Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2014

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie

Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'?

01) "Dawn Of The Planet Of The Apes" (17-07-2014)
0
Geen stemmen
02) "Earth To Echo" (eind 2014)
0
Geen stemmen
03) "Edge Of Tomorrow" (29-05-2014)
0
Geen stemmen
04) "Godzilla" (15-05-2014)
0
Geen stemmen
05) "Guardians Of The Galaxy" (14-08-2014)
1
33%
06) "Interstellar" (06-11-2014)
1
33%
07) "Jupiter Ascending" (24-07-2014)
0
Geen stemmen
08) "Lucy" (14-08-2014)
0
Geen stemmen
09) "Monsters: The Dark Continent" (26-09-2014)
0
Geen stemmen
10) "The Giver" (25-09-2014)
0
Geen stemmen
11) "The Hunger Games: Mockingjay - Part 1" (19-11-2014)
1
33%
12) "The Maze Runner" (25-09-2014)
0
Geen stemmen
13) "The Rover" (12-06-2014)
0
Geen stemmen
14) "Transcendence" (19-06-2014)
0
Geen stemmen
15) "Under The Skin" (25-09-2014)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2014

Bericht door Mr Hayes »

Welke SciFi-film, die dit jaar, 2014, uitkomt, staat op jouw 'Must See Nr 1'-lijst? Stem mee in de poll en bekijk alvast onderstaande posters en trailers voor meer informatie :-). In alfabetische volgorde, hier de lijst:

01) "DAWN OF THE PLANET OF THE APES" (17-07-2014)
Afbeelding
In het kort: A growing nation of genetically evolved apes led by Caesar is threatened by a band of human survivors of the devastating virus unleashed a decade earlier. They reach a fragile peace, but it proves short-lived, as both sides are brought to the brink of a war that will determine who will emerge as Earth's dominant species.
Met: Gary Oldman, Andy Serkis & Keri Russell
Regisseur: Matt Reeves ("Cloverfield", "Let Me In")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=3sHMCRaS3ao


02) "EARTH TO ECHO" (eind 2014)
Afbeelding
In het kort: After receiving a bizarre series of encrypted messages, a group of kids embark on an adventure with an alien who needs their help.
Met: Teo Halm, Astro & Reese Hartwig
Regisseur: Dave Green ("Meltdown", "Dial M For Murder")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=G3eRhyrQONk


03) "EDGE OF TOMORROW" (29-05-2014)
Afbeelding
In het kort: A soldier fighting in a war with aliens finds himself caught in a time loop of his last day in the battle, though he becomes better skilled along the way.
Met: Tom Cruise, Emily Blunt & Bill Paxton
Regisseur: Doug Liman ("Jumper", "The Bourne Identity")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=LFUT7FzyGTA


04) "GODZILLA" (15-05-2014)
Afbeelding
In het kort: The world's most famous monster is pitted against malevolent creatures who, bolstered by humanity's scientific arrogance, threaten our very existence.
Met: Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen & Sally Hawkins
Regisseur: Gareth Edwards ("In The Shadow Of The Moon", "1st Star Wars spin-off, premieres in 2016")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=vIu85WQTPRc


05) "GUARDIANS OF THE GALAXY" (14-08-2014)
Afbeelding
In het kort: In the far reaches of space, an American pilot named Peter Quill finds himself the object of a manhunt after stealing an orb coveted by the villainous Ronan.
Met: Zoe Zaldana, Bradley Cooper & Vin Diesel
Regisseur: James Gunn ("Super", "Slither")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=2LIQ2-PZBC8


06) "INTERSTELLAR" (06-11-2014)
Afbeelding
In het kort: A group of explorers make use of a newly discovered wormhole/black hole (?) to surpass the limitations on human space travel and conquer the vast distances involved in an interstellar voyage.
Met: Matthew McConaughey, Jessica Chastain & Michael Caine
Regisseur: Christopher Nolan ("Inception", "The Dark Knight")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=zSWdZVtXT7E


07) "JUPITER ASCENDING" (24-07-2014)
Afbeelding
In het kort: In the future, a young destitute human woman gets targeted for assassination by the Queen of the Universe, and begins her destiny to finish the Queen's reign.
Met: Mila Kunis, Channing Tatum & Sean Bean
Regisseur: Andy & Lana Wachowski ("Cloud Atlas", "V For Vendetta")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=fOvITFK98gg


08) "LUCY" (14-08-2014)
Afbeelding
In het kort: A woman, accidentally caught in a dark deal, turns the tables on her captors and transforms into a merciless warrior evolved beyond human logic.
Met: Scarlett Johansson, Morgan Freeman & Pilou Asbæk
Regisseur: Luc Besson ("The Family", "The Fifth Element")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=bN7ksFEVO9U


09) "MONSTERS: THE DARK CONTINENT" (26-09-2014)
Afbeelding
In het kort: A group of astronaut explorers succumb one by one to a mysterious and terrifying force while collecting specimens on Mars.
Met: Liev Screiber en Olivia Williams.
Regisseur: Tom Green ("Misfits", "Brixton 85")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=7o28JLTalNM


10) "THE GIVER" (25-09-2014)
Afbeelding
In het kort: In a seemingly perfect community, without war, pain, suffering, differences or choice, a young boy is chosen to learn from an elderly man about the true pain and pleasure of the "real" world.
Met: Meryl Streep, Alexander Skarsgård & Brenton Thwaites
Regisseur: Phillip Noyce ("The Bone Collector", "Salt")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=uxFJvlWqphM


11) "THE HUNGER GAMES: MOCKINGJAY - PART 1" (19-11-2014)
Afbeelding
In het kort: Katniss Everdeen reluctantly becomes the symbol of a mass rebellion against the autocratic Capitol.
Met: Jennifer Lawrence, Philip Seymour Hoffman & Julianne Moore
Regisseur: Francis Lawrence ("Constantine", "I Am Legend")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=8e2xY0pMz70


12) "THE MACHINE" (16-04-2014)
Afbeelding
In het kort: Two artificial intelligence engineers come together as they work to create the first ever self-aware artificial intelligence. A veteran AI engineer secretly hopes to develop technology to help his diseased daughter, even if it means funding comes from the powerful Ministry of Defense (MoD).
Met: Caity Loitz, Toby Stephens & Denis Lawson
Regisseur: Caradog W. James ("Little White Lies", "The Rainbow")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=e9oa93BrNuw


13) "THE MAZE RUNNER" (25-09-2014)
Afbeelding
In het kort: A group of boys, with no memories of their past lives, must escape a massive maze infested with deadly creatures.
Met: Thomas Brodie-Sangster, Dylan O'Brien & Will Poulter
Regisseur: Wes Ball ("Beginners", "Ruin")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=64-iSYVmMVY


14) "THE ROVER" (12-06-2014)
Afbeelding
In het kort: 10 years after a global economic collapse, a hardened, ruthless ex-soldier tracks down the men who stole his only possession. As he travels through the lawless Australian outback, he takes a damaged young man as his unwitting accomplice.
Met: Guy Pearce & Robert Pattinson
Regisseur: David Michôd ("Solo", "Animal Kingdom")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=ChM2icbWo9w


15) "TRANSCENDENCE" (19-06-2014)
Afbeelding
In het kort: A scientist's drive for artificial intelligence, takes on dangerous implications when his consciousness is uploaded into one such program.
Met: Johnny Depp, Rebecca Hall & Morgan Freeman
Regisseur: Wally Pfister ("Batman Begins", "Inception")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=QheoYw1BKJ4


16) "UNDER THE SKIN" (25-09-2014)
Afbeelding
Met: Scarlett Johansson & Jeremy McWilliams
In het kort: An alien seductress preys upon the population of Scotland.
Regisseur: Jonathan Glazer ("Birth", "Sexy Beast")
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=NoSWbyvdhHw
Laatst gewijzigd door Mr Hayes op 08 jun 2014, 20:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Mr Hayes »

Er is automatisch een duplicaat aangemaakt van dit topic. Mar deze moet behouden blijven. Dit is de finale versie.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Nemesis »

Meen je dat nou... Godzilla... Omg! Alles wat je plaatst is eigenlijk "niks" , alleen hunger games lijkt me wel wat.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door CmdrCrichton »

Interstellar! Nolan ftw!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Blind Guardian »

Mmm ik moet wat inhalen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Mr Hayes »

Blind Guardian schreef:Mmm ik moet wat inhalen :lachhuil:
Dat dacht ik ook toen ik aan dit topic begon :P. Maar 't geeft je wel een goed overzicht van de meer pure sci-fi-films. Fantasy films zoals "The Hobbit" en superhero-films, zoals DC Comics' "Batman v. Superman: Dawn Of Justice" en Marvel's "X-Men: Days of Future Past" heb ik even buiten beschouwing gelaten.

Ik kijk erg uit naar "Interstellar". Ik verwacht toch minstens dat Nolan weer eens een serieuze draai wil geven aan het sub-genre "space based exploration". Ooit al eens gedaan met o.a. "Contact" (regisseur Robert Zemeckis) en "Sphere". Maar misschien is hét voorbeeld voor Nolan wel de exploratieve filmbeleving "2001: A Space Odyssey". Nog steeds de standaard voor "space based exploration sci-fi". En ook vorig jaar met "Gravity" werd er al kort aan gerefereerd.
Nemesis schreef:Meen je dat nou... Godzilla... Omg! Alles wat je plaatst is eigenlijk "niks" , alleen hunger games lijkt me wel wat.
Ja nou, ook even verdiepen in de films hè ;-). Alle trailertjes kijken. De regisseuren bij langs gaan. Bijvoorbeeld broer en zus Andy & Lana Wachowski zijn wel sterk gekozen regisseurs voor "Jupiter Ascending". Zij regisseerden al het prachtige "Cloud Atlas" en ook schreven ze mee aan "V For Vendetta".

Luc Besson kennen we nog van zijn megasucces "The Fifth Element". En de keuze voor "Lucy" is misschien wel een geïnspireerde keuze. In elk geval vind ik de trailer van "Lucy" nu al gaver dan veel Marvel-films. En vergeet ook niet Wally Pfister, die z'n regiedebuut maakt met "Intercendence". Hij is de vaste cinematograaf/cameraman van Christopher Nolan.

Wat "Godzilla" betreft......de film krijgt veel betere recensies dan dat onding uit 1998. Trailer heeft wel wat weg van "Cloverfield". Ennnn....regisseur Gareth Edwards is de eerste man die de eerste "Star Wars spin-off" gaat regisseren (komt uit in 2016, jaar na de premiere van "Star Wars VII", geregisseerd door J.J. Abrahms.

(ff tussendoor....moet iemand niet ff een topic aanpakken voor hetgeen wat komen gaat met Star Wars. Dat is nogal niet wat :-P. Confirmed by Buena Vista/Disney/Lucasfilm:
2015: "Star Wars VII"
2016: "Star Wars stand-alone & spin-off I" (about Han Solo, Boba Fett or Yoda)
2017: "Star Wars VIII"
2018: "Star Wars stand-alone & spin-off II" (about Han Solo, Boba Fett or Yoda)
2019: "Star Wars IX"
2020: "Star Wars stand-alone & spin-off III" (about Han Solo, Boba Fett or Yoda)
)
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door USS Enterprise »

Ben erg benieuwd naar DAWN OF THE PLANET OF THE APES en GUARDIANS OF THE GALAXY.
Naar the hunger games kijk ik juist het minste naar uit.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Trekscaper »

Guardians Of The Galaxy kan toch wel de nr. 1 scifi film van dit jaar worden. Een beetje retro jaren 80 scifi film met humor. De special effects zien er overtuigend uit in de trailers.

Godzilla heb ik gezien, maar viel (lichtjes) tegen.

Edge of Tomorrow ga ik vrijdag kijken, eerste reviews zijn uitermate positief.

De trailer voor Interstellar deed me niks. Scifi gevoel ontbrak. Misschien in de tweede trailer?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Mr Hayes »

Trekscaper schreef:Guardians Of The Galaxy kan toch wel de nr. 1 scifi film van dit jaar worden. Een beetje retro jaren 80 scifi film met humor. De special effects zien er overtuigend uit in de trailers.

Godzilla heb ik gezien, maar viel (lichtjes) tegen.

Edge of Tomorrow ga ik vrijdag kijken, eerste reviews zijn uitermate positief.

De trailer voor Interstellar deed me niks. Scifi gevoel ontbrak. Misschien in de tweede trailer?

Helaas is sci-fi vandaag de dag vaak ook wel erg "popcorn" geworden. Zoals je zegt, "met humor", "overtuigende special effects" en "retro-gevoel". Maar vaak hoor je ook dat het een "vette film is met goede actie" of dat de film "uiterst vermakelijk" is.

Voor mij is sci-fi toch vaak wel een genre dat wat dieper mag graven dan bovenstaande quotes. Neem een film als "Contact" met Jodie Foster. Dat was niet zomaar een film over ET-contact, maar vooral ook een film waarin thema's als religie en wetenschap m.b.v. goede dialogen uitstekend uit de verf komen. Sterker nog, het zijn die weinige filmwerken die ook een maatschappelijke "wat als"-vraag stellen, films die een spiegel voorhouden, die laten zien dat als fiction eenmaal science wordt er toch wel wat meer complicaties optreden.

Enkel afgaan op trailer-materiaal is vandaag eerder regel dan uitzondering. Maar ik wil toch ook het geduld opbrengen voor een grote filmproductie als "Interstellar". Aan het grondplan van de film is al sinds 2006 gewerkt. Niet omdat niemand het project wilde financieren, maar vooral omdat de science-kant van de film uitermate goed bestudeerd moest worden om een overtuigende, nieuw "space exploration" verhaal te maken.

Daarom kijk ik toch echt het meest uit naar "Interstellar". Ik verwacht van die film in thematiek opzicht erg veel. Een film waar je ook nog lang over na kunt discussieren.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Blind Guardian »

kwam ik er nou achter wat 'mr white' een hoofdrol in Godziilla heeft toch eens checken :Y)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Mr Hayes »

Nieuwe trailer van "The Giver":


http://www.youtube.com/watch?v=uxFJvlWqphM
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Mr Hayes »

Heb nu drie van de films uit de lijst gezien.

"Dawn Of The Planet Of The Apes" krijgt van mij 4,5 sterren uit 5. Man, wat is deze franchise erop vooruit gegaan zeg. Flink wat thematiek, bij tijd en wijlen zelfs een beetje BSG- en DS9-achtig. Relatief donkere film. Kleine verbetering op de ook al goede, edoch ietwat cheesy, remake "Rise Of The Planet Of The Apes". De cult-serie van films met o.a. Charlton Heston valt er wat mij betreft bij in het niet.

"Guardians Of The Galaxy" krijgt 4 sterren uit 5. 'Star Trek' en 'Star Wars' hebben er een serieuze concurrent bij. Heerlijke space opera, maar nu met lekker veel humor. Acteur James Gunn maakt een reuze-breakthrough zeg, van slechte B-films naar het grote werk van de Marvel-franchise. Naast de meer serieuzere "Iron Man 1", "Iron Man 3" en "Captain America 2: The Winter Soldier" (alle drie de films putten uit James Bond, The Dark Knight) is "Guardians" heerlijk 'anders', neemt zichzelf niet té serieus.

"Under The Skin" is een vreemde eend in de bijt, maar toch wel degelijk een sci-fi-film. Maar wel eentje waar je heerlijk op los kunt interpreteren. Qua stijl is de film wat 'indie', maar heeft ook wel degelijk raakvlakken met Stanley Kubrick's thematiek uit "2001: A Space Odyssey". En Scarlet Johansson is werkelijk fenomenaal in deze film. De scenes waarin ze mannen haar 'poel des doods' inlokt zijn goed, heel erg ongemakkelijk goed! De film zal gezien de 'arty approach' niet iedereen smaken. Maar toch, 4,5 sterren uit 5.

"Edge Of Tomorrow" met Tom Cruise moet ook heel goed zijn, maar die heb ik nog niet gezien.....
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Miriam »

01) "Dawn Of The Planet Of The Apes" (17-07-2014)
Zowaar beter dan het eerste deel, iets wat donker maar dat schijnt tegenwoordig in te zijn. De film speelt zich 10 jaar af na het eerste deel. De meeste vervolg films zijn slecht, maar deze is tegen de verwachting in beter dan zijn voorganger. Het verhaal is een beetje standaard, maar welke film is dat niet tegenwoordig. Andy Serkis verdient weer een Oscar voor zijn rol als caesar. Dus als je het eerste deel goed vond is dit zeker een aanrader. Heb je sinds de rellen van Ferguson een aversie gekregen tegen constant apen geschreeuw? Dan raad ik je aan om het geluid wat zachter te zetten :lachhuil: 3/5

02) "Earth To Echo" (eind 2014)
Deze film is duidelijk op (kleine) kinderen gericht. Drie onafscheidelijke vrienden worden door een boos bedrijf gedwongen te verhuizen en ze vinden een gecraste alien. en besluiten hem te helpen om weer thuis te komen. Klinkt bekend ? dus stop de E.T DVD in je speler en bekijk die (wel de originele versie). Deze Disney rommel kan je beter links laten liggen. 1/5

03) "Edge Of Tomorrow" (29-05-2014)
Op de een of andere manier zijn er best veel mensen die dit een top film vinden. Het begint als standaard alien invasion verhaal. Alleen halverwege verandert het in Groundhog Day en ben je alleen maar aan het kijken naar een match van COD: Advanched Warfare. 2/5

04) "Godzilla" (15-05-2014)
Met die nare nasmaak nog in de mond van het gedrocht uit 1997, had ik hier geen hoge dunk van. Maar tegen de verwachting in is dit een best wel goede film nog. Het heeft gave grote monsters, een goed verhaal en goede acteurs. Hoewel het 70 minuten duurt voor je Godzilla eindelijk ziet, dit niet echt storend was. Al moet wel gezegd worden dat de mensen wel behoorlijk 1D waren. Maar voor liefhebbers van monsterfilms is dit wel een aanrader. Bijna 5 sterren, alleen Bryan Cranston gaat dood dus 4/5

05) "Guardians Of The Galaxy" (14-08-2014)
Dit is misschien wel de meest over-hypte film van 2014. Wat deels wel terecht is denk ik. De film is heerlijk toegankelijk ook voor mensen die niet van comics houden. BTW ook voor de mensen die er wel van houden, want ik denk dat alleen de die-Hard nerds deze reeks kennen. En nu weet je ook eindelijk wie dat figuur was in de post credit scene van the Avengers. 4/5

06) "Interstellar" (06-11-2014)
Hier valt weinig op te zeggen ..... Gaat dit zien. Dit is de beste scifi film van 2014 5/5

08) "Lucy" (14-08-2014)
Dit is typisch zo'n geval van: " houd er van of je houd er niet van." Mijn man is fan van Luc Besson, ik niet. Het is dan ook een typische Besson film. Dus houd je van actie en wil je graag naar Scarlett Johansson kijken dan is dit een aanrader.
Intressert je dat niet zoveel en heb je liever een goed verhaal. kijk dan planet of the apes of interstellar. 2/5

10) "The Giver" (25-09-2014)
Waardeloos gedrocht. Op de een of andere manier komen er bijna net zoveel tween films als slechte shark movies (pleonasme, weet ik) Alleen dit jaar; hunger Games, Divergent, Maze Runner om er een paar te noemen. Sinds Harry Potter worden er vaker boekenreeksen verfilmt dus, ben ik even gaan kijken op het internet. En het origineel schijnt best goed te zijn. Besteld maar nog niet aan toegekomen. Dus Lees het boek

11) "The Hunger Games: Mockingjay - Part 1" (19-11-2014)
J.K Rowling wat heb je teweeggebracht. Het derde deel alweer. Weinig over te melden. Heb hem via popcorn time bekeken en het verhaal is nog steeds bagger. Meer voor de fans dus.
1/5

12) "The Maze Runner" (25-09-2014)
Ah weer een tween boekenreeks die verfilmt word. Alleen deze is niet zo slecht als de andere( hunger Games, Divergent, the Giver) Het verhaal is namelijk best donker en er word best goed geacteerd, maar daar houd het dan ook mee op.
Iedereen die sigaretten en drank mag halen dan zul je dit niet veel vinden. Mag je dit nog niet dan is de kans groot dat je dit een prachtfilm vind. 3/5

13) "The Rover" (12-06-2014)
Ik kon hier niet door heen komen en moet nog steeds de tweede helft kijken. Iedereen die schrikt van de naam: Robert Pattinson niet doen hij is verdraagzaam in deze film, durf bijna te zeggen dat hij goed is. kon alleen niet de energie opbrengen om hem af te zien. dus een 3/5
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welke SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'? editie 2

Bericht door Vis »

Hmm... mogelijk wat kleine spoilers over het plot hier en daar, dus skip de films die je nog niet hebt gezien

Miriam schreef:01) "Dawn Of The Planet Of The Apes" (17-07-2014)
Zowaar beter dan het eerste deel, iets wat donker maar dat schijnt tegenwoordig in te zijn. De film speelt zich 10 jaar af na het eerste deel. De meeste vervolg films zijn slecht, maar deze is tegen de verwachting in beter dan zijn voorganger. Het verhaal is een beetje standaard, maar welke film is dat niet tegenwoordig. Andy Serkis verdient weer een Oscar voor zijn rol als caesar. Dus als je het eerste deel goed vond is dit zeker een aanrader. Heb je sinds de rellen van Ferguson een aversie gekregen tegen constant apen geschreeuw? Dan raad ik je aan om het geluid wat zachter te zetten :lachhuil: 3/5
Qua stijl, sfeer en special effects wel nice, maar vond het verhaal vaak maar matig, saai en voorspelbaar t.o.v. de vorige. Hoogtepunt was in ieder geval de Pokémon-referentie 3/5.
Miriam schreef:03) "Edge Of Tomorrow" (29-05-2014)
Op de een of andere manier zijn er best veel mensen die dit een top film vinden. Het begint als standaard alien invasion verhaal. Alleen halverwege verandert het in Groundhog Day en ben je alleen maar aan het kijken naar een match van COD: Advanched Warfare. 2/5
Ben een fan van Tom Cruise (hate me), en dan ook gelijk veel van z'n films. Vond het verhaal niet echt bijzonder, en irriteerde me mateloos aan de vele plot holes, maar... erg vermakelijk, keek goed weg, en ondanks alle resets bleef 't me wel boeien. Goed gedaan. Weet niet wat de re-watch value is, dus kan nog een 3/5 worden, maar voor nu een 4/5.
Miriam schreef:04) "Godzilla" (15-05-2014)
Met die nare nasmaak nog in de mond van het gedrocht uit 1997, had ik hier geen hoge dunk van. Maar tegen de verwachting in is dit een best wel goede film nog. Het heeft gave grote monsters, een goed verhaal en goede acteurs. Hoewel het 70 minuten duurt voor je Godzilla eindelijk ziet, dit niet echt storend was. Al moet wel gezegd worden dat de mensen wel behoorlijk 1D waren. Maar voor liefhebbers van monsterfilms is dit wel een aanrader. Bijna 5 sterren, alleen Bryan Cranston gaat dood dus 4/5
Godzilla liet lang op zich wachten inderdaad. Vond 'm erg vermakelijk, voornamelijk doordat alles heel groots aanvoelde; dat hebben ze goed gedaan. Hele gedoe met die military dude die overal precies op het goede moment aankwam was jammer, maar elke goede film moet altijd een stom sub-plot hebben om de een of andere reden. Het mooiste vond ik die prachtige oergeluiden van die beesten (en die beesten zelf waren ook erg nice, en eigenlijk wel wat nicer dan Godzilla) 4/5
Miriam schreef:05) "Guardians Of The Galaxy" (14-08-2014)
Dit is misschien wel de meest over-hypte film van 2014. Wat deels wel terecht is denk ik. De film is heerlijk toegankelijk ook voor mensen die niet van comics houden. BTW ook voor de mensen die er wel van houden, want ik denk dat alleen de die-Hard nerds deze reeks kennen. En nu weet je ook eindelijk wie dat figuur was in de post credit scene van the Avengers. 4/5
Hoge verwachtingen na alle hype, en nog steeds een enorm hoog cijfer op IMDb. Ik weet niet waarom, maar ik vond 'm ver-schrik-ke-lijk. Het begon wel aardig, en ik mag Chris Pratt wel, maar na ongeveer 1/3 waren de grappen niet grappig meer. Toch bleven ze alle grappen keer op keer op keer opnieuw maken. Los van de mislukte humor en crappy acteerwerk van veel van de niet-grappige typetjes, werd het verhaal achterlijker en achterlijker, en het was vrij duidelijk dat heel die film 100% is gemaakt om dronken bioscooppubliek elke 2 minuten te laten schateren. De FX waren soms wel aardig, maar vrijwel alle interacties met die boom (ja ik weet hoe ie heet) en dat andere beest waren zo fake als maar kan. Amper door de laatste 40 minuten heen gekomen; die film had veel eerder moeten stoppen. Sorry fans, maar een 1/5 is nog wat aan de hoge kant.
Miriam schreef:08) "Lucy" (14-08-2014)
Dit is typisch zo'n geval van: " houd er van of je houd er niet van." Mijn man is fan van Luc Besson, ik niet. Het is dan ook een typische Besson film. Dus houd je van actie en wil je graag naar Scarlett Johansson kijken dan is dit een aanrader.
Intressert je dat niet zoveel en heb je liever een goed verhaal. kijk dan planet of the apes of interstellar. 2/5
Gekeken om Scarlett Johansson, maar lage verwachtingen. Het begin van de film waarin ze wat geavanceerder werd vond ik goed gedaan. Jammergenoeg ging het daarna helemaal mis. Ze proberen te verfilmen hoe een human zover evolueert dat het voor ons niet meer te bevatten is? Heeft niemand die dat script heeft gelezen opgemerkt dat dat per definitie onmogelijk is? Vanaf de helft is het dan ook steeds moeilijker om serieus te nemen... En toen ze aan 't einde veranderde in black stuff en alle knowledge of the universe op een USB-drive zette voor Morgan Freeman wist ik zeker dat men vergeten was de comedy-tag op IMDb toe te voegen. 2/5
Miriam schreef:10) "The Giver" (25-09-2014)
Waardeloos gedrocht. Op de een of andere manier komen er bijna net zoveel tween films als slechte shark movies (pleonasme, weet ik) Alleen dit jaar; hunger Games, Divergent, Maze Runner om er een paar te noemen. Sinds Harry Potter worden er vaker boekenreeksen verfilmt dus, ben ik even gaan kijken op het internet. En het origineel schijnt best goed te zijn. Besteld maar nog niet aan toegekomen. Dus Lees het boek
Ken het boek niet, maar wat voor film dit zou worden was al vrij snel duidelijk. Ik kan me niet eens herinneren of ik dit heb afgekeken, maar kan het niemand aanraden die wat beters te doen heeft. 1/5
Miriam schreef:11) "The Hunger Games: Mockingjay - Part 1" (19-11-2014)
J.K Rowling wat heb je teweeggebracht. Het derde deel alweer. Weinig over te melden. Heb hem via popcorn time bekeken en het verhaal is nog steeds bagger. Meer voor de fans dus. 1/5
Ik kan Jennifer Lawrence niet uitstaan, dus dat helpt nooit bij dit soort films. Verhaal lijkt flinterdun en totaal ongeïnspireerd.. geen idee of dat in de boeken ook was. Lijkt ook veel te weinig voor twee films, en dit eerste deel heeft in ieder geval niet echt veel nieuws ten opzichte van de vorige. Leek net alsof ik naar een herhaling aan 't kijken was de helft van de tijd. Het leukste wat hier uit voort is gekomen zijn die bad lip reading videos. 1/5
Miriam schreef:12) "The Maze Runner" (25-09-2014)
Ah weer een tween boekenreeks die verfilmt word. Alleen deze is niet zo slecht als de andere( hunger Games, Divergent, the Giver) Het verhaal is namelijk best donker en er word best goed geacteerd, maar daar houd het dan ook mee op.
Iedereen die sigaretten en drank mag halen dan zul je dit niet veel vinden. Mag je dit nog niet dan is de kans groot dat je dit een prachtfilm vind. 3/5
Geen idee wat dit was, alleen dat die dude van Teen Wolf erin meespeelde. Maar was aangenaam verrast. Zag er goed uit, best goed acteerwerk van allemaal vrij jonge acteurs, en ook best spannend hele film door. Het mooiste was dat er heel weinig antwoorden kwamen tot aan het einde. Dus in mijn naïeve geest kon overal een perfecte verklaring voor zijn, dus zo'n 80% van de film was pretty good. Maar zoals je al kan raden liep het iets anders af dan verwacht. In de laatste 20% wordt het een van de meest achterlijke films van de laatste 10 jaar met zo enorm veel plot holes dat ik hier 3 nachten van wakker heb gelegen. 3/5 (-5/5 voor het einde)
Miriam schreef:13) "The Rover" (12-06-2014)
Ik kon hier niet door heen komen en moet nog steeds de tweede helft kijken. Iedereen die schrikt van de naam: Robert Pattinson niet doen hij is verdraagzaam in deze film, durf bijna te zeggen dat hij goed is. kon alleen niet de energie opbrengen om hem af te zien. dus een 3/5
Eerste 15 minuten gekeken, laatste x minuten doorgespoeld en soms wat dialoog bekeken. Ik zal 'm niet raten, want dat is niet fair, maar wat een bagger.
16) "UNDER THE SKIN" (25-09-2014)
Zo'n "wtf dit is zó vaag, misschien is het geniaal maar ik zie het niet"-film met Scarlett. 1/5
Plaats reactie