Star Wars: The Force Awakens (2015)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door USS Enterprise »

Dat weet je niet zeker, misschien speelt het dit keer wel in het heden af
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Carrie Fisher Confirms: LEIA Back for STAR WARS EPISODE VII

http://www.newsarama.com/film/carrie-fi ... ars-7.html
Laatst gewijzigd door el spoque op 07 mar 2013, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Vis schreef:"First image of Star Wars 7 leaked"
Spoiler (weergeven)
Afbeelding
 
It's JJA.
Dit is het :
Spoiler (weergeven)
Afbeelding
 
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Disney promises one new 'Star Wars' film every summer starting in 2015

Alan Horn, the new Chairman of Walt Disney Pictures, took the stage at CinemaCon in Las Vegas today to announce an incredibly aggressive timetable for the "Star Wars" franchise. If they manage to pull it off, it will be almost unparalleled for this sort of big-ticket filmmaking.

According to Horn, we will indeed see the JJ Abrams "Star Wars Episode VII" in the summer of 2015, just in time for Disney to completely dominate that summer since they're also releasing "The Avengers 2" that year. In the following years, we will see one new "Star Wars" film every year, every summer, alternating between the stand-alone films that Disney has mentioned previously and the official episodes in the main franchise.

Read more at http://www.hitfix.com/motion-captured/d ... C5D1C0g.99
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door USS Enterprise »

Je foto doet het niet
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Master Vanhu Botie »

el spoque schreef:Disney promises one new 'Star Wars' film every summer starting in 2015

Alan Horn, the new Chairman of Walt Disney Pictures, took the stage at CinemaCon in Las Vegas today to announce an incredibly aggressive timetable for the "Star Wars" franchise. If they manage to pull it off, it will be almost unparalleled for this sort of big-ticket filmmaking.

According to Horn, we will indeed see the JJ Abrams "Star Wars Episode VII" in the summer of 2015, just in time for Disney to completely dominate that summer since they're also releasing "The Avengers 2" that year. In the following years, we will see one new "Star Wars" film every year, every summer, alternating between the stand-alone films that Disney has mentioned previously and the official episodes in the main franchise.

Read more at http://www.hitfix.com/motion-captured/d ... C5D1C0g.99
Dat is veelbelovend voor wat de kwaliteit betreft .....
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

uit·mel·ken (werkwoord; molk uit, heeft uitgemolken)
1  leegmelken: een onderwerp uitmelken bespreken tot in de allerkleinste details
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Ik weet niet of je met één film per jaar van uitmelken kan spreken. Misschien dat ik die mening wel zal hebben, als de kwaliteit van de films tegenvalt. Maar het SW universum is zo groot, dat het één film per jaar wel aankan. Tenzij ze zich natuurlijk alleen toespitsen op de reeds gekende periode en personages...
25.000 jaar republiek, en dan gaan ze enkel films maken over wat we al kennen ? Ja, dat zou uitmelken kunnen zijn. Maar ik hoop dus nog steeds dat ze meer gaan doen dan alleen maar dat.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Het gaat mij niet om dat er niet genoeg te vertellen is, maar dat ze je nu het hele jaar door gaan doodgooien met Star Wars, Star Wars, Star Wars, Star Wars, Star Wars, Star Wars, Star Wars en Star Wars. Elk jaar een film, elk jaar nieuwe merchandise, games, whatever.

Das allemaal leuk, maar ik geloof niet dat dat de kwaliteit ooit ten goede kan komen, en dat ze er gewoon voor kiezen hier een flinke cash cow van te maken. Hoe willen ze fatsoenlijke films gaan maken binnen één jaar? Voor films met veel CGI duurt de hele post-productie sowieso lang, dat zal hier niet anders zijn, dus dat laat maar weinig ruimte over. Dan krijg je zo'n Twilight-effect waarbij de eerste paar films nog best goed zijn qua production values (en niets anders :')) en daarna is het bergafwaarts.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

't Is niet omdat er elk jaar een film uitkomt, dat ze daar maar een jaar aan hebben gewerkt. ;)
Maar ik begrijp wat je bedoelt : de merchandise. Melken melken melken.
Maar gelukkig hoef ik daar geen rekening mee te houden.
Ik hou alleen rekening met de nieuwe films (en de paar comicreeksen die ik graag lees :p ).
Ik laat de melk aan me voorbijgaan.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

el spoque schreef:'t Is niet omdat er elk jaar een film uitkomt, dat ze daar maar een jaar aan hebben gewerkt. ;)
True. Ze kunnen afwisselen met verschillende verhaallijnen en casts enzo. Begrijp me niet verkeerd, als ze dit lukt zou dat geweldig zijn; hoe meer goede Sci-Fi hoe beter. Alleen vrees ik voor 't ergste...
Spoiler (weergeven)
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door captain crash »

Als het rotzooi is...najah...dan komt er heel snel niet meer ieder jaar een film ;)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Begin al maar te speculeren :


STAR WARS: EPISODE VII Casting Details Revealed : http://www.newsarama.com/18144-star-war ... ealed.html
;)

Met al die nieuwe SW onderwerpen, zou een subforum geen luxe zijn.
SW VII de geruchten
SW VII de feiten
SW Rebels
SW andere films... :p
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Raynor's Revenge »

Een SW subforum op een ST forum? Dat lijkt me vloeken in de kerk :P Wees blij dat je een topic hebt, heiden!
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

:)

Nu ja, ik heb nooit het hele gedoe rond ST vs SW begrepen.
ST is SF, SW is fantasy/space opera, wat mij betreft.
Twee totaal verschillende dingen, die ik beide heel graag zie.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door HelloCath »

Tja.. hoewel ik genoten heb van de 6 star wars films.. was zelfs een tijdje diehard fan,. kan ik eigenlijk niet zeggen dat ik sta te springen op deze film.
Eigenlijk vind ik het verhaal goed zoals het nu is.. hoe kan Abrams daar nou iets bij aanvullen.. Wordt het hetzelfde als bij de Star Trek films? Gewoon tijdlijn omgooien.. Want bedoel.. dat was al oud voor Star Trek 2009.. maar zou nu helemaal afgezaagd zijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Het Star Wars-universum is enorm groot, dus daar kan nog ontzettend veel mee gedaan worden, en van alles wat voor een groot deel losstaat van de bestaande films. Hoop dat dat ook gaat gebeuren.

Ondanks dat Star Trek vermakelijk was (2 nog niet gezien), heb ik 't rebooten in een andere timeline ook altijd erg matig gevonden. Het probleem is dat als ze niet iets (gedeeltelijk) bekends hadden gedaan er de kans was dat het gewoon weer een willekeurige space movie was geworden waar we er al genoeg van hebben, en 't niet onderscheidend genoeg was. Star Wars is wat dat betreft sowieso al vrij onderscheidend, wat ze ook gaan doen.

Star Trek is ook al behoorlijk uitgemolken, en met name door Voyager is het universum zo ontzettend klein geworden dat er moeilijk meer iets gedaan kon worden binnen de bestaande canon. En als je dan toch gaat rebooten, waarom niet beginnen bij 't begin.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:Het Star Wars-universum is enorm groot, dus daar kan nog ontzettend veel mee gedaan worden, en van alles wat voor een groot deel losstaat van de bestaande films. Hoop dat dat ook gaat gebeuren.

Ondanks dat Star Trek vermakelijk was (2 nog niet gezien), heb ik 't rebooten in een andere timeline ook altijd erg matig gevonden. Het probleem is dat als ze niet iets (gedeeltelijk) bekends hadden gedaan er de kans was dat het gewoon weer een willekeurige space movie was geworden waar we er al genoeg van hebben, en 't niet onderscheidend genoeg was. Star Wars is wat dat betreft sowieso al vrij onderscheidend, wat ze ook gaan doen.

Star Trek is ook al behoorlijk uitgemolken, en met name door Voyager is het universum zo ontzettend klein geworden dat er moeilijk meer iets gedaan kon worden binnen de bestaande canon. En als je dan toch gaat rebooten, waarom niet beginnen bij 't begin.
Ik weet ook niet helemaal of je het wel 'rebooten' kunt noemen aangezien er wel een 'traditionele' Spock in voorkomt.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door USS Enterprise »

En daardoor is het ook geen echte reboot maar deel 12.
Maar dan nog kunnen ze wel orginele verhalen bedenken, of rassen gebruiken waar niet veel mee is gedaan, bijv de Gorn of Tholians.
Of een fatsoenlijke verhaal met Romulans.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Blind Guardian »

Als het op Star Trek aankomt (maar eigenlijk is dat offtopic) , vind ik wel op vooruit gegaan hoor na Voyager , Entersheize ... Insurrection en dat gedrocht Nemesis (niet de user op dit forum ;) ) , moet ik zeggen heeft Abrahams het nog best wel redelijk gedaan.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Blind Guardian schreef:Ik weet ook niet helemaal of je het wel 'rebooten' kunt noemen aangezien er wel een 'traditionele' Spock in voorkomt.
De originele Spock was wel leuk als overgang, maar 't blijft gewoon een reboot: met de nieuwe tijdlijn hebben ze in principe alle bestaande Star Trek-geschiedenis van zich afgeschoven, kunnen ze opnieuw beginnen en doen wat ze willen.
USS Enterprise schreef:Maar dan nog kunnen ze wel orginele verhalen bedenken, of rassen gebruiken waar niet veel mee is gedaan, bijv de Gorn of Tholians. Of een fatsoenlijke verhaal met Romulans.
Ik zou het graag zien inderdaad... ben alleen bang dat er niet echt meer een markt voor is tegenwoordig.
Blind Guardian schreef:Als het op Star Trek aankomt (maar eigenlijk is dat offtopic) , vind ik wel op vooruit gegaan hoor na Voyager , Entersheize ... Insurrection en dat gedrocht Nemesis (niet de user op dit forum ) , moet ik zeggen heeft Abrahams het nog best wel redelijk gedaan.
Moderne films vergelijken met series uit de jaren '90 en Braga-crap is wat lastig, en Nemesis overtreffen is niet zo lastig (oh wat dubbelzinnig) :') . Maar ja, het was best een goede moderne versie en het had veel erger gekund.

Laten we hopen dat hij wat nieuws kan verzinnen voor Star Wars en het echt z'n eigen identiteit behoudt i.p.v. de standaard Abrams-look en -behandeling krijgt (die ondertussen toch wel wat saai beginnen te worden).
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door HelloCath »

Ik bedoel meer eigenlijk met StarWars dat de verhaal van de oude films is afgelopen.
episode 1 t/m 6 (of nouja 4,5,6,1,2,3) was natuurlijk 1 verhaal.
Dat verhaal is nu afgelopen.
Nu komt er opeens een deel 7,.. en gaat dat deel uitmaken aan het bestaande verhaal of wordt het een nieuwe reeks?
Als dat laatste het geval is.. noem het dan please geen episode 7.
Begin dan weer overnieuw..
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Star Trek hoefde toch ook niet opnieuw te beginnen bij TNG en daarna DS9/VOY?
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

HelloCath schreef:Ik bedoel meer eigenlijk met StarWars dat de verhaal van de oude films is afgelopen.
episode 1 t/m 6 (of nouja 4,5,6,1,2,3) was natuurlijk 1 verhaal.
Dat verhaal is nu afgelopen.
Nu komt er opeens een deel 7,.. en gaat dat deel uitmaken aan het bestaande verhaal of wordt het een nieuwe reeks?
Als dat laatste het geval is.. noem het dan please geen episode 7.
Begin dan weer overnieuw..

Lucas had van in't begin al drie trilogiën in gedachten. Maar na de prequel trilogie liet hij weten er niet meer aan te willen beginnen, aan de derde trilogie. 10 jaar later en enkele Disneycentjes hebben 'm van mening doen veranderen. ;)

Het verhaal is ook helemaal niet af. Na Return of the Jedi (huh ? er is er één, op dat moment : Luke) moet er nog heel wat gebeuren. 't Is niet omdat The Emperor dood is, dat zijn rijk zomaar ophoudt te bestaan. De Jedi orde moet worden heropgebouwd, de republiek moet heropgericht worden nadat men eerst The Empire helemaal heeft verslaan (wat overigens nooit helemaal gebeurt, zoals blijkt uit de strips en boeken), enz. :)

Met de nieuwe trilogie heb ik dus geen probleem. Het zijn die tussenfilms (euh) waar ik me zorgen om maak. Konden ze nu echt geen ander verhaal uit de 25.000 jaar oude republiek vertellen. Moeten ze nu echt weer met reeds gevestigde personages af komen om daar films over te maken ?
Nu ja, me zorgen maken is een beetje te zwaar uitgedrukt. Dat kunnen natuurlijk leuke films worden. ik vind het eerder jammer dat ze niet durven om andere dingen in het imense SW universum te verkennen. Volgens mij is daar ook publiek voor. hell, als er SW in de titel staat, is er volgens mij publiek voor, ook zonder gekende personages in de film, en waarover het ook gaat.

Hollywood : bloedarmoede en angst... ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

Ik wacht nog steeds op deel I, II & III ;-(
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Geruchten...

Is Benedict Cumberbatch the Villain in ‘Star Wars: Episode VII’?

http://spinoff.comicbookresources.com/2 ... isode-vii/

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Ik heb hier geen woorden voor...

:r
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Ik dacht ook zoiets, maar niet in zo'n erge mate. ;)

Ik vond 'm namelijk niet goed in Star Trek (integenstelling tot bijna iedereen, die blijkbaar allemaal geil lopen van 'm).
Plaats reactie