"Babylon 5" (1994-1998)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Ace of Spades »

Je kan inderdaad niet de mok achteroverslaan nee, maar het is prima drinkbaar. Als je interesse hebt, waarschijnlijk kan je er wel eentje vinden in de watersportwinkel.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

Dat zat me nu al drie seizoenen dwars, thanks!
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Ace of Spades »

Het is maar waar je mee zit :') . Blij dat ik kon helpen.

Ben ook maar weer begonnen met B5, ben nu bij s1x10.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Frank »

Galenfuinion schreef:Maar aan de comment van GPS te zien is er wel animo voor. Een nieuw subforum, ipv de te sluiten Heroes en 4400?
Het is wel een vrij oude serie alweer natuurlijk, maar een beetje aandacht ervoor kan geen kwaad ;) . Evenals voor een serie als Farscape, overigens.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door captain crash »

Laten we dan daar maar meteen duidelijk over zijn - als er al nieuwe subfora gaan komen voor series dan zal dit zijn voor series die nog lopen. Mijn idee voor een herindeling van het algeme SF en Fantasy gebeuren is echter iets anders van opzet. Maargoed, dat is geen discussie voor dit topic. Het staat jullie trouwens vrij om binnen dit subforum gewoon een nieuw topic te openen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Vis »

Galenfuinion schreef:Wat een discussie. Ik wilde enkel een gezamenlijke rewatch starten haha.

Maar aan de comment van GPS te zien is er wel animo voor. Een nieuw subforum, ipv de te sluiten Heroes en 4400?
Joh, ik ben bij 4x16. Schiet eens op :')
captain crash schreef:Laten we dan daar maar meteen duidelijk over zijn - als er al nieuwe subfora gaan komen voor series dan zal dit zijn voor series die nog lopen. Mijn idee voor een herindeling van het algeme SF en Fantasy gebeuren is echter iets anders van opzet. Maargoed, dat is geen discussie voor dit topic. Het staat jullie trouwens vrij om binnen dit subforum gewoon een nieuw topic te openen.
Een apart subforum voor een serie uit de jaren 90 waar dan 3 mensen in posten lijkt me ook wat nutteloos.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
captain crash schreef:Laten we dan daar maar meteen duidelijk over zijn - als er al nieuwe subfora gaan komen voor series dan zal dit zijn voor series die nog lopen. Mijn idee voor een herindeling van het algeme SF en Fantasy gebeuren is echter iets anders van opzet. Maargoed, dat is geen discussie voor dit topic. Het staat jullie trouwens vrij om binnen dit subforum gewoon een nieuw topic te openen.
Een apart subforum voor een serie uit de jaren 90 waar dan 3 mensen in posten lijkt me ook wat nutteloos.
Lijkt mij nog steeds nuttiger dan een subforum van een gecancelde serie waar in niemand post :roll:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:
Vis schreef:
captain crash schreef:Laten we dan daar maar meteen duidelijk over zijn - als er al nieuwe subfora gaan komen voor series dan zal dit zijn voor series die nog lopen. Mijn idee voor een herindeling van het algeme SF en Fantasy gebeuren is echter iets anders van opzet. Maargoed, dat is geen discussie voor dit topic. Het staat jullie trouwens vrij om binnen dit subforum gewoon een nieuw topic te openen.
Een apart subforum voor een serie uit de jaren 90 waar dan 3 mensen in posten lijkt me ook wat nutteloos.
Lijkt mij nog steeds nuttiger dan een subforum van een gecancelde serie waar in niemand post :roll:
\
heb je ons zien zeggen dat dat wél nuttig is dan?
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

Inmiddels bij Seizoen 4 aangekomen, Garabaldi's hoofd is opeens twee keer zo groot :o
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

Get the hell out of our galaxy!

Wat een flauw einde van de shadow war ...
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Galenfuinion »

Nou, ik ben er ook mee begonnen.

Pilot - The Gathering

'I was there at the dawn of the Third Age of Mankind...'

Geweldige openingszin, tegenover een zwarte achtergrond, waarna mijn interesse elke keer weer opnieuw gewekt wordt. Dit belooft zomaar een epische serie te worden.

Het in inmiddels 2011, en dus zijn de eerste beelden die we vervolgens te zien krijgen wel erg oudbollig. Ik heb de oude versie gekeken, waar de muziek van Steward Copeland nog overheen klinkt. Lijkt meer op jaren '80 SciFi dan wat anders.

Maar daar prikken we even doorheen. In het eerste kwartier worden een hoop plotpunten en personages geïntroduceerd welke de komende 5 seizoenen door de serie zullen blijven lopen. Zo wordt uitgelegd waarom Babylon 5 nu Babylon '5' heet, en we horen dat de eerste 3 vernietigd waren, en de 4e is mysterieus verdwenen...

Ook horen we over de Vorlons, het 4e Alien-ras wat zich nog op Babylon 5 moet melden. Nog niemand heeft ooit een Vorlon gezien. Ze doen ook altijd hun eigen zin. Spannend....

Ook horen we nog dat de Narn geen telepaten hebben (waarom niet?) en dat er zoiets bestaat als de 'Grey Council', waar Delenn weinig over wil spreken. Ook zien we de 'Alien Zoo' en de gigantische tuin.

Tot slot spreekt Sinclair ook nog over 'The Battle of the Line', waar de 'sky full of stars' was, en dat hij 24 uur later wakker werd, waarna de oorlog ineens voorbij was. Waarom stopten de Minbari terwijl ze ons bijna hadden...?

Tot slot is er ook nog een verhaal binnen deze film. Sinclair wordt valselijk beschuldigd van de moordpoging op Kosh. Dit blijkt een Changeling te zijn, welke een Minbari blijkt te zijn, welke weer gesteund wordt door een Narn.

Alleen wat de Minbari op het eind zegt, is interessant. 'There is a hole in your mind', waardoor Sinclair weet dat er meer aan de hand is. Al met al vind ik het best een leuke pilot, die mijn interesse steeds weer prikkelt en mij zin geeft om dit verhaal weer te ervaren, zeker omdat er al zoveel belangrijke plotpunen in terugkomen.

Laat seizoen 1 maar komen!
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Raynor's Revenge »

Leuk om de eerste indrukken van iemand die het voor het eerst ziet zo te lezen :) houdt ons op de hoogte
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Vis »

Seizoen 5 bijna gehad; dan nog wat films, Crusade-serie en het einde.
Spoiler (weergeven)
Vanaf seizoen 4 moet ik toch toegeven dat het wel wat minder werd. Het einde van de Shadow-war had zoals Punisher zei wel wat beter gekund, en het leek een beetje alsof ze hierna wat minder gefocussed waren qua verhaal. Ook hadden ze veel meer kunnen doen met de telepaths. De Mars-resistance en de uiteindelijke afwikkeling met Earth Gov vond ik wel nice.

In seizoen 5 werd 't vrij saai met de Centauri (dit is nooit echt m'n favoriete deel geweest van de serie). Het kwam wel weer samen met wat al eerder was opgezet in de serie, maar lang niet zo goed als in seizoen 3. Ook de Shadow-shadows als enemy waren weinig boeiend en werd verder niet echt veel mee gedaan. Sheridan was gewoon niet boeiend meer dit seizoen, en Garibaldi's karakterontwikkelingen niet heel erg overtuigend.

Bester was wel weer gaaf zoals altijd in deze seizoenen :9~
 
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Galenfuinion »

Raynor's Revenge schreef:Leuk om de eerste indrukken van iemand die het voor het eerst ziet zo te lezen :) houdt ons op de hoogte
Haha, ik ga nu voor de 3e keer beginnen. Ik heb het misschien wel zo (onbewust) geschreven, maar ik legde de nadruk op dingen die later juist erg belangrijk worden.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Raynor's Revenge »

Oops :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Blind Guardian »

Vis schreef:Seizoen 5 bijna gehad; dan nog wat films, Crusade-serie en het einde.
Spoiler (weergeven)
Vanaf seizoen 4 moet ik toch toegeven dat het wel wat minder werd. Het einde van de Shadow-war had zoals Punisher zei wel wat beter gekund, en het leek een beetje alsof ze hierna wat minder gefocussed waren qua verhaal. Ook hadden ze veel meer kunnen doen met de telepaths. De Mars-resistance en de uiteindelijke afwikkeling met Earth Gov vond ik wel nice.

In seizoen 5 werd 't vrij saai met de Centauri (dit is nooit echt m'n favoriete deel geweest van de serie). Het kwam wel weer samen met wat al eerder was opgezet in de serie, maar lang niet zo goed als in seizoen 3. Ook de Shadow-shadows als enemy waren weinig boeiend en werd verder niet echt veel mee gedaan. Sheridan was gewoon niet boeiend meer dit seizoen, en Garibaldi's karakterontwikkelingen niet heel erg overtuigend.

Bester was wel weer gaaf zoals altijd in deze seizoenen :9~
 
Walter Koenig is geweldig komt in Babylon 5 veel beter tot zijn recht dan tijdens TOS zo'n 30 jaar daar voor. :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

In seizoen 5 werd 't vrij saai met de Centauri (dit is nooit echt m'n favoriete deel geweest van de serie).
Moet zeggen dat ik de Centauri verhaallijn en van de betere vind in S5.

Van Sheridan en het hele "Alliance" verhaal straalde gewoon "SHIT WE MOETEN EEN SEIZOEN VULLEN!!!" vanaf.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Galenfuinion »

1X01 - Midnight on the Firing Line

De eerste aflevering van seizoen 1: 'Signs and Portents' welke eigenlijk dient als een nieuwe pilot. Het is een jaar na 'The Gathering' en er is veel veranderd. We maken kennis met een hoop nieuwe personages (Vir, Talia, Ivanova) terwijl er ook twee prominente verhaallijnen aanwezig zijn.

Een korte observatie:

- De Election. In twee scenes zien we de verkiezing van president Santiago. Dit is één van de verhaallijnen die het hele seizoen op de achtergrond zal lopen tot de finale 'Chrysalis'. Ook worden de banden met de Mars-kolonie al aangehaald.

- Winters/Ivanova: Winters probeert een gesprek met Ivanova aan te gaan. Uiteindelijk komen we erachter waarom Ivanova het psi-corps haat en leren we dat dit inderdaad geen lieverdjes zijn.

- Raiders: De Raiders vallen ook aan. Dit is eigenlijk een excuus om een space battle op het scherm te tonen, maar weet nog weinig te overtuigen. Maar ja je moet ergens beginnen.

- Ragesh 3 invasie: de belangrijkste verhaallijn is de invasie van Ragesh 3 door de Narn. Slim plot. Deze is 'entertaining as is' binnen deze aflevering, maar levert ook een shitload aan arc-informatie. Zo wordt de relatie tussen de Narn en Centauri toegelicht en vertelt Mollari dat hij over 20 jaar G'Kar zal vermoorden. De Narn worden als echte bad guys neergezet, wat natuurlijk in seizoen 2 ondersteboven wordt gezet.

Al met al een leuke 1e aflevering, maar het wordt veel beter.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Blind Guardian »

mwah ... zet me aan het denken om ook te beginnen met babylon 5 ... (weer beginnen) :) :pray: :pray:
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Galenfuinion »

Onderstaand is vrij spoilerriffic als je B5 nog niet in zijn geheel gezien hebt.

1X02 - Soul Hunter

Soul Hunter. De eerste aflevering waarbij de opzet van in ieder geval seizoen 1 volledig slaagt, namelijk een mix van een goed sci-fi verhaal met elementen van de B5-arc.

Het plot van deze aflevering staat geheel los van de B5-arc, de Soul Hunters komen dan ook niet terug. Het achterliggende principe is echter dusdanig belangrijk dat deze aflevering een must-see is. Er arriveert een Soul Hunter op B5, wezens die de zielen van wezens meenemen en bewaren nadat deze sterven. Echter, deze Soul Hunter is verbannen omdat het hem niet lukte belangrijke Minbari zielen te bewaren. Daarom vermoordt hij ze nu eerst, en gaat natuurlijk achter Delenn aan.

Belangrijk is dat Minbari echt geloven in zielen, en als we de aflevering moeten geloven, bestaan deze zielen ook echt. Dit komt natuurlijk terug in seizoen 2 en de Earth-Minbari war.

Andere leuke quotes die naar de arc verwijzen:
'You would do such a thing, Delenn? - Soul Hunter naar Delenn, vermoedelijk ziet hij dat ze zichzelf laat transformeren tot half mens.
They are using you! - Soul Hunter naar Sinclair, verwijst natuurlijk naar het feit dat hij Valen is.
En we leren dat Delenn een Satai is, een lid van Grey Council...

Al met al een echt goede aflevering.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Galenfuinion »

1X03 - Born to the Purple

Een mooie episode op zichzelf (ook geschreven door iemand anders als JMS). We zien heel veel van het personage Londo, maar er wordt ook veel nadruk gelegd op Nadira hoewel we haar maar één keer terugzien (en dan heeft ze weinig te doen).

Die twist later in seizoen 3(?) is ook eigenlijk de belangrijkste reden van deze episode, en is dus ook een belangrijk onderdeel van de arc.

Het subplotje met Ivanova is erg goed gedaan (haar stervende vader), en levert een mooie scene op waarna we haar ook wat beter leren kennen.
Volgens mij keerde dit later dit seizoen ook terug, maar ik weet niet meer hoe en waarom.

Al met al een gemiddelde seizoen 1 aflevering.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Galenfuinion »

1X04 - Infection

Hij was beter dan ik me kon herinneren. Nog steeds een vaag verhaal over een oud wapen van een reeds uitgestorven Alien-ras. Eerste hint naar de machtige rassen van weleer en biologische wapens en technieken. Verder weinig inhoud.

1X05 - The Parliament of Dreams

Erg leuke aflevering. Londo die zo dronken is dat die erbij neervalt, een kijke in de cultuur van de aliens, en G'Kar die opgejaagd wordt omdat een oude vijand hem binnen 48 uur wil vermoorden. Het acteerwerk van Katsulas is heerlijk om naar te kijken (het zingen en de rode onderbroek) dus heb me kostelijk vermaakt. Ook heeft Sinclair weer een vriendinnetje, die eigenlijk later de weduwe van Sheridan is (bij wijze van dan :X )
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door X-File »

Galenfuinion schreef:1X04 - Infection

Hij was beter dan ik me kon herinneren. Nog steeds een vaag verhaal over een oud wapen van een reeds uitgestorven Alien-ras. Eerste hint naar de machtige rassen van weleer en biologische wapens en technieken. Verder weinig inhoud.
Het ras van ikara vernietigde zichzelf zo'n 1000 jaar eerder. De voorgaande Shadow oorlog was 1000 jaar eerder... Shadows gevens soms tech aan jongere rassen om te zien wat ze er mee aanrichten (chaos creëeren). Dat deden ze bij de Drakh, de Technomages, de Ikarans en... de mensheid. Overall een hintje naar de shadows deze episode.
Galenfuinion schreef:1X05 - The Parliament of Dreams

Erg leuke aflevering. Londo die zo dronken is dat die erbij neervalt, een kijke in de cultuur van de aliens, en G'Kar die opgejaagd wordt omdat een oude vijand hem binnen 48 uur wil vermoorden. Het acteerwerk van Katsulas is heerlijk om naar te kijken (het zingen en de rode onderbroek) dus heb me kostelijk vermaakt. Ook heeft Sinclair weer een vriendinnetje, die eigenlijk later de weduwe van Sheridan is (bij wijze van dan :X )
G'Kars plot was heerlijk deze episode. De introductie van Na'Toth was ook niet mis. Helaas zien we een dergelijke band tussen de ambassadeur en zijn assistent niet veel terug in de serie.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Galenfuinion »

Inderdaad, het personage van Na'Toth komt nooit goed naar voren. Sowieso lijken er problemen te zijn geweest met de assistent van G'Kar. Eerst Ko'Dath die direct er wordt uitgeschreven, en Na'Toth wordt in seizoen 2 door een andere actrice gespeeld die, ondanks een regular is, maar in 2 episodes voorkomt en we nooit meer zien, tot in seizoen 4 of 5.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door X-File »

Julie Caitlin Brown speelde Na'Toth in het eerste seizoen, maar kon niet goed tegen de make-up en de protheses die ze moest dragen. Mary Kay Adams nam het in seizoen 2 over. Het karakter van Na'Toth was echter op Narn toen deze aangevallen werd, en daarom moesten we het karakter missen.

In seisoen 2 speelde Julie Caitlin Brown nog de advocaat van Sheridan in de episode "There All the Honor Lies".

De rol van G'kars Narn sidekick werd gedeeltelijk over genomen door Marshall Teague als Ta'Lon in de latere seizoenen.

Julie Caitlin Brown speelde nog eenmaal Na'Toth in het laatste seizoen toen ze op Centauri Prime gevonden werd in de kerkers van het keizerlijk paleis.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Galenfuinion »

1X06 - Mind War

Fantastische aflevering, zeker top 5 van seizoen 1. Eerste kennismaking met Walter Koenig als Bester, en hij maakt er direct een schitterend personage van. We leren veel over het PsiCorp in deze aflevering, over Psi-schalen en dat het PsiCorp niet altijd nette praktijken uithaalt. Talia krijgt een gift van het personage Ironheart, die op het eind in een soort opperwezen verandert.

Een tweede verhaallijn gaat over Sakai. Ze vertrekt naar de planeet Sigma 9-5-7 waar ze een ontmoeting heeft met een mysterieus Alien-ras (een van de First Ones, zoals later zal blijken). De monoloog van G'Kar op het eind mbt tot de mier blijft heel goed en 'teast' wederom goed de Shadow-verhaallijn.

1X07 - The War Prayer

Een erg volle aflevering. Veel verhaallijnen, die netjes samenkomen. De Homeguard-verhaallijn komt weer naar voren (eerder naar gehint in aflevering 1) en Sinclair haalt nog een keer 'The Battle of the Line' aan, als herinnering (de volgende aflevering is de aflevering waarin Sinclair's geheugen gedeeltelijk terugkeert).

Toch wel stiekem van deze aflevering genoten, hoewel die ex van Ivanova wel een erg vieze vent is voor zo'n mooie vrouw.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Punisher »

Seizoen 4 klaar. Zojuist "The Deconstruction of Falling Stars" gezien. Wel apart, want ik kan me deze aflevering helemaal niet herinneren...
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door X-File »

Weinig aan gemist toch?
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door USS Enterprise »

Zodra uik klaar ben met Smallville ga ik deze serie ook maar eens volgen
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door Galenfuinion »

1X08 - And the Sky Full of Stars

De eerste major arc episode. Sinclair wordt ontvoerd en zijn brein wordt binnen gedrongen om te onderzoeken wat er bij The Battle of the Line is gebeurd. We komen te weten dat hij is ontvoerd door de Minbari, dat Delenn in de Grey Council zit (wat al gesuggereerd werd) en dat zijn geheugen is gewist. Interessant voor het mysterie, maar als verhaal zelf maar mweh.

1X09 - Deathwalker

Een typische stand-alone aflevering, maar wel B5-style met een onverwacht einde. Als een voormalige oorlogscrimineel op B5 komt, breekt er onrust los tussen de buitenaardse rassen. Maar ze heeft een elixer voor het eeuwige leven.
Uiteindelijk blijkt dit ook een middel om mensen tegen elkaar op te zetten. Voor elk mens dat leeft zal er één moeten sterven.
Als laatste wordt haar schip opgeblazen door de Vorlon. Die hebben dus een hele dikke vinger in de pap...
Plaats reactie