"Babylon 5" (1994-1998)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

HorckDude schreef:Nu ga ik mij toch ook wagen aan Babylon 5. Heb zaterdag online het eerste seizoen online besteld. Ik ben benieuwd of het echt zo goed is als iedereen beweert. :)
Heb je ook de pilot 'The Gathering'? Persoonlijk vind ik hem niet zo goed en wat saai, maar de aflevering introduceert wel enkele belangrijke punten voor de serie :) .
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Ehm, ik was nogal teleurgesteld toen ik las dat er geen extra's op de The Gathering DVD zaten, dus ga ik 'm maar downloaden. Als Babylon 5 echt zo tof wordt koop ik die Babylon 5 movie set.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Oh Horck...die movieset moet je alleen al kopen voor de slechtste rol van Martin Sheen ooit :lol:
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Yesyesyes...ik kan weer verder kijken! Seizoen 2 heb ik vanmiddag gekocht! (lang leve de studiefinanciering :P).

Ben weer zeer benieuwd...eerlijk gezegd vooral naar de reden dat Sinclair weg is in seizoen 2...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Er komen een hoop goeie eps aan. Dus veel plezier.

Je zal dit seizoen eerder afgekeken hebben dan je denkt. Daar had ik in ieder geval last van.
Het was ineens he... nu alle afl al gehad?
En dit zelfde had ik ook met S3.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

^

Tsja, dat is een groot nadeel aan B5 :-D .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb geen tijd ;(

Wil heel graag verder kijken :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

season 1 is er bijna uit... season 2 heb ik al in voorraad liggen, season 3 zag ik in de frs liggen...

Is er al iets bekends wanneer de andere boxen uitkomen, ik heb vluchtig gekijken via google maar kon niks vinden... is er nog iets bekend van een eventuele film dvd box, en andere series ondertussen... want ik heb geen zin om elke film los te verkopen...
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Seizoen 3 is in december uitgekomen; aangenomen dat er elk jaar 2 boxen uitgegeven worden, komt box 4 in juni. Hopelijk eerder :) .
Over de film-DVD-box is nog niets meer bekend dan wat ik eerder in dit topic al had geschreven.

<-- :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

2 boxen per jaar... wanneer zijn de dan begonnen met boxen uit te geven, in 2002 met deel 1 / 2003 deel 2 en 3 2004 deel 4 en 5... dat schiet ook niet echt op is het... als het te lang duurt bij de films koop ze welk afzonderlijk al hoop ik wel dat spinn offs ook op een regio 2 dvd komen...

btw, wist je dat de centuari god van de onderwereld morgoth gewoon gejat is van tolkien... ;)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

De eerste box is, zie ook het begin van dit topic, 16 oktober 2002 uitgekomen. Het schiet dus idd niet op met het uitbrengen van de boxen.

Verder heb ik wel eens gelezen dat B5 wel meer kleine dingen van Tolkien heeft overgenomen :) . Ik weet echter niet meer wat.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik vind het persoonlijk niet erg dat er een tijd tussen zit.
De VOY en TOS boxen komen ook dit jaar uit. Heb je door de spreiding tenminste nog iets tijd om de nieuwe box bij elkaar te sparen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

nou ja, voyager boxen vind ik zonde van mijn geld persoonlijk dus dat koop ik niet... op dit moment is babylon 5 de enigste serie die ik op dvd heb legaal...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De Tolkien verwijzingen zijn met opzet, JMS is een groot fan van Tolkien. Verder is het zo dat seizoen 3 officieel in NOVEMBER verschenen is en niet in December. Het releaseschema wat ik gezien heb, is alweer een tijdje terug, zei voor seizoen 4 eind april en seizoen 5 weer ergens half november. Dat is natuurlijk niet zeker enz. Als je echt geen geduld hebt, geen ondertitels nodig hebt en een regiovrije dvdspeler hebt kan je ook uit Amerika importeren. Daar is seizoen 4 al uit en 5 komt ergens eind april/begin mei.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Babylon 5 vind ik op zoveel manieren geslaagder dan Star Trek, het enigste nadeel is t.o.v. Star Trek is dat je de serie moet volgen (waar ik de laatste keer op t.v. niet in geslaagd ben helaas)... Mensheid is veel menselijker dan bij star trek, arbeiders, stakingen, discriminatie komt veel te weinig voor bij Star Trek... (het lijkt net of allen rassen die nog kennen dan de Mensheid)... de Conflicten onder rassen... Ik moet zeggen dat beste aankoop is in tijden... ;)
Gebruikersavatar
Spriety
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 858
Lid geworden op: 25 mar 2003, 11:27
Locatie: Earth (21st Century)
Contacteer:

Serie Top 15

Bericht door Spriety »

Mijn SciFi serie top 15 :

ST TNG
ST ENT
ST VOY
Babylon 5
Space 1999
ST TOS
Farscape
Blake's 7
Dr. Who
Red Dwarf
ST DS9
Battlestar Galactica
Earth: Final Conflict
Earth 2
My favourite Martian
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Blind Guardian schreef:het enigste nadeel is t.o.v. Star Trek is dat je de serie moet volgen (waar ik de laatste keer op t.v. niet in geslaagd ben helaas)...
Je moet idd de serie volgen, maar je krijgt er soms zoveel meer voor terug :) . Bij DS9 moest je ook de serie volgen, maar dan vooral in de latere seizoenen (seizoen 6 een vooral seizoen 7).
Bling Guardian schreef:Mensheid is veel menselijker dan bij star trek, arbeiders, stakingen, discriminatie komt veel te weinig voor bij Star Trek... (het lijkt net of allen rassen die nog kennen dan de Mensheid)...
De mensheid uit B5 lijkt meer op de mensheid van nu dan de mensheid van Star Trek (vooral TNG dan). De mensheid in Star Trek is ook een andere mensheid dan die in Babylon 5.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ja maar dat vind ik al tijden geloofwaardiger en irriteer me vaak en dat perfecte typ mens idee van star trek, het zijn 95% van de gevallen altijd de aliens die het doen bij star trek...

Babylon 5 season 1 heb ik zondag afgekeken, deze week ben ik met season 2 bezig :-D
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ben momenteel ook weer met seizoen 2 bezig. Leuke kleine verwijzingen allemaal 8-) .
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

HorckDude schreef:Nu ga ik mij toch ook wagen aan Babylon 5. Heb zaterdag online het eerste seizoen online besteld. Ik ben benieuwd of het echt zo goed is als iedereen beweert. :)
*wacht nog steeds* :(
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

heb hem bij de frs gekocht, heb al twee dagen moeten afzien...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

hoi; ik heb een vraag weet iemand waar ik babylon 5 dvd films kan kopen, ik heb op bol gekijken maar ik heb nooit iets bij bol besteld dus weet totaal niet of die lui te vertrouwen zijn... Zijn er eigenlijk ook nog winkels in Nederland die babylon 5 films verkopen (liefst ook nog redelijk goedkoop)... ik keek op de frs site, zij verkopen ze (nog) niet;
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ten eerste: niet alle films zijn uitgebracht op dvd
Ten tweede: er komt dit jaar een box met alle films
Ten derde: bol is te vertrouwen, bestel online eigenlijk alleen bij hen
Ten vierde: FRS heeft iig 'in the beginning' en 'the gathering' op dvd liggen, v&d had ze ook
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

dank u; oh machtige oppereter ;)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

captain crash schreef:Ten vierde: FRS heeft iig 'in the beginning' en 'the gathering' op dvd liggen, v&d had ze ook
In Arnhem lagen ze beide niet. Volgens de FRS was het ook niet meer mogelijk 'In the Beginning' te bestellen. Nou wacht ik met die film wel totdat ik de gehele serie heb gezien, als de movie-box uitkomt dus. Ik geloof dat daar ook audio-commentaar bij The Gathering en In the Beginning zit :) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Oh in Utrecht liggen ze er iig in de stad nog, volgens mij in HC ook maar dat zou je ff moeten vragen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik kom niet zo vaak in utrecht; althans ik net als frank ga doen ws en wacht op de filmbox (wellicht ook nog voordeliger ook)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Voorlopig kom ik niet in Utrecht en waarschijnlijk ook niet in andere grote steden buiten Arnhem om.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb de eerste vier films op video en wacht rustig op de box, BG mocht je ze eerder willen zien (heb alleen the gathering niet) kan je ze wel van me lenen, moeten we maar ff regelen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik heb seizoen 1 besteld, ongeveer 55 euro. Als het goed is, hoor ik de set deze week nog te krijgen. :)
Plaats reactie