"Farscape" (1999-2003)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
20 of 9
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 jun 2003, 12:23
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

Bericht door 20 of 9 »

ik heb al een groot aantal box van farscape maar helaas heb ik op dit moment geen geld om alles compleet te maken ook al komen ze uit amerika.
maar gelukkig bestaat er zoiets als downloaden van internet en kan ik ze in iedergeval wel allemaal zien.

is er iemand die een goede link weet waar de miniserie is te downloaden ik kan hem zo gauw niet vinden op de site waar ik nomaal kijk.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

Ik zit te denken om deze serie te gaan volgen. Ik heb nu de eerste twee afleveringen gezien, maar heb gemengde gevoelens hierover.

Kan iemand mij vertellen waarmee ik de serie qua verhaallijn kan vergelijken?

Is het net als 24, waar je echt alle afleveringen van moet hebben gezien?
Is het meer als TNG of VOY waar ongeveer allemaal losse verhaaltjes in zitten?
Is het meer als Babylon 5 of DS9 waar je hints naar de toekomst krijgt en er één groot verhaal is?
Of is het meer als Stargate, waar èn een groot verhaal in zit èn een aantal losse verhaaltjes..
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik zou het in dit geval vergelijken met B5/DSN. De rode draad is dat John z'n weg terug probeert te vinden naar de Aarde. Hier zijn veel afleveringen op gebaseerd, afgewisseld met veel doorlopende subplots en soms een geheel losstaande aflevering. Maar het geheel is wel doorlopend en moet je eigenlijk gewoon alles gezien hebben, vooral vanwege de karakterontwikkelingen.
petrulli schreef:Ik zit te denken om deze serie te gaan volgen. Ik heb nu de eerste twee afleveringen gezien, maar heb gemengde gevoelens hierover.
Gewoon doorkijken, serie is erg goed :) Leuke invalshoek, aardig goede verhalen, geweldige cast & supporting cast, en zeer geweldige humor!
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

petrulli schreef:Ik zit te denken om deze serie te gaan volgen. Ik heb nu de eerste twee afleveringen gezien, maar heb gemengde gevoelens hierover.

Kan iemand mij vertellen waarmee ik de serie qua verhaallijn kan vergelijken?

Is het net als 24, waar je echt alle afleveringen van moet hebben gezien?
Is het meer als TNG of VOY waar ongeveer allemaal losse verhaaltjes in zitten?
Is het meer als Babylon 5 of DS9 waar je hints naar de toekomst krijgt en er één groot verhaal is?
Of is het meer als Stargate, waar èn een groot verhaal in zit èn een aantal losse verhaaltjes..
Persoonlijk vind ik de verhaallijn net wat minder sterk dan die van B5, maar de serie is zeker wel humoristischer. Het echte verhaal komt trouwens pas halverwege of aan het eind van het eerste seizoen alhoewel voor dit tijd ook al zeker wel een paar toffe afleveringen zitten 8-) . Ik zou gewoon door blijven kijken :) .
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Verhaallijn is idd wat minder, maar de characters net zo interessant als bij B5. En idd, de humor. Neem bijvoorbeeld die ene cartoonaflevering, dat zal je bij B5 nou nooit zien :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Zo te zien wordt Farscape: Peacekeeper Wars wel weer in Nederland op DVD uitgebracht... |:( .
http://www.dvd-home.nl/pers/bridge.htm#21
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Mooi want ik had 'm nog niet :P
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

En ik had de mini-serie nog helemaal niet gezien, maar dan nog is het |:( dat ze wel de mini-serie op DVD uitbrengen maar niet de gewone serie.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Och, ik denk dat je blij kan zijn dat ze daarmee gestopt zijn want de kwaliteit was ver te zoeken en dan gaan we het nog niet eens hebben over de onlogische volgorde van eps op de discs.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

captain crash schreef:Och, ik denk dat je blij kan zijn dat ze daarmee gestopt zijn want de kwaliteit was ver te zoeken en dan gaan we het nog niet eens hebben over de onlogische volgorde van eps op de discs.
Was die ene DVD-release zo slecht dan (naast dat ze zomaar gestopt zijn met het uitbrengen van de DVD's)?
Mwa, eigenlijk wil ik Peacekeeper Wars wel eens zien, maar dat heb ik van wel meer series gezegd en daar is ook niet veel van gekomen. Andere series en studie enzo :) .
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

*Bump*
Valoy's involvement in the panel was to let us know of the dealings TokyoPop has with the Jim Henson Company. Coming this fall is a story-furthering set of three 160 paged "Labyrinth" graphic novels and an animated "Dark Crystal" series. The biggest news the gentlemen brought to the table was the announcement of a "Dark Crystal" sequel (to be directed by Genndy Tartovski, director of "Star Wars: Clone Wars") to be here sometime in 2008, and the "Farscape" project the Henson Co. is currently working on.
http://www.moviesonline.ca/movienews_7454.html

Zou het waar zijn? Krijgen we misschien een nieuwe miniserie over Farscape? Please god let it be true..
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

De dvd 'Peacekeeper War' ligt voor 9,99 euro bij Kruidvat.

En een nieuw 'Farscape'-project is erg goed nieuws!
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Kruidvat :? . Is Peacekeeper Wars nog een beetje te volgen als je een groot gedeelte, maar niet alle afleveringen hebt gezien?
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ace of Spades schreef:Kruidvat :? .
Tja, ik was ook enigszins verbaasd toen ik nieuwe afwasborstels ging kopen en met Peacekeeper Wars thuiskwam :)

Ik heb s4 niet gezien, en nu het begin van die miniserie wel. Het wordt op zich wel uitgelegd, maar ik heb wel het idee dat het jammer is dat ik de tussenliggende gebeurtenissen niet gezien heb.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Bij mijn kruidvat hadden ze em niet ;( . Maar nu heb ik wel Shi mian mai fu (House of Flying Daggers).
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ace of Spades schreef:Bij mijn kruidvat hadden ze em niet ;( . Maar nu heb ik wel Shi mian mai fu (House of Flying Daggers).
Balen! Echt wel vreemd: ik had'm nog nooit eerder gezien (de dvd van Peacekeeper War), en toen zag ik'm bij Kruidvat). Hetzelfde had ik met 'Earthsea' dvd. Ik had'm bij de Kruidvat in Enschede. Na mijn aankoop hadden ze er nog 1tje staan.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Blijkbaar ligt het gewoon aan welke winkel. Maar Farscape staat toch nog wel eens in de planning (ooit over een lange tijd :P ) en ik ben geduldig.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik heb Peacekeeper War vorige week gekeken, en weer ouderwets genoten van Farscape. Een perfect combinatie humor, actie en drama. Ik hoop echt dat het waar is van een nieuw Farscape-project.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Farscape" (1999-2003)

Bericht door Trekscaper »

Is helaas upscaled HD en dus van minder kwaliteit op blu-ray.
The series' creators are insisting that the 35mm prints are nowhere to be found, plus the visual effects were created in SD (meaning they'd have to be recreated for a true HD master), so this is an upconversion which unfortunately does not look great a lot of the time.
http://www.blu-ray.com/movies/Farscape- ... ray/26648/

Maar is in elk geval beter dan DVD kwaliteit.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Farscape" (1999-2003)

Bericht door Mansfeld »

Misschien is het hier wel al ergens vermeld. Maar ik zou graag deze serie op dvd kopen.
Ik vraag me alleen af waar ... en 'of' het wel te verkrijgen is met 'Nederlandse' ondertitels...
een tip hierover? alvast dank...
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "Farscape" (1999-2003)

Bericht door Guess who? »

Mansfeld schreef:Misschien is het hier wel al ergens vermeld. Maar ik zou graag deze serie op dvd kopen.
Ik vraag me alleen af waar ... en 'of' het wel te verkrijgen is met 'Nederlandse' ondertitels...
een tip hierover? alvast dank...
Bijvoorbeeld Bol.com ofzo?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Farscape" (1999-2003)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Niet bij Proxis&Azur iig

Bij Bol.com voor € 139,99
Laatst gewijzigd door Master Vanhu Botie op 15 feb 2012, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "Farscape" (1999-2003)

Bericht door Ace of Spades »

Guess who? schreef:
Mansfeld schreef:Misschien is het hier wel al ergens vermeld. Maar ik zou graag deze serie op dvd kopen.
Ik vraag me alleen af waar ... en 'of' het wel te verkrijgen is met 'Nederlandse' ondertitels...
een tip hierover? alvast dank...
Bijvoorbeeld Bol.com ofzo?
Staat op bol.com, maar is wel import. Die Nederlandse ondertitels kan je vergeten.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Farscape" (1999-2003)

Bericht door Mansfeld »

Ja , 'k geloof dat ik Farscape maar zal moeten aanschaffen zonder de ondertitels anders krijg ik die serie wel nooit te zien.
en downloaden van het internet?
hm not my cup....
dank hierboven voor de info !
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Farscape" (1999-2003)

Bericht door Punisher »

Er was ook iets met die Farscape DVD boxen, er zijn er verschillende van uitgebracht met aanzienlijke verschillen. Wat nou precies het verschil is, weet ik zo niet meer. Ik geloof dat je de starburst editie moet hebben ... Of juist niet ... Ik weet het niet meer... Iets met starburst in ieder geval (Weer lekker duidelijk |:()
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Farscape" (1999-2003)

Bericht door captain crash »

Punisher schreef:Er was ook iets met die Farscape DVD boxen, er zijn er verschillende van uitgebracht met aanzienlijke verschillen. Wat nou precies het verschil is, weet ik zo niet meer. Ik geloof dat je de starburst editie moet hebben ... Of juist niet ... Ik weet het niet meer... Iets met starburst in ieder geval (Weer lekker duidelijk |:()
Volgens mij wordt dat probleem eerder in dit topic besproken ;)

Bestel ivm de extra's hoe dan ook ene Amerikaanse versie als je het echt op DVD wil hebben.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Farscape" (1999-2003)

Bericht door Miriam »

Complete serie is op Bol.com te koop voor €179,99. Dit is gewoon de Nederlandse uitgave. :roll:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Farscape" (1999-2003)

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:Complete serie is op Bol.com te koop voor €179,99. Dit is gewoon de Nederlandse uitgave. :roll:
nee de Engelse uitgave met een Nederlands hoesje en beperkte extra's

op de Engelse dvd's hebben altijd al NL subs gestaan
Plaats reactie