The Last Days On Mars (2013)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Afbeelding

Het is dit jaar een feestje voor de fans van 'outer space thrillers'. Eerst konden we 'Oblivion', 'After Earth', 'Star Trek Into Darkness' en 'Elysium' zien. En na het goede, met een flinterdun budget gemaakte, 'Europa Report', ging vorige week het nu al uiterst succesvolle 'Gravity' in premiere (wordt nu al getipt voor de Oscars). Voeg daar deze nieuwe film met acteurs Liev Schreiber en Olivia Williams in de hoofdrollen aan toe.

De film gaat over de eerste groep astronauten die de planeet Mars bezoeken. Eenmaal aanwezig vindt de groep gefossileerde bacteriën. Tijdens een verdere zoektocht van één van de astronauten, buiten toestemming van mission command om, slaat het noodlot toe. De astronaut valt in een grot. Wat volgt is een ontdekking die te maken heeft met dezelfde bacteriën op Mars....... 6 december gaat de film in première :-).

De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=u9GqPNcDjBo
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Nou, weinig geïnteresseerden tot dusver :-).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Blind Guardian »

Als je het niet doorhebt is het forum bezig met zijn eigen laatste dagen van het forum. ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Nemesis »

totaal niet interessant..
zelfde als gravity..

trailers spreken mij totaal niet aan.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Trekscaper »

Lijkt heel wat weg te hebben van Prometheus.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Blind Guardian »

De trailer deed ook niet zoveel bij mij kwam wel heel erg op neer 'been there , done that' , effect.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Blind Guardian schreef:Als je het niet doorhebt is het forum bezig met zijn eigen laatste dagen van het forum. ;)

Nee. Vertel vertel. Wat is er aan het handje?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door mr_Vulcan »

Nemesis schreef:totaal niet interessant..
zelfde als gravity..

trailers spreken mij totaal niet aan.
Niet? Mij wel, maar ik heb al gauw een zwak voor ruimtefilms. :) Dit is overigens niet te vergelijken met Gravity imo.

De cast is wel opvallend te noemen. Het zijn wel bekende acteurs, maar niet een sterrencast. Niet dat dat nodig is om een goede film te maken, maar tegenwoordig zie je niet anders. Ik bedoel Gravity kon ook zonder Clooney om maar iets te noemen.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Mr Hayes »

mr_Vulcan schreef:
Nemesis schreef:totaal niet interessant..
zelfde als gravity..

trailers spreken mij totaal niet aan.
Niet? Mij wel, maar ik heb al gauw een zwak voor ruimtefilms. :) Dit is overigens niet te vergelijken met Gravity imo.

De cast is wel opvallend te noemen. Het zijn wel bekende acteurs, maar niet een sterrencast. Niet dat dat nodig is om een goede film te maken, maar tegenwoordig zie je niet anders. Ik bedoel Gravity kon ook zonder Clooney om maar iets te noemen.

Sowieso valt het me op dat in het Star Trek-forum, onder het kopje 'SF Films' er gemiddeld genomen niet echt een voorliefde meer is voor space based sci-fi. Erg jammer.....en toch ook een tikje onbegrijpelijk in een forum als dit :-).
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door mr_Vulcan »

Mr Hayes schreef:
mr_Vulcan schreef:
Nemesis schreef:totaal niet interessant..
zelfde als gravity..

trailers spreken mij totaal niet aan.
Niet? Mij wel, maar ik heb al gauw een zwak voor ruimtefilms. :) Dit is overigens niet te vergelijken met Gravity imo.

De cast is wel opvallend te noemen. Het zijn wel bekende acteurs, maar niet een sterrencast. Niet dat dat nodig is om een goede film te maken, maar tegenwoordig zie je niet anders. Ik bedoel Gravity kon ook zonder Clooney om maar iets te noemen.

Sowieso valt het me op dat in het Star Trek-forum, onder het kopje 'SF Films' er gemiddeld genomen niet echt een voorliefde meer is voor space based sci-fi. Erg jammer.....en toch ook een tikje onbegrijpelijk in een forum als dit :-).
Jawel, ze praten er alleen niet zo veel meer over. Veel posten ook niet meer en degene die zijn blijven plakken houden meer van onzin spuien in TMH dan inhoudelijk ingaan op dergelijke zaken. ;)
Anyway, een tijdje terug was Europa Report ook om van te genieten. :Y
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Nemesis »

Trailer van gravity sprak mij ook niet aan, net zoals deze trailer. Die film met Matt danon, of met Will Smith, lijkt me dan wel weer leuk.
maar eerst donderdag maar eens naar escape plan.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Nemesis schreef:Trailer van gravity sprak mij ook niet aan, net zoals deze trailer. Die film met Matt danon, of met Will Smith, lijkt me dan wel weer leuk.
maar eerst donderdag maar eens naar escape plan.
Heb je 'Gravity' al gezien dan in IMAX en 3D (Dit is zo'n film)? En je ietsss aangetrokken van de lovende reviews?

Overigens, als je films leuk vindt die niet persé sci-fi zijn, maar zich wel allemaal in de ruimte afspelen. Kijk dan deze:
--> 'Apollo 13'
--> 'The Right Stuff'
--> 'In The Shadow Of The Moon'
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Nemesis »

reviews zeggen niets...

titanic had ook lovende reviews en is ook een butt-film

lord of the rings had ook lovende reviews, maar na één keer kijken heb je het ook wel gezien

ik kijk in eerste instantie naar een trailer en de trailer van gravity lijkt mij te vertellen dat de gehele film gaat over iemand die zijn verbinding verliest met het "vaste land"... het sprak mij totaal niet aan.

en dat van Mars spreek mij al helemaal niet aan, gore boel.. houd ik allemaal niet zo van.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Nemesis schreef:reviews zeggen niets...

titanic had ook lovende reviews en is ook een butt-film

lord of the rings had ook lovende reviews, maar na één keer kijken heb je het ook wel gezien

ik kijk in eerste instantie naar een trailer en de trailer van gravity lijkt mij te vertellen dat de gehele film gaat over iemand die zijn verbinding verliest met het "vaste land"... het sprak mij totaal niet aan.

en dat van Mars spreek mij al helemaal niet aan, gore boel.. houd ik allemaal niet zo van.

Als je nou in jouw zinnen iets vaker de woorden 'dat is mijn mening' gebruikt, dan komt het wat minder fel over als zijnde een feit uit de mond van Nemesis :-).

Als we over gemiddelden spreken -en dat doe ik meestal- dan ben jij een hoge uitzondering op de regel inzake de meningen over 'Gravity'. Ik vond de film weergaloos goed, in visueel, acteertechnisch, maar ook thematisch opzicht. Dat is mijn mening. Maar laat die mening toevallig door gigaveel mensen gedeeld worden.

Overigens zeggen reviews altijd iéts! Namelijk dat grosso modo een groep gemiddelde kijkers de ene film sowieso beter vindt dan een andere film. En als een film er echt slecht af komt -b.v. een 5.7 voor 'Man Of Steel'- dan ga ik geen centen uitgeven aan een biosbezoekje. Gemiddeld genomen komen mijn reviews wel een klein beetje uit met wat ik op RottenTomatoes en Metacritic lees.

Nogmaals de vraag: Héb jij 'Gravity' eigenlijk al gezien in 3D en in IMAX? Ja of de nee? Een matige film kan soms ook een fantastische filmervaring opleveren.
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Beta »

Nemesis schreef:reviews zeggen niets...

titanic had ook lovende reviews en is ook een butt-film

lord of the rings had ook lovende reviews, maar na één keer kijken heb je het ook wel gezien

ik kijk in eerste instantie naar een trailer en de trailer van gravity lijkt mij te vertellen dat de gehele film gaat over iemand die zijn verbinding verliest met het "vaste land"... het sprak mij totaal niet aan.

en dat van Mars spreek mij al helemaal niet aan, gore boel.. houd ik allemaal niet zo van.
*shakes head* BARBARIANS.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Guess who? »

Sowieso kijken. Ik houd van dit soort films.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Trekscaper »

Gisteravond bekeken: matige horror scifi film. Vaak had je niet echt het idee dat ze op Mars waren, eerder in een woestijn. Ze hadden niet veel budget en dat zag je.
Spoiler (weergeven)
Het was meer zombies op Mars.
 
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Mr Hayes »

Trekscaper schreef:Gisteravond bekeken: matige horror scifi film. Vaak had je niet echt het idee dat ze op Mars waren, eerder in een woestijn. Ze hadden niet veel budget en dat zag je.
Spoiler (weergeven)
Het was meer zombies op Mars.
 

Toch hoeft weinig budget zeker niet slecht te zijn. Kijk naar sci-fi films zoals 'Moon' en 'Europa Report'. Alleen inderdaad, 'The Last Days On Mars' liet me nogal koud. Geen enkele diepgang over b.v. de 'origins of life'. Iets wat 'Prometheus' nog wel had. Ook een zombie-film als 'World War Z' was veelal spannender.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Last Days On Mars (2013)

Bericht door Miriam »

Een beetje het zelfde als the colony scifi in naam, maar horror in doen.
Plaats reactie