Star Wars: The Force Awakens (2015)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Nemesis »

el spoque schreef:Misschien wel. Als de acteurs willen.
Het gerucht gaat dat de nieuwe films over hun nakomelingen zal gaan. Han en Leia hadden ong. 6 jaar na de laatste film al drie kinderen (Dark Empire trilogie). Luke en Mara Jade kregen hun kinderen enkele jaren later (Thrawn trilogie = Luke leert MJ kennen, Union = den trouw, daarna las ik het niet meer...). In hoeverre gaan ze met deze boeken rekening houden ? En hoeveel meer tijd is er in werkelijkheid verstreken tov de tijd die verstreken is in het Star Wars Universum.

Luke en Leia blijven Jedi's. Maar Han (Ford), geen Jedi, ziet er op vandaag beter uit dan Mark Hamill en Carrie Fisher. Nu ja, ze kunnen natuurlijk heel wat met digitale FX de dag van vandaag, maar het zou me niet verwonderen ;) dat ze andere acteurs nemen voor deze bijrollen.
Geruchten, geruchten...

Afbeelding

Mark Hamill kan zo zonder make-up o.i.d. de rol van een nakomeling van Jabba de Hutt kunnen spelen...
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door R2D2 »

Luke heeft een aantal "onderzoeksmissies in de donkere zijde" achter de rug...
...waarschijnlijk letterlijk
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door captain crash »

R2D2 schreef:Luke heeft een aantal "onderzoeksmissies in de donkere zijde" achter de rug...
...waarschijnlijk letterlijk
Dank voor dat beeld :P
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Kasdan & Kinberg Expanding STAR WARS Movie Universe?
2 à 3 fims per jaar ?!? Liever niet, maar tja...

http://www.newsarama.com/film/kasdan-ki ... -wars.html

Afbeelding
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door captain crash »

Ach..zo erg als het kerstavontuur kan het toch nooit meer worden :P
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

Och ja; "Life Day" :lachhuil:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door MajinSource »

Afbeelding
:9~
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door X-File »

MajinSource schreef:Afbeelding
:9~
Op de achtergrond een lid van de Yuuzhan Vong

Op de voorgrond van links naar rechts:
Luke Skywalker, Mara Jade-Skywalker, Jacen Solo, Jaina Solo, Han Solo en Leia Organa-Solo.
Kleine figuur links weet ik niet, figuur rechts is denk ik Admiral Gilad Pellaeon.

De Vong oorlog uitbeelden zou interessant zijn. Met name de dood van Chewie maakte nogal impact. Hadden ze wel een neerstortende maan voor nodig om hem klein te krijgen, maar toch.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Zack Snyder Is Developing a Star Wars Film Outside the New Trilogy
http://www.vulture.com/2013/01/zack-sny ... -film.html

Back in November, the Los Angeles Times reported that Man of Steel and 300 director Zack Snyder said he had no interest in directing the hotly anticipated seventh Star Wars film. But Vulture has learned that while this may be specifically true — he won’t be doing Episode VII — it was a bit of misdirection: He is in fact developing a Star Wars project for Lucasfilm that is set within the series’ galaxy, though parallel to the next trilogy. It will be an as-yet-untitled Jedi epic loosely based on Akira Kurosawa’s 1954 classic Seven Samurai, with the ronin and katana being replaced by the Force-wielding knights and their iconic lightsabers. (Go ahead, say it — you know you want to: “ … an elegant weapon, for a more civilized age.” Felt good, didn’t it?)

It’s not clear just where Snyder’s untitled Jedi film would fall within the Star Wars chronology, but one insider expects it will not be considered part of the “numbered” episodes, but rather a stand-alone film set sometime post–Episode VI events, meaning the next phase of the franchise development is much broader than previously thought. For those unfamiliar, Kurosawa’s influential Seven Samurai (The Magnificent Seven was the American remake) tells the tale of a small agrarian town in sixteenth-century Japan that’s routinely pillaged by bandits. Fed up with the annual shakedown, its farmers retain the services of seven masterless samurai to defend their harvest. One of the film's stars, Toshiro Mifune, was initially offered the role of Obi-Wan Kenobi (as Kotaku recounts here). George Lucas has cited the classic as one of his favorites, telling the Telegraph in 2005 that “it’s a brilliant, brilliant film, and every time I see it I can't believe the magic mixture of a great story and great acting and humour and action and suspense — wonderful cinema. The art of moving pictures is on every frame of this movie.”

In late October of last year, when Disney CEO Bob Iger first announced the acquisition of Lucasfilm, he’d stated that after Episode VII, “our long term plan is to release a new Star Wars feature film every two to three years.” Our sources also say that Snyder’s would start production after Disney starts on its planned 2015 release of Star Wars: Episode VII, and while no director has yet been set for Episode VII, clearly things are taking shape at Lucasfilm. (A spokesperson for Lucasfilm declined comment.)

In the meantime, we are left to ponder the obvious geek questions: Do Snyder’s Jedi carry just a single lightsaber or a long one and a short one, like samurai do? Oh God, why do you torture us so!?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Trekscaper »

^
But in an exclusive statement to The Hollywood Reporter, Snyder's spokesperson says: "While he is super-flattered because he is a huge fan, Zack is not involved in any way with the new Star Wars. He is currently in post on his two films, Man of Steel and 300: Battle of Artemisia.”
http://www.hollywoodreporter.com/heat-v ... ort-412336
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

X-File schreef:
MajinSource schreef:Afbeelding
:9~
Op de achtergrond een lid van de Yuuzhan Vong

Op de voorgrond van links naar rechts:
Luke Skywalker, Mara Jade-Skywalker, Jacen Solo, Jaina Solo, Han Solo en Leia Organa-Solo.
Kleine figuur links weet ik niet, figuur rechts is denk ik Admiral Gilad Pellaeon.

De Vong oorlog uitbeelden zou interessant zijn. Met name de dood van Chewie maakte nogal impact. Hadden ze wel een neerstortende maan voor nodig om hem klein te krijgen, maar toch.
En 2 Tie -interceptors en 4 Imperial II-class Star Destroyers
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door el spoque »

Ik had dat wel willen lezen, die Yuuzhan Vong oorlog, maar die reeks is gecancelled (de comics, bedoel ik).
Nu Disney de SWfranchise gekocht heeft, verwacht ik niet dat Dark Horse nog zal herbeginnen met de Yuuzhan Vong War, alhoewel ze Legacy wel weer hebben opgepikt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

http://www.cinemablend.com/new/J-J-Abra ... 35305.html

schijnbaar is er nog meer één scifi director te vinden in Hollywood
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

: :byesad: Star Wars franchise
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Galenfuinion »

JJ Abrams is al losgegaan op het logo:

Afbeelding

Maar zonder gekheid, ik zou op dit moment geen geschikter persoon weten. Kom maar op!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Miriam »

Best jew for the job :roll:

Kom op zeg er zijn veel betere regisseurs te vinden voor een franchise van dit formaat. Ik vraag de trainer van Real toch ook niet om bij Barca te coachen :greg:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Laat hem eerst maar 's Star Trek uit het zwarte gat halen.

Vind het wat vaag om één gast met zowel ST als SW bezig te laten zijn. Denk eerder dat één of beide daaronder gaan lijden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Hoe groot is de kans dat in Star Trek of Star Wars een verwijzing wordt gemaakt, klein of groot, naar de andere franchise?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Blind Guardian »

zelf gemaakt ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Vis »

Blind Guardian schreef:zelf gemaakt ;)
is dat een stelling of een vraag ;)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Trekscaper »

Miriam schreef:
Kom op zeg er zijn veel betere regisseurs te vinden voor een franchise van dit formaat. Ik vraag de trainer van Real toch ook niet om bij Barca te coachen :greg:
Mijn gedachte ook.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door Guess who? »

Vis schreef:
Blind Guardian schreef:zelf gemaakt ;)
is dat een stelling of een vraag ;)
- Is niet Guess who?;
- vraagteken ontbreekt;
- is geen vraag.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Wars: Episode VII (2015)

Bericht door USS Enterprise »

Tja Episode 7: return of the flares?
Ben het met de rest eens, beetje veel voor 1 persoon, en denk ook dat star trek wordt ondergesneeuwd
Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Ensign
Ensign
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 jul 2002, 23:29
Locatie: Capelle a/d IJssel

Nieuwe Star Wars film??

Bericht door Vulcanwizzard »

Komt er een deel 7n van Star Wars aan??? :? Lijk t me wel gaaf!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door X-File »

Dat klopt.

Mijn grootste vrees is dat ze wat nieuws gaan proberen, terwijl er genoeg source materiaal voorhanden is wat ver-film-waardig is. De Thrawn trilogie bijvoorbeeld. Wel even slikken dat Fisher, Ford en Hamill waarschijnlijk de rollen moeten overgeven aan andere acteurs.
Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Ensign
Ensign
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 jul 2002, 23:29
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door Vulcanwizzard »

Ik kijk er reikhalzend naar uit hoor!! 8-)
Gebruikersavatar
Vulcanwizzard
Ensign
Ensign
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 jul 2002, 23:29
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door Vulcanwizzard »

X-File schreef:Dat klopt.

. Wel even slikken dat Fisher, Ford en Hamill waarschijnlijk de rollen moeten overgeven aan andere acteurs.
Jaa das wel jammer maar die zijn intussen ook flink ouder geworden ook he? Word een uitdaging voor die nieuwe spelers, dat dan weer wel ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Dat klopt.

Mijn grootste vrees is dat ze wat nieuws gaan proberen, terwijl er genoeg source materiaal voorhanden is wat ver-film-waardig is. De Thrawn trilogie bijvoorbeeld. Wel even slikken dat Fisher, Ford en Hamill waarschijnlijk de rollen moeten overgeven aan andere acteurs.
Laten we eerlijk zijn, zou jij er naar uitkijken als Fisher, Ford en Hamill juist weer terugkeerden?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe Star Wars film??

Bericht door X-File »

Ford vond ik al moeilijk om aan te zien in Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, laat staan dat hij de immer kwieke Han Solo zou moeten spelen in een nieuwe Wars film. Hamill is tegenwoordig vooral goed als stemacteur, hoewel hij al heeft aangegeven zijn rol als de Joker op te geven in het Batman universum. Fisher? Geen idee wat die nog uitspookt. De drank en drugs hebben haar geen goed gedaan in de loop der jaren, dat weet ik dan weer wel.

Nee, ze hoeven niet terug te komen, ook niet als (goedkope) cameo als knipoog naar de oude fans om vervolgens niets van doen te hebben met de nieuwe reeks. Hooguit Hamill als Luke die de nieuwe generatie Jedi voorziet van een opleiding.

Waarom geen verhalen uit andere tijdperken, breken met de generatie die we kennen? De Hyperspace War, de Sith War, 2nd Sith War, Jedi Civil War... genoeg geschiedenis daar om te exploreren. Figuren als Ulic Qel-Droma, Revan, Malik, de Jedi Exile en -waarom ook niet- de hele (Knights of the) Old Republic saga is interessant genoeg om verfilmd terug te zien. HK-47 ftw!

New Jedi order hoeft van mij niet zo, Yuuzhan Vong interesseerde mij in het geheel niet. Legacy era, mwoah; leunt ook nog sterk op de alom bekende gebeurtenissen uit de originele trilogie (terugkeer Empire, Jedi weer bijna geheel uitgeroeid etc.)

De Republic heeft zo'n 25.000 jaar bestaan, met de Jedi en de Sith aanwezig voor een groot gedeelte in die geschiedenis. Genoeg tijd om andere zaken uit naar boven te halen zou ik denken.

---
Dit relaas terzijde: ik ben er heel erg bang voor dat Disney de boel gaat lopen verwateren om een veel breder publiek aan te boren en verder vooral veel sterretjes uit de eigen stal naar voren gaat schuiven om de al aanwezige Disney achterban te betrekken bij het geheel. Kan goed zijn, maar afgaande op de troep die op de Nederlandse buis verschijnt op de verscheidene Disney kanalen heb ik reden tot bezorgdheid.
Van mij hoeft Star Wars geen lanceerplatform te worden voor aankomende acteurs (expositie film ter promotie van acteurs/actrices i.p.v. mensen binnenhalen voor het verhaal).

Wat (voor mij) Star Wars redelijk fris hield was dat men niet bang was om (totaal) onbekende acteurs te gebruiken. Ik betrek hier de prequel serie niet bij overigens, volgens mij was alleen die natte krant die Anakin speelde echt onbekend. Bij de originele films hadden we voornamelijk te maken met redelijk onbekende acteurs en actrices. Dat maakt het makkelijker om je als kijker te identificeren met de karakters; je kijkt immers niet voor de acteur maar voor het verhaal.
En ja, om eerlijk te zijn: ik liep nog niet op de aardkloot rond toen de originele trilogie van start ging, maar het punt is duidelijk.

Ow: en iets wat de naam Star Wars echt eer aan doet: gigantische gevechten in de ruimte. Ik vond de oppositie van de Rebellen maar zwak in de originele trilogie. De enige keer dat ik echt het gevoel had dat ik naar Star Wars zat te kijken was in de opening van Episode III (en qua grondgevechten het einde van Episode II). De slag bij Yavin zag er belachelijk uit met alleen maar Y- en X-Wing squadrons en verder bijna niets in Episode IV. En met de vloot die de Empire had bij de slag bij de bosmaan van Endor is het helemaal onbegrijpelijk dat men verloor, welke reden de Expanded Universe er ook bij verzon; met zo'n vloot aan (Super) Star Destroyers had geen rebel mogen overblijven. Zeker wanneer een functionerende Death Star II de Rebellen vloot met groot gemak uit de lucht schoot.
Plaats reactie