Oblivion (2013)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Oblivion (2013)

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Oblivion (2013)

Bericht door X-File »

Tom Cruise... dat maakt het bekijken van zo'n film al weer wat lastiger.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Vis »

Ik heb geen problemen met 'm in films, alleen daarbuiten.

Dit lijkt weer een Minority Report-achtige film, maar dan in een wat andere toekomst :good:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Oblivion (2013)

Bericht door GPS »

Die waterval tussen die skyscrapers doet me denken aan die waterval uit LOTR.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Oblivion (2013)

Bericht door MajinSource »

Whoopie ziet er cool uit 8-)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ziet er idd leuk uit :cheer:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Oblivion (2013)

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Tom Cruise... dat maakt het bekijken van zo'n film al weer wat lastiger.
:stupid:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:Ik heb geen problemen met 'm in films, alleen daarbuiten.

Dit lijkt weer een Minority Report-achtige film, maar dan in een wat andere toekomst :good:

Ben ook benieuwd :-D. 'Star Trek Into Darkness', 'Oblivion', 'Cloud Atlas', 'After Earth', 'Hunger Games: Catching Fire', 'The Host', 'Elysium', 'Robot & Frank'.........ik heb weer een fikse lijst sci-fi films die ik ga afwerken in het nieuwe jaar 2013 :-D.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:Ik heb geen problemen met 'm in films, alleen daarbuiten.
HLN.be schreef:Het Belgisch federaal parket vervolgt de scientologykerk van België als criminele organisatie. Dat berichten de kranten De Tijd en L'Echo. Het parket vervolgt de Belgische poot van de bekende beweging en twee topmedewerkers ook voor oplichting, illegale geneeskunde, verschillende inbreuken op de privacywet en afpersing.

Een vorig gerechtelijk onderzoek, dat jarenlang aansleepte, ligt al jaren stil voor de Brusselse raadkamer. Het onderzoek, dat in 1997 begon, ging over oudere feiten. Dat is niet het geval voor de nieuwe zaak waarmee het federaal parket nu naar de Brusselse raadkamer trekt.

De aanleiding voor het onderzoek was een klacht van de Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling over bedenkelijke arbeidscontracten van de scientologykerk van België. De zaak belandde bij onderzoeksrechter Michel Claise, die in april 2008 huiszoekingen liet uitvoeren. De politie zou daarbij een pak meer belastend materiaal hebben aangetroffen.

Het federaal parket en de scientologykerk van België weigerden gisteren alle commentaar aan de kranten.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... logy.dhtml
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Ik kijk erg uit naar deze sci-fi film :D!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Miriam »

X-File schreef:Tom Cruise... dat maakt het bekijken van zo'n film al weer wat lastiger.
:stupid:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Guess who? »

Mr Hayes schreef:Ik kijk erg uit naar deze sci-fi film :D!
:yes:
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: Oblivion (2013)

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Guess who? schreef:
Mr Hayes schreef:Ik kijk erg uit naar deze sci-fi film :D!
:yes:
:yes:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Heb 'm gezien, en ik was redelijk onder de indruk. Maar dat had vooral te maken met het '2001: A Space Odyssey'-achtige karakter van de film en de prachtige cinematografie en visuele effecten. Indrukwekkend om Aarde zo vernield te zien, met ruïnes van bruggen, wolkenkrabbers en wat dies meer zij. De in de atmosfeer gebouwde villa's vond ik ook indrukwekkend.

Toch vond ik het verhaal bij tijd en wijlen wat onorigineel. Kijk de film 'Moon' en je begrijpt wat ik bedoel. De romantiek, tussen ex-Bond girl Olga Kurylenko en Tom Cruise vond ik een beetje matig, wat Hollywood-achtig. Ik geef het een dikke 7, maar niet meer dan dat.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Majoor Tom »

Heb de film onlangs gezien. Vond 'm erg goed, maar dat zal er zeker ook mee te maken hebben dat ik altijd al een grote fan van 2001, A Space Odyssey was, de eerste SF-film die ik heb gezien en een enorme indruk op mij maakte. Kortom, ik vond Oblivion fantastisch. De eerste goede SF-film sinds jaren (naast Star Trek natuurlijk). Ik kan hem warm aanbevolen voor wie 'm nog niet heeft gezien.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Vis »

Vond de omgevingen en tech erg mooi, geluid van die drones was geweldig, maar verder niet heel bijzonder. Chemistry tussen Cruise en girl was inderdaad wat minder. Vrijwel alles met die Morgan Freeman-luitjes was vrij saai. Ook heel flauw dat ze ze vaag rond laten kruipen in 't begin om ons te laten denken dat 't geen humans waren. En op een gegeven moment heb je wel door wat er aan de hand is en waar 't heen gaat, en dan valt vrijwel alle spanning weg en is het maar gewoon de film uitzitten.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Majoor Tom »

Er zitten zwakke kanten aan, dat is waar, maar al met al toch een goede SF-film in mijn mening. Laten we eerlijk zijn: zijn er zoveel goede SF-films de laatste jaren? Dit is eindelijk weer eens een echte SF-film. Eentje die interessante vragen oproept. Zoals: Wat bepaalt een mens, zijn lichaam of zijn herinneringen?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Vis »

Dat was ook het thema van The Island uit 2005.

Het was ook niet allemaal slecht ofzo, maar was er gewoon niet van onder de indruk, en het is ook een film die ik echt niet heel vaak gaat kijken, want zóveel zit er gewoon niet in. Eigenlijk was 't ook wel heel erg flauw dat er ineens een clone was die nét iets anders was... special... Lekker origineel.

Verder was er volop scifi de laatste jaren, alleen niet echt iets wat hier heel veel op leek. Wat maakt dit een "echte" scifi-film?
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Majoor Tom »

Een goede SF-film is een SF-film die 'what-if' vragen stelt en dat goed uitwerkt. Zo'n film prikkelt je fantasie en verruimt je geest.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Miriam »

Al-met-al een best aardige film
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Welke film is beter? 'Oblivion'? Of toch 'Elysium'? Ik probeer die vraag te beantwoorden, maar 'k hebn het er maar lastig mee.

'Oblivion' is een beetje een combi van de thema's van '2001: A Space Odyssey' en 'Moon'. 'Elysium' daarentegen is wat meer Star Trek-achtig (in de zin van vroegere, betere afleveringen die ons een spiegel voorhielden) en komt over als een weinig originele kopie van 'District 9'.
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Beta »

Ik vond het een erg middelmatige film en had liever wat gezien van die aliens i.p.v. dat eindeloze gemijmer van Cruise. Het concept is gaaf, maar je moet het ook zó maken dat je niet continu hetzelfde hebt. Weinig verschillende sets en daar baal ik van.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Beta schreef:Ik vond het een erg middelmatige film en had liever wat gezien van die aliens i.p.v. dat eindeloze gemijmer van Cruise. Het concept is gaaf, maar je moet het ook zó maken dat je niet continu hetzelfde hebt. Weinig verschillende sets en daar baal ik van.
Oké, en dan nu een antwoord op m'n vraag uit de vorige post ;-)?
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Beta »

Mr Hayes schreef:
Beta schreef:Ik vond het een erg middelmatige film en had liever wat gezien van die aliens i.p.v. dat eindeloze gemijmer van Cruise. Het concept is gaaf, maar je moet het ook zó maken dat je niet continu hetzelfde hebt. Weinig verschillende sets en daar baal ik van.
Oké, en dan nu een antwoord op m'n vraag uit de vorige post ;-)?
Ik heb Elysium nog niet gezien.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Oblivion (2013)

Bericht door Miriam »

Elysium is heel populair onder republikeinen :lachhuil:
Plaats reactie