The Mandalorian

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

The Mandalorian

Bericht door Guess who? »

https://www.imdb.com/title/tt8111088/

Zeer coole nieuwe Star Wars serie te zien op Disney+ en andere bronnen op deze wereld.

Kijken jullie ook?

Seizoen 1 is echt tof, tof droog karakter als hoofdpersoon, prachtige visuals en leuke verhaallijn in korte eps van steeds 30 minuten.
Seizoen 2 kom dit jaar uit.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Mandalorian

Bericht door Blind Guardian »

Geen Disney + en met dank aan amazon prime en netflix , heb ik eigenlijk geen tijd voor andere bronnen , ben ook een beetje disney , uuh star wars moe ...

Kijk later wel of ik het in ga halen ... :Y)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: The Mandalorian

Bericht door mr_Vulcan »

Maar dit is Star Wars op een andere en leuke manier. Van de nieuwe trilogie vind ik persoonlijk alleen deel VII het leukst, maar dat is waarschijnlijk omdat ze hetzelfde format hebben aangehouden en het verder nieuw en een feest van herkenning was. :*)

maar The Mandalorian is een aanrader wat mij betreft. Kijkt lekker weg.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Mandalorian

Bericht door Nemesis »

was een leuke serie, maar zoals tegenwoordig wel, erg traag.. niet zozeer per aflevering, maar het totaal verhaal.
heb er wel van genoten, leuk ook dat het verder losstaat van de rest en ook in een periode waar nog niet in verdiept is..
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: The Mandalorian

Bericht door Guess who? »

Nemesis schreef:was een leuke serie, maar zoals tegenwoordig wel, erg traag.. niet zozeer per aflevering, maar het totaal verhaal.
heb er wel van genoten, leuk ook dat het verder losstaat van de rest en ook in een periode waar nog niet in verdiept is..
Ik zag je dit ook schrijven bij de Picard serie. Daar ervoer ik het ook als zodanig, wel dat ik aan het einde van de aflevering vaak dacht waarom ze zo "vroeg" in de aflevering al stopten. Maar dan was het verhaal gewoon nog niet zo snel ontwikkeld terwijl de tijd er wel al op zat.
Toch bij de Mandalorian viel dit me erg mee. Soms wel veel zin in meer en verder, maar toch voelden de aflevering als leuke ervaringen en goed genoeg gevoel aan het einde van de aflevering.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Mandalorian

Bericht door Nemesis »

Guess who? schreef:
Nemesis schreef:was een leuke serie, maar zoals tegenwoordig wel, erg traag.. niet zozeer per aflevering, maar het totaal verhaal.
heb er wel van genoten, leuk ook dat het verder losstaat van de rest en ook in een periode waar nog niet in verdiept is..
Ik zag je dit ook schrijven bij de Picard serie. Daar ervoer ik het ook als zodanig, wel dat ik aan het einde van de aflevering vaak dacht waarom ze zo "vroeg" in de aflevering al stopten. Maar dan was het verhaal gewoon nog niet zo snel ontwikkeld terwijl de tijd er wel al op zat.
Toch bij de Mandalorian viel dit me erg mee. Soms wel veel zin in meer en verder, maar toch voelden de aflevering als leuke ervaringen en goed genoeg gevoel aan het einde van de aflevering.
Ja, er was niet één aflevering waarvan ik dacht.. nu is het niets.. maar ik sommige afleveringen zitten er tussen, en aan het eind komt het dan weer terug.. maar dat wordt dan voorspelbaar.. de vraag is of dat nodig is of niet. Aan de andere kant.

Om een idee te geven.. in DS9 wordt in een paar afleveringen de neef van Quark benoemd,.. en meer niet.. en uiteindelijk speelt hij een rol.
bij de Mandalorian.. heb je een dame die hij ontmoet op één of andere wereld... en die dan later weer terugkomt als hij haar nodig heeft. Als je die aflevering niet had, was het raar, maar doordat je ook maar één verhaal hebt, moet je het zo uitsmeren. Nu is het ook niet te vergelijken, maar de opzet van de serie is om maar 1 verhaal te vertellen over 8 tot 15 afleveringen. Het is leuker als je meerdere verhalen hebt, sommige kort, sommige wat langer over meerdere afleveringen, of meerdere seizoenen. Dan heb je een snelle bevrediging qua verhaal, iets is af, en je hebt de spanning.. hoe gaat dit nu verder. Er zijn nog genoeg series die dat doen en die succesvol zijn.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Mandalorian

Bericht door The Silencer »

Mandos to the rescue in 1x03 of stormtroopers die de dag redden in 2x07 waren in mijn ogen grote hoogtepunten, iets waar de gehele sequeltrilogy compleet nooit aan kan tippen. Vooral de juichende stormtroopers vond ik sterk, het maakt ze opeens menselijk. Je ziet dat het ook gewoon soldaten zijn die ergens in een godverlaten hol zitten en eindelijk eens iets te vieren hebben. Ik vond het daarom ook erg jammer dat de hele basis de lucht in moest.

Oh en natuurlijk Luke in 2x08 met die muziek :pray: Ik kreeg echt Clone Wars vibes of de vibes van Rogue One waarin Vader met het grootste gemak even een gang van Rebel Troopers neermaait. Luke bewoog net zoals Anakin en later Vader methodisch door de vijanden heen, nooit weifelend. En die vertwijfelde blik van Moff Gideon die weet dat shit is about to hit the fan als een Jedi komt en die door zijn droid heen klieft, droids waartegen zelfs Mando bijna niks kon doen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Mandalorian

Bericht door Blind Guardian »

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Mandalorian

Bericht door The Silencer »

Aflevering 5 en 6 van Book of Boba Fett zijn eigenlijk Mandalorian seizoen 2.5. En aflevering 7 deels ook.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Mandalorian

Bericht door Blind Guardian »

Maar goed we krijgen toch niet genoeg van Pedro Pascal , en wie is die gast die bob de vette speelt :9~ :Y)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: The Mandalorian

Bericht door X-File »

Temuera Morrison, die ook Jango Fett speelde. Verder deed hij in menig film de stemmen van de Clone Troopers en elke Jango/Boba Fett stem in de video games.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Mandalorian

Bericht door The Silencer »

Mijn enige probleem met deze acteur is de stem. Ik ben grote fan The Clone Wars and over de jaren is Dee Bradley Baker DE stem voor de Clone Troopers voor mij geworden. Dat was ook mijn enige "probleem" met Ahsoka in Mando, ik ben te gewend aan The Clone Wars voice actors...laten we niet over huilbaby Anakin uit de prequelfilms beginnen :lachhuil: :lachhuil:
Plaats reactie