"Once Upon a Time" (2011)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

"Once Upon a Time" (2011)

Bericht door HelloCath »

Ik zag nergens een forum over deze serie.
Dus hierbij.

Once Upon a Time is een Amerikaanse televisieserie van ABC.
De serie vertelt het verhaal over een hele reeks sprookjesfiguren die, door de vloek van Sneeuwwitjes stiefmoeder, vastzitten in 'onze realiteit' en waar een 'happy end' niet bestaat. Ze zitten vast in het fictieve dorpje 'Storybrooke' in de Amerikaanse staat Maine en de meeste sprookjesfiguren zijn zich niet bewust van hun lot. Maar de vloek kan gebroken worden door Emma Swan, de ondertussen volwassen dochter van Sneeuwwitje en haar prins. En wanneer zij aankomt in het dorp, begint stilaan alles te veranderen.
De serie werd bedacht en geschreven door Edward Kitsis en Adam Horowitz, die eerder al samenwerkten aan Lost. De eerste aflevering werd uitgezonden op 23 oktober 2011 en al na enkele afleveringen besloot ABC om een volledig seizoen van de reeks te bestellen. Op 10 mei 2012 besloot de zender dan om ook een tweede seizoen van de serie te bestellen.[2]. Een derde seizoen begint eind september 2013 in Verenigde Staten. Er komt ook een spin-off getiteld Once Upon a Time in Wonderland, die tevens wordt uitgezonden vanaf eind september in de Verenigde Staten. Deze reeks zal zich voornamelijk afspelen in het Wonderland van auteur Lewis Carroll.
In Nederland is de reeks te bekijken op de betaaltelevisiezender Film1 Series. Sinds 12 december 2012 is de serie ook gestart op Net5. Vanaf 9 oktober 2013 keert de serie terug op Net5 en begint het tweede seizoen.

Bron: wikipedia

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Raynor's Revenge »

Topserie, kijk er al een paar jaar met veel plezier naar :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Dark*staR »

Ik heb een aantal afleveringen van het eerte seizoen gezien. Erg leuk. Naar mijn idee beter dan de andere sprookjesserie.Nu nog tijd vinden om de rest te zien.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Op gebruik van slechte green screen na een leuke serie. Seizoen 1 was naar mijn mening (en van mijn vriendin) beter dan het tweede seizoen. Wel leuk om alle sprookjes bij elkaar te zien in een modern jasje.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Jadzia »

Leuke serie inderdaad. Ik ben bijna klaar met het tweede seizoen.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door mr_Vulcan »

Trekscaper schreef:Op gebruik van slechte green screen na een leuke serie. Seizoen 1 was naar mijn mening (en van mijn vriendin) beter dan het tweede seizoen. Wel leuk om alle sprookjes bij elkaar te zien in een modern jasje.
Star Trek heeft ook slechte green screen (Voyager). Is meestal puur budget gerelateerd. Serie is daarnaast idd erg leuk om te volgen. :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Raynor's Revenge »

En er lijkt in dit geval ook daadwerkelijk van te voren nagedacht te zijn over het verdergaande plot na het eerste seizoen. Da's na BSG en Lost wel verfrissend :')
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door HelloCath »

Een vriendin van mij wou deze serie perse gaan volgen en de pilot kwam op onze vaste tv avondje samen.
Eerst had ik zoiets van neeeee ik heb echt totaal geen zin in zo'n foute sprookjesserie.
Maargoed ik gaf het een kans voor die vriendin.

Nou vanaf de eerste minuut was ik aan het beeld gekluisterd.
Zeer leuk en verfrissende serie. Leuk concept, leuke personages en goed verhaallijn.

Ik heb niet vooruit gelezen en heb dus nog geen idee wat er in seizoen 2 gaat gebeuren.
Maar vanaf 9 oktober zit ik en die vriendin van mij weer elke week voor "Once upon a time" bij net 5.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Seizoen 3 begint morgen in Amerika.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Mr Hayes »

Hoort dit niet in 'Sci Fi Movies & TV Series'??
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door HelloCath »

Mr Hayes schreef:Hoort dit niet in 'Sci Fi Movies & TV Series'??
Niet echt geloof ik.. Het is meer een sprookjesserie. Wat misschien wel valt onder fantasy.. Maar fantasy en sci-fi is in mijn ogen toch wel heel wat anders. Toch moest ik wel even goed nadenken in welke forum ik dit topic wilde openen want vele gooien het inderdaad wel op 1 hoop.
Blijkbaar vinden de moderators en admins dat dit topic hier wel thuishoort want anders was het topic vast allang verhuisd.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Trekscaper »

Seizoen 3 begon goed! Peter Pan :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Miriam »

Mr Hayes schreef:Hoort dit niet in 'Sci Fi Movies & TV Series'??
:stupid:
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door HelloCath »

Net de 2 afleveringen van vorige week en deze week achter elkaar gezien op net 5 samen met de persoon die mij verslaafd heeft gemaakt aan deze serie.
Vind het verhaal echt supergoed en het meeste geacteer ook.
Zit gewoon de geheletijd op het puntje van mijn stoel.
Erg leuk om te discussiëren over wie het personage is in de sprookjeswereld voordat zijn naam bekend wordt gemaakt.
We hadden het vooral heel moeilijk met wie de dokter was die de doden kon herrijzen.
Nu dit schrijf denk ik van doh.. ofcourse... maar we wisten niet dat alle literatuur meedeed... ik wacht nu al op Dracula, Griffin, Godzilla, Sherlock Holmes... etc etc.

Maar wat is het met die CGI... in de eerste aflevering van seizoen 2 leek het erop dat ze meer budget hadden gekregen.. Is het nu al op?
Is nog erger dan in SYFY series zoals Haven.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Blind Guardian »

Ook mee bezig shitload of bekende acteurs weer waarvan ik er onlangs nog eentje onlangs opgeblazen heb zien worden in Breaking Bad :lachhuil:
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door HelloCath »

Nou inderdaad. Ik heb geloof ik bijna alle acteurs wel in een andere rol gezien.
Niet dat het negatief is. Deze acteurs kunnen tenminste acteren!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Blind Guardian »

HelloCath schreef:Nou inderdaad. Ik heb geloof ik bijna alle acteurs wel in een andere rol gezien.
Niet dat het negatief is. Deze acteurs kunnen tenminste acteren!
Neen hoor dat is het niet maar wel een moment , 'wtf daar is hij weer , in de vorige serie zag ik hem met een opgeblazen kop omvallen' .... Idee ;) , en bij Tony Amendelo had ik idee dat heb ik onlangs nog in Continuum voorbij zien komen , maar ik heb de castlist even doorgenomen komen nog wel meer bekende acteurs van het scifi en fantasy wereldje naar voren te blijft een soort van uitzendbureau ...

Verder drie afleveringen gezien volgens mij uitstekende en vermakelijke serie , maar ben heel eventjes overgestapt naar falling skies.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door HelloCath »

Het is ook wel zeker de moeite waard deze serie,
In het begin toen een vriendin deze serie heel graag met mij wou volgen had ik eigenlijk van nee... niet zo'n lame sprookjesserie die overduidelijk bedoeld is voor de vrouwen (overkill aan romance en drama etc).
Ik heb nu 2 seizoenen gezien en ik neem mijn woorden in.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Once Upon a Time" (2011)

Bericht door Blind Guardian »

Okay ben nou serieus deze serie aan het bekijken en na een paar maanden de draad opgepakt ...

Best wel aardige serie ook vermakelijke dingen zoals het geheim van Roodkapje :Y)
Plaats reactie