"The X Files" (1993-2002)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

captain crash schreef:met x files gaat het goed tot de film, daarna is het voornamelijk herhaling...seizoen negen kan je het beste meteen vergeten...dat was echt bagger
Valt reuze mee. In mijn ogen is seizoen 8 juist het beste seizoen en seizoen 9 is goed te pruimen!

Geweldige serie. Mijn favoriete serie met op de tweede plek Babylon 5.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Seizoen 8 goed?! Wow, ik denk dat je de serie nog een keer helemaal moet kijken. Ze hadden echt moeten stoppen na 7...of langer moeten wachten met de film. In ieder geval is dit nog steeds een voorbeeld van een serie die laat zien wat onverwacht succes allemaal stuk kan maken...ook als het gaat om het ego van de producenten.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Wat mij betreft had seizoen 5 eigenlijk al de laatste moeten zijn.

Maar goed 6 en 7 vielen me uiteindelijk toch niet tegen. Maar t ging wel erg vergezocht worden.
Seizoen 8 en 9, tja ik heb van S8 een aantal gezien en die vond ik matig en twijfel nu of ik die seizoenen nog op DVD ga aanschaffen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Also, Robert Patrick moet ook op DVD :yes:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

season 1 - 7 zal wellicht in de nabije toekomst in mijn bezit komen... season 8,9 waarschijnlijk niet, lgm in overweging

In de nabije toekomst heb ik inderdaad x-files aangeschaft maar wel de volle negen seasonnen :+
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 06 jan 2008, 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

captain crash schreef:Seizoen 8 goed?! Wow, ik denk dat je de serie nog een keer helemaal moet kijken. Ze hadden echt moeten stoppen na 7...of langer moeten wachten met de film. In ieder geval is dit nog steeds een voorbeeld van een serie die laat zien wat onverwacht succes allemaal stuk kan maken...ook als het gaat om het ego van de producenten.
Als ze zouden moeten stoppen, dan zouden ze dan na seizoen 6 moeten doen. Seizoen 7 was complete bagger.

Toen kwamen Doggett en Rayes erbij in seizoen 8 en dat was een nieuw begin voor de show. Sommigen vonden het niets, maar ik kon het goed waarderen.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Ik vond het ook prima te evrteren. Robert Patrick heeft het uitstekend gedaan, tis alleen moeilijk om dan nog maar eens te beginnen aangezien de serie al lang op z'n gat lag.

De eerste 5 serizoenen vind ik nog echt goed en daarna :nooo: :notgood: :byesad:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De kijkers vonden het in ieder geval collectief mis...het geeft aan wat ik met het ego van de producten bedoel. We hadden nu nog een serie kunnen hebben als ze het netjes hadden gedaan, X Files laten stoppen en met een spin-off beginnen waar Scully eerst in meespeelt. Sla je veel kritiek dood en je kan daadwerkelijk een nieuw begin maken...maar nee...Mulder moest tuurlijk op het einde ook weer terug...hoe onverwacht :r
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Blind Guardian schreef:season 1 - 7 zal wellicht in de nabije toekomst in mijn bezit komen... season 8,9 waarschijnlijk niet, lgm in overweging

In de nabije toekomst heb ik inderdaad x-files aangeschaft maar wel de volle negen seasonnen :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Blijft een mooie serie :) Ook de laatste seizoenen zijn best nog wel te kijken -> terminator :9~
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:Blijft een mooie serie :) Ook de laatste seizoenen zijn best nog wel te kijken -> terminator :9~
Die zaten bij de box, dus daar kon ik geen nee tegen zeggen, ik heb altijd triest gevonden dat de LGM zonodig dood moesten gaan ;( ... Jammer dat ze niet meer terug kunnen komen in een volgende film
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Inderdaad, dat was een trieste episode ;( .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

We zijn het momenteel aan het herkijken, halverwege seizoen 7 ondertussen...bibber...straks 8 en 9 dus nog. Daarvan zijn naar mijn mening alle eps zonder Mulder wel te doen, die met... Maargoed, misschien gaat mijn mening wel veranderen nu ik alles in een keer aan 't kijken ben, wie zal 't zeggen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ik zag trouwens dat Kayleigh van Firefly ook een Puberrolletje heeft gehad in de X-Files, erg leuk :)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door el spoque »

X-Files/30 Days of Night (DC * Niles & Jones – Mandrake)
Dit boekje is qua sfeer zeer zeker een X-files verhaal, maar het is niet zo ingetogen als we gewend zijn, en veel explicieter dan de andere X-Files strips door het 30 Days of Night gegeven (het is dan ook een crossover). Mulder en Scully onderzoeken in Alaska een hele hoop onverklaarbare moorden/verminkingen. Het is er constant nacht.
Deze crossover speelt zich af ten tijde van The X-files, en is dus eigenlijk een prequel op 30 Days of Night.
Ik ben altijd heel wantrouwig tegenover crossovers, maar ik vind deze zeer geslaagd.
Donker maar zeer passend getekend.
Zéér graag gelezen, met nu en dan een glimlach van herkenning, vooral als Scully en Mulder aan het discuteren zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door el spoque »

Voor wie het interesseert : nieuwe X-files comics, en reprints van ouwe, bij IDW.

http://www.newsarama.com/comics/the-x-files-idw.html

Sommige van mijn ouwe reprints vallen uit elkaar, dus ik zal die nieuwe ook wel kopen, maar mijn X-files comics van Topps comics hou ik toch ook bij, uit nostalgie. (ah de jaren 90, veel X-files en Star Trek op tv, en in de stripwinkel)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door el spoque »

Van't weekend herbegonnen met The X-Files. Eerst had ik enkele afleveringen uit S2 en S3 bekeken, maar toen ben ik maar bij het begin gestart, het is alweer een jaar of vier geleden, en nu ben ik van plan om elke week een aflevering of 4, 5 te bekijken. :)

The Pilot blijft toch zeer sterk, ook na 20 jaar. Best damn Pilot ever made, and it has Scully in lingerie.
En Deep Throat, de tweede pilot 8-) is ook al zo goed. :+

Het was een blij weerzien.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door X-File »

Ik herinner mij vooral de hype en mystiek rondom de serie. Vrijwel iedereen had het er (in het begin) over. Het was de Lost van de jaren '90.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door Blind Guardian »

Volgens mij dat op de zolder van mijn ouderlijke huis die ik van mijn 18e tot 25e geclaimd had nog een poster heeft gehangen met I want to believe :lachhuil:

Het was inderdaad een populaire serie als ik herinner wie me aan the x-files heeft geholpen in die dagen ... :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door The Silencer »

Ik had de draad nog niet zo lang geleden weer opgepakt om de serie eindelijk eens af te kijken. Inmiddels heb ik dat punt bereikt ;-(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:Ik had de draad nog niet zo lang geleden weer opgepakt om de serie eindelijk eens af te kijken. Inmiddels heb ik dat punt bereikt ;-(
Na S9 moet je toch blij zijn er vanaf te zijn :')
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:
The Silencer schreef:Ik had de draad nog niet zo lang geleden weer opgepakt om de serie eindelijk eens af te kijken. Inmiddels heb ik dat punt bereikt ;-(
Na S9 moet je toch blij zijn er vanaf te zijn :')
Behalve als je fan bent van de geweldige acteur met twee voornamen Robert Patrick :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
The Silencer schreef:Ik had de draad nog niet zo lang geleden weer opgepakt om de serie eindelijk eens af te kijken. Inmiddels heb ik dat punt bereikt ;-(
Na S9 moet je toch blij zijn er vanaf te zijn :')
Ik vond seizoen 7 ook al beduidend minder. Dus wat betreft wel. Maar eigenlijk had ik toch graag gezien hoe T1000 en die andere het gedaan zouden hebben. Ik vond die zwartharige dame wel lief :love2:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door el spoque »

Ik vond S7 en S9 een stuk minder, maar tot mijn grote verrassing vond ik S8 wel weel goeie afleveringen hebben.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door The Silencer »

el spoque schreef:Ik vond S7 en S9 een stuk minder, maar tot mijn grote verrassing vond ik S8 wel weel goeie afleveringen hebben.
Ik vond seizoen 8 vooral zwak beginnen, maar vond het wel beter worden. Wat dat betreft was het jammer dat Scully juist wat naar de achtergrond ging verdwijnen. Het leek net beginnen te werken met T1000.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door Vis »

Het is wat jammer dat 't eigenlijk 2-3 seizoenen te lang duurde, en het nogal chaotisch werd op veel punten. Maar al met al toch een mooie serie/tijd :good:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door The Silencer »

En ze hebben er nog een einde aan gemaakt in plaats van dat het gecancelled werd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door Miriam »

el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door el spoque »

The Silencer schreef:En ze hebben er nog een einde aan gemaakt in plaats van dat het gecancelled werd.

Min of meer een einde, toch. Ik heb altijd gehoopt (verwacht) dat er nog een film ging komen over de Aliens die zouden landen 2012. ;)

Ach, dan lees ik maar IDW's comics, die zich afspelen na de laatste film.
Ik vond die laatste film best te genieten, in tegenstelling tot vele anderen. Eigenlijk was het slechts een lange tv-aflevering, in de bioscoop, maar toch, ik heb die film graag gezien.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: "The X Files" (1993-2002)

Bericht door USS Enterprise »

Ik had veel meer van de film verwacht
Plaats reactie