers erachter en de opzet heeft het dus wel potentie om te groeien, iets wat ik bijvoorbeeld heel erg miste bij Continuum wat al snel ging vervelen. Ik hoop het in ieder geval, want een goede scifi serie zou absoluut weer welkom zijn.
Geheel niet mee eens. Aflevering twee geeft juist aan dat er nul komma nul fantasie is, en dit waarschijnlijk niet veel verder gaat komen dan random verhaaltjes-van-de-week in wat budget-hutjes. Niet aan al die rassen is interessant, ik voorspel dat alles wat ze gaan proberen al 100x eerder is gedaan, en er is tot nu toe geen enkel karakter dat echt boeiend is, onder andere van de main cast.

Dit gaat nergens heen. In tegenstelling tot Continuum... ben je dat wel blijven kijken?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door HorckDude »

Bij Continuum ben ik halverwege het eerste seizoen afgehaakt omdat het verhaal me echt niet meer kon boeien. Het interesseerde me niet meer wat de characters probeerden: het greep me helemaal niet meer. En ik wil een nieuwe serie altijd wel een kans geven om te groeien, maar na zo'n 5 afleveringen vond ik het echt wel voldoende. De reden dat ik die link met Defiance leg is dat het begin van beide series wel perspectief bood om interessant te kunnen worden. Bij Continuum viel dat voor mij dus tegen, maar bij Defiance weet ik het nog niet. Hangt er vanaf hoe ze het verder ontwikkelen. Het lijkt er, gezien de plotpoints die ze zaaien, in ieder geval op dat ze grote verhaallijnen willen ontwikkelen en dat het niet zozeer korte verhaaltjes zal zijn. Maar zoals ik zei: het kan beide kanten op gaan. Ik kijk in ieder geval nog een paar afleveringen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Raynor's Revenge »

Vis schreef:Niet aan al die rassen is interessant, ik voorspel dat alles wat ze gaan proberen al 100x eerder is gedaan,
Álles is inmiddels al 100x eerder gedaan, dus da's niet echt een argument ;)

Ik heb deze serie overigens nog niet gezien, maar wat betreft 'verhaaltjes-van-de-week' wil ik wel zeggen dat dit ontzettend misleidend kan zijn; FarScape bijvoorbeeld leek in eerste instantie ook niet meer dan dat te zijn, en ik denk dat wel bekend is hoe dat is afgelopen ;) Ook bij Lost had ik tot zeker aflevering 4 heel erg het 'losse verhaaltjes' gevoel.

Dat het er op dit moment allemaal los uitziet, betekent niet per se dat het ook allemaal los is/blijft :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Blind Guardian »

Aardig en vermakelijk genoeg om bij te houden leuke soundtrack er onder wel wat b - verhaaltjes op de achtergrond (romeo en juliet verhaaltje over twee grote families , chinezen en mozart aliens) - maar genoeg (leed)vermaak om het eventjes te gaan bijhouden. - Ik wil uiteraard wel meer terug zien van die mechwarrior aliens op het einde die alles in mootjes wouden hakken.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Raynor's Revenge »

Volgt iemand deze serie verder nog? Is het wat? :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Blind Guardian »

Ik vond de eerste drie afleveringen voor een SyFy productie zijnde nog wel redelijk goed maar daarna niet meer bijgehouden , zal binnenkort eens wat tijd vrij maken ....
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Vis »

Tot nu toe precies zoals verwacht: nietszeggend, ongeïnspireerd, uitgemolken verhalen, low budget, etc.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Miriam »

Raynor's Revenge schreef:Volgt iemand deze serie verder nog? Is het wat? :)
:thumbs:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:Tot nu toe precies zoals verwacht: nietszeggend, ongeïnspireerd, uitgemolken verhalen, low budget, etc.
Ik ga geen serie meer volgen van SyFy hoor. Ben ooit is dolblij begonnen aan 'Stargate: Universe'. Ik genoot er zelfs van. En na seizoen 2 ging de stekker eruit. SyFy gaat zo ook steeds minder bestaansrecht hebben, als nieuwe series enkel in een 'pilot season' beginnen. Doe dan slim. Kijk naar HBO. En maak een volwaardige MINI-serie van 10 afleveringen. En werk dat plan, in creatief opzicht, eens goed uit.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door HelloCath »

Laten we het maar gaan proberen zodra hij op de NL Syfy komt.
Ik heb een gat te vullen na de afloop van de series die ik de afgelopen jaren volgde.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door HorckDude »

Recentelijk het seizoen afgekeken.

Dat was crap. Geen seizoen twee meer voor mij. :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Defiance" (2013)

Bericht door Miriam »

Jammer, ik vond het juist zeker naar mate we verder in het seizoen kwamen, echt spannend worden. Dus ben wel benieuwd naar seizoen 2.
Plaats reactie