"Babylon 5" (1994-1998)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Babylon 5 R2 stets bevatten hetzelfde als de R1 sets en verschijnen ongeveer een half jaar later :)

War Without End is een van mijn favo babylon5 eps, tijdreizen zoals het hoort :)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

EMH schreef:^^^Cool "Crusade" op DVD. Deze serie is hier volgens mij niet op TV geweest, toch?
Geloof het niet.
EMH schreef:
Frank schreef: "Severed Dreams'' en "War Without End" al gezien?

Gister War Without End gezien. Te gekke afleveringen. Vooral hoe deze inhaakt op de afl Babylon Squared. Een paar scenes uit die afl. zie je vanuit een andere hoek in deze episode. En een paar verassende antwoorden.
En leuk om Sinclair weer te zien.
Spoilers

*
*
*
*
*

Idd leuk om Sinclair weer te zien; het verhaal rond hem was nog niet helemaal afgerond. Wat zei die Vorlon ook al weer over Sinclair? Iets van he's the circle ofzo :)
Ook leuk om te zien hoe alles rond de gedeelde geschiedenis rond de Minbari en de mensen helemaal opgelost wordt. Verder vond ik het wel goed dat Sinclair Valen blijkt te zijn. De aanwijzingen waren er wel voor, zie 'The Gathering'
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Trouwens die films van B5 die gemaakt zijn (op "The Gathering" na dan)., moet die pas kijken na je de hele serie gezien hebt?
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

EMH schreef:Trouwens die films van B5 die gemaakt zijn (op "The Gathering" na dan)., moet die pas kijken na je de hele serie gezien hebt?
Ik weet toevallig waar in the beginning over gaat. Als ik dit allemaal in details al zou weten wat er in die film gebeurt zou ik het iig ERG zonde vinden omdat er veel spoilers inzitten. Misschien weet iemand anders het voor de volgende films?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

In the Beginning speelt zich grotendeels voor het begin van de serie af, maar bevat wel enkele spoilers. Thirdspace speelt zich halverwege seizoen 4 af tussen The Illusion of Truth en Atonement. Ik denk dat deze ook wel spoilers bevat. River of Souls en A Call to Arms spelen na seizoen 5 af. A Call to Arms bevat in ieder geval wel spoilers (deze film heb ik hier op video). Ik denk dat je de films beter na de serie kunt bekijken :) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

River of Souls kan je het beste helemaal negeren, tenzij je Martin Sheen in zijn slechtste rol ooit wil zien :)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

<--- ;)

Ik heb net de laatste 2 eps. van seizoen 3 opnieuw bekeken (Shadow Dancing en Z'ha'dum). Wat zijn die twee eps. erg goed. Ik ben weer helemaal nieuwsgierig naar wat er in seizoen 4 gaat komen 8-) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jaaaaah, ik ga straks War Without End nog weer een keer kijken, die ep is zo goed....
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ben nu met S3 klaar. Nu hopen dat S4 er snel aankomt :9~
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ik vrees dat er nog even gewacht moet worden. Deel 3 is ook nog niet bijzonder lang uit. En, een goede cliffhanger, niet waar?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Inderdaad een goede cliffhanger. (het zou ook een goed eind van de serie kunnen zijn.)
Je zit nu met de vraag wat is er met Sheridan en Girabaldi gebeurt?

Ik vond die voice-over van G'kar aan het eind ook erg sterk. Vandaar ook de opmerking het zou een goed eind van de serie kunnen zijn.

Maar er is gelukkig wel een seizoen 4 dus daar zal ik dan maar geduldig op wachten. Ieder geval weer iets om naar uit te kijken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Frank schreef:Ik vrees dat er nog even gewacht moet worden. Deel 3 is ook nog niet bijzonder lang uit. En, een goede cliffhanger, niet waar?
eind maart als alles goed gaat
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Wow, gisteren Signs and Portents gezien! Wat een indrukwekkende aflevering! Idd heel veel signs and portents. Aangezien ik de indruk heb dat iedereen seizoen 1 wel heeft gezien vind ik dat spoilers wel kunnen ;). Maar voor de zekerheid nog even:

SPOILERALERT!!!




Ik kreeg werkelijk rillingen over mijn lijf toen je de beelden van het ontploffende Babylon 5 station zag. Verder heel veel goede hints naar wat komen gaat.
"She told me I was going to be killed by shadows..."...en dan later dat het piratenschip verwoest wordt door...Shadows uiteraard. Tis dat seizoen 2 "the coming of shadows" heet ;).
Delenn met een vage driehoek op dr hoofd...they're here. Ik vraag me nog steeds af wie nou eigenlijk...zouden het de shadows zijn?
Garibaldi die onderzoek doet naar de Minbari en Delenn nadat Sinclair hem zijn "geheim" vertelde van zn 24 uur die uit zn hersenen is die die aan het trugkrijgen is. De minbari vertrouwde ik al vanaf het begin niet helemaal. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
"What do you want?" Wie was die figuur? Ook zoiets vaags. Wel is duidelijk geworden dat G'kar het liefste de hele Centauri Empire verwoest. Londo wil het zoals vroeger...Centauri aan de macht. Duidelijke hints voor een toekomstig conflict.
Maar zoals ik al zei: het indrukwekkendste vond ik de beelden van het ontploffende B5 station. Ze had gelijk over "he will be killed by shadows". Zou ze hier ook gelijk over hebben? Heel indrukwekkend...de quotes uit de scene dat die vrouw op bed ligt zijn uhhhh...op mn hersenvies gebrand :P. Zou het echt zover komen?

De aflevering daarvoor trouwens, met die staking van die arbeiders. Die chinese vent van Earth Central zei tegen Sinclair dat hij hem bewonderde om zijn aanpak. Hij zei echter ook dat hij die dag er ngo meer vijanden bij heeft. Ik vind het jammer dat ik weet dat Sinclair er volgend seizoen niet meer bij is. Gelukkig weet ik niet waarom. Maar na signs and portents ben ik gaan nadenken. Zou het kunnen zijn dat de aarde op een gegeven moment ruzie krijgt met de minbari? De minbari hebben immers geclaimed dat Sinclair commander moest worden van Babylon 5. Of Sinclair komt er zelf achter waarom hij commander moest worden van B5 door zijn herinneringen terug te krijgen van die 24 uur tijdens de "battle of the line". Het moet iig iets met Sinclair en de Minbari te maken hebben lijkt me.

Kortom...spannend, spannend, spannend. Ik vind het nu al een superserie en de spanningsopbouw begin ik nu echt te voelen. Nog ff een waarschuwing...please niet spoilen ;).
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

xproof schreef:Wow, gisteren Signs and Portents gezien! Wat een indrukwekkende aflevering!
:yes:
xproof schreef:Ik kreeg werkelijk rillingen over mijn lijf toen je de beelden van het ontploffende Babylon 5 station zag.
Ik ook en dat wil best wel wat zeggen, want ik heb dat bijna nooit - misschien wel nooit - eerder gehad.

Verder zal ik maar niet te veel zeggen, want ik vrees dat ik dan ga spoilen. Wel heel leuk om te lezen dit; ik wist de eerste keer toen ik deze episode zag helaas al net iets meer over B5.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Als iemand nog Babylon 5 seizoen 1 wil kopen: Bij The Music Safe is ie maar 47 euro zonder verzendkosten. :)
http://www.themusicsafe.com/prodinfo/pr ... 8d3d952ba7

Zelf ga ik m denk ik daar wel bestellen. Koopje! *D
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Toch jammer dat ze zo rond deze tijd niet eens met seizoen 2 gaan stunten :P. Die moek namelijk hebbe haha.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

xproof schreef:Toch jammer dat ze zo rond deze tijd niet eens met seizoen 2 gaan stunten :P. Die moek namelijk hebbe haha.
Geduld... Ik weet dat het af en toe moeilijk is :-D .
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Volgens www.dvd-home.nl komen de Babylon 5 films Thirdspace, A River of Souls en Call to Arms op 6 oktober 2004 op DVD uit :) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

alle tv-films komen toch in een box? Das wat ik begrepen heb tenminste
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Klopt, misschien wordt met die drie data ook wel de film-DVD-box bedoeld.

Bron: http://groups.google.com/groups?q=g:thl ... 07.aol.com

Oh, yeah...and next year you can expect two new DVD sets that a) include all
of the TV movies in one package (with commentaries from me on "The Gathering"
and "In the Beginning") and b) package all 13 of the Crusade episodes into one
box.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Vraag me af hoe het zit met de pilot aflevering The Legend Of The Rangers - 1x01 To Live And Die In Starlight.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ja, heb eergisteren babylon 5 box 1 gekocht, als mijn financien het toelaten wil ik box 2 en 3 ook nog aanschaffen, alleen dan moet ik minstens een weekje wachten...

Babylon 5 is een van de weinge series die ik wel de moeite waard vind omo op DVD te kopen, bij star trek heb ik niet veel behoefte aan buiten deep space nine, en misschien T:NG... En voor de rest hoogsuit alleen Farscape, en misschien futurama...

maar babylon 5 heeft een voorsprong, echt een serie die ik hoognodig compleet moet zien...
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Veel plezier dan :) . Maar dat zal wel lukken denk ik ;) .
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Paar dagen geleden de laatste ep van seizoen 1 gezien. WOW wat een MEGASERIE! (nu al!). Ik ben zeeeer benieuwd naar het 2e seizoen die ik dan ook zeer binnenkort ga aanschaffen!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

serie met verhaal, das mooi he :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

mooi ik denk dat season 2 deze week of volgende week er ook aan te komen zit...
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

captain crash schreef:serie met verhaal, das mooi he :)
You betcha 8-)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

xproof schreef:Paar dagen geleden de laatste ep van seizoen 1 gezien. WOW wat een MEGASERIE! (nu al!). Ik ben zeeeer benieuwd naar het 2e seizoen die ik dan ook zeer binnenkort ga aanschaffen!
The best is yet to come :) .
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Nu ga ik mij toch ook wagen aan Babylon 5. Heb zaterdag online het eerste seizoen online besteld. Ik ben benieuwd of het echt zo goed is als iedereen beweert. :)
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

HorckDude schreef:Ik ben benieuwd of het echt zo goed is als iedereen beweert. :)
Of beter? :P
Plaats reactie