"Babylon 5" (1994-1998)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik kom soms tot regelmatig in grote steden; ik heb een rijbewijs maar als ik niks in een stad te zoeken heb waag ik me er ook niet, behalve tijdens beurzen / cons etc. maar da's meestal op andere locaties, of ik heb geen tijd om naar het centrum te gaan; althans Uden wel de regulaire cd zaken heeft...
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

3rd RemataKlan schreef:Ik heb seizoen 1 besteld, ongeveer 55 euro. Als het goed is, hoor ik de set deze week nog te krijgen. :)
Dat dacht ik ook 2,5 week geleden. :(
Heb 'm gvd nog steeds niet. Dit is dus de eerste en laatste bestelling die ik bij DVD Outlet plaats. :(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik heb het bij Rilex staan. DVD Outlet was nogal vreemd bezig met haar 5 Jaar DVD Outlet - DVD Boxen Aanbieding mbt Babylon 5 dus.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Zie alleen dat box 1 voordeliger is, 2 & 3 totaal niet;
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

dan nog als ze de box 3 niet vlug afprijzen, ga ik nog steeds naar de dure frs... (anders is het niet echt voordelig)
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Het is even stil geweest rond mij. Had heel niet in de gaten dat dit topic nog steeds zo goed liep. Ik merk dat meer mensen het fenomeen babylon 5 hebben uitgevonden en het allemaal zeer goed bevalt. Nou hier precies hetzelfde! Ik heb gisteren de aflevering "the coming of shadows" gezien uit seizoen 2. Owwwww...wat spannend wordt het...spannender...spannender....ik vraag me af waar het stopt. Waar zit de climax?

Zoals iemand in dit topic al zei: dit is zeker mijn beste aankoop in tijden! Over een tijdje zijn we alweer door seizoen 2 heen en dan hoppa: op naar seizoen 3!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

xproof schreef:ik vraag me af waar het stopt. Waar zit de climax?
Nou die komt in... :X ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

xproof schreef:Het is even stil geweest rond mij. Had heel niet in de gaten dat dit topic nog steeds zo goed liep. Ik merk dat meer mensen het fenomeen babylon 5 hebben uitgevonden en het allemaal zeer goed bevalt. Nou hier precies hetzelfde! Ik heb gisteren de aflevering "the coming of shadows" gezien uit seizoen 2. Owwwww...wat spannend wordt het...spannender...spannender....ik vraag me af waar het stopt. Waar zit de climax?

Zoals iemand in dit topic al zei: dit is zeker mijn beste aankoop in tijden! Over een tijdje zijn we alweer door seizoen 2 heen en dan hoppa: op naar seizoen 3!
Coming of Shadows is zeker een fantastische aflevering, maar ik de tegenstelling, en vooroordelen, die dan weer bevestigd worden... een ouwe keizer die vind dat hij gefaald heeft maar uiteindelijk sterft, londo mollori en die centauri lord die machtsgeil zijn... gewoon heerlijk die hele aflevering, vooral ook dat je met twee kanten van g'kar te maken krijgt...
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

xproof schreef:Nou hier precies hetzelfde! Ik heb gisteren de aflevering "the coming of shadows" gezien uit seizoen 2. Owwwww...wat spannend wordt het...spannender...spannender....
* spoilers voor 'The Coming of Shadows' *

The Coming of Shadows is gewoon een heel goede aflevering met het begin van de Narn/Centauri oorlog. Londo's deal met Morden; G'Kar en de keizer; alles is heel goed uitgewerkt 8-) . Londo en G'Kar zijn de beste karakters uit B5.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Wat me opvalt is dat Babylon 5 zo huiselijk is en toch weer niet; een space soap maar toch weer niet... Ik vind de grappen zoals bijvoorbeeld een touristenzaak opzetten grappig en geloofwaardig; in star trek word dit veel te weinig gebruikt, daar is iedereen ineens stijf... In Babylon 5 zijn mensen nog steeds menselijk gebleven, wellicht meer ervaring maar ze maken nog steeds fouten en er zijn nog steeds extremisten... van die dingen daarom vind ik babylon 5 een waardevolle serie... Trouwens ik denk dat namen dukat en dukath (de oude leider van de minbari) erg veel op elkaar lijken...
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

^

Star Trek en ook DS9 heeft na mijn idee vaak de neiging dan een 'serieuze' aflevering te maken (afleveringen als 'Far Beyond the Stars, 'In the Pale Moonlight') en dan weer eens een comedy-aflevering er tussendoor te gooien (zoals 'Little Green Man', 'Take Me Out to the Holosuite'). In Babylon 5 is het grootste deel van de afleveringen serieus bedoeld en halen ze af en toe een grap uit, meer als een soort B-plot.
En ja, de mensheid in Babylon 5 is een andere mensheid dan die in Star Trek en dan vooral dan die in The Next Generation.

Over de toeristenzaak/souvenirzaak:
http://www.midwinter.com/lurk/countries ... e/036.html

Here's the story of the bear.
I hate cute. Everybody knows me, knows that. So after buying Peter David's script #2, Peter sends me a gift. A bear. A teddy bear. With my initials JS in front, and Bear-ba-lon 5 in the back. I call Peter back. I say that I must now get him for this. He asks what I had in mind. I said wait and see.

So I wrote the entire bear thing at the end of the show, and inserted it into his script.

Never send me something cute.

Best part was during filming, we shot the bear against blue-screen to be composited into the CGI. And there's our EFX supervisor, standing there on film, against blue-screen, with this long rod up the teddy bear's ass, spinning it round and round and round....

Whilst doing that, I also wrote and inserted the Kosh/Perfect Beauty scenes, since I was already in it at that point anyway, and I figured it'd be cool.

It also keeps the Sheridan Learning Stuff thread going, and works in a nice balance to the rest of the episode. Here he's going nuts, being harrassed, and his command is on the line...so he has to learn to bend his knee, accept silence, give up his command symbolically by giving up the stat bar, and finding one perfect moment of peace.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

the gathering heb ik nog op video staan; sommige films heb ik nog van internet afgehaald... maar wegens ruimtegebrek heb ik af gehaald... is er al iets bekends wat er gebeurd met de afgebroken series zoals crusaders en wanneer season 4 en 5 uitkomen, en de films (weet niet welke sites ik daar voor moet hebben, of is dat nog niet bekend)
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Crusade wordt ook uitgegeven heb ik gelezen. De rest van je vragen kan ik helaas niet beantwoorden. Seizoen 4 verwacht ik echter ergens in mei/juni?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Hoe eerder hoe beter; trouwens Babylon 5 novels zijn die nog te koop ?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Blind Guardian schreef:en wanneer season 4 en 5 uitkomen
Mijn vermoeden is dat seizoen 4 ergens in mei/juni en seizoen 5 ergens in november/december uitkomt.
Blind Guardian schreef:(weet niet welke sites ik daar voor moet hebben)
Ik denk dat www.dvd-home.nl het handigst is :) .
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dit berichtje kan season 1 en 2 spoilers bevatten u bent gewaarschuwd;

leuke serie, mythology science fiction, politiek, drama, oorlog bijelkaar gecombineerd... Zeker na het bekijken van de laatste aflevering van season 2 kom je veel te weten... De Vorlons; als een ras van 'goden' en de shadows als een ras van 'duivels', en uiteraard zit Londo Mollari het niet aangezien hij een pact heeft gesloten met deze 'duivels' (maar dat was eigenlijk wel te verwachten)... het non agression pact van de aarde laat ook zien, dat de aarde niet helemaal meer zuiver is en waarom Sheridan later de president word van een Alliantie... Season 3 komt er ook zeer binnenkort aan...

Babylon 5 the gathering, onlangs nog op video gekijken, leuk om weer eens te zien zeker als je (weer) diep in het babylon 5 verhaal zit, deze aflevering is niet een verplichte kost om te zien maar maakt een aantal dingen wel handiger, maakt duidelijk dat er iets is gebeurd met Sinclair tijdens het gevecht aan de frontlinie, en is een kennis making met Lyta de latere opvolgster van Talia, en tevens haar ervaringen met Kosh, en laat ook nog een Vorlon oorlogsvloot zien... Toch zijn de karakters daarmate primitief Delenn zit er niet echt uit en heeft meer weg van een Man, terwijl G'Kar meer weg heeft van een lelijke buitenaardse vrouw... Toch mag zeggen dat de LTC er knapper uitzit dan Ivanvo... en een dokter die we later niet meer terug zien (en een x aantal support acteurs)... Zeker een film die ik op DVD wil aanschaffen, dus ik kijk uit naar de box en als ik met de babylon 5 boxen klaar ben hoop ik ook nog crusaders en legend of the rangers (pilot) te mogen zien op dvd
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

* Spoilers *
Blind Guardian schreef:het non agression pact van de aarde laat ook zien, dat de aarde niet helemaal meer zuiver is
Kunnen die twee woorden niet beter omgedraaid worden ;) .
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Even een opmerking over de aflevering "And now for a word" die ik gisteren gezien heb. Qua verhaal aantrekkelijk (SPOILER!!!!!)...je ziet namelijk gebeurtenissen omtrent de ontwikkeling van de oorlog tussen de centauri en narn (END SPOILER).

Maar wat ik vooral ERG interessant en ERG origineel vond was de manier waarop de aflevering neergezet was. De aflevering werd vertoont als een documentaire van een tv station. De docu gaat dan over of B5 het investeren wel waard is, etc. Omdat ik mijzelf toch al interesseer in de invloed van de media op de bevolking was dit ook een erg leuk voorbeeld om het op deze manier te zien.
Vooral de reclamespot van PsiCorps vond ik erg "indrukwekkend" omdat je weet dat het toch niet zo mooi is als het weergegeven wordt.
Ook erg leuk was om alle personage's zo vanuit een docu-perspectief te zien. De interviews, opmerkingen, typische karaktertrekjes (Ivanova's antwoord of het het allemaal waard is geweest: "yes" was hilarisch om maar een klein voorbeeldje te noemen :P), etc, etc.
Kortom...humoristisch, maar ook erg indrukwekkend en interessant om te zien hoe de media bepaalde beeldvorming kan creeeren.

Als laatste wil ik nog wel opmerken dat deze documentaire wel redelijk is neergezet zonder een duidelijke mening te vormen. In deze tijd is dat niet altijd zo. Iedere partij komt in deze aflevering aan het woord: mensen op aarde zelf, sheridan, de ambassadors maar bijvoorbeeld ook een "laag" iemand als de techneut.

Wow...wat is Babylon 5 toch een veelzijdige en geniale serie. Ik verander mijn mening van "1 van de beste aankopen van de laatste tijd" in "1 van de beste aankopen aller tijden"! :D.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

De Farscape aflevering Bringing Home the Beacon heeft enkele jaren later iets dergelijks uitgehaald, alleen dan een documentaire over de komst van aliens op Aarde. Vond ik ook een vrij briljante aflevering :) .
Ik vond deze documentaire ook erg goed in elkaar gezet. Het is sowieso wel leuk als een serie eens een keer een wat andere kijk heeft op het geheel. Toch wel jammer dat Star Trek dit nooit gedaan heeft.
Verder weet ik niet of je de aflevering na And Now for a Word al hebt gezien, In the Shadow of Z'Ha'Dum; die aflevering is ook ontzettend goed :) .
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Je kon je vermoedens hebben dat de aarde samenwerkte met de Shadows of dat de PSI-cops er iets mee te doen hadden worden zeker waar... minstery of peace zijn ook een stel asocialen zakkewassers bijelkaar vooral 'homeguard?'

Ik denk dat een nieuw season er voorlopig niet in zit, moet waarschijnlijk een weekje wachten dan maar overnieuw beginnen :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

HorckDude schreef:
3rd RemataKlan schreef:Ik heb seizoen 1 besteld, ongeveer 55 euro. Als het goed is, hoor ik de set deze week nog te krijgen. :)
Dat dacht ik ook 2,5 week geleden. :(
Heb 'm gvd nog steeds niet. Dit is dus de eerste en laatste bestelling die ik bij DVD Outlet plaats. :(
Babylon 5 seizoen 1 is net afgeleverd. 8-)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

3rd RemataKlan schreef:
HorckDude schreef:
3rd RemataKlan schreef:Ik heb seizoen 1 besteld, ongeveer 55 euro. Als het goed is, hoor ik de set deze week nog te krijgen. :)
Dat dacht ik ook 2,5 week geleden. :(
Heb 'm gvd nog steeds niet. Dit is dus de eerste en laatste bestelling die ik bij DVD Outlet plaats. :(
Babylon 5 seizoen 1 is net afgeleverd. 8-)
Ik ben niet zo echt een Babylon kijker,maar ik wil wel eens een aflevering zien.
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

supervlaai schreef:
3rd RemataKlan schreef:
HorckDude schreef:
3rd RemataKlan schreef:Ik heb seizoen 1 besteld, ongeveer 55 euro. Als het goed is, hoor ik de set deze week nog te krijgen. :)
Dat dacht ik ook 2,5 week geleden. :(
Heb 'm gvd nog steeds niet. Dit is dus de eerste en laatste bestelling die ik bij DVD Outlet plaats. :(
Babylon 5 seizoen 1 is net afgeleverd. 8-)
Ik ben niet zo echt een Babylon kijker,maar ik wil wel eens een aflevering zien.
Babylon 5's kracht licht hem juist in de verhaallijn...dus het geheel...ik vraag me af hoe enthousiast je bent na 1 aflevering. Probeer eens aan het begin te beginnen en hou dat een aflevering of 10 vol...je bent dan echt verkocht ;).
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

supervlaai schreef:
3rd RemataKlan schreef:
HorckDude schreef:
3rd RemataKlan schreef:Ik heb seizoen 1 besteld, ongeveer 55 euro. Als het goed is, hoor ik de set deze week nog te krijgen. :)
Dat dacht ik ook 2,5 week geleden. :(
Heb 'm gvd nog steeds niet. Dit is dus de eerste en laatste bestelling die ik bij DVD Outlet plaats. :(
Babylon 5 seizoen 1 is net afgeleverd. 8-)
Ik ben niet zo echt een Babylon kijker,maar ik wil wel eens een aflevering zien.
Enjoy, you'll love it 8-)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

3rd RemataKlan schreef:
HorckDude schreef:
3rd RemataKlan schreef:Ik heb seizoen 1 besteld, ongeveer 55 euro. Als het goed is, hoor ik de set deze week nog te krijgen. :)
Dat dacht ik ook 2,5 week geleden. :(
Heb 'm gvd nog steeds niet. Dit is dus de eerste en laatste bestelling die ik bij DVD Outlet plaats. :(
Babylon 5 seizoen 1 is net afgeleverd. 8-)
Grr.. heb nog steeds niks :(



[edit]
Kreeg net mailtje binnen van DVD Outlet, reactie op mail van mij:

Beste Lucas,

Dat is inderdaad natuurlijk niet de bedoeling!
Ik ga direct uitzoeken wat er is gebeurd, en zorg ervoor dat uw
bestelling op de kortst mogelijke termijn wordt verzonden!

Met vriendelijke groet,
DVD Outlet Klantenservice


Na komende week heb ik een week vakantie, dus als de box er dan zou zijn zou dat goed uitkomen. :)
[/edit]
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Babylon 5 introductie

Bericht door Frank »

supervlaai schreef:Ik ben niet zo echt een Babylon kijker,maar ik wil wel eens een aflevering zien.
Als je van een goed verhaal houdt, zal Babylon 5 je zeker niet tegenvallen. Wat tips als je wilt beginnen met kijken:
* Begin altijd bij aflevering 1, Midnight on the Firing Line of nog liever bij de pilot The Gathering. The Gathering is af en toe wat saai, maar introduceert wel een aantal zeer belangrijke dingen. The Gathering staat niet op de DVD boxen.
* Stop niet meteen met kijken. Het eerste seizoen heeft een aantal afleveringen die niet heel bijzonder zijn (voor Babylon 5 dan). Kijk in ieder geval tot de aflevering Signs and Portents en nog liever tot het eind van het seizoen. Het Babylon 5 niveau heeft in de latere seizoenen meer het niveau van Signs and Portents (hoger zelfs) als het niveau van enkele afleveringen daarvoor.
* Voordat je begint met kijken met The Gathering of Midnight on the Firing Line zou je ook de tv-film In the Beginning kunnen kijken. Het heeft wat kleine spoilers voor in ieder geval voor seizoen 1, maar het geeft wel een mooi beeld van Babylon 5.
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Zo, net seizoen 2 afgekeken en owwwww yeah...het wordt steeds genialer :D. Snel seizoen 3 gaan kopen en deze geniale serie verder kijken 8-). Hoe zit het met de nieuwkomertjes? Bevalt het?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Babylon 5 rulez!

Bericht door Frank »

Seizoen 3 is het meest briljante seizoen van Babylon 5 (van wat ik gezien heb) 8-) . Seizoen 3 heeft zoveel ontzettend goede afleveringen (Messages From Earth/Point of No Return/Severed Dreams, Ship of Tears, War Without End, Shadow Dancing en Z'ha'dum en vast nog wel meer).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Seizoen 4 is beter.
Plaats reactie