"Babylon 5" (1994-1998)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door USS Enterprise »

Heb net Third space gezien en vond hem wel tegen vallen.
Vond het raar dat de planeet niet mee hielp met het verdedigen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door X-File »

Vorlons = Weerloos tegen 3rd Space Aliens.
Great Machine on Epison III = Vorlon tech.

Non-babble-antwoord: Kutfilm. Was een homage aan de C'thulu mythos, niets meer. Ik betwijfel hoe canon de film is.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Nemesis »

waar haal jij vandaan dat de machines op epsilon III vorlon technology is? of is dat in een film?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door X-File »

Precieze makers zijn niet bekend. Echter:
- De Time Stabilizers kwamen van de Great Machine. Doe eens een freeze frame op een van de stabilizers: Vorlon tekens zie je er op staan.
- Triluminaries (die driehoekdingen) en het Chrystalis Device (cocon spuwer) komen van de Great Machine. Beide waren prominent aanwezig in links met de Vorlons. Sterker nog, ze waren instrumentaal in het hele B4/Valen verhaal (zie beneden).
- Het ras van Varn (Ru Ha'rus) wordt in een van de B5 supplementals een client-race van de Vorlons genoemd. Zoals de Drakh clients van de Shadows waren (Uitstervende rassen worden in het B5 universum wel vaker hulpjes van First Ones).
- The Great Machine stuurde B4 terug in de tijd. Echter, het opzetje Valen/B4 terug naar 1000 jaar eerder was een plan van de Vorlons.

Ergo: of de Vorlons hebben de Great Machine gemaakt, of ze hebben verdomd veel mazzel gehad dat het apparaat bestond als de tegenhanger van de Shadow The Eye (dat ding die Ivanova tegenkomt nabij Z'ha'dum wanneer ze in de Great Machine zit).

JMS heeft inderdaad nooit expliciet bekend gemaakt wie heer en meester over de Great Machine was, maar de hints zijn wel aanwezig.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Nemesis »

Ik heb the Gathering gezien. Opzich wel een leuke film. Alleen ik schrok wel even toen ik Delenn zag, ze was net een kerel. Het is inderdaad wel leuk en mooi om te zien hoe karakters zo verschillen denk bijv. aan G'Kar.

Verder heb ik "the Lost tales" bekeken. Deze vielen me tegen wat betreft verhaal. Het lijken twee losse afleveringen, die zeer dunnetjes aan elkaar zijn geschreven en die helemaal nog niet af zijn. Wat betreft alle SFX, dat zag er echt fantastisch uit! echt heel mooi. Ook hoe ze G'Kar en Franklin hebben opgelost, erg netjes. Oh, en kolonel nogwattes van B5 is nou niet bepaald mooi oude geworden. Ook het beperkt aantal bekende karakters viel tegen.

Ik ben nu begonnen met In the Beginning.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door USS Enterprise »

Heb net aflevering 1 van seizoen 5 gezien, maar ivanova en marcus worden niet meer genoemt.
Laatste wat ik van hun zag was dat marcus naast ivanova ging liggen met dat apparaat naast hem.
Worden ze nog een keer genoemd?
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door USS Enterprise »

Volgens mij mis ik een aflevering.
Ivanova is blijkbaar gepromoveerd en Marcus dood (of soort coma)?
Jammer dat ze dat niet lieten zien
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Frank »

Je lijkt de aflevering Rising Star te missen. Wel een ongelukkige aflevering om te missen trouwens (hoewel er zelfs in deze aflevering maar beperkte aandacht aan wordt besteed) :) .
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door USS Enterprise »

Aah nee he, je hebt gelijk. :-(
Heb alle afleveringen op volgorde alleen die aflevering is op de een of andere manier verplaatst.
Moet ik die vanmiddag maar eens gaan kijken.
In ieder geval bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Nemesis »

Frank schreef:Je lijkt de aflevering Rising Star te missen. Wel een ongelukkige aflevering om te missen trouwens (hoewel er zelfs in deze aflevering maar beperkte aandacht aan wordt besteed) :) .

opvallend vond ik dat het woord "neuken" wordt genoemd..
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

Nemesis schreef:
Frank schreef:Je lijkt de aflevering Rising Star te missen. Wel een ongelukkige aflevering om te missen trouwens (hoewel er zelfs in deze aflevering maar beperkte aandacht aan wordt besteed) :) .

opvallend vond ik dat het woord "neuken" wordt genoemd..
Huh?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Nemesis »

in de aflevering dat zij leeft en hij dood is, kan misschien ook wel de laatste van seizoen 4 zijn...

nou ja.. toen zij ze zoiets van.. ik had toch minsten een keer met hem kunnen neuken...
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

Ok ... Dat moment heb ik dan gemist ...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Nemesis »

Punisher schreef:Ok ... Dat moment heb ik dan gemist ...

ja, het was even zoeken.. maar het zit in Rising Star. Het moment dat Susanna met de Doctor op de vloer zit:

hier
Capt. Susan Ivanova: [Sitting on the floor in Medlab, rocking herself back and forth, crying silently and staring at Marcus's body] I said go away!
Dr. Stephen Franklin: Susan it's me. You okay?
Capt. Susan Ivanova: Damnit Stephen, why the hell did he do it?I didn't want him to, I never, *never* would have asked him to!
Dr. Stephen Franklin: I know.
[he sits down next to her]
Dr. Stephen Franklin: I know.
Capt. Susan Ivanova: And how the hell did he find out about that machine?
Dr. Stephen Franklin: Look, after we gained control of the Alien Healing Device, Sheridan and I decided it was too dangerous to let others know about it, so I coded all my log entries. He must've hacked his way through half a dozen security overrides.
Capt. Susan Ivanova: It's typical, he was always pulling crap that like, even I never knew what the hell to do with him. He was the most undisciplined, the most annoying...
[glances back at his body]
Capt. Susan Ivanova: I was just lying there and I was feeling myself letting go of my body. And I remember the last thing I thought was, 'I'm gonna die now'... and it wasn't so bad. And then I heard this voice coming from far away saying 'I love you.' And I thought 'Is this God? Is this God?' I mean, he really did have an English accent just like in all those old movies. And then I felt myself being pulled down, and I got heavy, so heavy, you know, tired, and it was... I forced my eyes open, and there he was next to me. And we were hooked into that damn machine, and I tried to pull it apart, Stephen, I swear to God I tried. I just-I couldn't even move, I couldn't move!
[breaks down sobbing]
Dr. Stephen Franklin: Look, there was nothing that you could have done, all right? Your system was traumatized. You can't blame yourself.
Capt. Susan Ivanova: I don't, I don't, I don't. I just-you know, all my life I've had problems with relationships. You may have noticed.
Dr. Stephen Franklin: A little.
Capt. Susan Ivanova: You know, the ones I loved always ended up hurting me or leaving me. And the ones who stayed, they had nothing inside. No depth. After awhile I just decided to forget about it. And then, here was Marcus. I knew he'd never hurt me... and I knew that he'd never leave me... and I knew that he loved me. I knew it. I just didn't want to admit it. And he gave so much, and he wanted so little in return. He just wanted a kind word, or a smile and all I ever gave him in two years was grief! It's because I think I saw what I wanted. And I was afraid.
Dr. Stephen Franklin: I thought you knew it wasn't going to work out. You were just protecting yourself from being hurt again, that's all.
Capt. Susan Ivanova: Maybe, but maybe I should've tried just one more time. I could've done that for him. Now I can't. At least I should have just boffed him once.
Dr. Stephen Franklin: 'Boffed'? Did you just say 'boffed'?
Capt. Susan Ivanova: [managing a weak smile through her tears] It's the type of thing he would've said. I mean hell, it's not like I was doing anything else.
Dr. Stephen Franklin: Well I guess that's one way to deal with unrequited love, huh?
Capt. Susan Ivanova: All love is unrequited, Stephen. All of it.
[She leans towards Stephen and he gathers her in his arms, both of them now crying softly]
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

Haha, ok. ik moet zeggen dat ik het woord "boffed" als zodanig niet kende ... Wellicht is dat de reden dat ik het niet als zodanig herinner.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Nemesis »

nee, ik ook niet, maar in de ondertiteling stond neuken.. en daar reageer ik uiteraard wel op ;) :P
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Miriam »

Ik begin een vermoeden te krijgen dat Koent een kloontje van Nemesis is :{
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door CmdrCrichton »

Nemesis schreef:nee, ik ook niet, maar in de ondertiteling stond neuken.. en daar reageer ik uiteraard wel op
Typisch :')
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Nemesis »

CmdrCrichton schreef:
Nemesis schreef:nee, ik ook niet, maar in de ondertiteling stond neuken.. en daar reageer ik uiteraard wel op
Typisch :')

ja.. 100% kerel hier :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

Nemesis schreef:
CmdrCrichton schreef:
Nemesis schreef:nee, ik ook niet, maar in de ondertiteling stond neuken.. en daar reageer ik uiteraard wel op
Typisch :')

ja.. 100% kerel hier :)
Fijn dat alle ruimte voor twijfel weggenomen is :).
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Trekscaper »

Comic Con geruchten over een nieuwe mogelijke serie:
And yet, Straczynski says that there's still a chance that some kind of show will happen. Again, he can't say much right now, but the implication seems to be that this is a sooner rather than later situation. Will it be a reboot, a sequel, a prequel? Only Londo knows!
Meer op:

http://uk.tv.ign.com/articles/118/1183899p1.html
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

Mwa, alles wat na de oorspronkelijke serie gemaakt is varieert van "Zeer middelmatig" tot "rommel".

Ik houd m'n adem in ieder geval niet in ...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Nemesis »

een serie is leuk. voordeel wat ie tegenwoordig heeft is dat de fx er een stuk beter uit ziet.. ik heb "the lost tales" gekeken, en opzich qua fx was het erg goed, al was de docking-bay wel een beetje goedkoop.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Blind Guardian »

Jeff Conaway overleed aan infecties
Laatste update: 1 oktober 2011 14:27 info
AMSTERDAM - Het overlijden van acteur Jeff Conaway was een ongeluk en een gevolg van ernstige inwendige infecties. Dat heeft een lijkschouwer vastgesteld na autopsie op het lichaam van de Grease-acteur die eind mei op 60-jarige leeftijd stierf.
Foto: Novum

In eerste instantie werd gedacht dat Conaway was overleden aan een overdosis verdovende middelen, maar dat kon niet met zekerheid worden vastgesteld.

Toxicologisch onderzoek zou namelijk geen zin hebben, omdat de acteur voor zijn dood al enige tijd in het ziekenhuis lag. Daardoor was zijn bloed schoon.

Toen hij in het ziekenhuis werd opgenomen was wel duidelijk dat hij verdovende middelen tot zich had genomen.

Grease

Conaway was vooral bekend om zijn rol in de film Grease en de tv-serie Taxi. Hij blies op 27 mei zijn laatste adem uit na ruim twee weken in een coma te hebben gelegen. De acteur kampte sinds 17-jarige leeftijd met verschillende verslavingen.
bron nu.nl
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Vis »

;(
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

Grease? Taxi? Waar hebben ze het over? Jeff Conaway is toch vooral bekend van Babylon 5? :S
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Dark*staR »

Heeft hij naast Babylon 5 nog meer gedaan? :bigeek:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Blind Guardian »

Punisher schreef:Grease? Taxi? Waar hebben ze het over? Jeff Conaway is toch vooral bekend van Babylon 5? :S
Alleen bij nerds en geeks schijnbaar :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Vis »

Blind Guardian schreef:
Punisher schreef:Grease? Taxi? Waar hebben ze het over? Jeff Conaway is toch vooral bekend van Babylon 5? :S
Alleen bij nerds en geeks schijnbaar :lachhuil:
Nerds kennen Taxi over 't algemeen ook wel. Misschien dat Grease was minder bekend is :')
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Nemesis »

Ik kende hem juist van Grease; Taxi heb ik nooit gekeken :).. maar ja, in Babylon 5 en grease lijkt ie ook niet echt meer op zichzelf, dan moet je wel goed kijken.
Plaats reactie