Odyssey 5

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gesloten

Wat vinden jullie van odyssey 5 tot nu toe?

Retegoed!
4
67%
Leuke serie om me mee te vermaken tot enterprise er weer is
0
Geen stemmen
Niet echt veel bijzonders ofzo...
0
Geen stemmen
Geen ruk an
2
33%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Odyssey 5

Bericht door xproof »

Ik zoek al sinds enterprise een stop heeft een nieuwe serie om me mee te vermaken :).
En eindelijk heb ik die gevonden! Dit is een tip voor jullie allemaal ;). De serie heet Odyssey 5 en is echt RETEGOED tot nu toe!. Ik heb de pilot gezien en de eerste aflevering en het is echt heeeeel erg veelbelovend...en spannend. Het is ook een nieuwe serie, want er zijn nog maar 3 episodes uit en de pilot dan.

De serie in het kort samengevat (bevat spoilers... maja, anders kan ik ook nie vertellen waar de serie over gaat...):

5 mensen zijn bezig met een shuttle missie en maken de verwoesting van de aarde mee...een raadsel...
Shuttle heeft erge schade en zuurstof raakt op...ze worden gered door een mysterieus iets dat zichzelf "the seeker" noemt. Hij kan hun 5 jaar terug in de tijd sturen...en ze hebben dus 5 jaar om te onderzoeken hoe ze deze ramp kunnen voorkomen.
Klinkt goed he? ;).

De serie heeft wel een beetje een x-files sfeertje vind ik...nouja, gewoon retegoed haha.

Hebben jullie hier nog niks van gezien of gehoord? Dan zou ik maar snel eens rond gaan kijken of je de eps ergens kan vinden!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Re: Odyssey 5

Bericht door 3rd RemataKlan »

xproof schreef:Ik zoek al sinds enterprise een stop heeft een nieuwe serie om me mee te vermaken :)
Mag ik je The Dead Zone aanraden? :)
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Hummm, the dead zone...zal ook eens kijken :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik wil de serie weleens bekijken. Ik heb het wel zien staan bij irc downloads.

Kun je me via een PM zeggen waar de eerdere afleveringen nog te downloaden zijn? :)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

3rd RemataKlan schreef:Kun je me via een PM zeggen waar de eerdere afleveringen nog te downloaden zijn? :)
me too!
me too!
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Ok...dat wordt al 3 :P
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Ja ik heb de eerste 3 (of alweer 4...?) afleveringen gezien, best wel leuke serie, en als ze het goed uitwerken, kan het net zo groot worden als de X-Files ooit was. Het toffe is dat het een hele grote cast is, en dat iede hoofdrol speler ook weer z'n eigen familie heeft (behalve vader en zoon, die natuurlijk dezelfde familie hebben). Daar kan je leuke dingen mee doen, en goede karakterontwikkelingen mee uitwerken.

Ook tof ***spoilertje***

... is dat er, nu ze 5 jaar terug in de tijd zijn, een aantal dingen niet kloppen. Een football wedstrijd bijvoorbeeld die oorspronkelijk door een team op het laatste moment zou worden gewonnen loopt heel anders. Of in de derde aflevering met het ontvoerde meisje. Of met de shuttle launch die opeens drie jaar eerder is, dat soort dingen. Iemand/ iets weet dat de 5 terug zijn in de tijd en laat sommige dingen blijkbaar anders lopen.
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

We zitten alweer bij aflevering 11 nu, en de serie blijft groeien. De scifi verhaaltjes zijn soms een beetje cliché, maar de cast en de drama maakt veel goed. Erg leuk is dat ze laten zien hoe de familie en vrienden ermee omgaan dat er iets 'vreemds' aan de hand is. De moeder denkt dat d'r man (Chuck Taggert) vreemd aan het gaan is, omdat ie s'avonds zo vaak weg is, en ze denkt dat d'r zoon (Neil) hem beschermt. Maar eigenlijk zijn ze bezig om uit te zoeken wat de oorzaak is dat de aarde explodeert over 5 jaar. En Sarah probeert haar zoontje medicijnen te laten slikken zodat hij over een paar jaar niet sterft aan kanker (die nu nog niet te zien is bij hem). Dat soort dingen maakt de serie best goed. Als ze nu iets meer hun best doen om wat minder ongeloofwaardige scifi clichés te gebruiken dan kan Odyssey5 best eens groot worden.
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Hummm, ik loop alweer een paar eps achter...moet snel maar weer eens bijkomen ;)
Gesloten