Star Wars: The Force Awakens (2015)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door The Silencer »

Had 3rd niet ooit uiteengezet voor ons simpele zielen waarom de rebellen wonnen in ROTJ?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door X-File »

Oh, maar de in-universe redenen weet ik ook wel hoor. Heb genoeg source-materiaal en encyclopedia liggen waarin het uitgelegd wordt. Toch snap ik niet dat een Imperial vloot welke enkele malen groter was in aantallen schepen (laat staan tonnage/totale vuurkracht) na de dood van de Emperor alsnog de rebellen niet vernietigde. Interdictor Cruisers zou de rebellen vast gehouden hebben in het Endor stelsel en de vloot Impercial class SD's zouden de caps van de rebellen genadeloos afgemaakt hebben. De Tie Interceptors/Tie Defenders waren meer dan een match voor de A-, B-, Y- en X-Wings.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door Miriam »

Gaat de "return of the jedi "dan verder nadat de helden ontsnapt zijn uit de klauwen van Jabba the Hutt?
Laatst gewijzigd door Miriam op 04 feb 2013, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door X-File »

Ik weet niet wat ik saaier vind in episode 6: het Jabba gedeelte, of het gekluns bij de Ewoks.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door Miriam »

Afbeelding

Dit is toch het einde van Star Wars?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Oh, maar de in-universe redenen weet ik ook wel hoor. Heb genoeg source-materiaal en encyclopedia liggen waarin het uitgelegd wordt. Toch snap ik niet dat een Imperial vloot welke enkele malen groter was in aantallen schepen (laat staan tonnage/totale vuurkracht) na de dood van de Emperor alsnog de rebellen niet vernietigde. Interdictor Cruisers zou de rebellen vast gehouden hebben in het Endor stelsel en de vloot Impercial class SD's zouden de caps van de rebellen genadeloos afgemaakt hebben. De Tie Interceptors/Tie Defenders waren meer dan een match voor de A-, B-, Y- en X-Wings.
Ook daar had 3rd vast een verklaring voor. Ik geloof je verder op je woord, ik heb me nooit echt in Star Wars verdiept buiten de films om, maar het was zeker een van de dingen die me dwars zat. ANH zat me ook dwars, waarom zou zo een station zonder enige ondersteuning vliegen? Rebellen met een paar TIE's te lijf gaan was niet echt realistisch, dat station zal er vast meer hebben gehad. Je kunt het dan nog gooien op overschatting van het eigen kunnen en arrogantie. Maar ROTJ vind ik maar zwak in dat opzicht.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door el spoque »

De Republic heeft zo'n 25.000 jaar bestaan, met de Jedi en de Sith aanwezig voor een groot gedeelte in die geschiedenis. Genoeg tijd om andere zaken uit naar boven te halen zou ik denken.
Misschien dat Disney eerst nog eens de Ewoks en Droids animatie reeksen boven haalt, of de Ewoks films en de Holiday Special. ;) Alles in 3D met hoge resolutie. Om echt te zien hoe abominabel dat was. (nu ja, die animatie reeksen zag ik niet, dus ik weet niet wat dat was, maar die films trokken op niks, ook al waren het dan kinderfilms.)

Van't weekend ben ik beginnen lezen in Dawn of the Jedi, dat speelt zich ongeveer 36.000 jaar voor Ep. IV af. Jammer genoeg was het niet interessant genoeg, ook al was het dan van de hand van Ostrander & Duursema. Die hebben toch al bewezen dat ze goeie SW kunnen maken.

Ik denk niet dat Ep. VII de Thrawn trilogie of andere boeken/comics zal bevatten. Maar je weet maar nooit.

Disney is trouwens van plan om in de toekomst jaarlijks een film of twee, drie uit te brengen van SW als alles goed meevalt, dus we zullen die geschiedenis van de Republiek enz dan hopelijk op een bevredigende (huh) manier op het grote scherm te zien krijgen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door The Silencer »

el spoque schreef:Disney is trouwens van plan om in de toekomst jaarlijks een film of twee, drie uit te brengen van SW als alles goed meevalt, dus we zullen die geschiedenis van de Republiek enz dan hopelijk op een bevredigende (huh) manier op het grote scherm te zien krijgen.
Kill it, kill it with fire :{

Als ze in zo een tempo films willen uitbrengen, dan kan dat niveau echt niet boven Hannah Montana uit gaan komen vrees ik.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door el spoque »

Waarom niet ? Van Marvel brengen ze toch ook 3 of 4 films uit per jaar. Dat is hun grote voorbeeld, trouwens, om de SW franchise verder uit te bouwen. Nu ja, niet iedere Marvel film is even goed (vind ik), en het is meer ontspanning dan ingewikkelde actie-thrillers ;) , maar daar is niks mis mee.

En de SW comics die de SW geschiedenis behandelen, zijn meestal zeer goed, hoor. Er is veel en goed materiaal voor handen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door X-File »

The Silencer schreef:
X-File schreef:Oh, maar de in-universe redenen weet ik ook wel hoor. Heb genoeg source-materiaal en encyclopedia liggen waarin het uitgelegd wordt. Toch snap ik niet dat een Imperial vloot welke enkele malen groter was in aantallen schepen (laat staan tonnage/totale vuurkracht) na de dood van de Emperor alsnog de rebellen niet vernietigde. Interdictor Cruisers zou de rebellen vast gehouden hebben in het Endor stelsel en de vloot Impercial class SD's zouden de caps van de rebellen genadeloos afgemaakt hebben. De Tie Interceptors/Tie Defenders waren meer dan een match voor de A-, B-, Y- en X-Wings.
Ook daar had 3rd vast een verklaring voor. Ik geloof je verder op je woord, ik heb me nooit echt in Star Wars verdiept buiten de films om, maar het was zeker een van de dingen die me dwars zat. ANH zat me ook dwars, waarom zou zo een station zonder enige ondersteuning vliegen? Rebellen met een paar TIE's te lijf gaan was niet echt realistisch, dat station zal er vast meer hebben gehad. Je kunt het dan nog gooien op overschatting van het eigen kunnen en arrogantie. Maar ROTJ vind ik maar zwak in dat opzicht.
Van alle zaken die George Lucas aangepast heeft in de loop der jaren, had er zeker op dit vlak veel verbeterd kunnen worden. Een aanval van Rebel capital ships die de eerste Death Star + begeleidende vloot afleid, terwijl meerdere squadrons flanken vanaf de maan van Yavin IV zou logischer geweest zijn vanuit strategisch oogpunt. Af en toe een shot van de oorlog boven het station terwijl de squadrons van de rebellen de defensie netwerken van de Death Star passeren zou mooi geweest zijn. Toen de film uitkwam budget technisch onmogelijk, maar met de techniek van nu...
el spoque schreef:
De Republic heeft zo'n 25.000 jaar bestaan, met de Jedi en de Sith aanwezig voor een groot gedeelte in die geschiedenis. Genoeg tijd om andere zaken uit naar boven te halen zou ik denken.
Misschien dat Disney eerst nog eens de Ewoks en Droids animatie reeksen boven haalt, of de Ewoks films en de Holiday Special. ;) Alles in 3D met hoge resolutie. Om echt te zien hoe abominabel dat was. (nu ja, die animatie reeksen zag ik niet, dus ik weet niet wat dat was, maar die films trokken op niks, ook al waren het dan kinderfilms.)

Van't weekend ben ik beginnen lezen in Dawn of the Jedi, dat speelt zich ongeveer 36.000 jaar voor Ep. IV af. Jammer genoeg was het niet interessant genoeg, ook al was het dan van de hand van Ostrander & Duursema. Die hebben toch al bewezen dat ze goeie SW kunnen maken.

Ik denk niet dat Ep. VII de Thrawn trilogie of andere boeken/comics zal bevatten. Maar je weet maar nooit.

Disney is trouwens van plan om in de toekomst jaarlijks een film of twee, drie uit te brengen van SW als alles goed meevalt, dus we zullen die geschiedenis van de Republiek enz dan hopelijk op een bevredigende (huh) manier op het grote scherm te zien krijgen.
Star Wars overkill in mijn opinie. Star Wars moet iets groots en schokkends zijn wanneer het weer in de bioscoop komt. Als het een jaarlijks terugkerend fenomeen gaat worden zal dat de kwaliteit niet ten goede komen denk ik zo maar.
Waar Disney eerst zelf jaarlijks dweepte met grote animatiefilms rond de kerst - en later dus keer op keer flops produceerde - gaat men nu hetzelfde plan toepassen op Star Wars?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:
The Silencer schreef:
X-File schreef:Oh, maar de in-universe redenen weet ik ook wel hoor. Heb genoeg source-materiaal en encyclopedia liggen waarin het uitgelegd wordt. Toch snap ik niet dat een Imperial vloot welke enkele malen groter was in aantallen schepen (laat staan tonnage/totale vuurkracht) na de dood van de Emperor alsnog de rebellen niet vernietigde. Interdictor Cruisers zou de rebellen vast gehouden hebben in het Endor stelsel en de vloot Impercial class SD's zouden de caps van de rebellen genadeloos afgemaakt hebben. De Tie Interceptors/Tie Defenders waren meer dan een match voor de A-, B-, Y- en X-Wings.
Ook daar had 3rd vast een verklaring voor. Ik geloof je verder op je woord, ik heb me nooit echt in Star Wars verdiept buiten de films om, maar het was zeker een van de dingen die me dwars zat. ANH zat me ook dwars, waarom zou zo een station zonder enige ondersteuning vliegen? Rebellen met een paar TIE's te lijf gaan was niet echt realistisch, dat station zal er vast meer hebben gehad. Je kunt het dan nog gooien op overschatting van het eigen kunnen en arrogantie. Maar ROTJ vind ik maar zwak in dat opzicht.
Van alle zaken die George Lucas aangepast heeft in de loop der jaren, had er zeker op dit vlak veel verbeterd kunnen worden. Een aanval van Rebel capital ships die de eerste Death Star + begeleidende vloot afleid, terwijl meerdere squadrons flanken vanaf de maan van Yavin IV zou logischer geweest zijn vanuit strategisch oogpunt. Af en toe een shot van de oorlog boven het station terwijl de squadrons van de rebellen de defensie netwerken van de Death Star passeren zou mooi geweest zijn. Toen de film uitkwam budget technisch onmogelijk, maar met de techniek van nu...
Ik vind dat je hier een erg goed punt maakt! Met het budget en de techniek van toen, was dit in 1977 niet te realiseren. Maar met al die nieuwe versies had hier zeker iets moois van gemaakt kunnen worden. Zou geheel CGI kunnen, het gemis aan acteurs die je ziet, zou je mee kunnen leven. Eventueel gooi je er wat shots in van de command room en intercom voice-overs ("The Empire has taken the bait and has sent their fleet and most of their fighters after us" <- dan weet je meteen waarom er slechts een paar eskaders uitvlogen om de rebellen tegemoet te treden en waarom Vader het uiteindelijk nog zelf moest gaan doen) terwijl Leia en de rest naar de schermen staren. Dan heb je geen acteurs nodig en hoef je geen nieuwe beelden te schieten. Maar dan gaat hij het natuurlijk weer gooien op "zo dicht mogelijk bij het origineel blijven" of zoiets.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door Vis »

Vulcanwizzard schreef:Komt er een deel 7n van Star Wars aan??? :?
Je kan jullie ook geen dag alleen laten. Berichten gemerged.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
Vulcanwizzard schreef:Komt er een deel 7n van Star Wars aan??? :?
Je kan jullie ook geen dag alleen laten. Berichten gemerged.
Jawohl, mein Kampfish Afbeelding
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door el spoque »

The Silencer schreef:
Vis schreef:
Vulcanwizzard schreef:Komt er een deel 7n van Star Wars aan??? :?
Je kan jullie ook geen dag alleen laten. Berichten gemerged.
Jawohl, mein Kampfish Afbeelding
:)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

En nu alles samenstaat, is er hier geen plaats meer voor dit, zeker :

Geruchten, geruchten, de eerste stand alone SW film zou over Yoda gaan : http://www.aintitcool.com/node/60757

Hmmmm, interesting, this is not.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door The Silencer »

Kill it before it lays eggs :{
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:Kill it before it lays eggs :{
Ach voor het zelfde geld gaan ze een film maken over Jar Jar Binks of de Ewoks :lachhuil:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Ja ! De Ewoks ! Dan hebben die ook hun trilogie ! :r
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

DISNEY CEO Michael Eisner.... Dat moet eigenlijk al genoeg zeggen. :roll:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door X-File »

Eisner is al sinds 2005 geen CEO meer, dacht ik zo.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

Ach ja dat is waar ook, het is nu; Robert Igor. zelfde stam, zelfde ras :roll:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Oh - and I've also heard tale of a JABBA story that Lucas has floated to some of his buddies.
This should rock ! :+

:r bis
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

Alleen als de gehele film in huttians is, anders is het niet boeiend.

Ik hoop dat er een jawa spinoff komt anderhalf uur lang; "Utinni"
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door CmdrCrichton »

Dus Han Solo en Boba Fett krijgen nu ook hun eigen solo films. :')

http://insidemovies.ew.com/2013/02/06/s ... boba-fett/
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

Zou mooi zijn als ze een documentaire gingen maken over het leven van stormtrooper 5
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Blind Guardian »

Goh Harrison Ford begint ook eindelijk oud te worden ... ;)

Rollator Wars :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

"First image of Star Wars 7 leaked"
Spoiler (weergeven)
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door USS Enterprise »

Hmm vind ik niet echt een orginele foto :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

Dat is de tweede :lachhuil:

Dit is de eerste;
Spoiler (weergeven)
Afbeelding
 
Plaats reactie